Контрольний переказ "Доброта й милосердя породжують мудрість"

Про матеріал
Письмовий переказ тексту притчі "Доброта й милосердя породжують мудрість" дає можливість розвивати в учнів уміння і навички докладно відтворювати прослуханий текст, збагачувати лексичний склад мовлення, удосконалювати навички самостійної роботи; розвивати культуру писемного мовлення; виховувати доброту, милосердя.
Перегляд файлу

  Українська мова               9 клас              Учитель       Івахіна В. Ф.   +

          Контрольний переказ «Доброта й милосердя  породжують                          мудрість»   (автор тексту Івахіна В. Ф.)

         Мета:  продовжити роботу над розвитком  умінь і навичок учнів докладно відтворювати прослуханий текст,  збагаченням  лексичного  складу  мовлення; удосконалювати навички самостійної роботи; розвивати культуру писемного мовлення; виховувати доброту, милосердя.                                          

                                                             Хід уроку

І. Організаційно - вступна  частина.

ІІ. Повідомлення мети і завдань уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Інтерактивна вправа «Допиши речення».

  1. Я знаю такі стилі мовлення: …
  2. Характерні ознаки художнього стилю: …
  3. Характерні ознаки публіцистичного стилю: …
  4. Я знаю такі типи мовлення:
  5. Тема – це …
  6. Основна  думка  - це…

ІV. Підготовка  до написання переказу.

  1. Опрацювання  пам’ятки  для  учнів  « Як писати переказ».

- Уважно прослухайте текст.

- Занотуйте на чернетці ключові слова, словосполучення, речення.

- Визначте стиль, тип, жанр, тему та основну думку тексту.

- Складіть план.

- Слухаючи друге читання тексту, зробіть записи на чернетці у вигляді, окремих слів, словосполучень, речень.

-  Напишіть на чернетці докладний переказ тексту, підпорядковуючи висловлювання темі та основній думці; виконайте творче завдання.

-  Відредагуйте написане. Перепишіть у зошит.

- Ще раз перевірте і здайте зошит.

 

 2.   Виразне читання вчителем тексту.

 3.  З’ясування лексичного значення незрозумілих слів ( якщо такі є).

 4.  Визначення  теми та головної думки тексту.

 5.   З’ясувати:  ознаки якого стилю та типу наявні в тексті.

 6.   Самостійне складання плану.

  1.  Повторне читання вчителем тексту.

V.   Написання переказу на чернетках.

VІ.  Редагування переказу

VІІ.  Написання переказу в зошиті.

VІІІ. Рефлексія

                                              Текст для переказу

                         Доброта й милосердя породжують  мудрість

                                                       Притча

      Високо в горах жив один Мудрець. Скільки років було йому – ніхто не знав.  Здавалося, що він жив вічно. Говорили люди, що хто дійде до нього, той мудрим від нього  повернеться.

       А в одному селі жили три брати. Старшого звали Степан, середнього Василь,  а найменшого Іван. Коли почули вони про Мудреця, зразу зібралися йти до нього, бо дуже  хотіли мудрими стати. 

       Довго йшли брати. Нарешті трапилося їм село. А там така бідність…   Зайшли хлопці в одну хату, бо двері були відчинені. Бачать: лежить немічний чоловік, підвестися не може. Жалко стало його меншому братові.

 - Треба чоловікові допомогти,- говорить  Іван,- мабуть, він  дуже довго не їв і не пив, бо в хаті немає ні води, ні їжі.

- Немає коли, - відповідає  Степан .- Нам треба поспішати до Мудреця.

-Я теж не залишусь, - підтримав Степана Василь , - я хочу швидше стати мудрим. Та й харчів у нас обмаль, щоб ділитись із цим чоловіком. Якщо віддамо, що самі їсти будемо?

- Тоді залиште мені мою частку їжі й води, а самі йдіть. Я не покину людину в біді.

- А як же мудрість? - поцікавився  Степан.

-  Спочатку я повинен людину врятувати, а потім уже мудрість шукати, - відповів Іван.

     Пішли старші брати. Лишився найменший один на один з немічним чоловіком. День доглядав, другий, а на третій підвівся чоловік та й каже:    «Бачу: ти добрий хлопець. Знаю, йдеш ти Мудреця шукати. Я допоможу тобі».       І показав чоловік найкоротший шлях . Не  простий був цей шлях. Називали його «Шлях мудрості».  Хоч і коротким він був, та багато людей пострічалося на ньому Іванові. І всім їм потрібна була його допомога. Нікому не відмовив Іван. Чим міг, тим і допомагав. Кому порадами, кому харчами, а за ким і доглядати доводилося.

      Коли вже зовсім знесилився, побачив Іван  на горі маленький будиночок. Там і жив Мудрець – людина з довгою сивою бородою, блакитними , як небо, розумними очима, високим чолом, приємною усмішкою. Побачивши Івана, Мудрець сказав: «Знаю, ти прийшов до мене, щоб я наділив тебе мудрістю.  Але мені немає чого тобі додати. Ти достатньо набрався  мудрості. Адже вона йде від доброти серця.  Доброта й милосердя  породжують  мудрість. Зла, жадібна людина ніколи не стане мудрою.  Побудь у мене, наберися сили й повертайся до людей, ти їм дуже потрібний».

       Завдання:

  1. Написати докладний переказ тексту.
  2. Продовжити текст роздумом про те, чому  старші брати не дійшли до Мудреця?

    Письмовий  переказ тексту «Доброта і милосердя породжують мудрість» дає можливість розвивати   вміння і навички учнів  докладно відтворювати прослуханий текст,  збагачувати   лексичний   склад  мовлення; удосконалювати навички самостійної роботи; розвивати культуру писемного мовлення; виховувати доброту, милосердя.                                          

 


 

docx
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
1757
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку