урок: "МАТЕМАТИЧНА КАЗКА"

Про матеріал
Упродовж багатьох років добрі гноми намагалися створити в своїх лабораторіях формулу очистки повітря на Землі. Адже ви розумієте, наскільки це потрібно, особливо зараз. Дізнавшись про це, злі гноми викрали таку важливу, уже майже готову формулу, щоб знищити людей, а зараз і їхніх помічників – добрих гномів. До вас, учні 5-их класів, надійшло зашифроване послання. Розшифрувати його зможуть тільки такі дешефрувальники, як ви. Дорослим із цим завданням ніколи не впоратися.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИЧНА КАЗКА                                                                                   

  5 КЛАС

     Вчитель. Жили-були добрі й злі гноми. Добрі гноми жили на землі. Вони вирощували дивовижні квіти, очищали водойми, ліс, допомагали людям зберігати врожай у роки зі спекотним літом. Але люди, ясна річ, навіть не підозрювали про їхнє існування. Тим часом злі гноми жили під землею й намагались людям нашкодити. Добрі і злі гноми завжди ворогували між собою.

     Упродовж багатьох років добрі гноми намагалися створити в своїх лабораторіях формулу очистки повітря на Землі. Адже ви розумієте, наскільки це потрібно, особливо зараз. Дізнавшись про це, злі гноми викрали таку важливу, уже майже готову формулу, щоб знищити людей, а зараз і їхніх помічників – добрих гномів.

     До вас, учні 5-их класів, надійшло зашифроване послання. Розшифрувати його зможуть тільки такі дешефрувальники, як ви. Дорослим із цим завданням ніколи не впоратися.

     А тепер до роботи.

     І. Розшифруйте послання

     Кожна група отримує слово для розшифровки. У посланні слова пов’язані з числами. Якщо кожен член групи, вибираючи зручний порядок обчислення, правильно розв'яже  свій приклад, то команда збере букви, із яких зможе скласти потрібне слово.

     Учитель перевіряє відповідь і, якщо відповідь правильна, видає картку з буквою.

     Завдання для І групи

1. 147 + 256 + 353 + 244 ;                Ш          1000     

2. (486 + 351) + 514 ;                        У           1351

3. 2786 + 871 + 129 ;                         К           3786

4. (148 + 245) –  45 ;                         А            348

5.(473 + 132) – 173 ;                        Й            432

6. 843 – (154 + 243) ;                        Т            444

7. 894 – (394 - 148) .                         Е            352

     Завдання для ІІ групи

1. 327 + 228 + 173 + 272 ;               Ф           1000

2. 371 + (246 + 229) ;                       О           846

3. 634 + 258 + 166 ;                          Р           1058

4. (256 + 343) – 156 ;                       М          443

5. (384 + 237) – 137 ;                       У           484

6. 495 – (157 + 295) ;                       Л           43

7. 929 – (129 + 498) .                       У           302

     Завдання для ІІІ групи

1. 242 + 537 + 358 + 263 ;               О           1400

2. (374 + 978) + 626 ;                       Ч           1978

3. 7936 + 476 + 1524 ;                      И           9936

4. (429 + 237) – 229 ;                       С            437

5. (732 + 652) – 352 ;                       Т            1032

6. 914 – (417 + 314) ;                       К            183

7. 538 – (238 + 291) .                       И            9

 

     Отож, вирушаємо в мандрівку. Тепер вам потрібно потрапити до підземного царства

     ІІ. Відчиніть двері до підземелля

     Двері до підземного царства відчиняться, якщо кожна з груп рятувальників відповість на два запитання. У разі неправильної  відповіді  на запитання відповідає наступна група.

     Запитання для груп (обирають самостійно)

1. Суму чисел 13 і 17 збільшіть на 15.  (45)

2. Різницю чисел 72 і 46 збільшіть на 14.    (40)

3. Від якого числа потрібно відняти 47, щоб отримати 17 ?     (64)

4. Чим потрібно доповнити число 983, щоб дістати 1000 ?      (17)

5. Від числа 53 відніміть суму чисел 13 і 17.           (23)

6. На скільки 32 більше  за число 38 ?        (воно менше)

     Отож, із завданням ви впорались чудово. Ми в підземеллі, а перед нами підземна річка. Ви бачите міст. Але пройти можна тільки по стежці, позначеній зірочками.

     ІІІ. Пройдіть по мосту

     Замість зірочок ми маємо поставити цифри так, щоб додавання й віднімання були виконані правильно.

  Завдання для І групи

     1) 18*7                                    2)     4*37

     16* 4*                                             *84*

     **295                                             19*6

 

  Завдання для ІІ групи

1)    *48*                                          2)    56*9

      38*96                                               4*8*

     * 55*4                                               *322

     Завдання для ІІІ групи

              1)      *56*                               2)         4*8*

      564*8                                            24*5

      *0*95                                            *192

     Учитель. Групи, що успішно пройшли міст, потрапляють до лабораторії, де сховано викрадену формулу. Двері лабораторії охороняють стражники-чарівники. Їхні чари не діють тільки на тих, хто вміє розв’язувати складні задачі. Яка ж група рятувальників потрапить до лабораторії?

ІV. Знищіть чари

     Усі групи отримують одну й ту саму задачу. Група, яка першою розв’яже задачу, й потрапляє до лабораторії. ЇЇ представник демонструє розв’язання на дошці.

     Задача. У трьох чарівних лабораторіях працює 162 гноми. Із них 107 гномів працюють у другій і третій лабораторіях, а решта – у першій. Причому в першій лабораторії на 9 гномів більше, ніж у третій. Скільки гномів працює в кожній із чарівних лабораторій ?         

     Відповідь: 55, 61,  46.

     Учитель. Тепер формула очистки в наших руках, тож повернімося додому й порадуймо добрих гномів.

 V. Нагородження учасників рятувальної експедиції.

 

1

 

docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку