Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я», 9 клас
(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)
Програма: Навчальна програма з основ здоров’я для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Практичних завдань - 15. Екскурсія -1. Тематичних - 3
№ з/п |
Дата проведення уроку |
Примітка |
Тема уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній |
||||||
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент |
Ціннісний компонент |
|||||||||
1 |
|
|
Повторення |
|
|
|
|
||||
Розділ 1. Здоров’я людини (3 години) |
|||||||||||
2 |
|
|
Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров'я. Практичне завдання1. Аналіз свого способу життя та особистих цілей . |
Учень/учениця називає: - чинники підтримання мотивації до здорового способу життя; розпізнає: ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів. |
Учень/учениця уміє: - аналізувати свій спосіб життя та особисті цілі.
|
Учень/учениця демонструє : високий рівень мотивації до здорового способу життя. |
Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність. |
||||
3 |
|
|
Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. |
називає: - чинники підтримання мотивації до здорового способу життя; розпізнає: ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів. |
уміє: - аналізувати взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. |
демонструє: віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив; обґрунтовує: - взаємозв’язок різних складових здоров’я. |
|||||
4 4 |
|
|
Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини. Практичне завдання 2. Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя. |
називає: - чинники впливу на здоров’я; наводить приклади: - медичного та холістичного підходу до здоров’я. |
уміє: - розробляти довгострокові плани, враховуючи важливі сфери життя; - визначати довгострокові і короткострокові наслідки різних способів життя. |
демонструє: позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив; обґрунтовує: - необхідність планування життя; - вплив способу життя на здоров’я. |
|||||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я (6 годин ) |
|||||||||||
5 |
|
|
Збереження і зміцнення фізичної складової здоров'я. Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я. Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут людини. |
називає: - індикатори фізичної форми; - чинники розвитку фізичного здоров’я. - види та принципи рухової активності; наводить приклади: - популярних видів рухової активності; - аеробної та анаеробної активності. |
уміє: - обґрунтувати значення рухової активності на здоров’я. визначити вплив рухової активності на фізичний, психологічний та соціальний добробут людини |
демонструє переваги здорового способу життя. |
Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. |
||||
6 |
|
|
Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. |
називає: - складові особистої гігієни; наводить приклади: - гігієнічних процедур. |
уміє:
|
дотримується правил особистої гігієни; демонструє переваги здорового способу життя |
|||||
7 |
|
|
Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці. |
називає: - групи біологічних ритмів людини; наводить приклади: - біологічних ритмів людини. |
уміє:
|
дотримується режиму дня;
|
|||||
8 |
|
|
Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. Практичне завдання 3. Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму. |
називає: вплив раціонального харчування при різних фізичних навантаженнях |
уміє: - визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла;
|
. демонструє переваги здорового способу життя. |
|||||
9 |
|
|
Моніторинг здоров’я. Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я. Практичне завдання 4. Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я |
називає: - індикатори фізичної форми. - види моніторингу фізичної складової здоров’я |
уміє: . - здійснювати експрес-оцінку та моніторинг здоров’я. |
дотримується правил збалансованого харчування і рухової активності; демонструє переваги здорового способу життя. |
|||||
10 |
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Фізична складова здоров’я». |
. усвідомлює переваги здорового способу життя. |
демонструє: позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив;
|
обґрунтовує: - необхідність планування життя; - вплив способу життя на здоров’я;
|
|||||
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я (12 годин ) |
|||||||||||
11
|
|
|
Самореалізація особистості Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. |
називає: - складові самореалізації і життєвого самовизначення; пояснює: - роль самореалізації в житті людини. |
уміє: - аналізувати свої життєві цінності. |
усвідомлює: - значення формування власної ідентичності в житті людини. |
Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність. |
||||
12 |
|
|
Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки. |
називає: - складові формування особистості та самооцінки; наводить приклади: - чинників впливу на самооцінку людини; пояснює: - роль самопізнання та формування самооцінки в житті людини. |
уміє: - визначати залежність формування особистості від самооцінки. |
усвідомлює: - необхідність самопізнання для формування самооцінки та особистості. |
|||||
13 |
|
|
Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення.. Практичне завдання 5. Міні-проект: Дослідження ринку праці за матеріалами. |
називає: - складові самореалізації і життєвого самовизначення. |
уміє: - застосовувати знання с метою життєвого самовизначення; - визначати складові, необхідні для самовизначення. - раціонально планувати час; - аналізувати свої життєві цінності. |
усвідомлює: - необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці.
|
|||||
14 |
|
|
Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація Практичне завдання 6. Виявлення професійних схильностей. |
називає: - критерії професійного самовизначення; наводить приклади: - різних професій; - рис характеру за категоріями ставлення праці; пояснює: - роль правильного вибору професії в житті людини. |
уміє: - визначати життєві навички, необхідні для набуття майбутньої професії; складати план оволодіння майбутньою професією. |
усвідомлює: - необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці; - значення емоційного благополуччя для здоров’я і професійного успіху. |
|||||
15 |
|
|
Емоційне благополуччя. Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. |
називає: - види емоцій; пояснює: - природу емоцій та їхню роль в житті людини. |
уміє: - застосовувати прийоми самоконтролю над емоціями; - визначати емоційний стан іншої людини. |
усвідомлює: - значення емоційного благополуччя для здоров’я; - роль емоцій в житті людини.
|
|||||
16 |
|
|
Саморегуляція. Методи самоконтролю. |
називає: - складові саморегуляції та методи самоконтролю; пояснює: - роль методів самоконтролю в житті людини. |
уміє: - застосовувати прийоми самоконтролю. |
усвідомлює: - роль застосування методів самоконтролю для саморегуляції.
|
|||||
17 |
|
|
Уміння вчитися Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Планування часу. Практичне завдання 7.Визначення індивідуального стилю навчання. |
називає: - умови ефективного навчання; розпізнає ознаки активного і пасивного навчання; пояснює: - роль навчання в житті людини; - переваги активного стилю навчання. |
уміє: - визначати свій стиль навчання; - застосовувати прийоми ефективного навчання. |
усвідомлює: - необхідність навчання в житті людини. |
|||||
18 |
|
|
Підготовка до Державної підсумкової атестації. Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Практичне завдання 8. Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до Державної підсумкової атестації. |
називає: - індивідуальні особливості сприйняття і навчання; - умови ефективного навчання і підготовки до випробувань.
пояснює: - роль індивідуальних особливостей сприйняття і навчання. |
уміє: - визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час. |
усвідомлює: - необхідність планування часу та врахування індивідуальних особливостей сприйняття і навчання. |
|||||
19 |
|
|
Самовиховання характеру Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. |
називає: - риси характеру людини та чинники, від яких залежить характер.
|
уміє: - застосовувати прийоми самоконтролю; - визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час. |
усвідомлює: - необхідність відпрацювання навичок раціонального планування часу з метою підготовки до Державної підсумкової атестації. |
|||||
20 |
|
|
Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя. Моральний розвиток особистості. |
називає: - життєві цінності, необхідні для формування характеру; - риси характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей, речей, праці; - етапи морального розвитку особистості пояснює: - залежність якості життя від життєвих цінностей. |
уміє: - визначати залежність формування характеру від різних чинників; - визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру; - складати план удосконалення характеру; - оцінювати власний характер. |
усвідомлює: - залежність формування характеру від різних чинників. - значення моральних цінностей у формуванні характеру |
|||||
21 |
|
|
Самовиховання характеру. Практичне завдання 9. Самооцінка характеру. Проект Самовиховання |
називає: - умови самовиховання характеру; пояснює: - роль самовиховання у формуванні характеру людини |
уміє: - аналізувати свої життєві цінності; - визначати залежність формування характеру від різних чинників; - визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру; - складати план удосконалення характеру. |
усвідомлює: - залежність формування характеру від різних чинників; - значення моральних цінностей у формуванні характеру. |
|||||
22 |
|
|
Екскурсія до центру зайнятості населення. Узагальнення. |
|
|
. усвідомлює: - необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці; - значення емоційного благополуччя для здоров’я і професійного успіху. |
|||||
Розділ 3. Соціальна складова здоров’я (10 годин година) Тема 1. Соціальний добробут. |
|||||||||||
23 |
|
|
Соціальна компетентність. Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. |
називає: - рівні спілкування; - принципи формування міжособистісних стосунків. |
уміє: - ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки.
|
усвідомлює - роль спілкування у житті людини. |
Екологічна безпека та сталий розвиток. Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. |
||||
24 |
|
|
Стосунки з дорослими і однолітками. Практичне завдання 10 Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими й однолітками.
|
називає: наводить приклади стосунків з дорослими та однолітками. |
уміє: - ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки - протидіяти стигмі та дискримінації. |
усвідомлює - роль ефективного спілкування у житті людини; - неприпустимість дискримінації інших людей. |
|||||
25 |
|
|
Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя. |
називає: - ознаки міцної родини; - ознаки зрілості.
|
уміє: - ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки; розрізняє: - соціальну, фізіологічну, психологічну зрілість. |
усвідомлює - родинні цінності; - необхідність формування відповідальності та готовності до створення родини. |
|||||
26 |
|
|
Поняття «гендер» і «стать» |
розрізняє поняття «гендер» і «стать».
|
уміє: - ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки.
|
усвідомлює - неприпустимість гендерної нерівності у соціальній сфері. |
|||||
27 |
|
|
Репродуктивне здоров’я молоді Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків. Практичне завдання 11. Відпрацювання навичок отримання достовірної інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовищі.
|
називає: - чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні; - шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С; - три стадії ВІЛ-інфекції; - методи профілактики ЗПСШ, зокрема ВІЛ-інфекції на особистому і державному рівнях, формулу індивідуального захисту; - основні положення законодавства України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу; - принципи тестування на ВІЛ-інфекцію; - установи, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді; наводить приклади негативних наслідків ранніх статевих стосунків. |
уміє: - оцінювати ризики інфікування ВІЛ, гепатитами В і С у життєвих ситуаціях; - надавати достовірну інформацію з проблеми ВІЛ-інфекції/СНІДу. |
усвідомлює - вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров'я; - значення моральних цінностей у профілактиці ІПСШ та протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу.
|
|||||
28 |
|
|
Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді. Практичні завдання 12. Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання 13. Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей. |
називає: - установи, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді.
|
уміє: - користуватись послугами установ, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді.
|
усвідомлює - місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей; - важливість регулярних профілактичних оглядів для хлопців та дівчат. |
|||||
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки |
|||||||||||
29 |
|
|
Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Концепція національної безпеки України. Практичне завдання 14. Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні.
|
називає: - рівні та види загроз і заходи безпеки на індивідуальному рівні; - основні пріоритети і сфери національної безпеки України; - сфери національної безпеки; пояснює: - роль безпеки в ієрархії потреб; - необхідність контролювати розвиток людства. |
уміє: - оцінювати ризики для життя і здоров’я людини на індивідуальному і суспільному рівнях; - визначати чинники впливу на рівень суспільної безпеки.
|
обґрунтовує взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки.
|
|||||
30 |
|
|
Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. Практичне завдання 15. Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади |
називає: - рівні та види загроз і заходи безпеки на індивідуальному, національному і глобальному рівнях; - сфери національної безпеки; - глобальні загрози, породжені діяльністю людини; пояснює: - роль безпеки в ієрархії потреб; - необхідність контролювати розвиток людства. розпізнає позитивні й негативні наслідки технічного прогресу. |
уміє: - оцінювати ризики для життя і здоров’я людини на індивідуальному і суспільному рівнях; - визначати чинники впливу на рівень суспільної безпеки.
|
демонструє відповідальне ставлення до екологічних проблем своєї місцевості; обґрунтовує: - взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки;
|
|||||
31 |
|
|
Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. |
називає: - основні пріоритети і сфери національної безпеки України; - сфери національної безпеки; пояснює: - значення принципу: «Мислити глобально, діяти локально»; розпізнає позитивні й негативні наслідки технічного прогресу. |
уміє: - визначати чинники впливу на рівень суспільної безпеки.
|
демонструє відповідальне ставлення до екологічних проблем своєї місцевості.
|
|||||
32 |
|
|
Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку
|
пояснює: - зміст поняття «сталий розвиток» людства.
|
уміє: - оцінювати значення сталого розвитку на рівень суспільної безпеки. |
обґрунтовує взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. |
|||||
33 |
|
|
Узагальнення знань з курсу «Основи здоров’я», 9 клас |
|
|
|
|
||||
34 |
|
|
Повторення |
|
|
|
|
||||
35 |
|
|
Повторення |
|
|
|
|
||||