Контрольні роботи. Українська мова. 10 клас. І семестр

Про матеріал

Тематичні контрольні роботи з української мови за вивченими темами І семестру в 10 класі (академічний рівень) побудовані відповідно до вимог діючих програм за чотирма рівнями.

Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА МОВА 10 клас РУЩИНСЬКА  АЛЛА  ДМИТРІВНА

 

 

 

 

Тема № 1

 

Тематична контрольна робота № 1

 І рівень.

Вибрати правильну відповідь (12 х 0,25 бала = 3 б.)

  1. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка:

А

Магній, джаз, сум’яття, болючий

Б

Їдять, повітряний, щабель, велюр

В

Клятва, грюкіт, каміння, діяльність

Г

Виорати, віяло, конферансьє, заєць

Д

Доля, місяць, ранній, капелюшок

 

  1. Звук [д] кожному слові рядка:

А

Депутат, погода, родина, молодість

Б

Здоровий, думка, джаз, одержати

В

Футбол, сад, дискусія, надписати

Г

Домисел, відійти, далина, надріз

Д

Адреса, дзеркало, відплата, дріт

 

  1. М’який приголосний є в кожному слові рядка:

А

Місто, вогонь, земля, сідло

Б

Небеса, ряд, потік, яровина

В

Бюро, м’ясо, льон, крамниця

Г

Юрта, звичай, таксі, свято

Д

Сесія, лікар, діти, чітко

 

  1. Уподібнення приголосних відбувається в усіх словах рядка:

А

Свято, подружці, ллється

Б

Кінський, милуєшся, доріжка

В

Камінчик, кузня, екзамен

Г

Мороз, кігті, боротьба

Д

Козацький, селянський, зшити

 

  1. Букву е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

А

Вул…чка, оч…рет, ч…мпіон, юр…сдикція

Б

Ф..стиваль, гр..чаний, плет..во, в..чоріти

В

Зам..рехтіти, гус..ниця, л..вада, т..раж

Г

Ал..горія, скл..піння,ш..ренга, дон..чка

Д

Бр..ніти, вел..тень, зайч..ня, Водохр..ще

 

  1. Букву е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

А

Розч..сати, підстр..гати, бр..хати

Б

Ап..льсиновий, м..даліст, пташ..чка

В

Спост..реження, хвил..чка, побл..зу

Г

Мисл..ня, виш..нька, автор..тет

Д

Суп..речливий, вар..во, од..колон

 

  1. М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

А

Голубон..ці, стіл..чик, злаз..те

Б

Кін..цівка, крад..кома, чист..те

В

Сіл..ський, наріж..те, дивац..кий

Г

Молот..ба, глян..те, пятдесят..

Д

Різ..кість, слиз..кий, шкатул..ці

 

  1. М’який знак на місці пропуску НЕ  ТРЕБА писати в усіх словах рядка:

А

Безсил..ля, постав..те, борот..бист

Б

Сімдесят.., колодяз..ник, кобзар..

В

Мистец..кі, північ.., майбут..нє

Г

Ниточ..ці, повіл..но, славет..ність

Д

Порад..те, склепін..частий, Сибір..

 

  1. Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

А

Марнослів..я, цв..яховий, любов..ю

Б

Р..яжанка, високогір..я, пір..ячко

В

Череп..яний, трьох..етапний, кав..яр

Г

Скип..ятити, бездощів..я, п..ятниця

Д

Двох..ярусний, п..явка, р..ябенький

 

  1. Без апострофа треба писати всі слова рядка:

А

Мор..як, за..ява, різдв..яний, м..який

Б

Зв..язок, п..юре, б..юджет, гр..юкіт

В

Цв..ях, б..юряний, рел..єф, ф..юзеляж

Г

Під..йом, зар..яд, карб..юратор, об..єм

Д

Дзв..якнути, духм..яний, тім..я, б..юро

 

  1. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка: 

А

Блаки(т/тт)ю, сестри(ч/чч)ин, пі(д/дд)анство

Б

Ста(т/тт)ями, безсмер(т/тт)я, нездола(н/нн)ий

В

Ста(т/тт)ей, подоро(ж/жж)ю, страй(к/кк)ом

Г

Народже(н/нн)ий, довкі(л/лл)я, пі(в/вв)ідра

Д

Передбуря(н/нн)ий, зві(д/дд)аля, ро(з/зз)утися

 

  1. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка:

А

Ві(д/дд)звеніти, щоде(н/нн)ик, завда(н/нн)ь

Б

Числе(н/нн)ий, шале(н/нн)ий, незмі(н/нн)ий

В

Попідти(ннн)ю, скля(н/нн)ий, о(б/бб)ризкати

Г

Гости(н/нн)ість, бо(в/вв)аніти, (л/лл)яний

Д

Га(н/нн)а, Маріа(н/нн)а, Богда(н/нн)а

 

ІІ рівень. 

Установити відповідність (3 завдань х 4 відповіді х 0,25 бала = 3 б.)

  1. Установити відповідність між характеристикою звуко-буквеного складу та прикладами слів:

Характеристика кожного слова рядка

Приклади 

1

Звуків і букв порівну

А

Ящірка, юстиція, щонайщасливіше

2

Звуків на один більше, ніж букв

Б

Ялиця, об’єднати, пощастило

3

Звуків на один менше, ніж букв

В

Зникають, щастить, писарчук

4

Звуків на два менше, ніж букв

Г

Походжають, переймаються, змагання

 

 

Д

Беззаконня, гілляччя, бадьорість

 

  1. Доберіть приклади до кожного випадку наголошення:

Місце наголосу

Приклади 

1

На першому складі

А

Жалісливо, висвітлити, приморозок

2

На другому складі

Б

Зметикувати, попоблукати, праукраїнський

3

На третьому складі

В

Гуртожиток, урочистий, найвиразніше

4

На четвертому складі

Г

Кулінарія, безпринципний, зобразити

 

 

Д

Тваринництво, виходячи, індустрія

 

  1.  Утворіть нові слова від поданих за допомогою префіксів:

Префікс

Слова

1

З-

А

Хмарний, коштовний, корисливий

2

С-

Б

Шукати, святити, шепотіти

3

Зі-

В

Хвилювати, питати, творити

4

Без-

Г

Шкребти, рвати, м’яти

 

 

Д

Чистити, сутеніти, жувати

 

ІІІ рівень.

Виконати завдання (3 завдання х 1 б. = 3 б.)

  1.  Впишіть  в//у  на місці пропуску:

Вузька дорога потяглася …гору між глинистими крутосхилами, …критими чагарниками; попереду …поперек шляху синіло небо, позаду … просторих низинах сяяла річка, а …подовж неї табунилося чепурними хатами село.

  1. Впишіть  й//і  на місці пропуску:

День від дня холоднішало, … пташки хутко збиралися великими зграями, дзвінко … галасливо прощалися з рідними полями … лісами, бо взимку тут … холодно для них, … з їжею важко.

  1. Записати правильно, дотримуючись правил уживання великої літери та лапок:

Історичний музей – одна з центральних станцій харківського метрополітену – має виходу: до бурсацького узвозу та площі конституції.

 

ІV рівень.

Виконати творче завдання (3 б.)

  1. Написати сугестивну симуляцію на 50 – 80 слів до одного з вивченого мовного поняття:

М’який знак

Апостроф

Префікс з –

 

Тема № 2

 

Тематична контрольна робота № 2

І рівень.

Вибрати правильну відповідь (12 х 0,25 бала = 3 б.)

  1. Спрощення приголосних позначається на письмі в усіх словах рядка:

А

Перс..ні, випус..ний,тріс..нути

Б

Аген..ство, капос..ний, якіс..ний

В

Артис..ці, хрус..нути, зас..ланий

Г

Невіс..чин, тиж..невик, умис..ний

Д

Влас..ний, ціліс..ний,шелес..нути

 

  1. Правильно написано всі слова рядка:

А

Юнацький, волзький, петербургзький

Б

Товариський, криворізький, пражський

В

Козацький, солдатський, норвезький

Г

Грекський, молодецький, герцогський

Д

Запорізький, студентський, латишський

 

  1. Правильно написано всі слова:

А

Добродійство, боягузтво, отроцтво

Б

Панство, агенство, підлабузництво

В

Гетьманство, птахство, громадство

Г

Рабство, лицарство, гайдаматство

Д

Юнацтво, жебракство, чаклунство

 

  1. Правильно написано обидва слова:

А

Рівненщина, Прилуччина

Б

Гуцульщина, козатчина

В

Бойківщина, кріпачина,

Г

Лемківщина, Донецчина

Д

Франківсчина, Золочівщина

 

  1. Літеру ч на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

А

Торі..ній, ві..ний, пшени..ний

Б

Ля..но, залізни..ний, ру..ниця

В

Міся..ний, дові..ний, соня..ник

Г

Безпе..ний, яє..ний, моло..ний

Д

Соня..ний, шту..ний, серде..ний (нещасний)

 

  1. Літеру и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

А

Корс..ка, в..мпел, патр..от

Б

Грец..я, к..шлак, к..парис

В

Корд..льєри, Кр..т, граф..н

Г

Ліценз..я, ск..пидар, сп..рт

Д

М..лан, ц..стерна, б..зон

 

  1. Літеру і на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

А

Ч..каго, м..шень, соц..олог

Б

Флор..да, нотар..ус, к..моно

В

Дон К..хот, сандв..ч, ек..паж

Г

Т..бет, лаб..ринт, г..рлянда

Д

Мер..ме, станц..я, шп..нат

 

  1. Подвоєння літер на місці пропуску НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ в усіх словах рядка:

А

Ап..етит, ас..орті, брюс..ельський

Б

Гал..юцинація, кас..ета, тон..а

В

Конгрес.., ак..ордеон, експрес..

Г

Ал..ергія, Одіс..ей, а..моральний

Д

Ас..истент, кол..ектив, мадон..а

 

 

  1. Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

А

П..ємонт, к..янті, кон..юнктура

Б

Валер..янка, радик..юль, вар..єте

В

Прем..єра, Барб..юс, ар..єргард

Г

Х..юстон, М..юнхен, круп..є

Д

В..єтнам, ад..юнкт, манік..юр

 

 

 

 

  1. М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

А

Квінтил..йон, вол..єр, прес-пап..є

Б

Ал..фонс, гіл..йотина, сек..юриті

В

Джул..єтта, лос..йон, р..юш

Г

Він..єтка, бракон..єр, пен..юар

Д

Кабал..єро, кал..ян, рез..юме

 

  1. НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті: 

А

Фієста, епископ, парфуми

Б

Стелла, етикет, кутюрьє

В

Брошура, шприц, ілюзія

Г

Парфумерія, діез, фейєрія

Д

Жульєн, парашют, фойє

 

  1. НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті:

А

Пакистан, сюіта, гіпотеза

Б

Капюшон, пінцет, спанієль

В

Вавилон, хоббі, фельєтон

Г

Сюрреалізм, одісея, дуель

Д

Жуль, дезинформація, еклер

 

ІІ рівень. 

Вибрати правильну відповідь (6 завдань х 0,5 бала = 3 б.)

  1. Разом треба писати кожне слово рядка:

А

пів/Болгарії, пів/сотні, напів/притомний

Б

напів/темрява, напів/чагарник, пів/Києва

В

пів/апельсина, напів/м’який, пів/години

Г

пів/біди, пів/Америки, напів/землянка

Д

пів/коло, напів/сонний, пів/Туреччини

 

  1. Разом треба писати кожне складне слово рядка:

А

радіо/станція, гідро/механіка, мото/спорт

Б

екс/губернатор, біо/кефір, термо/стійкий

В

мікро/елементи, міні/програма, авіа/лайнер

Г

максі/пальто, кіно/фестиваль, фото/зйомка

Д

лейб/медик, супер/яхта, екстра/ординарний

 

  1. Разом треба писати кожне складне слово рядка:

А

військово/спортивний, військово/полонений, міні/маркет

Б

сільсько/господарський, теле/апаратура, радіо/передача

В

садово/городній, івано/франківець, високо/ефективний

Г

кисло/молочний, правдо/подібний, контр/адмірал

Д

мясо/молочний, псевдо/вчений, давньо/український

 

  1. Разом треба писати кожне складне слово рядка

А

чорно/бровий, зоо/парк, яблучно/виноградний

Б

сіро/зелений, північно/кавказький, складно/підрядний

В

суспільно/важливий, ранньо/стиглий, ультра/модний

Г

навчально/виховний, кіно/репортаж, мікро/травма

Д

мікро/хвильовий, червоно/гарячий кримсько/татарський

 

  1. Частку не треба писати окремо з наступним словом у рядку:

А

Плани не/здійснені; не/прогріта сонцем земля

Б

Не/заплетена, а розплетена коса; не/випитий сік

В

Не/спростовані нею чутки; не/скопані ділянки

Г

Не/зважаючи на дощ; ще не/оголошені результати

Д

Ніким не/порушене питання; не/знайдені скарби

 

  1. Частку не треба писати разом з наступним словом у рядку

А

Не/политі вранці квіти; не/перевірені відомості

Б

Човен не/прив’язаний; не/обсаджений берег

В

Не/вибілене полотно; не/вишитий, а витканий рушник

Г

Не/посіяна вчасно трава; не/доплетений тин

Д

Не/завершена робота; не/розчищені стежки

 

ІІІ рівень.

Виконати завдання (3 завдання х 1 б. = 3 б.)

 

  1. Запишіть слова в реченні разом, окремо чи через дефіс, відповідно до правопису:

Життя біля озерця було цікаве/прецікаве: у духмяно/п’янкому повітрі напинаються глибинні струни легко/крилих бджіл, над гордовито/кремезними будяками – жорсткувато/басовиті зітхання джмелів, а ген – біло/криле летіння/мовчання метеликів з жовто/гарячими вогниками на крилах.

 

  1. Запишіть слова в реченні разом, окремо чи через дефіс, відповідно до правопису:

Червоно/гарячими стовпами підперло сонце Дівич/гору, срібно/золотими променями яскраво сипонуло в Дніпрові хвилі, заграло біло/пінними бризками, поцілувало синьо/білий паро/плав і соромливо сховалося за зелено/листим верхо/віттям.

 

  1. Записати правильно, дотримуючись правил написання часки не:

Жертви українського геноциду, не/оплакані й не/полічені діти України, лежать у тисячах братських могил, ніким не/доглянутих, не/рідко без огорожі та хреста, і борги наші перед ними – не/оплатні.

 

ІV рівень.

Виконати творче завдання (3 б.)

 

  1. Написати мініатюру на 50 – 80 слів за методом «кола на воді» до слова:
  • Варіант І – світло
  • Варіант ІІ – квітка
  • Варіант ІІІ – молюск

 

Краматорська ЗОШ І-ІІІ ступенів №10 з профільним навчанням Краматорської міської ради Донецької області Україна 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Брюховецька Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Борисовська Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська мова (академічний рівень) 10 клас (Єрмоленко С.Я., Сичова В.Т.)
Додано
21 травня 2018
Переглядів
24501
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку