Контрольна тестова робота №5 . Односкладні речення. Неповні речення

Про матеріал
Публікація містить  тести відкритого й закритого типу й власного висловлювання для контролю знань, умінь та навичок учнів 8 класу(з поглибленим вивченням української мови) з теми " Односкладні речення.Неповні речення".
Перегляд файлу

 

                                       Контрольна тестова робота №5 .                                                       

                               Односкладні речення. Неповні речення

                                                                І- варіант

1.Укажіть правильне твердження.                                                    0,5 б

А. Граматична основа завжди складається з двох головних членів речення.

Б. Речення, до складу якого, крім головних членів, входить один або кілька другорядних членів, називається поширеним.

В. Просте речення може мати дві або більше граматичні основи.

Г. Підмет - головний член речення  , який завжди виражається іменником .                            

2. Укажіть текст, що містить неповні речення .                                0,5 б

А. Є ще у куреня дві великі діри по боках. Одна зяє на північ, звідки  взимку вітри холодні, друга  на південь, звідки вітри теплі.

Б. Зима, в хаті непалено, шибки вікон замуровано кригою; іній виступив на відрі з водою.

В. І добре в такий ранок іти по опалому листю… Воно шелестить, і шарудить, і скрикує, і зітхає.

Г. Пізнє літо. На темнім матовім  листі в гаю де-не-де видніє осіння прозолоть.                   

3. Укажіть неповне ситуативне  речення.                                    0,5 б

А. Ондатра почула це  й пірнула у воду . Та ненадовго.

Б. У сторожці сутінь та вистояний за зиму холод.

В. Навкруги нас казкове царство.

Г. На душі – дивна тривога.                                                                                                                         

4. У якому неповному реченні неправильно поставлено тире?              0,5 б

А. Що далі в ліс – то більше дров.                         

Б. За чорним полем – ще чорніший ліс.

В. Бджола жалить жалом, а людина – словом. 

Г. Щастя розум одбирає, а  нещастя – повертає.

5. Укажіть означено-особове речення.                                                        0,5 б

А. Весну, либонь, зачарували.                               Б. Посідали ближче до вогню.

В. Мої любі, до мене ходіть!                                   Г. Сурмлять сурми.                                                 

6. Укажіть узагальнено-особове речення.                                                  0,5 б

А. В злагоді з совістю хочу жити.                  Б. Над пам’яттю  простягнуто мости.

В. Я шукаю в людях хороше.                          Г. Вчись не до старості , а до смерті.                    

7. Укажіть    неозначено-особове речення .                                                 0,5 б

А. Нас зустрічають  хлібом-сіллю.                           Б. Гарно в таку пору в полі.

В. Спочинь з дороги , брате.                                     Г. Добре діло твори сміло.                                    

8. Укажіть безособове речення .                                                                      0,5 б

А. Холодно надворі було .                                         Б. Йому скрутили руки .

В. Зелений луг .                                                             Г. Вірю в людину .                                                    

9. Укажіть називне речення .                                                                              0,5 б

А. Ніч – як та печать .                                                  Б. Немає щастя вічного .

В. Червона заграва на заході .                                  Г. Білий іній .                                                             

10. Укажіть непоширене речення .                                                                   0,5 б

А. Справа може бути розглянута .                  Б. Люблю дивитися на вогонь.

В. Вірш потрібно вивчити .                               Г. Тож відпустити дівчину негайно!                         

11. Перебудувати подані двоскладні речення в односкладні називні. Виділити граматичні основи.

1. Покрапує осінній дощ. 2. Дорога занесена снігом.                                                                          

12. Добрати до поданих двоскладних речень синонімічні  односкладні безособові. Виділити граматичні основи.

1.Снігова пороша вкрила землю.     2. Пахне любисток і м’ята.                                                                         

13. Виконати синтаксичний розбір речення.

Хіба не так сталося з життям моєї дитини?                                                                                                                                               

14. Написати твір-есе на тему «Яку людину вважають мудрою?». Використати односкладні  речення.                                                            

 

                                                 

 

                                      Контрольна тестова робота №5 .

                              Односкладні речення . Неповні речення

                                                          ІІ- варіант

1.Укажіть неправильне твердження .                                                    0,5 б

А. Граматична основа складається з одного чи двох головних членів речення.

Б. Речення, до складу якого, крім головних членів, входять один або кілька другорядних членів, називається поширеним.

В. Односкладні речення можуть бути повні й неповні .

Г. Присудок - головний член речення, який завжди виражається дієсловом.                            

2. Укажіть  неповне речення .                                0,5 б

А. Переходжу ліс передосінній.

Б. Стоїш і весь час прислухаєшся до чогось.

В. Минулося. І вже не треба.

Г. Пізнє літо. На темнім матовім  листі в гаю де-не-де видніє осіння прозолоть.                   

3 . Укажіть неповне еліптичне речення.                                    0,5 б

А. Ондатра почула це  й пірнула у воду. Та ненадовго.

Б. Бджоли раді цвіту, а люди – літу.

В. Навкруги нас розкинулось незвичайне, казкове царство.

Г. У кожному дворі чорнобривці, нагідки, мальви.                                                                                                                         

4 . У якому неповному реченні правильно поставлено тире ?              0,5 б

А. У тітки Василини - рушники на стінах.                        

Б. І Калина, і м’ята - коло білої хати.

В.  Я - в тютюн. Пірат- за мною.

Г.  Вгорі – ліси сріблясто-сині, внизу – розлив молочних нив.

5 . Укажіть означено-особове речення.                                                        0,5 б

А. За літо школу відремонтували.             Б. Розвійтеся з вітром , листочки зів’ялі.

В. Сійте вчасно - матимете рясно.             Г. Не злічити мені тих зірок.                                    

6. Укажіть узагальнено-особове речення.                                                  0,5 б

А. З пісні слова не викинеш.                  Б. В осінній вечір слово засвічу.

В. Коней подано.                          Г. Відібрали в мене шаблю й пістолі .                    

7. Укажіть    неозначено-особове речення .                                                 0,5 б

А. У степу було тихо.                           Б. Цілую всі ліси .

В. Сади свій сад.                                  Г. Нам дають чаю, гарячого, міцного .                                    

8 . Укажіть безособове речення.                                                                      0,5 б

А. Простір не осягнути й не обняти.           Б.  У двері стукають.

В. Чого являєшся мені у сні?                        Г. Так гордо й радісно мені.                                                    

9. Укажіть інфінітивне речення .                                                                              0,5 б

А. Не можна забути  юність.                         Б. І все на світі треба пережити.

В . Обуха батогом не перебити.                   Г. Юності час вже цвісти.                                                             

10. Укажіть поширене речення.                                                                   0,5 б

А. Справа може бути розглянута.                  Б. Погода була тепла.

В. Вірш потрібно вивчити.                               Г. У степу було тихо.                         

11. Перебудувати подані двоскладні речення в односкладні називні. Виділити граматичні основи.

1. Настала весна.                            2. Світить яскраве сонце.                                                                          

12. Дібрати до поданих двоскладних речень синонімічні  односкладні безособові. Виділити граматичні основи.

1. У залі п’янко пахне ялинка. 2. Вітер зірвав дах .                                                                         

13. Виконати синтаксичний розбір речення.

У сторожці сутінь та вистояний за зиму холод .                                                                                                                                              

14. Написати твір-есе на тему «Яку людину вважають мудрою?». Використати односкладні  речення.                                                            

 

 

docx
Додано
25 грудня 2023
Переглядів
1020
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку