"Космічна мандрівка"

Про матеріал
Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через десяток. Прості задачі на додавання. Задачі на зведення до одиниці.
Перегляд файлу

 

 

Математика 3 клас

Тема: Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через десяток. Прості задачі на додавання. Задачі на зведення до одиниці

Мета: ознайомити учнів із прийомами письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; удосконалювати вміння учнів розв’язувати прості задачі на додавання,  задачі на зведення до одиниці; удосконалювати вміння визначати периметр геометричних фігур. Формувати уміння працювати у групі. розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій.

І.Організація класу до уроку.

   Встали , дітки, всі рівненько

  Усміхнулися гарненько.

  Не дрімати, не зівати!

 Нумо дружно працювати!

ІІ.Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

  • Сьогодні в нас не зовсім звичайний урок і ви будете не просто учні, а… А ось ким ви сьогодні будете, пропоную дізнатися , виконавши перше завдання.
  1. Очікування.
  2. Математична  гра «Прочитай слово!»
  • Коли ви обчислите вирази і з’єднаєте отримані результати з відповідними літерами, ви прочитаєте зашифроване слово. Працювати ви будете в команді. Тож дружно взялися до роботи.

А

С

Т

О

К

Н

М

В

150

360

500

420

710

380

570

980

 

680+30    500 -80    410-50   490+80   280 + 140   400 -20   60+ 90   720+260   830-330

     710           420         360          570          420           380            150         980           500

К                О            С             М            О              Н                А            В              Т

  • Космонавт клипарт (66 фото) » Рисунки для срисовки и не толькоДавайте звіримося, яке ж слово вийшло в кожної команди.               ( Космонавт)
  • Так, сьогодні ви не просто учні, ви  - космонавти!
  • Як ви вважаєте, чи під силу вам таке завдання- бути космонавтами?
  • А хто взагалі такі космонавти?
  • Ви всі молодці і ваші  відповіді мені дуже подобаються. Ось і наша довідка  говорить, що ….

 

                              Космонавт - це спеціально підготовлена людина,

                              що здійснює політ у    космічному просторі.          

 

  • А якими повинні бути космонавти? ( Сміливі, сильні, розумні)
  • А ще вміти швидко приймати рішення, вести складні обчислення, підтримувати один одного у складній ситуації.
  • І ми сьогодні з вами будемо сміливо виконувати різні завдання, вести обчислення, вирішувати задачі
  • одною космічною командою. Kids school cosmos Vector Art Stock Images | Depositphotos
  • Ну що , полетіли!
  • Кожна команда, це окремий  космічний екіпаж. А кожному екіпажу потрібен капітан.
  • Пропоную зараз кожній команді обрати свого капітана.
  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Для початку  перевіримо, чи всі екіпажі готові до польоту. Звіримо наші домашні завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Математична гра «Подорож Чумацьким шляхом»
  • Млечный путь - Космос глазами детейКожний екіпаж має свою власну назву. І щоб дізнатися , якою буде назва кожного екіпажу, я пропоную виконати наступне завдання.
  • Шановні космонавти, у своїй першій подорожі ви вирушаєте до групи зірок, що має назву Чумацький шлях.
  • Погляньте як насправді він виглядає. Це тисяча зірок нашої галактики.
  • Ваше завдання теж складається з зірочок. Після того як кожна команда виконає своє завдання , вона дізнається свою назву.

 

( Діти ведуть обчислення і кожен капітан оголошує отриманий результат, отримує табличку з назвою свого екіпажу)

 

 

 

 

 

 

 

90                                             260                                            430 «Буран»

 

+                                                                                                 440 «Гермес»

 

    60                    30                                                                  450 «Аполлон»

 

                                                              +     50                          420 «Пегас»

 

 

«БУРАН»     «ПЕГАС»      «ГЕРМЕС»    «АПОЛЛОН»

 

  • Ну що, екіпажі зібрані, капітани вибрані, назви отримані! Тож ми можемо вирушати у космічну подорож!
  • Відкриваємо наші бортові журнали - зошити і запишемо дату і вид нашої роботи.
  1. Каліграфічна хвилинка «Зіркове завдання»
  • Продовжуємо нашу подорож. На нашому небосхилі з’явилися нові зірки. Погляньте : кожна зірка має свій номер та колір, відповідно кольорам  табличок на ваших столах.
  • Космонавти, вам потрібно скласти із цифр , що написані на зірках вашого кольору якнайбільше трицифрових чисел. Числа записуємо у бортові журнали – зошити в рядочок через кому.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Підкресліть найбільше та найменше із записаних вами чисел.
  • Давайте перевіримо отримані результати.
  • Екіпаж «Аполлон» , яке найбільше число ви отримали? Яке найменше?(521, 125) -  На місці якого розряду стоїть цифра 5 в кожному з цих чисел? Цифра 2? Цифра 1?
  • Екіпаж «Буран» звіримося з вами. Яке найбільше число ви отримали? Яке найменше? ( 420, 204)
  • На місці якого розряду стоїть цифра 4 в кожному з цих чисел? Цифра 0? Цифра 2?
  • Час звіритися екіпажу «Пегас». А які числа отримали ви? ( 621, 126)
  • На місці яких розрядів стоїть кожна цифра у ваших числа?
  • І останніми свою перевірку проходять учасники екіпажу «Гермес».
  • Яке найбільше число ви отримали ? Яке найменше? На які розряди вказує цифра 4? Цифра 3? Цифра 0?

 

IV Робота над новим матеріалом.

  1. Мозковий штурм.
  • Кожний екіпаж обчисліть, будь ласка, письмово суму найбільшого та найменшого з ваших чисел.
  • Пригадаємо в результаті якої дії ми отримуємо суму.( додавання)
  • Як називаються компоненти дії додавання? ( доданок, доданок, сума)
  • Що означає  «обчислити письмово»? ( записуючи числа у стовпчик)
  • За зразком додавання яких чисел ми будемо обчислювати суму трицифрових чисел?( за зразком додавання двоцифрових чисел)
  • Яке правило нам потрібно згадати, щоб правильно вести обчислення?(До одиниць додаємо одиниці, до десятків додаємо десятки, до сотень додаємо сотні)
  • Завдання отримане. Кожен космонавт бере свою зірочку і виконує обчислення: знаходить письмово суму найбільшого та найменшого з чисел.

 

 

 

 

  • Давайте перевіримо отримані результати.
  • Капітан екіпажу «Буран» який результат отримав ти?
  • Хто з членів екіпажу згоден з капітаном підніміть свою зірочку.

За  таким же принципом перевіряються результати інших екіпажей.

  1. Повідомлення теми та мети уроку.
  • Молодці всі виконали обчислення вірно. Тому я вважаю, що тему нашого уроку

«Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд» всі засвоять на високому рівні.

Давайте ще раз повторимо покрокову інструкцію письмового додавання.

 

 

 

1.Записуємо числа розряд під розрядом: одиниці під

   Одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями.

2.Додаємо одиниці до одиниць.

3.Додаємо десятки до десятків.

4. Додаємо сотні до сотен.

5.Читаємо відповідь.

 

  1. Первинне закріплення нового матеріалу.
  • За складеною інструкцією ми виконаємо обчислення виразів, які подані в головній книзі кожного космонавта – підручнику.
  • (Обчислення виразів у підручнику з коментуванням)
  1. Розв’язування простих задач на дію додавання.
  • Ми вже з вами здійснили подорожі Чумацьким шляхом, до зірок.
  • А які ще небесні тіла ви знаєте?
  • Так, планети, супутники планет, комети.
  • І наступна наша подорож саме до планет Сонячної системи.
  • Кожен екіпаж вирушає заданим маршрутом і розв’язавши свою задачу, дізнається щось цікаве про пункт свого призначення.
  • Капітани ,візьміть макети космічних кораблів, на яких будете вести обчислення і дізнайтесь свій маршрут. Обчислення веде весь екіпаж!
  • Вчені з'ясували, чому Марс теплий – | iTechuaЕкіпаж «Буран» вирушає в подорож до планети Марс.  Ось ваша задача. Читайте уважно її умову і злагоджено всім екіпажем знаходимо правильне рішення.

«Рік на планеті Земля триває 365 днів, а рік на Марсі –на 322 дні довший. Скільки днів  триває рік на планеті Марс?»

  • Планета Венера - цікаві фактиЕкіпаж «Пегас» відвідає планету Венера і дізнається дещо про неї цікаве,розв’язавши свою задачу:

« Найвища температура зафіксована на Землі 57 градусів, а температура на Венері – на 341 градус вище. Яка найвища температура на Венері?»

  • Ученые: Полная луна ухудшает сон детей«Гермес» вирушає в космічну подорож до супутника Землі – Місяця. І для вас також є незвичайна задача.

«Щоб долетіти до Місяця на літаку потрібно 20 діб, а щоб доїхати на автомобілі потрібно на 162 доби більше . За скільки діб можна дібратися на автомобілі до Місяця?»

 

 

Про планеты солнечной системы для детей. Меркурий | Планеты, Для детей,  Солнечная система

  • До планети Меркурій вирушає екіпаж «Аполлон» і розв’язує свою задачу:

«Найвища температура на Землі 57 градусів, а на Меркурії – на 312 градусів вище. Яка температура на планеті Меркурій?»

  • Екіпажі, готові до перевірки?
  • Капітан «Бурану» , ваша відповідь. Звіримося з довідкою.

 

365+ 322= 687( дн.)

  • Капітан «Пегасу», ваша черга доповідати.Подивимось на екран.

     57+ 341 = 398 ( гр.)

  • Наступним звітується капітан «Гермеса».

 

20+ 162 = 182 (доби)

  • І , нарешті, доповідь капітана «Аполлона».

 

57+ 312= 367 ( гр.)

 

  1. Фізкультхвилинка.
  • Ми з вами гарно попрацювали , і зараз час відпочити. А відпочивати ми будемо зі справжнім інопланетянином.

V. Розвиток математичних знань.

1. Розв’язування розширеної задачі на зведення до одиниці.

- на початку нашої подорожі я казала, що космонавт повинен приймати правильне рішення у будь-якій ситуації.

  • Один з космонавтів зараз і спробує показати своє вміння приймати правильне рішення про розв’язанні задачі.
  • Марс шоколадка - 68 фотоА чи всі знають назву шоколадного батончика , яка була дана на честь однієї з планет? Так це «МАРС». І наша задача буде саме про цей батончик. До речі космонавти теж люблять побалувати себе цим смаколиком.

Маса 3 шоколадних батончиків «МАРС» 60 г. Яка маса п’яти шоколадних батончиків «МАРС макс», якщо маса одного батончика «МАРС макс» у 4 рази більша, ніж маса батончика «МАРС»?

  • Хто з космонавтів впізнав вид даної задачі? ( Розширена задача на зведення до одиниці).
  • Спробуємо розв’язати зі сміливим космонавтом цю задачу.
  1. 60: 3 = 20 (г)- маса 1 батончика «Марс»;
  2. 20*4 = 80 ( г) – маса 1 батончика « Марс макс»;
  3. 80 * 5 = 400 ( г)

Відповідь: маса п’яти батончиків «Марс макс» 400 грамів.

2.Робота з геометричним матеріалом.

  • Клипарт космос для детей на прозрачном фоне - фото и картинки  abrakadabra.funМи так довго подорожуємо в космічному просторі, але ще жодного разу не згадали про транспорт космонавта.
  • На чому ж вирушають в сої подорожі ці сміливі люди?( на космічних кораблях, на ракетах)
  • Подивіться на екран. Ось ці чудеса технічного прогресу!
  • У вас на партах лежать малюнки ракет. Візьміть їх, будь ласка.
  • Розгляньте з яких геометричних фігур складається ваша ракета. Назвіть їх.
  • 205535.019.jpgМолодці! Тоді для вас наступне завдання. Кожен екіпаж обчислить периметр фігури відповідно до кольору вашої таблички.
  • Згадаємо, що таке периметр. ( Це сума довжин всіх сторін).
  • Що потрібно знати, щоб обчислити периметр( довжину кожної сторони)
  • Приготуйте все необхідне, проведіть вимірювання та обчисліть периметр фігури у зошитах.
  • Капітани , звірте отримані результати з кожним членом вашого екіпажу.
  • А тепер кожен капітан звітує про виконання своїм екіпажем даного завдання.

VI.Підсумкова рефлексія.

  • На цьому наша подорож космічним простором підійшла до кінця. Вона вам сподобалась?
  • Чи справдилися ваші сподівання?
  • У кожного з космонавтів є три зірочки , на яких вказано різні емоції.

Зелена : «Мені все вдалося!»  

Жовта : « Була потрібна допомога»

Червона « Було важко!»

Перед вами чорний космічний простір. Я дуже хочу, щоб кожен космонавт прикрасив його своєю зірочкою з відповідною емоцією.

130 смайликов на прозрачном фоне130 смайликов на прозрачном фоне #17130 смайликов на прозрачном фоне #40 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 листопада 2022
Переглядів
384
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку