КТП 6 клас НУШ Всесвітня історія. Історія України

Про матеріал
Календарно-тематичне планування 6 клас НУШ Всесвітня історія. Історія України на основі модельної навчальної програми «Історія України. Всесвітня історія. 6 клас» (автори О. Гісем, О. Мартинюк, Н. Сорочинська, О. Гісем, Я. Василенко) та підручника «Історія України. Всесвітня історія. 6 клас» О.Гісем, О.Гісем
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування 6 клас НУШ

Всесвітня історія. Історія України

№ уроку

Дата

Тема, зміст уроку

Методичне забезпечення

Вступ.

1

 

Первісна доба та Стародавній світ в історії людства. Періодизація всесвітньої історії та історії України

Опрацювати 

Ст. 5-6

2

 

Хронологія. Особливості літочислення «до нашої ери».

Опрацювати

Вступ

 

3

 

Джерела з історії Стародавнього світу. Видатні дослідники й дослідниці Стародавньої історії та їхні відкриття

Опрацювати

Ст. 6-9

4

 

Підручник ― інструмент вивчення Первісної та Стародавньої історії

Опрацювати

Вступ

Розділ І. ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ ЗА ПЕРВІСНИХ ЧАСІВ. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ НА ПОЧАТКУ ІСТОРІЇ ЛЮДСТВА

5

 

Народження людства. Основні теорії походження людини.

Опрацювати § 1 Ст.11-13

6

 

Формування людини сучасного біологічного типу (антропогенез)

Опрацювати § 2

Ст. 14-16

7

 

Практична робота: робота з картою. Розселення людей на земній кулі.

Робота з картою

8

 

Найдавніша людина та природа. Етапи антропогенезу

Опрацювати § 3

Ст. 17-19

9

 

Господарське життя найдавніших людей. Неолітична революція ― перехід від привласнюючого до відтворюючого господарства.

Опрацювати

 § 4-5

10

 

Неоліт на українських землях: буго-дністровська археологічна культур.

Опрацювати § 6

 

11

 

Суспільна організація найдавніших людських спільнот. Організація влади в найдавніших людських спільнотах.

Опрацювати § 7

12

 

Духовний світ первісних людей. Найдавніші релігійні уявлення. Первісне мистецтво.

Опрацювати § 8

13

 

Початок доби металів. Господарські перетворення в міднокам’яний вік. Протоміста.

Опрацювати § 9

14

 

Мідно-кам’яний вік на території України. Трипільська та середньостогівська археологічні культури

Опрацювати § 9

15

 

Урок узагальнення і систематизації

Повторити § 1-9

Розділ ІІ. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ І ПІВНІЧНОЇ АФРИКИ ТА ЇХНЯ ВЗАЄМОДІЯ ІЗ СУСПІЛЬСТВАМИ, ЩО ІСНУВАЛИ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ

16

 

Цивілізації в Стародавній історії. Шлях до цивілізацій: рушійні зміни в житті людських суспільств за бронзового віку.

Опрацювати §10

17

 

Ремесло й торгівля. Народження міст і держави.

Опрацювати §11

18

 

Цивілізації Месопотамії. Природно-географічні умови Межиріччя.

Опрацювати §12

19

 

Господарське життя та торгівля. Іригаційні (зрошувальні) системи.

Опрацювати §12

20

 

Міста-держави Шумеру. Аккадська держава. Вавилон. Держава Мітанні.

Опрацювати §13

21

 

Практичне заняття: оцінити ( на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх цивілізаціях.

Опрацювати § 14

 

22

 

Урок узагальнення і систематизації

Повторити § 10-14

23

 

Завоювання в Стародавньому світі. Хетська держава. Навала «народів моря». Військові реформи в Ассирії та її завоювання. Халдейське (Нововавилонське) царство. Розквіт Нововавилонської держави.

Опрацювати § 15

 

24

 

Повсякденне життя населення Месопотамії: роль природних умов і торгівлі

Опрацювати § 16

25

 

Писемність, наукові знання жителів Месопотамії

Опрацювати §17

26

 

Релігія та мистецтва Месопотамії. Епос про Гільгамеша

Опрацювати §18

27

 

Бронзовий вік на українських землях. Індоєвропейці, їхнє господарське та духовне життя

Опрацювати §19

28

 

Практичне заняття: робота з картою –позначити розселення індоєвропейців, спроектувати винаходи, пов’язані з колесом.

Робота з картою, макети колеса

29

 

Давній Єгипет ― «дарунок Нілу». Періодизація історії цивілізації Давнього Єгипту.

Опрацювати §20

30

 

Практичне заняття: складання структури суспільства. Господарське життя, суспільство та організація влади. Видатні правителі та війни

Опрацювати §21-22

31

 

Повсякденне життя. Писемність, наукові знання, релігія та мистецтва Давнього Єгипту.. 

Опрацювати §23-24

32

 

Урок узагальнення і систематизації

Повторити §15-24

ІІ семестр

33

 

Фінікійські торговельні міста та їхні здобутки. Фінікійська колонізація.

Опрацювати §25

34

 

Карфаген. Ізраїльсько-Юдейське царство та його видатні правителі.

Опрацювати §26

35

 

Господарське та повсякденне життя. Монотеїзм

Опрацювати §27

36

 

Персія. Імперія Ахеменідів. Природні умови Давньої Персії. Перська імперія, її устрій та видатні правителі. Зороастризм

Опрацювати

§ 28

37

 

Перехід від бронзового до залізного віку на території України. Становлення кочового способу життя в причорноморських степах. Кіммерійці та скіфи, їхні зв’язки з давніми цивілізаціями.

Опрацювати

 §29

38

 

Цивілізації Індії. Природно-географічні умови Індостану. Індська (Хараппська) цивілізація: міста й торгівля

Опрацювати §30

39

 

Ведійська цивілізація. Суспільне та господарське життя: варни. Культурні здобутки цивілізації Давньої Індії.

Опрацювати §31

40

 

Буддизм. Держава Маур’їв: спроба релігійного об’єднання країни

Опрацювати §32

41

 

Китайська цивілізація. Природно-географічні умови Давнього Китаю, їхній вплив на господарське життя. Суспільний устрій, уявлення про владу.

Опрацювати §33

42

 

Практичне заняття: робота з контурною картою: позначити річки Тигр, Єфрат, Ніл, Хуанхе, Янцзи, Інд і Ганг, розташування Мемфісу, Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму.

Опрацювати §34

Робота з картою

43

 

Китай як «серединне царство». Утворення єдиної держави в Китаї: правління Цінь Ши Хуан-ді. Писемність, наукові знання, релігійні уявлення та мистецтво Давнього Китаю. Конфуціанство та даосизм

Опрацювати §35

44

 

Урок узагальнення і систематизації

Повторити 25-35

Розділ ІІІ. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ ВЗАЄМОДІЯ ІЗ СУСПІЛЬСТВАМИ, ЩО СФОРМУВАЛИСЯ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ

45

 

Поняття античної цивілізації. Періодизація історії Античності. Природно-географічні умови Балканського півострова та островів Егейського моря.

Опрацювати §36

46

 

Цивілізації бронзового віку. Мінойська та Мікенська палацові цивілізації. «Темні віки». Троянська війна як історична подія та культурний спадок.

Опрацювати §37

47

 

Полісний устрій Давньої Греції. Господарське життя. Суспільний устрій, місце жінки в давньогрецькому суспільстві.

Опрацювати §38-39

48

 

Повсякдення. Античні Олімпійські ігри. «Цивілізація просто неба».

Опрацювати

§ 42

49

 

Практичне заняття: складання порівняльної таблиці політичних режимів.

Різноманітність політичних устроїв давньогрецьких полісів (монархія, олігархія, демократія).

Складання порівняльної таблиці

50

 

Права та обов’язки громадян полісів. Спарта як «держава — військовий табір».

Опрацювати §39

51

 

Поняття батьківщини та патріотизму в Давній Греції. Персько-грецькі війни. Образи полководців і воїнів. Піднесення Афін за Перікла

Опрацювати §40-41

52

 

Писемність, релігія та мистецтво Давньої Греції. Філософія ― «любов до мудрості»

Опрацювати §42-43

53

 

Давньогрецька колонізація: Розселення греків у Середземномор’ї. Взаємодія з місцевим населенням.

Опрацювати §44

54

 

Практичне  заняття: створення із пластиліну глечиків та основних галузей господарства. Давньогрецькі пам’ятки на території сучасної України

Перегляд відео.

https://www.youtube.com/watch?v=cJ4U1D8VzrU

 

Робота з пластиліном чи глиною для ліплення

55

 

Українські землі в добу Античності: Велика Скіфія. Господарство, побут, вірування. Скіфські кургани. Цар Атей. Урок- віртуальна екскурсія

https://www.youtube.com/watch?v=VCz5AwWVnMQ

 

Написати що найбільше зацікавило із відео

56

 

Практичне заняття: робота з контурною картою. Втрата грецької єдності: Пелопоннеські війни. Піднесення Македонії за Філіппа II. «Східний похід» Александра Македонського.

Опрацювати §45

Робота з картою

57

 

Грецький культурний простір: еллінізм. Елліністичні держави

Опрацювати §46

58

 

Урок узагальнення і систематизації

Повторити

§36-46

59

 

Рим. Природно-географічні умови Апеннінського півострова та його доримське населення. Етруски та їхні здобутки.

Опрацювати §47

60

 

Рим ― «місто на семи пагорбах». Господарське та суспільне життя. Боротьба патриціїв і плебеїв

Опрацювати §48, 50

61

 

Республіка як «спільна справа». Організація влади за Римської республіки. Римське право

Опрацювати §49

62

 

Римська «військова машина». Повсякденне життя солдатів, їхня суспільна роль за часів республіки та імперії. Експансія Риму.

Опрацювати §51-52

63

 

Практична заняття: складання портрета історичного діяча. Від республіки до імперії. Криза республіки та диктатура Юлія Цезаря.

Опрацювати §53

64

 

Писемність, релігія та мистецтво Давнього Риму. Повсякденне життя за часів республіки та імперії: простота і розкіш

Опрацювати §54-56

65

 

Кризові явища в Римській імперії. Виникнення та поширення християнства. Константин Великий. Поділ Римської імперії

Опрацювати §58

66

 

«Варварський світ». Народи — сусіди Риму (кельти, германці, сармати, слов’яни та інші). Їхнє господарство та духовний світ.

Опрацювати §57

67

 

Практичне заняття: робота з контурною картою. Велике переселення народів. Загибель Західної Римської імперії.

Опрацювати §59

68

 

Слов’янські племена під час Великого переселення народів

Опрацювати §60

69

 

Урок узагальнення і систематизації

Повторити 

§ 47-60

70

 

Підсумкове заняття

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Береза Любов Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Борова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 серпня 2023
Переглядів
5141
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку