Історичне минуле в літературі (7 клас)
Контрольна робота
I варіант
I рівень
-
Письменник, якого по праву називають основоположником жанру історичного роману. Запишіть його прізвище та ім’я. (Вальтер Скотт)
-
Білоруський письменник, автор романів та повістей та оповідань, переважно про Другу світову війну. (В.В.Биков)
-
Установіть відповідність між поетичним твором та його автором :
1. К.І.Галчинський а) «До побачення, хлопчики»
2. А.Маргул-Шпербер б) «Пісня про солдатів із Вестерплятте»
3. Б.Ш.Окуджава в) «Про назву концтабору Бухенвальд»
1- б ; 2 – в ; 3 - а
II рівень
-
Випадкова супутниця Івана Терешка , головного героя повісті Володимира Бикова «Альпійська балада». (Джулія)
-
Ім’я рицаря, на щиті якого був викарбуваний девіз : «Рицар, позбавлений спадку». (Айвенго)
-
Художні засоби творення : «стояли…, як мур», «…до неба лавами ішли…», « …ми в хмарах після бур», «…не брали нас гармати…». З якого твору ці рядки? ( «Пісня про солдатів із Вестерплятте»)
III рівень
-
Історичний роман – це
(Історичний роман – це прозовий твір, що побудований на історичному сюжеті, який відтворює у художній формі якусь епоху, певний період історії)
-
Вкажіть ознаки жанру балади у повісті Володимира Бикова «Альпійська балада».
( Герої переживають романтичні пригоди,вони здатні до самопожертви, кохання протиставляється смерті, напружений сюжет, динаміка подій)
-
Назвіть жіночі персонажі, які представлені у романі «Айвенго»
(Леді Ровена, Ребекка, Ульріка)
IV рівень
(Вибрати одне із завдань)
-
Скласти сенкан на тему : «Війна» ( «Кохання», «Рицар», «Сучасний солдат»).
-
Мініатюра «Чи потрібно писати про війну?».
II варіант
I рівень
-
Російський поет, бард, філолог та кіноактор. (Булат Окуджава)
-
Англійський письменник, творець історичного роману . (Вальтер Скотт)
-
Установіть відповідність між назвою та уривками із поетичних творів :
-
«До побачення, хлопчики» а) «Як близько звідси Веймар гомонів»
-
«Лист із полону» б) «Ох, війна, що ж ти, підла накоїла…»
-
«Про назву концтабору Бухенвальд» в) «Ти щастя моє весняне…»
1 – б; 2 – в; 3 - а
II рівень
-
Що подарувала перед своїм від’їздом Ребекка леді Ровені? (Скриньку із коштовностями)
-
«Насупивши широкі русяві брови, він спинився за кілька кроків од Зандлера, на освітленому місці долівки».З якого твору ці рядки та вкажіть автора.
-
Основна думка вірша Константи Галчинського «Пісня про солдатів із Вестерплятте» (захист своєї землі – святий обов’язок кожного громадянина)
III рівень
-
Повість – це (епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ посідає проміжне місце між романом та оповіданням)
-
Запишіть проблеми, які порушені в романі Вальтера Скотта «Айвенго» (боротьба за незалежність, протистояння народу та влади, об’єднання країни, честі, зради, кохання, любові до рідних, співчуття та милосердя, людської гідності, рівності)
-
Що в перекладі означає Бухенвальд? («букові ліси»)
IV рівень
(Вибрати одне із завдань)
-
На основі прочитаного роману «Айвенго» укладіть пам’ятку «Закони лицарства».
-
Скласти сенкан на тему : «Війна» ( «Кохання», «Рицар», «Сучасний солдат»).