Литвинюк І.О.,учитель початкових класів Паплинецької ЗОШ І-ІІ ступенів.
ОРІЄНТОВНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ
З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ 2 КЛАСУ І семестр
( За підручником М.В.Богдановича, Г.П.Лишенка )
Об’єктами перевірки й оцінювання навчальних досягнень учнів із математики є складники предметної компетентності – знання, вміння та навички, здат- ність їх застосовувати в навчальних і життєвих ситуаціях.
Контроль навчальних досягнень учнів рекомендується здійснювати шляхом поточної перевірки (1-4 класи) і тематичної перевірки ( 2-4 класи).
Поточну перевірку рекомендується проводити в усній і письмовій формі систематично в межах кожної теми, визначеної навчальною програмою. Цей вид контролю передбачається вчителем під час підготовки до кожного уроку і зна-ходить своє відображення в поурочних планах (конспектах) уроку. Поточна пере-вірка може здійснюватись у формі самостійної роботи – короткотривалої ( 10 – 15 хвилин) письмової роботи, яка охоплює певну частину навчального матеріалу.
Тематичну перевірку рекомендується здійснювати в письмовій формі. Вона охоплює зміст теми або логічно завершеної її частини. Проводити її доцільно у вигляді контрольної роботи – комбінованої або роботи тестового характеру – 4 ра- зи за семестр. Бажано, щоб робота для 2 класу містила 14 математичних операцій ( арифметичних дій, визначення порядку дій, встановлення відношень, перетворення одиниць величини, логічних дій тощо).
Орієнтовна тривалість виконання роботи становить близько 30 хвилин.
Окремим видом математичного контролю може бути перевірка навичок усних обчислень у межах програмових вимог. Перевірку доцільно здійснювати один раз за семестр у письмовій формі (математичний диктант, робота на карт- ках тощо). Обсяг роботи має містити не більше 12 математичних операцій. Ма-тематичний диктант проводять на початку уроку (одночасно для всіх учнів класу). Учитель диктує умови завдань, відводячи для запису кожної відповіді приблизно 10 секунд. Діти записують тільки відповіді.
І семестр
Контрольна робота №1. Повторення вивченого у 1 класі
І варіант
Мама купила 8 кг яблук у двох пакетах. В одному пакеті 3 кг. Скільки кілограм яблук у другому пакеті?
12 + 75 39 – 3 – 3
56 – 6 50 + 5 – 4
48 – 10 10 – 6 + 4
4. Накресли відрізок довжиною 1дм 2см
5. Запиши всі двоцифрові числа, у яких кількість десятків і одиниць однакова.
ІІ варіант
На двох клумбах росте 10 кущів троянд. На одній клумбі 4 кущі. Скільки кущів троянд росте на другій клумбі?
48 - 8 67 – 4 – 3
13 + 54 30 + 6 – 4
54 – 10 9 – 5 + 3
14… 46 – 15 32… 37 – 23
Контрольна робота №2. Таблиці додавання й віднімання чисел
І варіант
На стоянці було 12 автомобілів. Спочатку поїхали 4 автомобілі, а потім ще 3. Скільки автомобілів залишилося на стоянці?
7 + 5 ( 6 + 7 ) – 4
8 + 7 64 + ( 8 + 6)
14 – 9 14 – ( 7 + 4)
Додатково:
Сума чисел, сусідніх із задуманим числом, дорівнює 14. Яке число задумали?
ІІ варіант
Мама зварила 12 л компоту. До обіду випили 3 літри, а за обідом – ще 2 л. Скільки літрів компоту залишилось?
6 + 7 27 – ( 7+ 5)
8 + 5 15 + ( 5 + 6)
15 – 7 ( 9 + 4) + 21
Додатково:
Сума чисел, сусідніх із задуманим числом, дорівнює 20. Яке число задумали?
Контрольна робота №3. Усне додавання й віднімання
двоцифрових чисел з переходом через розряд
І варіант
1.Розв’яжи задачу
Було 30 аркушів кольорового паперу. На уроці трудового навчання використали 7 аркушів червоного і 5 аркушів синього паперу. Скільки аркушів паперу залишилося?
36 + 4 ( 23 + 7 ) – 4
44 + 38 ( 30 – 5 ) + 7
1грн … 75к. 2м 2дм … 9дм
Додатково:
Сума двох чисел дорівнює 15. Одне з чисел 7. На скільки 7 більше, ніж друге число?
ІІ варіант
1.Розв’яжи задачу
Бабуся спекла 23 пиріжки. На обід з’їли 8 пиріжків, а після обіду – ще 5. Скільки пиріжків залишилося?
2.Обчисли
36 + 28 ( 40 – 5 ) + 7
3.Порівняй
1м … 86см 2дм 3см … 3дм
4. Накресли прямокутник із сторонами 8см і 4см. Знайди його периметр.
Додатково:
Сума двох чисел дорівнює 17. Одне з чисел 9. На скільки 9 більше, ніж друге число?
Контрольна робота №4. Арифметичні дії множення і ділення
І варіант
Для прикрашання новорічної ялинки учні 2 класу виготовили 34 іграшки, учні 3 класу 43 іграшки, а першокласники – на 46 іграшок менше, ніж другокласники і третьокласники разом. Скільки іграшок виготовили першокласники?
12: 2 15 – 12: 2
2 • 8 – 5 37 + 2 • 5
6 + 6: 2
2дм … 20см 5см … 3см
ІІ варіант
І варіант
Для виготовлення ялинкових прикрас другокласники витратили 42 аркуші синього і 53 аркуші жовтого паперу. А червоного – на 61 аркуш менше,
ніж синього і жовтого разом. Скільки використали аркушів червоного паперу?
14 : 2 14 – 16: 2
2 • 9 – 4 56 + 2 • 5
4 + 6: 2
3дм … 30см 4дм … 35см
Математичний диктант