Наукова новизна роботи визначається тим, що в ній уперше представлено спробу цілісного вивчення особливостей сприйняття романтичного світу Гюстава Флобера через призму викладення роману «Пані Боварі».
Презентаціяна тему:“Криза романтичного світу світосприйняття в романі Гюстава Флобера “Пані Боварі”
Номер слайду 2
Мета : дослідження змісту роману «Пані Боварі» для вивчення специфіки викладення проблеми сприйняття романтичного світу з боку автора роману – Гюстава Флобера. Об'єкт: особливості вивчення світосприйняття в романі Гюстава Флобера. Предмет: особливості вивчення сприйняття романтичного світу в романі «Пані Боварі» з боку його автора – Гюстава Флобера. 2
Номер слайду 3
3 Завдання: - охарактеризувати романтизм як літературний напрям; - визначити особливості формування реалізму у Франції; - вивчити зміст роману «Пані Боварі» у сучасній критиці та літературознавстві;- провести визначення місця Гюстава Флобера у літературному процесі другої половини ХІХ століття;- провести огляд історії створення роману «Пані Боварі» ;- зʼясувати соціальну і філософсько-психологічну проблематику роману «Пані Боварі»;- дослідити образ Емми Боварі: динаміка і контекст; - визначити стильові особливості роману «Пані Боварі.
Номер слайду 4
Наукова новизна роботи визначається тим, що в ній уперше представлено спробу цілісного вивчення особливостей сприйняття романтичного світу Гюстава Флобера через призму викладення роману «Пані Боварі». 4 Практична значущість роботи визначається можливістю використання її результатів у процесі викладання літератури діаспори у школі та виші. Матеріали дослідження можуть стати в нагоді студентам під час підготовки до практичних занять і спецсемінарів, а також написанні власних наукових робіт.
Номер слайду 5
РОЗВИТОК РОМАНТИЗМУ І РЕАЛІЗМУ В ХУДОЖНІЙ ЛІТЕРАТУРІ5 Романтизмом є ідейний і художній напрям в європейській і американській культурі кінця XVIII століття – І полов. XIX ст., що характеризувався утвердженням самоцінності духовно-творчого життя особистості, зображенням сильних (найчастіше бунтарських) пристрастей і характерів, одухотвореною і цілющої природи. Зазначено, що реалізмом є напрям у мистецтві і літературі, метою якого є аналітичне осмислювання життя та повне, достовірне і всебічне зображення його.Із початку 30-х pоків XIX ст. новий літературний напрям, як реалізм, набув неабиякого розвитку у Франції. Його основні тенденції проявлялися і продовжують проявлятися у різних видах мистецтва. Першим твором, який відобразив світорозуміння і естетичні принципи Гюстава Флобера є роман «Мадам Боварі», в якому письменник віддає пʼять років напруженої тяжкої праці.
Номер слайду 6
6 Гюстав Флобер належав до французьких письменників, які у своїй оцінці сучасності не поділяли позитивістської віри в оновлюючу суспільну роль науки і техніки. Це неприйняття Флобером основного пафосу позитивістської доктрини ставить його на особливе місце у розвитку французької літератури другої половини ХХ століття і є серйозним аргументом проти літературознавчих тенденцій представити Флобера, як попередника натуралізму. У розвитку французького реалізму творчість Флобера є так само важливою віхою, як і творчість Бальзака та Стендаля. Новаторські художні відкриття Флобера, і ті втрати, якими відзначено його творчість проти творів великих попередників, надзвичайно характерні новому етапу розвитку західноєвропейського реалізму, що настав у другій половині ХІХ століття. Гюстав Флобер
Номер слайду 7
ГЮСТАВ ФЛОБЕР ЯК ПЕРЕХІДНА ПОСТАТЬ ВІД РОМАНТИЗМУ ДО РЕАЛІЗМ7 Гюстав Флобер є одним із трьох великих реалістів Франції, чия творчість визначила магістральний розвиток літератури XIX ст. і справила вирішальний вплив на розвиток французького роману XIX-XX ст. Обʼєктивна картина у творчості Гюстава Флобера – це є не пряме відображення навколишнього, а переосмислений автором, творчо опрацьоване зображення реальності світу, яка мала на меті стимулювання читацького сприйняття. Центральними рисами сприйняття світу прозаїка були скептицизм та песимізм. Флобер у своєму світосприйнятті та у творчості відображає безкомпромісне заперечення сучасного світопорядку у поєднанні з пристрасною вірою у мистецтво, які разом являються спорідненою областю людської діяльності, яка подекуди ще не заражена вульгарністю та меркантильністю буржуазних відносин. У романі «Пана Боварі» Флобер свідомо зводить до мінімуму зовнішню дію роману, при цьому основний натиск він робить на причинах подій. Письменник проводить аналіз над думками та почуттями своїх героїв, пропускаючи кожне слово через фільтр розуму. В результаті чого роман справляє неабияке цілісне враження і викликає відчуття закономірності, непоправності того, що відбувається, і створюється це враження за рахунок найекономніших художніх засобів.
Номер слайду 8
У романі «Пана Боварі» Гюстав Флобер свідомо зводить до мінімуму зовнішню дію роману, при цьому основний натиск він робить на причинах подій. Письменник проводить аналіз над думками та почуттями своїх героїв, пропускаючи кожне слово через фільтр розуму. В результаті чого роман справляє неабияке цілісне враження і викликає відчуття закономірності, непоправності того, що відбувається, і створюється це враження за рахунок найекономніших художніх засобів. 8 Гюстав Флобер змальовує єдність матеріального і духовного світу, який сприймається як цілком повна пастка для духу. Героїня роману не має можливості вибратися з відсталості та застою провінційного існування, вона розчавлена міщанським побутом.
Номер слайду 9
ПРОБЛЕМАТИКА І СТИЛЬ РОМАНУ «ПАНІ БОВАРІ»9 Особливістю творчості Гюстава Флобера є глибокий психоаналіз героїв, дослідження душі його героїв та їх почуттів. Зображуючи у своєму романі буденність міщанського життя, Флобер переніс увагу на те дійсне життєве підґрунтя, яке з необхідністю породжує у героїні ілюзії, надії та бажання і приводить її до катастрофи. Письменник показує специфіку сучасності, тобто її вульгарність.Історія Емми Боварі втілена не стільки як звичайна побутова драма молодої жінки, втратила віру та надію, а як соціальна трагедія особистості, яка не може знайти захист та розуміння у суспільстві. В образі Емми Боварі викривається і романтична література, що виродилася, і романтичний герой, що деградував до рівня буржуа. Водночас близькість автора до своєї героїні обумовлює і ті співчуття, які прориваються, незважаючи на всю горезвісну об'єктивність Флобера. У «Пані Боварі» Флобер розкриває з прикладу долі Емми, Родольфа, Леона, різні сторони міщанського «поетичного почуття». Міщанська романтика здатна лише імітувати живе життя і живе людське почуття, підміняти їх фетишами матеріального успіху. Трагедія Емми Боварі полягає в тому, що, бунтуючи проти світу обивателів, вона водночас є невід'ємною його частиною, його породженням, зливається з ним.
Номер слайду 10
Образ Емми Боварі увійшов у світову культуру як одне з найточніших і вичерпних висловлювань про проблему жінки та соціуму. Її риси можна знайти в багатьох пристрасних і занепалих героїнях наступних часів, серед яких Ганна Кареніна.10 Описуючи емоції персонажів, Г. Флобер ґрунтується не тільки на візуальних чи аудіальних враженнях, а й на фізіологічних реакціях своїх героїв. Тож можна сказати, що Г. Флобер, представляючи увазі читачів особисту драму головної героїні, вписує її в контекст бездуховності та аморальності сучасного їй соціуму.
Номер слайду 11
ВИСНОВКИТворчість Флобера – це своєрідний місток, який поєднав бальзаківсько-стендалівський етап розвитку реалізму періоду натуралізму, представлений у другій половині XIX ст. Роман «Мадам Боварі» став новим словом у французькому і європейському мистецтві. Це книга про буденне життя, де сюжет «майже непомітний». У образі Емми є широка філософська думка, включена до змісту образу. Зміст роману вражає правдою деталей, що сягає ілюзії. За трагедією перелюбства і вульгарності виростає трагедія любові та туги, на яку приречена жінка у світі жахливого міщанства. Французький письменник - Гюстав Флобер створив роман нового типу, у якому ретельно проаналізував основи суспільної моралі, а психологічні характеристики персонажів втілив через зовнішні деталі.11