ДОГЛЯД ЗА ОДЯГОМ
Прання кольорових речей. Підбір миючих засобів
(соціально-побутове орієнтування корекційне заняття 6 клас)
Підготувала: Куцай Алла
Тема: Прання кольорових речей. Підбір миючих засобів.
Мета: актуалізувати знань та вмінь учениці про догляд за особистими речами, пригадати види одягу (верхній, спортивний, святковий, білизна і т. д), засоби та способи прання, поглиблювати знання про догляд за одягом, а саме про прання кольорових речей, вчити виконувати правила обережного поводження з миючими засобами; розвивати комунікативні здібності; виховувати самостійність,.
Обладнання: ілюстрації до теми «Одяг», картки із завданнями, пам’ятка «Правила безпечного використання миючих засобів», пральна машина виготовлена із картону та декорована.
Хід заняття:
І. Підготовчий етап.
1.Налаштування на роботу: А ми засвітимо сонечко. (Показують на себе).
Таке велике сонечко. (Руки в сторони).
Таке веселе сонечко. (Посміхаються один одному).
Я – сонечко! (Показують на себе).
Ти – сонечко! (Показують один на одного).
Ми – сонечка! (Беруться за руки).
Ми – світимося всі!
2. Бесіда із використанням малюнків (Додаток 1)
Мета: визначити обсяг знань, щодо видів одягу, заповнити прогалини у знаннях учениці.
- Який одяг ти сьогодні одягнула? (називає)
- Які види одягу ти пам’ятаєш? ( повсякденний, спортивний, святковий і т. д.)
- До якого із цих видів ти можеш віднести свій?
- Як називається вид одягу, який ми одягаємо під низ? (білизна)
- Як називається одяг який ми одягаємо поверх іншого здебільшого коли холодно? (верхній одяг)
Картка 1
|
- Для занять спортом який одяг є найбільш зручним? (спортивний) 3.Завдання. Знайди, засоби які ми використовуємо під час прання.. Обведи та назви їх.(Додаток 2)
- Молодець! Гарно впоралась із завданням! Скажи, а як ми можемо прати наші речі? (руками та за допомогою пральної машини)
- Так, правильно! Сьогодні ми поговоримо про прання кольорових речей.
ІІ. Основний етап.
1. Бесіда
Мета: ознайомити та пояснити основні позначки на етикетках одягу
- Скажи будь ласка, чи бачила ти на своєму одязі пришиті папірці із виворітної сторони?
- Чи знаєш ти як вони називаються?
- А чи змогла ти зрозуміти що на них написано?
- Так дійсно, це не є просто спочатку, але саме ці позначки підказують нам як правильно прати речі щоб їх не пошкодити, або ж не зіпсувати зовсім. Тому давай їх розглянемо та спробуємо зрозуміти що ж вони означають!
2. Ознайомлення із умовними позначками при пранні.
Ось наприклад ці позначки є головними. Для того щоб правильно доглядати за одягом їх потрібно вміти розрізняти (Додаток 3)
Відповідно такі ж самі позначки але перекреслені означають що ці дії заборонені (Додаток 3)
Дозволено |
Заборонено! |
|
|
3. Виконання завдань
Картка 2
1. Відбілювання 2. Прання 3. Хімчистка 4.Сушіння 5..Прасування
|
- Отож, коли ми розглянули всі умовні позначки спробуй виконати завдання на картці (Додаток 2)
- А чи зможеш ти виконати більш складне завдання? Ось наприклад, розглянь ці дві етикетки (бірки) і спробуй пояснити як правильно їх потрібно прати? (Додаток 2)
Картка 3
|
- Молодець, добре справилась із завданнями. Про прання стільки поговорили та не сказали ж головного – за допомогою яких миючих засобів ми можемо випрати одяг?
Давай їх разом розглянемо! (Додаток 3)
|
- А чи знаєш ти як правильно та безпечно використовувати миючі засоби? Давай назвемо декілька правил!
1) Остерігатися потрапляння в очі.
2) Старатися не торкатися руками до речовини, використовувати мірний стаканчик.
3) Ні в якому разі не споживати як їжу!
4) При потраплянні на шкіру змити водою.
- Наступне твоє завдання буде випрати речі. Перед тобою лежить одяг (Додаток 4)
тобі потрібно покласти його у пральну машину ( виготовлену із картону) відповідно за кольором. Це буде приблизно 2-3 прання по черзі. Тож приступай до роботи!
Вчитель допомагає правильно погрупувати одяг за кольорами. Дає підказки при необхідності. Контролює процес виконання.
ІІІ. Заключна частина.
1. Бесіда
Мета: виявити рівень запам’ятовування матеріалу.
2. Домашнє завдання
Розфарбуй малюнок. Напиши, які на твою думку речі збирається прати господиня (розфарбуй у відповідний колір).
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Додаток 1
Додаток 2
Картка 1
|
Картка 2
1. Відбілювання 2. Прання 3. Хімчистка 4.Сушіння 5..Прасування
|
Картка 3
|
Додаток 3
Дозволено |
Заборонено! |
|
|
Додаток 4