Контрольна тестова робота. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення й речення (8 клас)

Про матеріал

Тестова робота містить ряд питань з однією правильною відповіддю та таке, що передбачає поєднання логічних пар. Завдання відкритої форми сприятимуть перевірці знань здобувачів освіти із синтаксису й пунктуації.

Перегляд файлу

Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація.  Словосполучення й речення

Тестова робота

 

І рівень

1. Подвоєння літер на місці пропуску НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ в усіх словах рядка

А   пен..і, мас..а, брут..о

Б   піц..ерія, режис..ер, мадон..а

В   бал..ада, хоб..і, спагет..і

Г   гол..андець, дур..а, барок..о

Д   ак..орд, пан..о, лібрет..о

 

2.Літеру И треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

А  д..ктант, такс..

Б  л..мон, функц..я

В  кред..т, д..плом

Г  реж..м, тр..умф

Д  д..наміт, х..рург

 

3.М’який знак на місці крапок НЕ ТРЕБА писати в усіх словах рядка

А  багрянец.., чіткіс..ть, п’ят..десят

Б  вагаєш..ся, скрин..ці, ослін..чик

В  хустин..ці, тіт..чин, хар..ків’янин

Г  русал..чин, спитаєш.., нен..чин

Д  радіст..ю, лан..цюг, різ..бяр

 

4.М’який знак на місці пропуску ТРЕБА писати в усіх словах рядка

А  перелаз..те, стежин..ці, памороз..

Б  уман..ський, люд..ми, пісен..ці

В  волос..кий, брун..ці, різ..блення

Г  л..лється, поглян..те, гір..кий

 

5.Апостроф ТРЕБА ПИСАТИ на місці обох пропусків у рядку

А гарне ім..я, різдв...яний подарунок

Б очікувана прем..єра, духм..яна страва

В велике сузір..я, роз..ятрена рана

Г досвідчений різьб..яр, високий бур..ян

 

6.Визначте рядок, у якому всі слова слід писати ЧЕРЕЗ ДЕФІС

А блідо/рожевий, кисло/солодкий, жовто/гарячий

Б віце/президентський, хитро/мудрий, лісо/степовий

В темно/зелений, військово/полонений, вокально/інструментальний

Г світло/зелений, південно/східний, мовно/літературний

 

7.ОДНАКОВЕ лексичне значення мають обидва фразеологізми в рядку

А  грати на нервах;  вітер у голові грає

Б  пасти задніх;  грати першу скрипку

В  грати очима;  хоч оком світи

Г  ні пари з вуст;  як у рот води набрав

Д  вислизнути з рук;  брати в свої руки

 

8.Граматичну помилку допущено в словосполученні

А розпочався о  п’ятій годині

Б збиралися в далеку путь

В діяли згідно з інструкцією

Г дякувати Оксану Павлівну

Д придбали сучасний тюль

 

9.Граматичну помилку допущено в словосполученні

А вибачте мені

Б йти по ягоди

В сильна мігрень

Г відвідати ярмарку

Д гострий біль

 

10. Визначте рядок словосполучень, у яких ГОЛОВНЕ СЛОВО СТОЇТЬ ПЕРЕД ЗАЛЕЖНИМ

А солодкі яблука, молоді дерева, молодший за брата, будь-хто з вас

Б  вивчити напам’ять, залишивши спогади, охайніший за інших,  жвавий хлопець

В  дівчина з легенди, піти до парку, обережно поклав, відмовився  від решти

Г  захоплений казкою, вірити в диво, схожий на батька, відомий усім

Д  зоряне небо, рум’яні щічки, тричі повторити, звеселити піснею

 

11.Позначте рядок, у якому всі словосполучення ІМЕННІ

А будь-що із запропонованого, вивчити напам’ять, другий день, цікава виставка

Б троє з п’яти, намальований фломастерами, квітки нагідок, чесна гра

В великі врожаї, шість днів, дехто з присутніх, розумніший від усіх

Г пишний цвіт, руки матері, дуже сильно, знання про природу

Д День учителя, сказати слово, тиха пісня, чийсь голос

 

12. Простим є речення

А Ледь-ледь шаруділи верховіття дубів, а  молоді стовбури  порипували час від часу.

Б Була прекрасна липнева ніч, повновидий місяць простилав на траві срібну стежку.

В Уже останній сніг розтанув, забравши із собою чистоту землі й оголивши чорні видолинки.

Г Защебетав соловейко – пішла луна гаєм.

Д Як явір простягає віти до явора через ріку, так матері одної діти шлють пісню гомінку.

 

ІІ рівень

1.Серед поданих поєднань слів визначте синтаксичні словосполучення. Випишіть їх.

У бабусі;  бабине літо; бабусині капці; дрімає бабуся; аж за вухами лящить; довгі заячі вуха; далеко куцому до зайця; біля вуха; аж вуха в’януть; болить вухо;  замилювати очі; буду милитися; натуральне мило; мило усміхатися; закінчилося мило; шампунь і мило.

 

2.Установіть відповідність між характе­ристикою речень та  прикладами

1 просте односкладне речення

2  просте двоскладне  речення

3 просте двоскладне ускладнене речення

4 складне речення із сполучниковим зв’язком                                  

А Розпочалася осінь – розпочалося навчання.

Б  Ой куди ви, голубоньки, та й полетите?

В  Зранку лісові квіти рясно зацвіли на галявині.

 Г   На сизих луках зранку скошено траву. 

Д    Настане літо –  і жовтий цвіт укриє липу до вершини.                                                                                    


 

 

 

3. Виконайте синтаксичний розбір словосполучення.

 Віддано любити Україну

 

ІІІ рівень

1. Відредагуйте подані речення.

1. Максим мабуть вже вищий брата.

2. На щастя до Одеси залишилося лише чотири кілометра.

3.Виправивши недоліки ремонт був завершений.

4.Кажуть саме цей лікар  робе  масаж  найкраще й саме дешево.

5. На стелі висить сучасний світильник,  на столі  – надпотужний ноутбук.

 

2. Виконайте синтаксичний розбір речення.

Безперечно, мій друже, це місто любить легенди, постійно живе ними та  інколи залюбки народжує нові.

 

І рівень по 0,5б.=6б.

ІІ рівень по 1б.=3б.

ІІІ рівень по 1,5б.=3б.

 

Бажаю всім успіху!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Соколова Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 жовтня 2022
Переглядів
9926
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку