Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос)
Тестова робота
І варіант
І рівень
1. Визначте, у якому рядку в усіх словах ужито тільки глухі приголосні звуки
А тіньовий, скоринка, тинятися, котити, комар
Б морок, кіготь, холод, проїзд, двері
В монах, ховрах, кожух, темний, коло
Г спека, спати, поспіх, чаша, посуха
2. Позначте рядок, у якому в усіх словах приголосні тільки дзвінкі
А джерельний, ґазда, в'юнець, гриб
Б жанр, забіг, лід, джміль
В коледж, регіон, неділя, мова
Г добро, лимон, рейс, недорогий
Д медаль, мармур, рельєф, немовля
3.Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А щедрість, водяний, утаювати
Б балтієць, подзвонює, філософія
В ялтинець, щупальця, сум’яття
Г являтись, поєднання, бринить
4. Різна кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А ясність, щирість, щабель, Гуцульщина
Б генерал, книжка, рясний, пюре
В щастя, дзвякнути, пір'їна, солом'яний
Г платня, мавпеня, порося, черепаха
5. На другий склад падає наголос у слові
А форзац
Б жалюзі
В ознака
Г разом
6. Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку
А висока [виесóка], дзеркало [дзéркало]
Б джміль [міл'], щастя [шчáс'т'а]
В кузня [кýз'н'а], [гоулýбка]
Г кожух [коужýх]; левада [левáда]
7. Визначте, у якому рядку у всіх словах буквосполучення дж, дз позначають один звук
А джаз, джміль, дзенькіт
Б підзорний, підземний, віджити
В підживлення, відзвучати, дзеркало
Г дзеркало, піджак, підзвітний
8. У якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають один звук?
А значення, помилитися, співає, помічниця, знання
Б по-моєму, муляти, пом'якшувати, м'ята, купатися
В пляма, копієчка, малювати, краєзнавчий, наживлятись
Г ляльковий, осідання, рядно, сперечатися, малюнок
9. Позначте рядок слів, у яких літери я, ю, є, ї позначають два звуки
А рішення, рілля, ясочка, бур’ян
Б з’їхати, яр, Єгор, мрія
В заряд, кузня, краля, їжак
Г пісня, яма, Лук’ян, Дем’ян
10. У якому рядку всі слова записано за алфавітом?
А керівник, колосок, криниця, кран
Б балка, білий, білуватий, білка
В сонце, сонний, створити, стеля
Г твір, тополя, трійка, троянда
11. У слові щастя
А два голосних і три приголосних звуки
Б два голосних і чотири приголосних звуки
В три голосних і три приголосних звуки
Г три голосних і два приголосних звуки
12.Відшукайте рядок, у якому всі слова мають м'які приголосні
А крихітка, мороз, жалість, хитрість
Б радість, лійка, перевесло, змій
В малюк, синь, люлька, суддя
Г залізо, міністр, піаніст, менший
ІІ рівень
1. Установіть відповідність між словами та їх характеристикою
1 щабель А на одну букву більше, ніж звуків
2 джміль Б на дві букви більше, ніж звуків
3 біль В кількість букв і звуків однакова
4 явір Г на два звуки більше, ніж букв
5 ящур Д на один звук більше, ніж букв
2. Установіть відповідність між словами та їх характеристикою
1 кріль, долонька, синь 2 тихий, дім, їсть 3 щастя, ясний, під’їзд 4 розмова, трон, якір 5 люкс, лялька, воля |
А слова, що мають однакову кількість звуків і букв Б слова, що мають більше звуків, ніж букв В слова, що мають більше букв, ніж звуків Г слова, розташовані за алфавітом Д слова, у яких букви я, ю, є позначають один звук |
3. Спишіть речення, на місці крапок уставляючи пропущені літери. Позначте в словах орфограми «букви е, и, що позначають сумнівні ненаголошені голосні», «буква е в сполученнях –ере-, -еле-» та «буква и в сполученнях –ри-, -ли-».
1.Журавель край поля стер..же кр..ницю, не здійметься вгору, не махне кр..лом; колосом додолу хил..ться пш..ниця, слухає розмову вітру з джер..лом (В.Раєвський). 2.Обр..ває віт..р п..люстки п..чальні в синій т..шині (В. Сосюра).
4. Запишіть слова звукописом.
Яблунька, розумничка, щиглик, ін'є́кція, олень, джмелик, малесенький, фольга, лисичці, хилиться.
ІІІ рівень
Виконайте повний фонетичний розбір слова ЩУПАЛЬЦІ.
І рівень: 1-12 по 0,5б. = 6б.
ІІ рівень: 1-4 по 1б. =4б.
ІІІ рівень - 2б.
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос)
Тестова робота
ІІ варіант
І рівень
1. Позначте рядок, у якому в усіх словах приголосні звуки тільки глухі
А фікус, папуга, цукати, тьохкати
Б капуста, пакетик, сахатися, ціпочок
В ситечко, тапочки, пайок, часопис
Г тактика, пощастити, сестриця, цяточка
2.Позначте рядок, у якому в усіх словах приголосні тільки дзвінкі
А в'юнець, гриб, джерельний, ґазда
Б жанр, забіг, лід, джміль
В неділя, мова, коледж, регіон
Г рейс, недорогий, добро, лимон
3.Кількість звуків і букв однакова в кожному слові рядка
А походжає, якість, їстоньки, яблунька
Б кукурудза, п’ятниць, український, п’ять
В гайок, об’єднування, сьогодення, їдуть
Г серйозний, щебечуть, джміль, рясний
4. Позначте рядок, у якому кількість букв і звуків різна
А Юпітер, дзвякнути, пір'їна, солом'яний
Б пляма, мавпеня, порося, черепаха
В ясність, щирість, щабель, Гуцульщина
Г командир, книжка, рясний, пюре
5. На другий склад падає наголос у слові
А листопад
Б новина
В столяр
Г русло
6. Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку
А кузня [кýз'н'а], [гоулýбка]
Б кожух [коужýх]; левада [левáда]
В висока [виесóка], дзеркало [дзéркало]
Г джміль [міл'], щастя [шчáс'т'а]
7. У якому рядку в усіх словах буквосполучення дж і дз позначають один звук
А підземний, віджити, джунглі
Б піджарити, дзвеніти, дзенькіт
В дзюркіт, джміль, джерело
Г підживлення, кукурудза, джем
8. Букви є, я, ю позначають два звуки в кожному слові рядка
А шукають, заняття, поєднати
Б єнот, полювати, б’ється
В співаю, черв’як, мільярд
Г з’єднати, сплять, юнак
9. У слові ящірка
А два голосних і три приголосних звуки
Б три голосних і чотири приголосних звуки
В три голосних і п’ять приголосних звуків
Г три голосних і шість приголосних звуків
10. Відшукайте рядок, у якому всі слова мають м'які приголосні
А любов, морозиво, джміль, ховрах
Б стіл, лійка, портфель, лійка
В молоко, синь, люлька, сукня
Г злість, міністр, піаніст, тонший
11. Звук [дʹ] є в кожному слові рядка
А дірка, футболіст, город
Б ведмідь, дієта, джерело
В баскетбол, душа, дзвінок
Г діло, дятел, подяка
Д дитина, боротьба, день
12.У якому рядку всі слова записано за алфавітом?
А керівник, картопля, криниця, кран
Б балка, білка, бокс, брат
В сонце, сало, сестра, стеля
Г такса, тополя, телевізора, троянда
ІІ рівень
1. Установіть відповідність між словом та його характеристикою
1 дзьоб А у слові на три звуки менше, ніж букв
2 ящик Б у слові на один звук менше, ніж букв
3 рояль В у слові на два звуки менше, ніж букв
4 галька Г у слові на два звуки більше, ніж букв
5 бджільницький Д у слові однакова кількість букв і звуків
2. Установіть відповідність між словами та їх характеристикою
1 тінь, сядьмо, сільський 2 якість, кішка, щирість 3 щука, якір, від’їзд 4 краса, круїз, юнга 5 синє, лячно, лялька |
А слова, що мають однакову кількість звуків і букв Б слова, що мають більше звуків, ніж букв В слова, що мають більше букв, ніж звуків Г слова, розташовані за алфавітом Д слова, у яких букви я, ю, є позначають один звук |
3. Спишіть речення, на місці крапок уставляючи пропущені літери. Позначте в словах орфограми «букви е, и, що позначають сумнівні ненаголошені голосні», «буква е в сполученнях –ере-, -еле-» та «буква и в сполученнях –ри-, -ли-».
1. Мов кр..ло л..бедине, тиха муз..ка лине (Д. Луценко). 2. Журавель край поля стер..же кр..ницю, не здійметься вгору, не махне кр..лом. Колосом додолу хил…ться пш..ниця, слухає розмову вітру з джер..лом (В. Раєвський).
4. Запишіть слова звукописом.
Люрекс, джміль, ріднесенький, щирість, український, голубка, течія, перевірка, розумничці, тішиться.
ІІІ рівень
Виконайте фонетичний розбір слова ЯБЛУНЬКА.
І рівень: 1-12 по 0,5б. = 6б.
ІІ рівень: 1-4 по 1б. =4б.
ІІІ рівень - 2б.