Контрольна тестова робота. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос)

Про матеріал
Тестова робота містить питання з однією правильною відповіддю та ряд таких, що передбачають поєднання логічних пар. Завдання відкритої форми сприятимуть перевірці знань учнів з орфографії та орфоепії.
Перегляд файлу

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос)

Тестова робота

І варіант

І рівень

1. Визначте, у якому рядку в усіх словах ужито тільки глухі приголосні звуки

А    тіньовий, скоринка, тинятися, котити, комар

Б     морок, кіготь, холод, проїзд, двері

В    монах, ховрах, кожух, темний, коло

Г     спека, спати, поспіх, чаша, посуха

2. Позначте рядок, у якому в усіх словах приголосні тільки дзвінкі
А    джерельний, ґазда, в'юнець, гриб
Б    жанр, забіг, лід, джміль
В    коледж, регіон, неділя, мова
Г    добро, лимон, рейс, недорогий
Д    медаль, мармур, рельєф, немовля

3.Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка

А    щедрість, водяний, утаювати

Б    балтієць, подзвонює, філософія

В    ялтинець, щупальця, сум’яття

Г    являтись, поєднання, бринить

4. Різна кількість звуків і букв у кожному слові рядка

А     ясність, щирість, щабель, Гуцульщина

Б      генерал, книжка, рясний, пюре

В     щастя, дзвякнути, пір'їна, солом'яний

Г      платня, мавпеня, порося, черепаха

5. На другий склад падає наголос у слові
А    форзац
Б     жалюзі
В    ознака
Г     разом

6. Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку

А    висока [виесóка], дзеркало [дзéркало]

Б     джміль [Описание: http://93.178.252.84:8180/images/ukr/ukr001.gifміл'], щастя [шчáс'т'а]

В     кузня [кýз'н'а], [гоулýбка]

Г     кожух [коужýх]; левада [левáда]

7. Визначте, у якому рядку у всіх словах буквосполучення дж, дз позначають один звук

А    джаз, джміль, дзенькіт

Б     підзорний, підземний, віджити

В     підживлення, відзвучати, дзеркало

Г     дзеркало, піджак, підзвітний

8. У якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають один звук?

А    значення, помилитися, співає, помічниця, знання

Б     по-моєму, муляти, пом'якшувати, м'ята, купатися

В     пляма, копієчка, малювати, краєзнавчий, наживлятись

Г     ляльковий, осідання, рядно, сперечатися, малюнок

9. Позначте рядок слів, у яких літери я, ю, є, ї позначають два звуки

А  рішення, рілля, ясочка, бур’ян

Б   з’їхати, яр, Єгор, мрія

В  заряд, кузня, краля, їжак

Г  пісня, яма, Лук’ян, Дем’ян

10. У якому рядку всі слова записано за алфавітом?

А  керівник, колосок, криниця, кран

Б   балка, білий, білуватий, білка

В   сонце, сонний, створити, стеля

Г   твір, тополя, трійка, троянда

11. У слові щастя

А  два голосних і три приголосних звуки

Б   два голосних і чотири приголосних звуки

В  три голосних і три приголосних звуки

Г  три голосних і два приголосних звуки

12.Відшукайте рядок, у якому всі слова мають м'які приголосні

А  крихітка, мороз, жалість, хитрість

Б  радість, лійка, перевесло, змій

В  малюк, синь, люлька, суддя

Г  залізо, міністр, піаніст, менший

 

ІІ рівень

1. Установіть відповідність між словами та їх характеристикою

1   щабель                                         А   на одну букву більше, ніж звуків

2   джміль                                         Б    на дві букви більше, ніж звуків

3   біль                                              В    кількість букв і звуків однакова

4   явір                                              Г    на два звуки більше, ніж букв

5   ящур                                            Д    на один звук більше, ніж букв

 

2. Установіть відповідність між словами та їх характеристикою

1 кріль, долонька, синь

2 тихий, дім, їсть

3 щастя, ясний, під’їзд

4 розмова, трон, якір

5 люкс, лялька, воля

А слова, що мають однакову кількість звуків і букв

Б слова, що мають більше звуків, ніж букв

В слова, що мають більше букв, ніж звуків

Г слова, розташовані за алфавітом

Д слова, у яких букви я, ю, є позначають один звук

 

3. Спишіть речення, на місці крапок уставляючи пропущені літери. Позначте в словах орфограми «букви е, и, що позначають сумнівні ненаголошені голосні», «буква е в сполученнях –ере-, -еле-» та «буква и в сполученнях –ри-, -ли-».

1.Журавель край поля стер..же кр..ницю, не здійметься вгору, не махне кр..лом; колосом додолу хил..ться пш..ниця, слухає розмову вітру з джер..лом (В.Раєвський). 2.Обр..ває віт..р п..люстки п..чальні в синій т..шині (В. Сосюра).

 

4. Запишіть слова звукописом.

Яблунька, розумничка, щиглик, ін'є́кція, олень, джмелик, малесенький, фольга, лисичці, хилиться.

 

ІІІ рівень

Виконайте повний фонетичний розбір слова ЩУПАЛЬЦІ.

 

І рівень: 1-12 по 0,5б. = 6б.

ІІ рівень: 1-4 по 1б. =4б.

ІІІ рівень - 2б.

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос)

Тестова робота

ІІ варіант

І рівень

1. Позначте рядок, у якому в усіх словах приголосні звуки тільки глухі
А    фікус, папуга, цукати, тьохкати
Б    капуста, пакетик, сахатися, ціпочок
В    ситечко, тапочки, пайок, часопис
Г    тактика, пощастити, сестриця, цяточка

2.Позначте рядок, у якому в усіх словах приголосні тільки дзвінкі

А   в'юнець, гриб, джерельний, ґазда

Б    жанр, забіг, лід, джміль

В    неділя, мова, коледж, регіон

Г    рейс, недорогий, добро, лимон

3.Кількість звуків і букв однакова в кожному слові рядка
А    походжає, якість, їстоньки, яблунька
Б    кукурудза, п’ятниць, український, п’ять
В    гайок, об’єднування, сьогодення, їдуть
Г    серйозний, щебечуть, джміль, рясний
4. Позначте рядок, у якому кількість букв і звуків різна 

А     Юпітер, дзвякнути, пір'їна, солом'яний

Б      пляма, мавпеня, порося, черепаха

В     ясність, щирість, щабель, Гуцульщина

Г      командир, книжка, рясний, пюре

5. На другий склад падає наголос у слові
А    листопад
Б    новина
В    столяр
Г    русло

6. Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку

А    кузня [кýз'н'а], [гоулýбка]

Б     кожух [коужýх]; левада [левáда]

В    висока [виесóка], дзеркало [дзéркало]

Г     джміль [Описание: http://93.178.252.84:8180/images/ukr/ukr001.gifміл'], щастя [шчáс'т'а]

7. У якому рядку в усіх словах буквосполучення дж і дз позначають один звук
А   підземний, віджити, джунглі
Б   піджарити, дзвеніти, дзенькіт
В   дзюркіт, джміль, джерело
Г   підживлення, кукурудза, джем
8. Букви є, я, ю позначають два звуки в кожному слові рядка

А  шукають, заняття, поєднати

Б   єнот, полювати, б’ється

В  співаю, черв’як, мільярд

Г  з’єднати, сплять, юнак

9. У слові ящірка

А  два голосних і три приголосних звуки

Б   три голосних і чотири приголосних звуки

В  три голосних і п’ять  приголосних звуків

Г  три голосних і шість приголосних звуків

10. Відшукайте рядок, у якому всі слова мають м'які приголосні

А  любов, морозиво, джміль, ховрах

Б   стіл, лійка, портфель, лійка

В   молоко, синь, люлька, сукня

Г   злість, міністр, піаніст, тонший

11. Звук [дʹ] є в кожному слові рядка

А  дірка, футболіст, город

Б   ведмідь, дієта, джерело

В  баскетбол, душа, дзвінок

Г   діло, дятел, подяка

Д  дитина, боротьба, день

12.У якому рядку всі слова записано за алфавітом?

А  керівник, картопля, криниця, кран

Б   балка, білка, бокс, брат

В  сонце, сало, сестра, стеля

Г  такса, тополя, телевізора, троянда

 

ІІ рівень

1. Установіть відповідність між словом та його характеристикою

1 дзьоб                          А у слові на три звуки менше, ніж букв  

2 ящик                 Б   у слові на один звук менше, ніж букв

3 рояль                 В   у слові на два звуки менше, ніж букв

4 галька                         Г  у слові на два звуки більше, ніж букв 

5       бджільницький         Д   у слові однакова кількість букв і звуків             

 

2. Установіть відповідність між словами та їх характеристикою

1 тінь, сядьмо, сільський

2 якість, кішка, щирість

3 щука, якір, від’їзд

4 краса, круїз, юнга

5 синє, лячно, лялька

А слова, що мають однакову кількість звуків і букв

Б слова, що мають більше звуків, ніж букв

В слова, що мають більше букв, ніж звуків

Г слова, розташовані за алфавітом

Д слова, у яких букви я, ю, є позначають один звук

 

3. Спишіть речення, на місці крапок уставляючи пропущені літери. Позначте в словах орфограми «букви е, и, що позначають сумнівні ненаголошені голосні», «буква е в сполученнях –ере-, -еле-» та «буква и в сполученнях –ри-, -ли-».

1. Мов кр..ло л..бедине, тиха муз..ка лине (Д. Луценко). 2. Журавель край поля стер..же кр..ницю, не здійметься вгору, не махне кр..лом. Колосом додолу хил…ться пш..ниця, слухає розмову вітру з джер..лом (В. Раєвський).

 

4. Запишіть слова звукописом.

Люрекс, джміль, ріднесенький, щирість, український, голубка, течія, перевірка, розумничці, тішиться.

 

ІІІ рівень

 

Виконайте фонетичний розбір слова ЯБЛУНЬКА.

 

І рівень: 1-12 по 0,5б. = 6б.

ІІ рівень: 1-4 по 1б. =4б.

ІІІ рівень - 2б.

doc
Додано
15 грудня 2021
Переглядів
6694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку