Корекційно-розвивальний урок для учнів 1-х класів з ООП
Саме інклюзивна освіта забезпечує навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами разом з їх здоровими однолітками і має мету інтеграції та соціальної адаптації їх у суспільстві. Таким чином реалізовується право кожної людини на освіту в доступній для неї формі.
Мета заняття: Створення позитивного емоційного настрою. Розвиток логічного та образного мислення, уваги, уяви, пам’яті, дрібної моторики та координації рухів. Формування комунікативних вмінь, навичок співпраці.
Завдання уроку:
1. Корекція та розвиток пізнавальних процесів.
2. Корекція, активізація та удосконалення розумових операцій.
3. Розвиток комунікативних умінь і навичок.
4. Розвиток загальної та дрібної моторики рук.
5. Збагачення словникового запасу.
6. Зняття емоційного напруження та створення емоційно-комфортної атмосфери.
Методи та форми роботи: 1. Вправи на розвиток пізнавальної та емоційно-вольової сфери. 2. Комунікативні та рухливі ігри. 3. Вправи на розвиток моторики. 4. Релаксаційні вправи. Цільова група: старші школярі початкової ланки, які потребують корекції розумового розвитку.
Цільова група: школярі початкової ланки, які потребують корекції розумового розвитку.
Хід заняття
1.Вправа „Привітання” (2 хв.)
Мета : створення позитивного емоційного настрою на працю.
Хід вправи: психолог вітається з дитиною словесно та потискуванням руки. Бджілка
- трудівниця залетіла в клас,
До роботи бджілка запросила нас,
Зараз на уроці бджілці допоможемо.
Разом із трудівницею все зробити зможемо!
2. Вправа - гра „Запам’ятай і повтори” (8 хв.)
Мета : розвиток механічної пам’яті.
Хід вправи: Психолог зачитує слова, дитина їх запам’ятовує, а потім повторює.
Слова: слон, м’яч, мило, рука, дуб, весна, син, кран, ніс, оса, сіль, шум, клей, крупа, машина, річка, ліс, око, ціна.
3. Вправа „Знайди схоже” (5 хв.)
Мета: розвиток логічного і образного мислення, здатності до аналізу.
Хід вправи: дитині пропонується бланк із зображенням бджілок та завдання знайти однакових бджілок.
4. Вправа „Підбери до букви слово” (7 хв.)
Мета: розвиток уваги, уяви, пам’яті, мислення.
Хід вправи: до запропонованої букви потрібно підібрати слово. Дитині показують картку з буквою і пропонують сказати, назви яких предметів починаються із цієї букви.
5. Вправа «Підкажи, що треба купити» (8 хв.)
Мета: корекція довільної уваги, пам'яті.
Хід вправи: психолог повідомляє, що мама дала дівчинці список покупок, які необхідно зробити у магазині (зачитує список). Але дівчинка загубила його і тепер дуже засмучена. Пропоную тобі допомогти дівчинці пригадати список. Спочатку по пам'яті, потім за малюнком.
6. Вправа „Закінч слово”(7 хв.)
Мета: розвиток швидкості мислення.
Хід вправи: дитині пропонується закінчити слово, розпочате ведучим: „Відгадай, що я хочу сказати? По...”
Усього пропонується 10 складів: по; на; за; мі; му; до; че; при; ку; зо.
Звертається увага не тільки на правильність відповідей, але й на час, що є показником, швидкості розумових процесів, кмітливості, мовної активності.
7. Рефлексія. (2 хв.)
Ось заняттю вже майже кінець. Ти був справжній молодець! Що сподобалось - хвалися, Засмутило - пожалійся.
Хід проведення: психолог надає дитині можливість висловитися про те, що їй сподобалось чи не сподобалося на занятті. Відмічає успіхи її, хвалить, зацікавлює до нового заняття ..
8. Релаксація. (4 хв.)
Вправа „Кішечка”
Сидить кішка на вікні, кігтики точить,
Дуже гострі щоб були, мабуть, кішка хоче.
Ой, які у кішки є м’якенькі лапки,
А в тих лапках до пори дрімають царапки.
Кішка спить…
9. Прощання. (3 хв.)
Дитина прощається, згадуючи якомога більше слів прощання.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Заняття з корекції пам’яті молодшого школяра // Психолог.- № 33 (417). - 2010.
2. Алексєєва І.В. Гіперактивні діти: корекція поведінки/ Ірина Алексєєва, Марина Калмикова. - Київ: Шк. світ, 2011. - 96с.
3. Стреж Л.В. Сходинки адаптації дітей раннього віку/ Людмила Стеж. - Київ.: Шк. світ, 2009. - 128 с. 19. Розвиток здібностей та обдаруваньу дошкільників/ Оксана Проценко. - Київ: Шк. світ, 2011. - 128 с. 20. Туріщева Л.В. Діти з особливостями розвитку в звичайній школі/ Авторукладач Л.В. Туріщева. Харків.: Вид. Група „Основа”, 2011. - 111с.
Діти з особливими потребами в школі: Психолого педагогічний супровід/ Ольга Романова та ін. - Київ. : Шк. світ, 2011. - 128с
4. Сидоренко Н.О. Перший раз у перший клас: адаптація дитини до навчання у школі / Наталія Сидоренко. - Київ. : Шк. світ,2009. - 179с.
5. Романюк Л. Хочу бути успішним: корекційно-розвивальні вправа для дітей дошкільного і молодшого шкільного віку/ Л.Романюк, О.Поборча. - Київ. : Шк. світ, 2009. - 128с.
6. Туріщева Л.В. Психокорекційні ігри в роботі педагога/ Туріщева Л.В. - Харків: Видавнича група „Основа”,2007. - 152с.
7. Практичний посібник «Психолого-педагогічне вивчення дітей з помірною та важкою розумовою відсталістю, складання індивідуальної програми розвитку»/За загальною редакцією кандидата медичних наук М.Л.Авраменка - Всеукраїнський центр професійної реабілітації інвалідів - Л.: 2008. - 118 с.
8. Горбатко Л.М. Комплексна корекційна програма для роботи зпершокласниками з вадами розумового розвитку /Горбатко Л.М. - Варварівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат, 2010. - 33 с.
9. Юрченко Ю.Ю. розвиток пізнавальних процесів першого класу: (розливальна програма) / Юрченко Ю. Ю. - Майоршина : Майорщинська спеціальна школаінтернат, 2010 - 49с.
10. Коробко С. Робота психолога з молодшими школярами / Коробко С., Коробко О. - Київ: Літера ЛТД, 2006. - 416.
11. Кореційо-розвивальні заняття для молодших школярів, які мають порушення психофізичного розвитку / / Психолог.- № 14. - 2005.
12. Корекційно-розвивальні заняття з дітьми 6-7 років./ уклад. Л.А. Кльоц, Н.О.