Календарно-тематичне планування 6 клас НУШ
Всесвітня історія. Історія України
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Методичне забезпечення |
Вступ. |
|||
1 |
|
Первісна доба та Стародавній світ в історії людства. Періодизація всесвітньої історії та історії України |
Опрацювати Ст. 5-6 |
2 |
|
Хронологія. Особливості літочислення «до нашої ери». |
Опрацювати Вступ
|
3 |
|
Джерела з історії Стародавнього світу. Видатні дослідники й дослідниці Стародавньої історії та їхні відкриття |
Опрацювати Ст. 6-9 |
4 |
|
Підручник ― інструмент вивчення Первісної та Стародавньої історії |
Опрацювати Вступ |
Розділ І. ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ ЗА ПЕРВІСНИХ ЧАСІВ. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ НА ПОЧАТКУ ІСТОРІЇ ЛЮДСТВА |
|||
5 |
|
Народження людства. Основні теорії походження людини. |
Опрацювати § 1 Ст.11-13 |
6 |
|
Формування людини сучасного біологічного типу (антропогенез) |
Опрацювати § 2 Ст. 14-16 |
7 |
|
Практична робота: робота з картою. Розселення людей на земній кулі. |
Робота з картою |
8 |
|
Найдавніша людина та природа. Етапи антропогенезу |
Опрацювати § 3 Ст. 17-19 |
9 |
|
Господарське життя найдавніших людей. Неолітична революція ― перехід від привласнюючого до відтворюючого господарства. |
Опрацювати § 4-5 |
10 |
|
Неоліт на українських землях: буго-дністровська археологічна культур. |
Опрацювати § 6
|
11 |
|
Суспільна організація найдавніших людських спільнот. Організація влади в найдавніших людських спільнотах. |
Опрацювати § 7 |
12 |
|
Духовний світ первісних людей. Найдавніші релігійні уявлення. Первісне мистецтво. |
Опрацювати § 8 |
13 |
|
Початок доби металів. Господарські перетворення в міднокам’яний вік. Протоміста. |
Опрацювати § 9 |
14 |
|
Мідно-кам’яний вік на території України. Трипільська та середньостогівська археологічні культури |
Опрацювати § 9 |
15 |
|
Урок узагальнення і систематизації |
Повторити § 1-9 |
Розділ ІІ. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ І ПІВНІЧНОЇ АФРИКИ ТА ЇХНЯ ВЗАЄМОДІЯ ІЗ СУСПІЛЬСТВАМИ, ЩО ІСНУВАЛИ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ |
|||
16 |
|
Цивілізації в Стародавній історії. Шлях до цивілізацій: рушійні зміни в житті людських суспільств за бронзового віку. |
Опрацювати §10 |
17 |
|
Ремесло й торгівля. Народження міст і держави. |
Опрацювати §11 |
18 |
|
Цивілізації Месопотамії. Природно-географічні умови Межиріччя. |
Опрацювати §12 |
19 |
|
Господарське життя та торгівля. Іригаційні (зрошувальні) системи. |
Опрацювати §12 |
20 |
|
Міста-держави Шумеру. Аккадська держава. Вавилон. Держава Мітанні. |
Опрацювати §13 |
21 |
|
Практичне заняття: оцінити ( на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх цивілізаціях. |
Опрацювати § 14
|
22 |
|
Урок узагальнення і систематизації |
Повторити § 10-14 |
23 |
|
Завоювання в Стародавньому світі. Хетська держава. Навала «народів моря». Військові реформи в Ассирії та її завоювання. Халдейське (Нововавилонське) царство. Розквіт Нововавилонської держави. |
Опрацювати § 15 |
24 |
|
Повсякденне життя населення Месопотамії: роль природних умов і торгівлі |
Опрацювати § 16 |
25 |
|
Писемність, наукові знання жителів Месопотамії |
Опрацювати §17 |
26 |
|
Релігія та мистецтва Месопотамії. Епос про Гільгамеша |
Опрацювати §18 |
27 |
|
Бронзовий вік на українських землях. Індоєвропейці, їхнє господарське та духовне життя |
Опрацювати §19 |
28 |
|
Практичне заняття: робота з картою –позначити розселення індоєвропейців, спроектувати винаходи, пов’язані з колесом. |
Робота з картою, макети колеса |
29 |
|
Давній Єгипет ― «дарунок Нілу». Періодизація історії цивілізації Давнього Єгипту. |
Опрацювати §20 |
30 |
|
Практичне заняття: складання структури суспільства. Господарське життя, суспільство та організація влади. Видатні правителі та війни |
Опрацювати §21-22 |
31 |
|
Повсякденне життя. Писемність, наукові знання, релігія та мистецтва Давнього Єгипту.. |
Опрацювати §23-24 |
32 |
|
Урок узагальнення і систематизації |
Повторити §15-24 |
ІІ семестр |
|||
33 |
|
Фінікійські торговельні міста та їхні здобутки. Фінікійська колонізація. |
Опрацювати §25 |
34 |
|
Карфаген. Ізраїльсько-Юдейське царство та його видатні правителі. |
Опрацювати §26 |
35 |
|
Господарське та повсякденне життя. Монотеїзм |
Опрацювати §27 |
36 |
|
Персія. Імперія Ахеменідів. Природні умови Давньої Персії. Перська імперія, її устрій та видатні правителі. Зороастризм |
Опрацювати § 28 |
37 |
|
Перехід від бронзового до залізного віку на території України. Становлення кочового способу життя в причорноморських степах. Кіммерійці та скіфи, їхні зв’язки з давніми цивілізаціями. |
Опрацювати §29 |
38 |
|
Цивілізації Індії. Природно-географічні умови Індостану. Індська (Хараппська) цивілізація: міста й торгівля |
Опрацювати §30 |
39 |
|
Ведійська цивілізація. Суспільне та господарське життя: варни. Культурні здобутки цивілізації Давньої Індії. |
Опрацювати §31 |
40 |
|
Буддизм. Держава Маур’їв: спроба релігійного об’єднання країни |
Опрацювати §32 |
41 |
|
Китайська цивілізація. Природно-географічні умови Давнього Китаю, їхній вплив на господарське життя. Суспільний устрій, уявлення про владу. |
Опрацювати §33 |
42 |
|
Практичне заняття: робота з контурною картою: позначити річки Тигр, Єфрат, Ніл, Хуанхе, Янцзи, Інд і Ганг, розташування Мемфісу, Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму. |
Опрацювати §34 Робота з картою |
43 |
|
Китай як «серединне царство». Утворення єдиної держави в Китаї: правління Цінь Ши Хуан-ді. Писемність, наукові знання, релігійні уявлення та мистецтво Давнього Китаю. Конфуціанство та даосизм |
Опрацювати §35 |
44 |
|
Урок узагальнення і систематизації |
Повторити 25-35 |
Розділ ІІІ. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ ВЗАЄМОДІЯ ІЗ СУСПІЛЬСТВАМИ, ЩО СФОРМУВАЛИСЯ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ |
|||
45 |
|
Поняття античної цивілізації. Періодизація історії Античності. Природно-географічні умови Балканського півострова та островів Егейського моря. |
Опрацювати §36 |
46 |
|
Цивілізації бронзового віку. Мінойська та Мікенська палацові цивілізації. «Темні віки». Троянська війна як історична подія та культурний спадок. |
Опрацювати §37 |
47 |
|
Полісний устрій Давньої Греції. Господарське життя. Суспільний устрій, місце жінки в давньогрецькому суспільстві. |
Опрацювати §38-39 |
48 |
|
Повсякдення. Античні Олімпійські ігри. «Цивілізація просто неба». |
Опрацювати § 42 |
49 |
|
Практичне заняття: складання порівняльної таблиці політичних режимів. Різноманітність політичних устроїв давньогрецьких полісів (монархія, олігархія, демократія). |
Складання порівняльної таблиці |
50 |
|
Права та обов’язки громадян полісів. Спарта як «держава — військовий табір». |
Опрацювати §39 |
51 |
|
Поняття батьківщини та патріотизму в Давній Греції. Персько-грецькі війни. Образи полководців і воїнів. Піднесення Афін за Перікла |
Опрацювати §40-41 |
52 |
|
Писемність, релігія та мистецтво Давньої Греції. Філософія ― «любов до мудрості» |
Опрацювати §42-43 |
53 |
|
Давньогрецька колонізація: Розселення греків у Середземномор’ї. Взаємодія з місцевим населенням. |
Опрацювати §44 |
54 |
|
Практичне заняття: створення із пластиліну глечиків та основних галузей господарства. Давньогрецькі пам’ятки на території сучасної України Перегляд відео. https://www.youtube.com/watch?v=cJ4U1D8VzrU
|
Робота з пластиліном чи глиною для ліплення |
55 |
|
Українські землі в добу Античності: Велика Скіфія. Господарство, побут, вірування. Скіфські кургани. Цар Атей. Урок- віртуальна екскурсія https://www.youtube.com/watch?v=VCz5AwWVnMQ
|
Написати що найбільше зацікавило із відео |
56 |
|
Практичне заняття: робота з контурною картою. Втрата грецької єдності: Пелопоннеські війни. Піднесення Македонії за Філіппа II. «Східний похід» Александра Македонського. |
Опрацювати §45 Робота з картою |
57 |
|
Грецький культурний простір: еллінізм. Елліністичні держави |
Опрацювати §46 |
58 |
|
Урок узагальнення і систематизації |
Повторити §36-46 |
59 |
|
Рим. Природно-географічні умови Апеннінського півострова та його доримське населення. Етруски та їхні здобутки. |
Опрацювати §47 |
60 |
|
Рим ― «місто на семи пагорбах». Господарське та суспільне життя. Боротьба патриціїв і плебеїв |
Опрацювати §48, 50 |
61 |
|
Республіка як «спільна справа». Організація влади за Римської республіки. Римське право |
Опрацювати §49 |
62 |
|
Римська «військова машина». Повсякденне життя солдатів, їхня суспільна роль за часів республіки та імперії. Експансія Риму. |
Опрацювати §51-52 |
63 |
|
Практична заняття: складання портрета історичного діяча. Від республіки до імперії. Криза республіки та диктатура Юлія Цезаря. |
Опрацювати §53 |
64 |
|
Писемність, релігія та мистецтво Давнього Риму. Повсякденне життя за часів республіки та імперії: простота і розкіш |
Опрацювати §54-56 |
65 |
|
Кризові явища в Римській імперії. Виникнення та поширення християнства. Константин Великий. Поділ Римської імперії |
Опрацювати §58 |
66 |
|
«Варварський світ». Народи — сусіди Риму (кельти, германці, сармати, слов’яни та інші). Їхнє господарство та духовний світ. |
Опрацювати §57 |
67 |
|
Практичне заняття: робота з контурною картою. Велике переселення народів. Загибель Західної Римської імперії. |
Опрацювати §59 |
68 |
|
Слов’янські племена під час Великого переселення народів |
Опрацювати §60 |
69 |
|
Урок узагальнення і систематизації |
Повторити § 47-60 |
70 |
|
Підсумкове заняття |
|