КТП НУШ англійська мова на 1 семестр для 3 класу за підручником Карпюк (3 год)

Про матеріал

КТП НУШ англійська мова на 1 семестр для 3 класу за підручником Карпюк (3 год)

Перегляд файлу

Календарне планування за НМК “English with Smiley 3” (автор Карп’юк О.Д.)

 для 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів

 

І семестр, 3 год. на тиждень , 16 робочих тижнів

Дата

Підтема

Мовленнєвий зразок

Лексика

Читання

Сприйняття на слух

Усне мовлення

Письмо

Домашнє завдання

Ключові компетентності

Інтегровані змістовні лінії

 

Вступ: Радий знову бачити тебе! Starter. Nice to see you again!

1

 

Привіт! Пам’ятаєш мене?

Touch your..!

Point to … !

Stand up!   

 Sit down!    

Turn around!  

Wink the eye…   

Greeting, introduction

 

Ex. 1, p. 6

 

Ex. 2, p. 6

Ex. 3, p. 6

Ex. 4, p. 6

WB Ex. 1,2  p. 4

Ex. 4, p. 6

Соціальна та громадян

ська компетентності

Громадянська

відповідальність: учень розуміє важливість уміння співпрацювати з іншими та толерантного ставлення до інших

2

 

Ти можеш плавати? Повторення правил читання

Can you ... ? 

Yes, I can. / No, I can’t.

jump, fly, swim, run, ski,  play football,  fish,  ride a bike, get up at 7 o’clock, play computer games

Ex. 1, p. 7,

Ex. 1, p. 7

Ex. 2, p. 7

 

WB Ex. 1,2  p. 5

Ex. 1, p. 7

3

 

Прогулянка

I like      

Look         

Yes, please   

 I can…   

This is…  These are…

 

Ex. 2, p. 9

Ex. 1, p. 8

 

Ex. 3, p. 9

Ex. 4, p. 9

WB Ex. 1,2  p. 6

Ex. 2, p. 9

4

 

Чим я займаюсь

протягом дня?

 

 

Ex. 1, p. 10

Ex. 2, p. 11

Ex.3, p. 11

 

WB Ex.1,2  p. 7

Ex. 2, p. 11

 

 

Розділ 1. Я, моя родина та друзі. Unit 1. Me, My Family and Friends.

5

 

Як тебе зовуть?

What’s your name?

How old are you?

What’s your e-mail?

What’s your telephone number?

This is…                    Her name is…           His name is…           I’m …

His e-mail is…        

His telephone number is…

e-mail, English

Ex. 3, p. 12

Ex. 5, p. 13

Ex. 1, p. 12

Ex. 2, p. 12

Ex. 4, p. 13

Ex. 6, p. 13

WB Ex. 1,2  p. 8

Ex. 6, p. 13

Соціальна та громадянська компетентності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Громадянська відповідальність: розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, вибудовує товариські стосунки з іншими;

учень вибудовує

товариські стосунки з іншими

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

Зустрічай нових друзів

His school bag is…

His name is ...

Her bike is…

Her name is ...

His name is ...

classmate, curly

Ex. 3, p. 15

Ex. 1, p. 14

Ex. 2, p. 14

Ex. 4, p. 15

WB Ex. 1,2  p. 9

Ex. 4, p. 15

7

 

Наш новий однокласник

He/She lives in…

This is my…

These are my…

His hobby is ...

I’m from…

She is from…

She isn’t from…

always, sleepy, hobby, special, favourite, new classmate

 

Ex. 1, p. 16

Ex. 3, p. 16

 

Ex. 2, p. 16

WB Ex. 1,2  p. 10-11

Ex. 1  p. 16

 

 

 

 

 

8

 

Це я і моя сім’я

They are…

They aren’t…

They often play…

strict, reporter,  late, lazy

Ex.3, p. 18

Ex. 1, p.17

Ex. 2, p. 18

 

WB Ex. 1,2  p. 12

Ex. 3, p. 18

 

9

 

Це я, моя сім’я та друзі

Ann is from…

Ann’s mum is…

hard-working

 

 

Ex. 2, p. 19

 

Ex. 1, p. 19

WB Ex.1,2  p. 13

Ex.2  p. 19

10

 

Захоплення моїх друзів

Kate is good at swimming

They are …

They aren’t …

helpful, be good at

Ex.1, p. 20

Ex.2, p. 21

Ex.3, p. 21

 

 

WB Ex. 1,2  p. 14

Ex. 3, p. 21

 

 

 

11

 

Мої захоплення та захоплення моїх друзів

Are you good at..?

Yes, I am. / No, I am not.

good, nice, a bit lazy, funny, helpful, clever, football, basketball, tennis,

table tennis, swimming, computer games, dancing

 

 

Ex. 2, p. 22

Ex. 1, p. 22

WB Ex. 1,2  p. 15

Ex. 3, p. 22

 

 

 

12

 

Мій домашній улюбленець. Прийменники місця

Where is…?

in, on, under

Ex.1, p. 23

 

Ex. 2, p. 23

WB Ex. 1,2  p. 16

Ex.1  p. 23

 

 

13

 

Story Time: «Кумедна історія»

 

 

Ex.1, p. 24

Ex.2, p. 25

Ex.1, p. 24

 

 

WB Ex.1-3  p. 17

p. 24-25

 

14

 

Яка твоя улюблена іграшка? Присвійний відмінок

What’s your favourite..?

Steve’s favourite sport

My favourite toy is...

Mary’s favourite toy is…

basketball, sport, Go out. comics, pilot, me

Ex.1, p. 26

Ex.2, p. 27

Ex.1, p. 26

Ex. 4, p. 27

Ex. 3, p. 27

Ex. 5, p. 27

WB Ex. 1-2  p. 19

 

Ex.1  p. 26

 

 

 

 

15

 

Іграшки моїх друзів

 

Her ball is…

His robot can…

her, his

 

Ex.1, p. 28

Ex.2, p. 28

Ex.3, p. 28

 

WB Ex. 1,2  p. 20

 

WB Ex.3  p. 22

16

 

Улюблені речі моїх друзів

It‛s a girl.

It‛s a boy.

Her favourite…

His favourite…

 

Ex.2, p. 29

Ex.1, p. 29

Ex. 4, p. 30

WB Ex. 1,2  p. 21

 

р.29

17

 

Into Your Portfolio: «Де мишка?» Прийменники місця

 

 

 

 

Ex. 3, p. 31

Ex. 4, p. 31

WB Ex. 4,5  p. 23

 

р.31

 

Розділ 2. Любий дім. Unit 2. Sweet home.

18

 

В гостях у бабусі та дідуся

How are you?

We are fine

Who is this?

Who is that...?

Who lives in this house?

sweethearts, cousins 

Ex. 2, p. 32

Ex. 3, p. 32

Ex.1, p. 32

 

 

WB Ex. 1,2  p. 24

Ex. 3, p. 32

 

 

Соціальна та громадянська компетентності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Громадянська відповідальність: формування члена громади й суспільства, ефективно взаємодіяти разом у сім’ї, групі, в парі, розвивати в учнів готовність до співпраці, демонструвати себе як учасника малої громади — свого класу, проявляти толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, побудова товариських стосунків з іншими; учень

розуміє важливість допомоги іншим, формує уміння співпрацювати та приймати спільні рішення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

 

Моє родинне дерево

Who is..?

He is…

grandpa, grandma, uncle, aunt, mother, father, brother, wife, aunt’s husband

Ex. 2, p. 33

Ex.1, p. 33

Ex. 2, p. 33

Ex. 3, p. 33

WB Ex. 1,2  p. 25

Ex. 3, p. 33

 

 

 

 

20

 

Де мої друзі? Прийменники місця

Where is Bill?

He’s at Greenwoods Summer Camp.

Where are they?

They are in/at ...

at the camp, at home, in the village, London, England, Germany

 

Ex. 2, p. 34

Ex. 3, p. 35

Ex.1, p. 34

 

Ex. 4, p. 35

WB Ex. 1,3 p. 26, 27

p.34

21

 

Мій будинок. Кімнати

I like…

kitchen, bathroom, living room, bedroom, new, house, screen

Ex. 2, p. 36

Ex.1, p. 36

 

 

WB Ex. 2  p. 28

p. 36

 

 

22

 

Де кухня?

Where is the kitchen?

It is on the left.

The bathroom is on the right

kitchen, bathroom, living room, bedroom, new, house, screen

Ex. 2, p. 37

Ex.1, p. 37

 

WB Ex. 1-2 p. 29

p. 37

23

 

Де Тоббі? Прийменники місця

Look under the sofa

in the living room.

Is it under the bed in the bedroom?

Where is..?

Is it on the…

Yes, it is. / No, it is no

in, on, unde

Ex. 2, p. 38

Ex.1, p. 38

 

Ex. 3, p. 38

WB Ex. 1-2  p. 30

p. 38

 

 

 

 

 

 

24

 

План будинку

Look at the plan. Where is/are the ...?

It’s/They are on the left/right

kitchen, bathroom, living room, bedroom, hall, on the left, on the right

 

Ex.1, p. 39

Ex. 2, p. 39

 

WB Ex. 1,2  p. 31

p. 39

25

 

Меблі. Прийменники місця

Where is..?

It is…

sofa, armchair, carpet, floor, next to,  in front of, near, above

Ex. 2, p. 40

Ex.1, p. 40

 

WB Ex. 2,3  p. 32-33

p. 40

 

 

 

26

 

Опис кімнат.

Where is the..?

It is ... the ...

What can you do there?

I can ... .

above, in front of,

next to, under, on

near

Ex. 1, p. 41

 

Ex. 2, p. 41

Ex. 3, p. 41

WB Ex.1,2, 4  p. 35

p. 41

 

 

 

27

 

Професії моїх рідних

What’s his job?

He is a…

What is her job?

She is a …

doctor, singer, secretary, driver, dancer, waiter, businessman, farmer, seller, man, men, woman, women

Ex. 3, p. 42

Ex. 5, p. 43

Ex.1, p. 42

Ex.2, p. 42

Ex. 4, p. 43

WB Ex. 1,2  p. 36

p. 42-43

 

 

 

 

 

 

28

 

Професії

What is your mother’s / father’s / uncle’s / aunt’s job?

He/She is a …

Where does he/she work?

He/She works in/on a …

in an office,

in a school,

on a farm,

in a hospital,

in a shop,

in a café

Ex. 2, p. 44

Ex.1, p. 44

Ex. 3, p. 44

WB Ex. 1-4  p. 37

p. 44

 

 

 

 

 

 

29

 

StoryTime: «Три ведмеді»

 

just right, hard, soft, high, low, cold

Ex. 2, p. 45

Ex. 4, p. 46

Ex.1, p. 45

 

Ex. 3, p. 46

WB Ex. 1,2  p. 39

p. 45-46

30

 

 

 

 

 

 

 

Мій будинок.

Where can your doll ... ?

Where is it?

What is your father’s job?

What’s your mother’s job?

 

Ex. 6, p. 48

Ex.1, p. 47

 

Ex. 2, p. 47

Ex. 3, p. 47

Ex. 5, p. 48

WB Ex. 1,3  p. 41

p. 47-48

31

 

 

 

 

 

 

Into Your Portfolio: «Моє родинне дерево»

 

 

 

 

Ex. 1, p. 49

Ex. 3, p. 49

WB Ex. 4  p. 41

p. 49

 

Розділ 3.Школа. Unit 3. School time

32

 

Розклад уроків. Дні тижня.

On Mondays

we have got ...

On Tuesdays…

Дні тижня

timetable, Maths, English, Sport, Reading,

Art, Music

Ex. 2, p. 50

Ex. 3, p. 50

 

Ex.1, p. 50

 

Ex. 5, p. 51

 

WB Ex. 1,2  p. 42

WB Ex. 1,2  p. 43

Ex. 3, p. 50 (вивчити слова)

Соціальна та громадянська компетентності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Громадянська відповідальність: формування члена громади й суспільства, ефективно взаємодіяти разом у сім’ї, групі, в парі, розвивати в учнів готовність до співпраці, демонструвати себе як учасника малої громади — свого класу, проявляти толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок, побудова товариських стосунків з іншими;

учень використовує модель поведінки, яка не суперечить правилам шкільного життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

33

 

На уроці математики

On Mondays

we have got ...

On Tuesdays…

Дні тижня

timetable, Maths, English, Sport, Reading,

Art, Music

 

Ex.1, p. 52

Ex.2, p. 52

 

Ex. 3, p. 52

Ex. 4, p. 52

Ex. 5, p. 52

WB Ex. 1,2  p. 44

Ex. 1, p. 52

 

 

 

34

 

Поговоримо про предмети.

Улюблені шкільні предмети моїх друзів

What lesson do you like?

I like ... . / ... is my favourite lesson.

When is Sport?

It is on…

 

 

Ex.2, p. 53

Ex.1, p. 54

Ex.3, p. 55

Ex. 1, p. 53

Ex. 2, p. 54

Ex. 3, p. 54

WB Ex. 1  p. 45

WB Ex. 1,2  p. 46

Ex.1  p. 53

 

 

35

 

Улюблені предмети

What lesson do you like?

I like ... .

What is your favourite day?

... is (are) my favourite day(s).

I have got ... on this (these) day(s).

 

Ex. 4, p. 57

Ex.1, p. 56

 

Ex. 2, p. 56

Ex. 3, p. 56

Ex. 5, p. 57

WB Ex. 2,3  p. 47

 Ex. 3  p. 56

 

 

 

 

 

 

36

 

Англійська мова – мій улюблений предмет

Do you like ...?

I don’t like…

He doesn’t like…

What do you do in this lesson?

read texts, learn poems, count, do sums, jump, run, play sport games, sing songs, play music, draw, paint, speak, read and write English

Ex. 2, p. 58

Ex. 3, p. 58

Ex.1, p. 58

 

WB Ex. 1,2, 4  p. 48,49

Ex. 3  p. 58

 

 

 

37

 

Котра година?

Where is it from?

It’s from Ukraine.

Who is he?

Ex. 2, p. 60

Ex. 3, p. 61

Ex.1, p. 60

Ex.2, p. 60

Ex. 4, p. 61

WB Ex. 1-3  p. 50-51

Ex. 4  p. 61

38

 

Діагностувальна робота з аудіювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

39

 

 Який сьогодні день?

When does she wake up?

She wakes up at…

I wake up at ... o’clock. Then I ...

It’s nine o’clock

It’s half past…

It’s ten to …

It’s quarter past…

wake up, wash, dress, breakfast

Ex. 3, p. 62

Ex.1, p. 62

Ex. 2, p. 62

Ex. 4, p. 63

WB Ex. 2,3  p. 52

Ex. 3 p. 62-63

40

 

Діагностувальна робота з читання

 

 

 

 

 

 

 

41

 

Розпорядок дня. Модальні дієслова

What day is it today?

It is ... .

What time is it?

Sorry, I can’t.

What do you do after school?

have lunch, do one’s homework, club, evening

Ex. 4, p. 65

Ex.1, p. 64

Ex.5, p. 65

Ex. 2, p. 64

WB Ex. 1,2  p. 53

Ex. 2  p. 64

 

 

 

 

42

 

Діагностувальна робота з говоріння

 

 

 

 

 

 

 

 

43

 

Я можу зайти? Модальні дієслова

What time do you…?

This is the time…

Could you..?

May I..?

Can you..?

must, can, may, could

 

Ex.1, p. 66

Ex. 2, p. 66

WB Ex. 2  p. 54

 Ex. 1  p. 66

44

 

Діагностувальна робота з письма

 

 

 

 

 

 

 

 

45

 

Чи не міг би ти…? Модальні дієслова

I am sorry. I am late. May I come in?

May I ask you?

Could you..?

Can I help you?

Could

May

Can

may

 

 

Ex. 1, p. 67

Ex. 2, p. 67

Ex. 3, p. 67

WB Ex. 1,2  p. 55

Ex. 2 p. 67

46

 

Story Time: «Розпорядок дня»

 

 

Ex. 1, p. 68

Ex.1, p. 68

Ex. 2, p. 69

WB Ex. 1,2  p. 65

Ex. 1 p. 68-69

47

 

Що робиш ти і твій друг у різний час?

May I ... ?

Can I have your ...?

Could you ... ?

I must ...

No, I can’t.

 

Ex. 1, p. 70

 

Ex. 2, p. 70

Ex. 3, p. 70

Ex. 6, p. 71

Ex. 9, p. 72

Ex.10, p. 72

WB Ex. 1,2  p. 57

Ex. 4  p. 71

Ex. 1 p. 70

 

 

 

48

 

IntoYour Portfolio: «Мій розклад уроків».

 

 

Ex. 1, p. 73

 

 

WB Ex. 3  p. 57

повторити слова з теми

 

 

docx
Пов’язані теми
Англійська мова, Планування
НУШ
Додано
10 січня 2022
Переглядів
1067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку