Контрольна робота за розділом
«Історичне минуле в літературі» (Вальтер Скотт «Айвенго»; К.І.Галчинський «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте»; А.Маргул-Шперпбер «Про назву концтабору Бухенвальд»; І.Вайсглас «Круки»; Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі»)
Мета: перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу в обсязі теми «Історичне минуле в літературі»; актуалізувати та систематизувати набуті знання, удосконалювати вміння творчо їх використовувати при виконанні різнорівневих завдань; розвивати навички самостійності, аналітичності, вміння застосовувати набуті знання.
Варіант І
Початковий та середній рівні
1. Кого вважають засновником історичного роману?
А) Константи Галчинський;
Б) Вальтера Скотта;
В) Джона Бойна.
2. Укажи напис, який був викарбуваний на щиті Айвенго, коли він взяв участь у турнірі:
А) «За справедливість»;
Б) «Улюбленець долі»;
В) «Позбавлений спадщини».
3. Історичні події Англії якого періоду розгортаються в романі «Айвенго»?
А) ІХ ст.;
Б) ХІІ ст.;
В) Х ст.
4. Які письменники зображували трагедію Другої світової війни? (оберіть декілька вірних варіантів – 2 письменника)
А) Альфред Маргул-Шпербер;
Б) Роберт Льюїс Стівенсон;
В) Джон Бойн;
Г) Вальтер Скотт;
5. Підґрунтям для розвитку воєнної теми в поезії Константи Ільдефонса Галчинського є:
А) витвір власної фантазії;
Б) архівні матеріали Другої світової війни;
В) власний життєвий досвід.
6. Ключовою темою в романі Джона Бойна «Хлопчик в смугастій піжамі» є:
А) трагедія Голокосту – масового знищення євреїв нацистською Німеччиною під час Другої світової війни;
Б) тема кар’єрного зростання та положення у суспільстві;
В) розповідь про назву концтабору Бухенвальд та сумні спомини про дитинство та юність.
Достатній рівень
В. Скотт Польща
К. Галчинський Шотландія
А. Маргул-Шпербер Ірландія
І. Вайсглас Румунія
Дж. Бойн
Високий рівень
1. Напиши твір-мініатюру на одну з тем.
- Література і війна.
- Чи потрібно читати літературу про війну, чому?
- Чого нас навчають художні твори Другої світової війни?
Варіант ІІ
Початковий та середній рівні
1.В образі Айвенго втілено:
А) риси воїна-переможця;
Б) ідеал коханого;
В) кодекс лицаря.
2.Укажи ім’я зброєносця Айвенго під час турніру:
А) Ісак;
Б) Гурт;
В) Локслі.
3.Оберіть ім’я героїні, які доглядала за пораненим Айвенго.
А) Ребекка;
Б) Ровена;
В) Гретель.
4. Які письменники зображували трагедію Другої світової війни? (оберіть декілька вірних варіантів – 2 письменника)
А) Імануель Вайсглас;
Б) Роберт Льюїс Стівенсон;
В) Вальтер Скотт;
Г) Константи Галчинський.
5. Чому присвячений вірш «Пісня про солдатів з Вестерплятте»?
А) героїчній обороні міста;
Б) стійкості ув`язнених в таборах;
В) красі людських взаємин.
6. Хто є головним героєм роману Джона Бойна «Хлопчик в смугастій піжамі»?
А) єврейський хлопчик Шмуль;
Б) дев’ятирічний хлопчик Бруно;
В) Батько Бруно Ральф.
Достатній рівень
1. Напишіть порівняльну характеристику образів Бруно і Шмуля (повість «Хлопчик у смугастій піжамі» Дж.Бойна).
2. Продовжте речення, історичний роман – це…
3. Встановіть відповідність:
В. Скотт «Круки»
К. Галчинський «Айвенго»
А. Маргул-Шпербер «Хлопчик в смугастій піжамі»
І. Вайсглас «Лист з полону»
Дж. Бойн «Про назву концтабору Бухенвальд»
Високий рівень
1. Напиши твір-мініатюру на одну з тем.
- Література і війна.
- Чи потрібно читати літературу про війну, чому?
- Чого нас навчають художні твори Другої світової війни?