Контрольні роботи з літературного читання (3 клас)

Про матеріал

Контрольні роботи з літературного читання - це збірка контрольних робіт для учнів третього класу. Готові роботи значно полегшать роботу вчителя, або ж послужать зразком для написання своїх.

Перегляд файлу

Тести з літературного читання

За текстом «Наша мова» за Аллою Коваль

1. Як називається прочитаний вами текст?

А)  «Наша мова»;

Б) «Мова»;

В) «Мова – дивний скарб».

2. Хто автор цієї розповіді?

А) Василь Сухомлинський;

Б) Ліна Костенко;

В) Алла Коваль;

3. Чим мова допомогла первісним людям?

А) Вона нічим їм не допомогла.

Б) Вона допомогла їм порозумітися.

В) Мова допомогла вирости людині.

4. Що винайшли люди після мови?

А) математику;

Б) розум;

В) письмо.

5. Скільки на Землі є мов?

А) приблизно 2 тисячі;

Б) 6 міліонів;

В) приблизно 5 тисяч.

6. Кому належить почесне місце у творенні української мови?

А) Марусі Чурай;

Б) Тарасу Шевченку;

В) Ніні Матвієнко.

7. Якими словами закінчується текст?

А) «Уся планета оповита словами»

Б) «Мова - безцінний скарб»

В) «Як прекрасно звучить українська мова!»

8. Із скількох частин складається цей текст?

А) із двох;

Б) із трьох;

В) із чотирьох.

9. Який цей твір?

А) науково – художній;

Б) науковий;

В) художній.

10. Коли відзначаємо День української мови та писемності?

А) 9 листопада;

Б) 8 грудня;

В) 19 листопада.

11. Напиши. Чому важливо знати і цінувати рідну мову? Як би ви назвали нашу мову?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тести з літературного читання

За текстом «Наша мова» за Аллою Коваль

1. Як називається прочитаний вами текст?

А)  «Наша мова»;

Б) «Мова»;

В) «Мова – дивний скарб».

2. Хто автор цієї розповіді?

А) Василь Сухомлинський;

Б) Ліна Костенко;

В) Алла Коваль;

3. Чим мова допомогла первісним людям?

А) Вона нічим їм не допомогла.

Б) Вона допомогла їм порозумітися.

В) Мова допомогла вирости людині.

4. Що винайшли люди після мови?

А) математику;

Б) розум;

В) письмо.

5. Скільки на Землі є мов?

А) приблизно 2 тисячі;

Б) 6 міліонів;

В) приблизно 5 тисяч.

6. Кому належить почесне місце у творенні української мови?

А) Марусі Чурай;

Б) Тарасу Шевченку;

В) Ніні Матвієнко.

7. Якими словами закінчується текст?

А) «Уся планета оповита словами»

Б) «Мова -  безцінний скарб»

В) «Як прекрасно звучить українська мова!»

8. Із скількох частин складається цей текст?

А) із двох;

Б) із трьох;

В) із чотирьох.

9. Який цей твір?

А) науково – художній;

Б) науковий;

В) художній.

10. Коли відзначаємо День української мови та писемності?

А) 9 листопада;

Б) 8 грудня;

В) 19 листопада.

11. Напиши. Чому важливо знати і цінувати рідну мову? Як би ви назвали нашу мову?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2

Читання мовчки

1.  Прочитай уважно текст.

ЛЬОНОК

 Росла в саду дуже красива яблунька. Весною вона вкривалась рожевим цвітом, а влітку на її гілках нали­валися червонобокі яблука.Але цієї весни яблунька ні листя, ні квітів не випус­тила. Стояла якась сумна, невесела, аж похилилася, бідолашна.

-     Ось я її поправлю, - сказала Катруся. - Нехай вона не хилиться, а стоїть рівненько-рівненько. Дівчинка підійшла до яблуньки і почала вирівнюва­ти. Але деревце замість того, щоб стояти прямо, зовсім вилізло із землі. Катруся від несподіванки аж скрикнула. Тато і мама теж злякались, бо такого в них ще не трапля­лося. Оглянули вони деревце і побачили, що всі корені в нього погризені, сліди на них, як ото від мишачих зубів.

Але, як потім з’ясували, шкоди наробили не миші, а водяний щур, звірина така, схожа на пацюка. Тоді вони втрьох почали шукати нору того щура. Де тільки її не шукали, та так і не знайшли. Пожурилися за яблунькою, але що вдієш, жалем біді не зарадиш - це ж ясно. Довелося миритися з утратою.

Невдовзі після того Катруся з татом ішли садком і раптом побачили, як маленький кошлатий звірок шмигнув біля сарайчика і за одну мить зник під колод­ками, що лежали вздовж стіни.

-     Це ж, мабуть, отой щур сховався, - зашепотіла збуджено Катруся. - Татусю, давай спіймаємо його!Він узяв під кущем винограду палицю і навшпиньки підійшов до колодок. Заглянув туди і бачить: сидить звірок, голову сховав, а спину свою кошлату назовні виставив. «Ну, не будемо ловити ґав», - подумав тато, підняв догори палицю. Замахнувся, а рука чомусь не опускається, ніби щось її стримує і підказує: не поспішай, краще роздивися, що воно таке!

Колодок під стіною було три. Скинув тато верхню - звірок поворухнувся, але не втік, тільки щільніше при­пав до землі. Тоді Катрусин тато почав відсувати другу колодку. І лиш відсунув трохи — звірок повернув голо­ву і так глянув на нього, що тато аж одхилився - такий несподіваний був той погляд. Очі у звірка, виявилось, зовсім голубі, великі і чисті-чисті.

Катруся теж побачила його очі, скам’яніла на мить, потім як закричить:

-    Та це ж кошеня!

І вона не помилилася. То справді було кошеня. Во­лохате, гарне - сибірської породи. Дощ, який ішов перед тим, намочив його, розкошлав, ото ж воно й зда­лося їм водяним щуром. Зрозуміло, що кошеня вони забрали собі й назвали його Льонком - за чисті голубі очі.

                                                                                 

 Іван Сенченко (310 слів)

 

 

 

 

Виконай завдання

 

2.   Якої пори року відбувалась описана подія? 

     А навесні 

     Б улітку    

     В восени

 

3.   Що трапилося з яблунькою?

      А яблунька засохла без води

      Б вода підмила її корені

      В водяний щур обгриз корені яблуньки

 

4.   Яким цвітом раніше цвіла яблунька?

      А білим

      Б рожевим

      В бузковим

 

5.  Чим вразив тата звірок, який шмигнув  під колодки?

      А кошлатим виглядом

      Б мокрим хутром

      В несподіваним поглядом

 

6.  Встанови послідовність подій, постав відповідні цифри.

 

Щур обгриз корені яблуньки.

Катруся хотіла яблуньку вирівняти, а вона впала.

Росла в саду дуже красива яблунька.

Мимо Катрусі пробіг якийсь звірок і заховався між  колодками.

Що вразило тата і Катрусю, коли звірок подивив­ся на них

 

7.   Продовж речення. 

      Весною яблунька ____________________________________________________,

а літом ________________________________________________________________ .

 

 

 

 

Перегляд файлу

Горобина

 

Горобина і ялинка стояли поряд. Зовсім близенько одна біля одної. І тому вони часто перешіптувались між собою. На ялинці росли хвоїнки і шишки, а на горобині — листя і фона жовтогарячих плодів.

Прийшла осінь. Дихнула прохолодою раз, другий. Пожовкли на горобині листочки, і кожний плодик став червонішим. А ялинка зовсім не змінилася. Хвоїнки зелені-зелені, а шишки як позолотилися влітку, такими й лишились. Ялинка дивилась на свою подругу і милувалась нею. Яка то вона гарна стала!

Та налетів буйний осінній вітер, загойдав горобину і почав зривати з неї листя. Посипалось воно жовтим дощем додолу. А ялинка не злякалася вітру. Настовбурчила колючі голочки, поколола вітер — він і полетів геть від неї.

Не злякалися вітру і плодики-намистинки на горобині. Міцно-міцно вхопилися вони за гіллячки, щільніше притулилися одна до одної і зовсім почервоніли.

«Для кого ти приготувала ці плоди? — тихо спитала горобину ялинка.

— Вони ж у тебе зовсім несмачні. Хіба що тільки червоні».

Горобина мовчала. Що скажеш? Справді, її плоди гіркуваті і терпкі-терпкі. Ніхто не зважиться покуштувати.

Уночі лягли перші заморозки. Уранці, хоч і визирнуло сонце, проте не потеплішало. У небі захололи табунці хмар, і довкола зробилося тихо, як у вусі. У цю ранкову тишу ні ялинці, ні горобині не хотілося розмовляти. І вони стояли мовчазні й задумливі.

І раптом високо в небі хтось ніби зачепив срібну струну. За нею другу, третю... Ближче й ближче. І вже зовсім недалеко, злившись у ніжну мелодію, забриніло над горобиною і ялинкою дзвінко, прозоро. Наче війнув і злегка зашумів вітер. Кружляючи, підлітали якісь напрочуд гарні птахи. Це були омелюхи. Вони прилетіли до горобини, покинувши на зимовий час свій холодний край.

І горобина радо пригощала далеких чубатих гостей червоними, мов жар, плодами, вже не терпкими, а солодкими після перших морозів. «То ось для кого ти їх берегла», — промовила, погойдуючись, ялинка і ласкаво торкнулась зеленими гілками своєї подруги.

(Г. Демченко, 298 слів)

Тестові завдання

 

1. Як змінилась горобина із приходом осені?

а) На ній опало листя і ягідки:

б) на ній пожовкли листочки і ягідки стали червоними;

в) листочки залишилися без змін, а ягідки опали.

 

2. Як прогнала буйний осінній вітер ялинка?

а) Поколола його своїми голочками;

б) заступила дорогу своїм міцним гіллям;

в) закидала його шишками.

 

3. Якими були ялинка і горобина, коли на землю лягли перші заморозки?

а) Мовчазними й задумливими;       

б) веселими та безтурботними;

в) злими і непривітними.

 

4. Що за чудо-птахи закружляли над горобиною?

а) Синички;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      б) снігурі;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             в) омелюхи.

 

5. Чому птахи поспішали до горобини?

а) Щоб відпочити від довготривалого польоту;

б) щоб поласувати солодкими червоними ягідками;

в) щоб привітатися з горобиною.

 

6. Як зустріла горобина далеких чубатих гостей?

а) Була байдужа до зустрічі з ними;

б) радо пригощала ягідками;

в) розсердилася на них.

 

Перегляд файлу

      Прізвище, імя­­­­­­­­­­­­ ­­­_______________________________________________________

 

  1. Добери заголовок до тексту.

            ______________________________________________________________________

 

Лисиця живе у лісі. У неї руда шубка. Хвіст довгий і пухнастий. Зуби гострі. Хитрий, спритний і сильний цей звір. Полює вона не тільки на мишей і ховрахів, але й на зайців, а також любить поласувати пташиними яйцями.

 

  1. Визнач тип тексту.__________________________________________________

 

  1. Визнач тему тексту.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Визнач мету тексту.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Чи сподобався тобі цей текст?Напиши чому?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Прізвище, імя­­­­­­­­­­­­ ­­­_______________________________________________________

 

  1. Добери заголовок до тексту.

            ______________________________________________________________________

 

Чому пташку назвали шишка риком? Свою назву пташка отримала від слова шишка. У шишкариха дзьоб як гострі щипці. Таким дзьобом дуже зручно лущити ялинові та соснові шишки.

 

  1. Визнач тип тексту.__________________________________________________

 

  1. Визнач тему тексту.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Визнач мету тексту.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Чи сподобався тобі цей текст?Напиши чому?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Прізвище, імя­­­­­­­­­­­­ ­­­_______________________________________________________

 

  1. Добери заголовок до тексту.

            ______________________________________________________________________

 

В осінні дні більшість птахів стає мандрівниками. Вони летять у теплі краї  -  у вирій. Летять вони без компаса, але ніколи не збиваються зі шляху. Ці перельоти тривають уже тисячу років.

 

  1. Визнач тип тексту.__________________________________________________

 

  1. Визнач тему тексту.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Визнач мету тексту.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Чи сподобався тобі цей текст?Напиши чому?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Перевірна робота з літературного читання з розділів

«Цікава книга природи» та «Від слова – до книги»

Прізвище, імя учня

  1. Випиши стовпчик, де матеріали, з якого виготовляли давні книги, розташовані у такому порядку , в якому їх винаходили люди.

А) папірус,

дощечки,

глиняні плитки,

пергамент,

папір,

друкована книга.

Б)  пергамент,

папірус,

дощечки,

глиняні плитки,

папір,

друкована книга.

В)  глиняні плитки,

папірус,

дощечки,

пергамент,

папір,

друкована книга.


2.   Запиши, за часів якого князя було засновано першу бібліотеку при Софійському соборі.


А) Володимир Святославич;

Б) Ярослав Мудрий;

В) Ярослав Мстиславець


  1. Кого названо „друкарем книг, перед тим не бачених”?

А) Ярослава Мудрого;

Б) Йогана Гутенберга;

В) Івана

Федорова.


  1. Вибери те гасло, яке придумав Василько:

А) Бережи книжку – це твій друг!

Б) Бережи книжку – це джерело знань!

В) Бережи книжку – це твій порадник і друг! 

5. До слів лівого стовпчика добери пояснення з правого.


Абонемент

Бібліотекар

Каталог

Бібліотека

Книгосховище

Список

Відділ

Працівник.


6. Вкажи автора слів „ Дощик, дощик, ти вже злива! Плаче груша, плаче слива.”


А)К.Перелісна;

Б) Л.Костенко;

В) Я.Щоголів

7. Закінчи прислів’я, одне на вибір поясни письмово.

 

Книжка – маленьке віконце, а . . .

Книга вчить, як . . . 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Наталенко Віталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Симончук Тетяна Петрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
5881
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку