Контрольна робота: "Закономірності успадкування ознак" Варіант 2, 9 клас

Про матеріал

Контрольна робота містить різнорівневі тестові завдання для вчителів біології з метою використання їх для підсумкового контролю знань після вивчення теми, а також для підготовки учнів до незалежного зовнішнього оцінювання. Тестові завдання складено згідно вимог чинної програми з біології та методичних рекомендацій щодо критеріїв оцінювання, визначених Міністерством освіти і науки України.

Перегляд файлу

Контрольна робота 5    Варіант 2     Дата                              Оцінка

 

Збереження та реалізація спадкової інформації

Початковий рівень (3 бали)

Виберіть одну правильну відповідь

1.      У кролів синтез темного пігменту визначається наявністю домінантного алеля С, за його відсутності колір шерсті білий. Інший неалельний ген визначає розподіл пігменту волосиною: домінантний алель А зумовлює сірий колір, а рецесивний а — чорний. При схрещуванні двох дигетерозиготних за забарвленням шерсті кролів треба очікувати на таке розщеплення, як:

         9 : 3 : 3 : 1;                     1 : 1;

         9 : 3 : 4;                          3 : 1.

2.      Зазначте, чому дорівнює кількість груп зчеплення в каріотипі організмів певного виду:

       кількості аутосом;                           кількості хромосом у диплоїдному наборі;             

       кількості статевих хромосом;        кількості хромосом у гаплоїдному наборі.

3.      Визначте умови, за яких усі варіанти генотипу проявляються у фенотипі гібридних особин::

         множинна дія генів;                проміжний характер успадкування;

         повне домінування;                 взаємодія неалельних генів.

4.   Вкажіть місце розташування алельних генів:

         ідентичні ділянки гомологічних хромосом;    

         ідентичні ділянки негомологічних хромосом;

         різні ділянки негомологічних хромосом;     

         різні ділянки гомологічних хромосом..

5.       Назвіть схрещування особин, які розрізняються різними варіантами двох ознак:


         моногібридне;

         дигібридне;

         тригібридне;   

         полігібридне;


6.       Назвіть модифікації, які зберігаються протягом усього життя особини:

        виникають на ранішніх етапах індивідуального розвитку;         

        виникають на пізніх етапах індивідуального розвитку; 

        будь-які;

        таких модифікацій не існує.

Середній рівень (3 бали)

Виберіть декілька правильних відповідей

7.       Вкажіть усі типи взаємодії алельних генів:


        комплементарна взаємодія;

        кодомінування;

        повне домінування;

        епістаз;

        неповне домінування;

        полімерія;

        наддомінування.


Установіть відповідність

8. Установіть відповідність  між типом  взаємодії генів з його характеристикою:


 

А

Б

В

Г

Д

Е

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

1 епістаз

2 полімрія

3 кодомінування

4 проміжне  успадкування

5 комплементарна дія генів

6 повне домінування

А   тип взаємодії алельних генів, при якому у гетерозигот проявляється проміжна ознака 

Б  тип взаємодії алельних  генів, при якому у гетерозигот проявляється лише  домінантна ознака

В  тип взаємодії неалельних генів, коли на формування ознаки впливає кілька еквівалентних пар генів

Г  тип взаємодії неалельних генів, при якому один ген пригнічує дію іншого гена, неалельного

Д тип взаємодії алельних генів коли обидва алельні гени у повній мірі проявляють свою дію

Е  тип взаємодії неалельних генів, доповнююча дія генів, в результаті якої виникає новий фенотип у F1


9. Установіть відповідність між назвою мінливості та її характеристикою:

 

А

Б

В

Г

Д

Е

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

1   мінливість спонтанна

2   мінливість мутаційна

3   мінливість модифікаційна

4   мінливість комбінаційна

5   мінливість індукована

6   мінливість генотипова

А  зміна ознак організму внаслідок спеціальних впливів (іонізуюча радіація, екстремальні умови тощо)

Б  зміна ознак організму внаслідок зміни генотипу

В  поєднання різних алелів під час статевого розмноження, нова комбінація яких призводить до зміни певних ознак і властивостей організму

Г мутації, що виникають під впливом природних чинників, фізіологічних і біохімічних змін у самому організмі

Д  зміна властивостей і ознак організму, зумовлена зміною в одному або кількох генах

Е  зміна у прояві генів, зумовлена змінами умов середовища

10. Дайте визначення термінам:

Генетика – це ______________________________________________________ .

Спадковість – це ___________________________________________________ . Мутація – це _______________________________________________________ .

Достатній  рівень (3 бали)

Установіть відповідність

 

А

Б

В

Г

Д

Е

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

11.  Установіть відповідність між закономірностями спадковості й мінливості організмів:

 1 закон одноманітності гібридів першого поко-ління (І закон Менделя)

2  закон розщеплення (ІІ закон Менделя)

3  закон чистоти гамет

4   закон зчепленого успадкування (закон Моргана)

5   закон незалежного успадкування ознак (ІІІ закон Менделя)

6   закон гомологічних рядів у спадковій мінливості (закон Вавилова)

А   генетично близькі види та роди характеризуються подібними рядами спадкової мінливості з такою правильністю, що вивчивши ряд форм у межах одного виду чи роду, можна передбачити наявність форм із подібними поєднаннями ознак у межах близьких видів чи родів

Б   під час утворення статевих клітин у кожну гамету потрапляє лише один алель з кожної пари алельних генів

В   при моногібридному схрещуванні двох гібридів першого покоління, які є гетерозиготами, у потомстві спостерігається розщеплення за фенотипом 3 : 1 і за генотипом 1 : 2 : 1

Г   кожна пара ознак успадковується незалежно від інших ознак

Д   зчеплені гени, що локалізовані в одній хромосомі, успадковуються разом і не виявляють незалежного розподілу

Е   при моногібридному схрещуванні батьківських особин, що відрізняються проявами однієї ознаки, у потомстві спостерігаються лише домінантні прояви ознаки і усі нащадки будуть одноманітними як за генотипом, так і за фенотипом

12. Виберіть приклади, які характеризують явища повного домінування, проміжного характеру успадкування та кодомінантності.

Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика

А  Явище повного домінування

Б  Проміжний характер успадкування

В   Кодомінантність

1 успадкування струк-тури поверхні насінин у гороху посівного

1 успадкування забарвлен-ня віночка у ротиків

1 успадкування забарв-лення віночка у ротиків

2 успадкування плати-нового забарвлення хутра у лисиць

2 успадкування забарв-лення насінин у гороху посівного

2 успадкування груп крові людини

3 успадкування забар-влення віночка у роти-ків

3 успадкування груп крові людини

3 успадкування плати-нового забарвлення хутра у лисиць

 

А

Б

В

 

Високий рівень (3 бали)

13. У томатів ген, який зумовлює нормальну висоту стебла, домінує над геном карликовості. Якої висоти будуть рослини F1від схрещування гомозиготних високих рослин з карликовими? Якого потомства у F2 слід чекати від гібридів першого покоління? Який результат отримаємо в разі зворотного схрещування гібридів F1, з батьківською карликовою формою?  _________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

Дайте відповідь на одне із запропонованих запитань

14. Чому мутації, пов’язані з кратним зменшенням хромосомного набору, справляють більш негативний вплив на життєздатність організмів, порівняно з тими, які спричинюють його кратне збільшення? ___________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

15. У яких випадках серед нащадків, отриманих від схрещування батьків однієї фенотипової групи, можуть зустрічатись інші варіанти фенотипів? Відповідь обґрунтуйте. ________________________________________________________ ____________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 41
Оцінки та відгуки
  1. Ковзун Аміна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бойко Валерія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Садова Каріна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Гурман Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Гевко Антоніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Руда Марта
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Біла Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Гук Діана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Гук Діана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Козира Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Задорожна Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Куцик Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Кушнір Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Сніжко Інеса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Назарук Емілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Руденко Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Лагойда Мирослава
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Оксамит Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Фурман Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Малина Руслана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Татарук Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Палихата Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Боднар Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. Бабій Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  25. Боїло Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  26. Файфер Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  27. Палихата Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  28. Бородай Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  29. Бондар Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  30. Попович Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  31. Миронець Наталія
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  32. Кисіль Марія
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  33. Кисіль Марія
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  34. Дарморіз Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  35. Богуш Наталія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  36. Куфтяк Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  37. Яєчник Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  38. Калина Неля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  39. Калина Неля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  40. Бойко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  41. Nikifforov Valera
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 38 відгуків
docx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
11393
Оцінка розробки
4.9 (41 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку