КТП НУШ англійська мова на 1 семестр для 3 класу за підручником Карпюк (3 год)
Календарне планування за НМК “English with Smiley 3” (автор Карп’юк О.Д.)
для 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів
І семестр, 3 год. на тиждень , 16 робочих тижнів
№ |
Дата |
Підтема |
Мовленнєвий зразок |
Лексика |
Читання |
Сприйняття на слух |
Усне мовлення |
Письмо |
Домашнє завдання |
Ключові компетентності |
Інтегровані змістовні лінії |
Вступ: Радий знову бачити тебе! Starter. Nice to see you again! |
|||||||||||
1 |
|
Привіт! Пам’ятаєш мене? |
Touch your..! Point to … ! Stand up! Sit down! Turn around! Wink the eye… |
Greeting, introduction |
|
Ex. 1, p. 6
|
Ex. 2, p. 6 Ex. 3, p. 6 Ex. 4, p. 6 |
WB Ex. 1,2 p. 4 |
Ex. 4, p. 6 |
Соціальна та громадян ська компетентності |
Громадянська відповідальність: учень розуміє важливість уміння співпрацювати з іншими та толерантного ставлення до інших |
2 |
|
Ти можеш плавати? Повторення правил читання |
Can you ... ? Yes, I can. / No, I can’t. |
jump, fly, swim, run, ski, play football, fish, ride a bike, get up at 7 o’clock, play computer games |
Ex. 1, p. 7, |
Ex. 1, p. 7 |
Ex. 2, p. 7
|
WB Ex. 1,2 p. 5 |
Ex. 1, p. 7 |
||
3 |
|
Прогулянка |
I like Look Yes, please I can… This is… These are… |
|
Ex. 2, p. 9 |
Ex. 1, p. 8
|
Ex. 3, p. 9 |
Ex. 4, p. 9 WB Ex. 1,2 p. 6 |
Ex. 2, p. 9 |
||
4 |
|
Чим я займаюсь протягом дня? |
|
|
Ex. 1, p. 10 Ex. 2, p. 11 |
Ex.3, p. 11 |
|
WB Ex.1,2 p. 7 |
Ex. 2, p. 11 |
||
|
|||||||||||
Розділ 1. Я, моя родина та друзі. Unit 1. Me, My Family and Friends. |
|||||||||||
5 |
|
Як тебе зовуть? |
What’s your name? How old are you? What’s your e-mail? What’s your telephone number? |
This is… Her name is… His name is… I’m … His e-mail is… His telephone number is… e-mail, English |
Ex. 3, p. 12 Ex. 5, p. 13 |
Ex. 1, p. 12 Ex. 2, p. 12 Ex. 4, p. 13 |
Ex. 6, p. 13 |
WB Ex. 1,2 p. 8 |
Ex. 6, p. 13 |
Соціальна та громадянська компетентності
|
Громадянська відповідальність: розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, вибудовує товариські стосунки з іншими; учень вибудовує товариські стосунки з іншими
|
6 |
|
Зустрічай нових друзів |
His school bag is… His name is ... Her bike is… Her name is ... His name is ... |
classmate, curly |
Ex. 3, p. 15 |
Ex. 1, p. 14 Ex. 2, p. 14 |
Ex. 4, p. 15 |
WB Ex. 1,2 p. 9 |
Ex. 4, p. 15 |
||
7 |
|
Наш новий однокласник |
He/She lives in… This is my… These are my… His hobby is ... I’m from… She is from… She isn’t from… |
always, sleepy, hobby, special, favourite, new classmate |
|
Ex. 1, p. 16 Ex. 3, p. 16 |
|
Ex. 2, p. 16 WB Ex. 1,2 p. 10-11 |
Ex. 1 p. 16
|
||
8 |
|
Це я і моя сім’я |
They are… They aren’t… They often play… |
strict, reporter, late, lazy |
Ex.3, p. 18 |
Ex. 1, p.17 Ex. 2, p. 18 |
|
WB Ex. 1,2 p. 12 |
Ex. 3, p. 18
|
||
9 |
|
Це я, моя сім’я та друзі |
Ann is from… Ann’s mum is… |
hard-working |
|
|
Ex. 2, p. 19
|
Ex. 1, p. 19 WB Ex.1,2 p. 13 |
Ex.2 p. 19 |
||
10 |
|
Захоплення моїх друзів |
Kate is good at swimming They are … They aren’t … |
helpful, be good at |
Ex.1, p. 20 Ex.2, p. 21 Ex.3, p. 21 |
|
|
WB Ex. 1,2 p. 14 |
Ex. 3, p. 21
|
||
11 |
|
Мої захоплення та захоплення моїх друзів |
Are you good at..? Yes, I am. / No, I am not. |
good, nice, a bit lazy, funny, helpful, clever, football, basketball, tennis, table tennis, swimming, computer games, dancing |
|
|
Ex. 2, p. 22 |
Ex. 1, p. 22 WB Ex. 1,2 p. 15 |
Ex. 3, p. 22
|
||
12 |
|
Мій домашній улюбленець. Прийменники місця |
Where is…? |
in, on, under |
Ex.1, p. 23 |
|
Ex. 2, p. 23 |
WB Ex. 1,2 p. 16 |
Ex.1 p. 23
|
||
13 |
|
Story Time: «Кумедна історія» |
|
|
Ex.1, p. 24 Ex.2, p. 25 |
Ex.1, p. 24
|
|
WB Ex.1-3 p. 17 |
p. 24-25
|
||
14 |
|
Яка твоя улюблена іграшка? Присвійний відмінок |
What’s your favourite..? Steve’s favourite sport My favourite toy is... Mary’s favourite toy is… |
basketball, sport, Go out. comics, pilot, me |
Ex.1, p. 26 Ex.2, p. 27 |
Ex.1, p. 26 |
Ex. 4, p. 27 |
Ex. 3, p. 27 Ex. 5, p. 27 WB Ex. 1-2 p. 19
|
Ex.1 p. 26
|
||
15 |
|
Іграшки моїх друзів
|
Her ball is… His robot can… |
her, his |
|
Ex.1, p. 28 Ex.2, p. 28 Ex.3, p. 28 |
|
WB Ex. 1,2 p. 20
|
WB Ex.3 p. 22 |
||
16 |
|
Улюблені речі моїх друзів |
It‛s a girl. It‛s a boy. Her favourite… His favourite… |
|
Ex.2, p. 29 |
Ex.1, p. 29 |
Ex. 4, p. 30 |
WB Ex. 1,2 p. 21
|
р.29 |
||
17 |
|
Into Your Portfolio: «Де мишка?» Прийменники місця |
|
|
|
|
Ex. 3, p. 31 Ex. 4, p. 31 |
WB Ex. 4,5 p. 23
|
р.31 |
||
Розділ 2. Любий дім. Unit 2. Sweet home. |
|||||||||||
18 |
|
В гостях у бабусі та дідуся |
How are you? We are fine Who is this? Who is that...? Who lives in this house? |
sweethearts, cousins |
Ex. 2, p. 32 Ex. 3, p. 32 |
Ex.1, p. 32
|
|
WB Ex. 1,2 p. 24 |
Ex. 3, p. 32
|
Соціальна та громадянська компетентності
|
Громадянська відповідальність: формування члена громади й суспільства, ефективно взаємодіяти разом у сім’ї, групі, в парі, розвивати в учнів готовність до співпраці, демонструвати себе як учасника малої громади — свого класу, проявляти толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, побудова товариських стосунків з іншими; учень розуміє важливість допомоги іншим, формує уміння співпрацювати та приймати спільні рішення
|
19 |
|
Моє родинне дерево |
Who is..? He is… |
grandpa, grandma, uncle, aunt, mother, father, brother, wife, aunt’s husband |
Ex. 2, p. 33 |
Ex.1, p. 33 |
Ex. 2, p. 33 Ex. 3, p. 33 |
WB Ex. 1,2 p. 25 |
Ex. 3, p. 33
|
||
20 |
|
Де мої друзі? Прийменники місця |
Where is Bill? He’s at Greenwoods Summer Camp. Where are they? They are in/at ... |
at the camp, at home, in the village, London, England, Germany
|
Ex. 2, p. 34 Ex. 3, p. 35 |
Ex.1, p. 34
|
Ex. 4, p. 35 |
WB Ex. 1,3 p. 26, 27 |
p.34 |
||
21 |
|
Мій будинок. Кімнати |
I like… |
kitchen, bathroom, living room, bedroom, new, house, screen |
Ex. 2, p. 36 |
Ex.1, p. 36
|
|
WB Ex. 2 p. 28 |
p. 36
|
||
22 |
|
Де кухня? |
Where is the kitchen? It is on the left. The bathroom is on the right |
kitchen, bathroom, living room, bedroom, new, house, screen |
Ex. 2, p. 37 |
Ex.1, p. 37 |
|
WB Ex. 1-2 p. 29 |
p. 37 |
||
23 |
|
Де Тоббі? Прийменники місця |
Look under the sofa in the living room. Is it under the bed in the bedroom? Where is..? Is it on the… Yes, it is. / No, it is no |
in, on, unde |
Ex. 2, p. 38 |
Ex.1, p. 38
|
Ex. 3, p. 38 |
WB Ex. 1-2 p. 30 |
p. 38
|
||
24 |
|
План будинку |
Look at the plan. Where is/are the ...? It’s/They are on the left/right |
kitchen, bathroom, living room, bedroom, hall, on the left, on the right |
|
Ex.1, p. 39 |
Ex. 2, p. 39
|
WB Ex. 1,2 p. 31 |
p. 39 |
||
25 |
|
Меблі. Прийменники місця |
Where is..? It is… |
sofa, armchair, carpet, floor, next to, in front of, near, above |
Ex. 2, p. 40 |
Ex.1, p. 40 |
|
WB Ex. 2,3 p. 32-33 |
p. 40
|
||
26 |
|
Опис кімнат. |
Where is the..? It is ... the ... What can you do there? I can ... . |
above, in front of, next to, under, on near |
Ex. 1, p. 41 |
|
Ex. 2, p. 41 Ex. 3, p. 41 |
WB Ex.1,2, 4 p. 35 |
p. 41
|
||
27 |
|
Професії моїх рідних |
What’s his job? He is a… What is her job? She is a … |
doctor, singer, secretary, driver, dancer, waiter, businessman, farmer, seller, man, men, woman, women |
Ex. 3, p. 42 Ex. 5, p. 43 |
Ex.1, p. 42 Ex.2, p. 42 |
Ex. 4, p. 43 |
WB Ex. 1,2 p. 36 |
p. 42-43
|
||
28 |
|
Професії |
What is your mother’s / father’s / uncle’s / aunt’s job? He/She is a … Where does he/she work? He/She works in/on a … |
in an office, in a school, on a farm, in a hospital, in a shop, in a café |
Ex. 2, p. 44 |
Ex.1, p. 44 |
Ex. 3, p. 44 |
WB Ex. 1-4 p. 37 |
p. 44
|
||
29 |
|
StoryTime: «Три ведмеді» |
|
just right, hard, soft, high, low, cold |
Ex. 2, p. 45 Ex. 4, p. 46 |
Ex.1, p. 45 |
|
Ex. 3, p. 46 WB Ex. 1,2 p. 39 |
p. 45-46 |
||
30
|
|
Мій будинок. |
Where can your doll ... ? Where is it? What is your father’s job? What’s your mother’s job? |
|
Ex. 6, p. 48 |
Ex.1, p. 47
|
Ex. 2, p. 47 Ex. 3, p. 47 Ex. 5, p. 48 |
WB Ex. 1,3 p. 41 |
p. 47-48 |
||
31
|
|
Into Your Portfolio: «Моє родинне дерево» |
|
|
|
|
Ex. 1, p. 49 Ex. 3, p. 49 |
WB Ex. 4 p. 41 |
p. 49 |
||
Розділ 3.Школа. Unit 3. School time |
|||||||||||
32 |
|
Розклад уроків. Дні тижня. |
On Mondays we have got ... On Tuesdays… Дні тижня |
timetable, Maths, English, Sport, Reading, Art, Music |
Ex. 2, p. 50 Ex. 3, p. 50
|
Ex.1, p. 50
|
Ex. 5, p. 51
|
WB Ex. 1,2 p. 42 WB Ex. 1,2 p. 43 |
Ex. 3, p. 50 (вивчити слова) |
Соціальна та громадянська компетентності
|
Громадянська відповідальність: формування члена громади й суспільства, ефективно взаємодіяти разом у сім’ї, групі, в парі, розвивати в учнів готовність до співпраці, демонструвати себе як учасника малої громади — свого класу, проявляти толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, побудова товариських стосунків з іншими; учень використовує модель поведінки, яка не суперечить правилам шкільного життя
|
33 |
|
На уроці математики |
On Mondays we have got ... On Tuesdays… Дні тижня |
timetable, Maths, English, Sport, Reading, Art, Music |
|
Ex.1, p. 52 Ex.2, p. 52
|
Ex. 3, p. 52 Ex. 4, p. 52 Ex. 5, p. 52 |
WB Ex. 1,2 p. 44 |
Ex. 1, p. 52
|
||
34 |
|
Поговоримо про предмети. Улюблені шкільні предмети моїх друзів |
What lesson do you like? I like ... . / ... is my favourite lesson. When is Sport? It is on… |
|
|
Ex.2, p. 53 Ex.1, p. 54 Ex.3, p. 55 |
Ex. 1, p. 53 Ex. 2, p. 54 Ex. 3, p. 54 |
WB Ex. 1 p. 45 WB Ex. 1,2 p. 46 |
Ex.1 p. 53
|
||
35 |
|
Улюблені предмети |
What lesson do you like? I like ... . What is your favourite day? ... is (are) my favourite day(s). I have got ... on this (these) day(s). |
|
Ex. 4, p. 57 |
Ex.1, p. 56
|
Ex. 2, p. 56 Ex. 3, p. 56 Ex. 5, p. 57 |
WB Ex. 2,3 p. 47 |
Ex. 3 p. 56
|
||
36 |
|
Англійська мова – мій улюблений предмет |
Do you like ...? I don’t like… He doesn’t like… What do you do in this lesson? |
read texts, learn poems, count, do sums, jump, run, play sport games, sing songs, play music, draw, paint, speak, read and write English |
Ex. 2, p. 58 Ex. 3, p. 58 |
Ex.1, p. 58 |
|
WB Ex. 1,2, 4 p. 48,49 |
Ex. 3 p. 58
|
||
37 |
|
Котра година? |
Where is it from? It’s from Ukraine. Who is he? |
Ex. 2, p. 60 Ex. 3, p. 61 |
Ex.1, p. 60 Ex.2, p. 60 |
Ex. 4, p. 61 |
WB Ex. 1-3 p. 50-51 |
Ex. 4 p. 61 |
|||
38 |
|
Діагностувальна робота з аудіювання |
|
|
|
|
|
|
|
||
39 |
|
Який сьогодні день? |
When does she wake up? She wakes up at… I wake up at ... o’clock. Then I ... |
It’s nine o’clock It’s half past… It’s ten to … It’s quarter past… wake up, wash, dress, breakfast |
Ex. 3, p. 62 |
Ex.1, p. 62 |
Ex. 2, p. 62 Ex. 4, p. 63 |
WB Ex. 2,3 p. 52 |
Ex. 3 p. 62-63 |
||
40 |
|
Діагностувальна робота з читання |
|
|
|
|
|
|
|
||
41 |
|
Розпорядок дня. Модальні дієслова |
What day is it today? It is ... . What time is it? Sorry, I can’t. What do you do after school? |
have lunch, do one’s homework, club, evening |
Ex. 4, p. 65 |
Ex.1, p. 64 Ex.5, p. 65 |
Ex. 2, p. 64 |
WB Ex. 1,2 p. 53 |
Ex. 2 p. 64
|
||
42 |
|
Діагностувальна робота з говоріння |
|
|
|
|
|
|
|
||
43 |
|
Я можу зайти? Модальні дієслова |
What time do you…? This is the time… Could you..? May I..? Can you..? |
must, can, may, could |
|
Ex.1, p. 66 |
Ex. 2, p. 66 |
WB Ex. 2 p. 54 |
Ex. 1 p. 66 |
||
44 |
|
Діагностувальна робота з письма |
|
|
|
|
|
|
|
||
45 |
|
Чи не міг би ти…? Модальні дієслова |
I am sorry. I am late. May I come in? May I ask you? Could you..? Can I help you? |
Could May Can may |
|
|
Ex. 1, p. 67 Ex. 2, p. 67 Ex. 3, p. 67 |
WB Ex. 1,2 p. 55 |
Ex. 2 p. 67 |
||
46 |
|
Story Time: «Розпорядок дня» |
|
|
Ex. 1, p. 68 |
Ex.1, p. 68 |
Ex. 2, p. 69 |
WB Ex. 1,2 p. 65 |
Ex. 1 p. 68-69 |
||
47 |
|
Що робиш ти і твій друг у різний час? |
May I ... ? Can I have your ...? Could you ... ? I must ... |
|
Ex. 1, p. 70 |
|
Ex. 2, p. 70 Ex. 3, p. 70 Ex. 6, p. 71 Ex. 9, p. 72 Ex.10, p. 72 |
WB Ex. 1,2 p. 57 |
Ex. 4 p. 71 Ex. 1 p. 70
|
||
48 |
|
IntoYour Portfolio: «Мій розклад уроків». |
|
|
Ex. 1, p. 73 |
|
|
WB Ex. 3 p. 57 |
повторити слова з теми
|