Корекційне заняття для розвитку дрібної моторики руки «Режим дня» в першому класі.
Мета: Поглибити знання учнів про «режим дня», формувати звичку дотримуватись всіх режимних моментів, його значення для навчання, спілкування, повноцінної праці та відпочинку; розвивати уявлення про необхідність фізичної активності; учити дітей самостійно складати розпорядок дня, організовувати свою працю і відпочинок; розвивати мислення, творчі здібності; формувати комунікативну, соціальну, інформаційну компетентності; виховувати відповідальність, прагнення зберегти своє здоров'я.
Корекційна мета: розвивати сенсомоторну координацію, дрібну моторику рук, тактильну чутливість,просторове орієнтування; прищеплювати вміння зосереджувати увагу на предметі діяльності,збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення ,логічне мислення, уяву, пам'ять, слідкувати за вимовою;
Хід заняття.
I етап .Вступна частина.
Діти,сьогодні ми зібралися з вами, щоб поговорити про здоров’я.
На яке слово схоже слово «здоров’я»? (демонструю смайлики з почуттями:суму,радості,злості,біди,)
Так, це слово ви асоціюєте з смайликом радості, усмішки. Існують певні правила, яких повинна дотримуватись людина, щоб бути здоровою.
Здоровий спосіб життя — це корисні звички.
- Які корисні звички вам відомі?
«Мозковий штурм»
ІІ етап. Основна інтерактивна частина.
Послухайте вірш.
Галя- Невстигаля.
Та швидше до столу!
Галя,мерщій убирайся,
Бо спізнишся в школу!
Галя вилежується,ніжиться і позіхає,
Довго з портфелем вовтузиться
і – не встигає.
В школі дзвінок продзвенів
І давно почалися уроки.
А коридором – чиї то?
Лунають поспішливі кроки.
Клас уже знає:
Це знову спізнилася Галя
Ні,недаремно прозвали
Її - Невстигаля.
Обговорення змісту вірша.
Діти, для того , щоб людина була завжди охайною, своєчасно їла та лягала спати, все встигала зробити, вона повинна дотримуватись режиму дня.
Сьогодні ,виконуючи завдання, ми з вами повторимо режим дня в школі.
(діти виконують вправи)
Руки за голову ставимо сміло
І повертаємось вправо і вліво:
Двічі наліво,двічі направо
Будемо мати гарну поставу.
гра «Плутанина»
мета: вчити дітей розрізняти кольори, вміти швидко знаходити особистий футляр, розвиток дрібної моторики – відкривати футляри , класти щітки.
Хід гри.
На столі лежать футляри різного кольору для зубних щіток. Діти по черзі, беруть свій футляр і складають свої щітки.
3.Одягання . Взування .
До уроків ми повинні з вами швидко та охайно одягнути шкільну форму.
Але деяким діткам важко застібнути ґудзики та блискавку. Тому треба потренуватись за допомогою «рамок- застібалок».
Гра «Рамка- застібалки», «Шнурівки»(за методикою М.Мантессорі «Методика раннього розвитку»
Мета:
Розвивати сенсомоторну координацію рухів, дрібну моторику, формувати навички застібанню ґудзиків, блискавки, розвивати концентрацію уваги;
Побічно підготувати руки до письма, розвивати посидючість, формувати навички шнурування,сприяти розвитку та зміцненню пальців руки і усієї кисті руки, що впливає на кору головного мозку і становлення мови.
4.Сніданок.
Гра «Пригостимо колобка Вітамінка»
Мета: розвиток дрібної моторики і тактильної чутливості.
Матеріали: дві пластикові баночки з кришками, квасоля.
Хід гри:
Вихователь повідомляє дітям, що квасоля-це вітамінки для колобка. Діти з задоволенням пригощають колобка Вітамінка. Беруть по одному насіння квасолі і кладуть в отвір рота.
5. Уроки. Математика.
Гра «Чарівні торбинки»
Мета: розвиток інтелектуальної сфери та пізнавального інтересу через збагачення чуттєвого досвіду дітей.
Завдання: розвивати дрібну моторику рук, тактильну чутливість, закріплювати поняття «багато», «один».
Засоби: персонаж колобок, три повітряні кульки («Чарівні торбинки»), квасоля, піднос.
Хід гри:
-Діти , колобок хоче пограти з вами в хованки. Він сховав у кульки різну кількість насіння квасолі. Давайте знайдемо квасоля? /давайте/
- Хлопці, покажіть кульку, в якому сховалося одне насіння квасолі.
- А в якому кульці сховалося багато насіння?
- Давайте знайдемо кулька, де немає жодної.
(діти обмацують кульки тактильним методом, знаходять квасоля і відповідають, яка кількість квасолі в якій кульці сховалося)
Гра «Утвори число»
Хід гри.
6.Урок . Малювання .
№1На столі стоїть кошик з прищепками, ви підходите до кошика,виймаєте прищепку і називаєте її колір.
№2. Гра «Кумедна компанія»
7.Урок . Розвиток зв’язного мовлення.
Молодці. Ви створили веселу і кумедну компанію. А ще давайте, використовуючи свої персонажі, складемо невеличке оповідання.
Я почну. А ви продовжуєте.(Під час оповідання діти на полотні викладають створених з прищепок персонажів.)
Кумедна історія
Починався чудовий весняний ранок. Засяяло на небі сонечко. Подув вітерець, набігли хмарки. Пішов дощик.
Дощик збудив природу. І все навколо почало оживати. Теплому дощику зраділи пташки. Ось прилетів маленький горобчик і почав цвірінькати . У маленькому ставку залопотіло жовтеньке каченятко і почало гратися з золотою рибкою.
Всім було радісно від того, що починається новий день, який їм принесе багато чудернацьких пригод та історій.
ІІІ Етап «Підсумок та зворотній зв'язок».
Вправа «Мікрофон»
Діти, сподобалось вам наше оповідання.
Чому? (тому що ви придумали його самі)
А , заняття, вам сподобалось?
Що найбільше вами сподобалось?
До нових зустрічів.
1