КТП з основ здоров'я, 9 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з основ здоров'я, 9 клас. Автор Бех І.Д.і інш.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я»,  9 клас

(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)

 

Програма: Навчальна програма з основ здоров’я  для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

Практичних завдань - 15.                     Екскурсія -1.                       Тематичних - 3

№ з/п

Дата проведення уроку

Примітка

Тема уроку

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній

Знаннєвий компонент

Діяльнісний компонент

Ціннісний компонент

1

 

 

Повторення

 

 

 

 

Розділ 1. Здоров’я людини (3 години)

2

 

 

Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров'я.  Практичне завдання1.

Аналіз свого способу життя та особистих цілей .

Учень/учениця

називає:

- чинники підтримання мотивації до здорового способу життя;

розпізнає: ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів.

Учень/учениця уміє:

- аналізувати свій спосіб життя та особисті цілі.

 

Учень/учениця демонструє : високий рівень мотивації до здорового способу життя.

Громадянська відповідальність.

Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність.

3

 

 

Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я.

називає:

- чинники підтримання мотивації до здорового способу життя;

розпізнає: ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів.

уміє:

- аналізувати взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. 

демонструє: віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив;

обґрунтовує:

- взаємозв’язок різних складових здоров’я.

4

4

 

 

Чинники, що впливають на показники здоров’я населення.

Сфери життя людини. Практичне завдання 2.

Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя.

називає:

- чинники впливу на здоров’я;

наводить приклади:

- медичного та холістичного підходу до здоров’я.

уміє:

- розробляти довгострокові плани, враховуючи важливі сфери життя;

- визначати довгострокові і короткострокові наслідки різних способів життя. 

демонструє: позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив;

обґрунтовує:

- необхідність планування життя;

- вплив способу життя на здоров’я.

Розділ 2. Фізична складова здоров’я (6 годин )

5

 

 

Збереження і зміцнення   фізичної складової здоров'я.

Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я.

Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут  людини.

називає:

 - індикатори фізичної форми;

- чинники розвитку фізичного  здоров’я.

- види та принципи рухової активності;

наводить приклади:

- популярних видів рухової активності;

 - аеробної та анаеробної активності.

уміє:

- обґрунтувати значення

рухової активності на здоров’я. визначити вплив рухової активності на фізичний, психологічний та соціальний добробут людини

демонструє переваги здорового способу життя.

Громадянська відповідальність.

Здоров’я і безпека.

6

 

 

Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. 

називає:

 - складові особистої гігієни;

наводить приклади:

- гігієнічних процедур. 

уміє:

  • . визначити вплив гігієнічних процедур на здоров’я

дотримується правил особистої гігієни;  демонструє переваги здорового способу життя

7

 

 

Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.

називає:

 - групи біологічних ритмів людини;

наводить приклади:

- біологічних ритмів людини. 

уміє:

  • обґрунтувати значення сну в юнацькому віці.

дотримується режиму дня;

 

 8

 

 

Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. Практичне завдання 3.

Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму.

називає:

 вплив раціонального харчування при різних фізичних навантаженнях

уміє:

- визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла;

 

. демонструє переваги здорового способу життя.

9

 

 

Моніторинг здоров’я. Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я. Практичне завдання 4.  Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я

називає:

 - індикатори фізичної форми.

- види моніторингу фізичної складової здоров’я

уміє:

. - здійснювати експрес-оцінку та моніторинг здоров’я.

дотримується правил збалансованого харчування і рухової активності;

демонструє переваги здорового способу життя.

10

 

 

Узагальнюючий урок з теми «Фізична складова здоров’я».

. усвідомлює переваги здорового способу життя.

демонструє: позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив;

 

обґрунтовує:

- необхідність планування життя;

- вплив способу життя на здоров’я;

 

Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я (12 годин )

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самореалізація особистості

Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації.

називає:

- складові самореалізації і життєвого самовизначення;

пояснює:

-  роль самореалізації в житті людини.

уміє:

- аналізувати свої життєві цінності.

усвідомлює:

- значення формування власної ідентичності в житті людини.

Громадянська відповідальність.

Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність.

12

 

 

Самопізнання і формування особистості.

Формування самооцінки.

називає:

- складові формування особистості та самооцінки;

наводить приклади:

- чинників впливу на самооцінку людини;

пояснює:

-  роль самопізнання  та формування самооцінки в житті людини.

уміє:

- визначати залежність формування особистості від самооцінки.

усвідомлює:

- необхідність самопізнання для формування самооцінки та особистості.

13

 

 

Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення.. Практичне завдання 5.  Міні-проект: Дослідження ринку праці за матеріалами.

називає:

- складові самореалізації і життєвого самовизначення.

уміє:

- застосовувати  знання с метою життєвого самовизначення;

- визначати складові, необхідні для самовизначення.  - раціонально планувати час;

- аналізувати свої життєві цінності.

усвідомлює:

- необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці.

 

14

 

 

Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація Практичне завдання 6. Виявлення професійних схильностей.

називає:

- критерії професійного самовизначення;

наводить приклади:

- різних професій;

- рис характеру за категоріями ставлення праці;

пояснює:

-  роль правильного вибору професії в  житті людини.

уміє:

- визначати життєві навички, необхідні для набуття майбутньої професії;

складати план оволодіння майбутньою професією.

усвідомлює:

- необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці;

- значення емоційного благополуччя для здоров’я і професійного успіху.

15

 

 

Емоційне благополуччя. Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості.

називає:

- види емоцій;

пояснює:

-  природу емоцій та їхню роль в житті людини.

уміє:

- застосовувати  прийоми самоконтролю над емоціями;      - визначати емоційний стан іншої людини.

усвідомлює:

- значення емоційного благополуччя для здоров’я;

- роль емоцій в житті людини.

 

16

 

 

Саморегуляція. Методи самоконтролю.

називає:

- складові саморегуляції та методи самоконтролю;

пояснює:

-  роль методів самоконтролю в житті людини.

уміє:

- застосовувати  прийоми самоконтролю.

усвідомлює:

- роль застосування методів самоконтролю для саморегуляції.

 

17

 

 

Уміння вчитися

Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання.

Планування часу. Практичне завдання 7.Визначення індивідуального стилю навчання.

називає:

- умови ефективного навчання;

розпізнає ознаки активного і пасивного навчання;

пояснює:

-  роль навчання в житті людини;

- переваги активного стилю навчання.

уміє:

- визначати свій стиль навчання;   - застосовувати прийоми ефективного навчання.

усвідомлює:

- необхідність навчання в житті людини.

18

 

 

Підготовка до Державної підсумкової атестації.

Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Практичне завдання 8.  Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до  Державної підсумкової атестації.

називає:

- індивідуальні особливості сприйняття і навчання;

 - умови ефективного навчання і підготовки до випробувань.

 

пояснює:

-  роль індивідуальних особливостей сприйняття і навчання.

уміє:

- визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час.

усвідомлює:

- необхідність

планування часу та врахування індивідуальних особливостей сприйняття і навчання.

19

 

 

Самовиховання характеру

Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.

називає:

- риси характеру людини та чинники, від яких залежить характер.

 

уміє:

- застосовувати  прийоми самоконтролю;

- визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час.

усвідомлює:

- необхідність відпрацювання навичок раціонального планування часу з метою підготовки до  Державної підсумкової атестації.

20

 

 

Роль життєвих цінностей у формуванні характеру.   Цінності і якість життя.  Моральний розвиток особистості.

називає:

- життєві цінності, необхідні для формування характеру;

- риси характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей, речей, праці;

- етапи морального розвитку особистості

пояснює:

-  залежність якості життя від життєвих цінностей.

уміє:

- визначати залежність формування характеру від різних чинників;

- визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру;

- складати план удосконалення характеру;             - оцінювати власний характер.

усвідомлює:

- залежність формування характеру від різних чинників.

- значення моральних цінностей у формуванні характеру

21

 

 

Самовиховання характеру. Практичне завдання 9. Самооцінка характеру. Проект Самовиховання

називає:

- умови самовиховання характеру;

пояснює:

-  роль самовиховання у формуванні характеру людини

уміє:

- аналізувати свої життєві цінності;

- визначати залежність формування характеру від різних чинників; - визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру;

- складати план удосконалення характеру.

усвідомлює:

- залежність формування характеру від різних чинників;

- значення моральних цінностей у формуванні характеру.

22

 

 

Екскурсія до центру зайнятості населення.

Узагальнення.

 

 

. усвідомлює:

- необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці;

- значення емоційного благополуччя для здоров’я і професійного успіху.

Розділ 3. Соціальна складова здоров’я (10 годин година)

Тема 1. Соціальний добробут.

23

 

 

Соціальна компетентність.

Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування.

називає:

- рівні спілкування;       - принципи формування міжособистісних стосунків.

уміє:

- ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки.

 

усвідомлює 

- роль спілкування у житті людини.

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Громадянська відповідальність.

Здоров’я і безпека.

24

 

 

Стосунки з дорослими і однолітками. Практичне завдання 10  Відпрацювання прийомів ефективного спілкування  з дорослими й однолітками.

 

називає:

наводить приклади стосунків з дорослими та однолітками.

уміє:

- ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки

- протидіяти стигмі та дискримінації.

усвідомлює 

- роль ефективного спілкування у житті людини;

- неприпустимість дискримінації інших людей.

25

 

 

Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя.

називає:

- ознаки міцної родини;

- ознаки зрілості.

 

уміє:

- ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки; розрізняє:

- соціальну, фізіологічну, психологічну зрілість.

усвідомлює 

- родинні цінності;

- необхідність формування відповідальності та готовності до створення родини.

26

 

 

Поняття «гендер» і «стать»

розрізняє поняття «гендер» і «стать».

 

уміє:

- ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки.

 

усвідомлює 

- неприпустимість гендерної нерівності у соціальній сфері.

27

 

 

Репродуктивне здоров’я молоді

Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків. Практичне завдання 11. Відпрацювання навичок отримання достовірної

інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання  у своєму середовищі.

 

 

називає:

- чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні;

- шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С;

- три стадії ВІЛ-інфекції;

- методи профілактики ЗПСШ, зокрема ВІЛ-інфекції на особистому і державному рівнях, формулу індивідуального захисту;

- основні положення законодавства України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу;

- принципи тестування на ВІЛ-інфекцію;

- установи, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді;

наводить приклади негативних наслідків ранніх статевих стосунків.

уміє:

- оцінювати ризики інфікування ВІЛ, гепатитами В і С у життєвих ситуаціях;

- надавати достовірну інформацію з проблеми ВІЛ-інфекції/СНІДу.

усвідомлює 

- вплив    психоактивних речовин на репродуктивне здоров'я;

- значення моральних цінностей у профілактиці ІПСШ та протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу.

 

28

 

 

Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді. Практичні завдання

12. Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання

13. Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей.

називає:

- установи, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді.

 

уміє:

- користуватись послугами установ, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді.

 

усвідомлює 

- місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей;

- важливість

регулярних  профілактичних оглядів для хлопців та дівчат.

Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки

29

 

 

Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Концепція національної безпеки України.

Практичне завдання 14. Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні.

 

називає:

- рівні та види загроз і заходи безпеки на індивідуальному рівні;

- основні пріоритети і сфери національної безпеки України;

- сфери національної безпеки;

пояснює:

- роль безпеки в ієрархії потреб;

- необхідність контролювати розвиток людства.

уміє:

- оцінювати ризики для життя і здоров’я людини на індивідуальному і суспільному рівнях;

- визначати чинники впливу на рівень суспільної безпеки.

 

обґрунтовує взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки.

 

30

 

 

Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я.

Практичне завдання 15.  Оцінювання екологічних небезпек за місцем  проживання, що впливають на  здоров’я громади

називає:

- рівні та види загроз і заходи безпеки на індивідуальному, національному і глобальному рівнях;

- сфери національної безпеки;

- глобальні загрози, породжені діяльністю людини; 

пояснює:

- роль безпеки в ієрархії потреб;

- необхідність контролювати розвиток людства.

розпізнає позитивні й негативні наслідки технічного прогресу.

уміє:

 - оцінювати ризики для життя і здоров’я людини на індивідуальному і суспільному рівнях;

- визначати чинники впливу на рівень суспільної безпеки.

 

демонструє відповідальне ставлення до екологічних проблем своєї місцевості;

обґрунтовує:     - взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки;

  • необхідність розвитку екологічно доцільного мислення і поведінки, як складової формування здорового способу життя.

 

31

 

 

Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України.

називає:

- основні пріоритети і сфери національної безпеки України;

- сфери національної безпеки;

пояснює:

- значення принципу: «Мислити глобально, діяти локально»;

розпізнає позитивні й негативні наслідки технічного прогресу.

уміє:

- визначати чинники впливу на рівень суспільної безпеки.

 

демонструє відповідальне ставлення до екологічних проблем своєї місцевості.

 

32

 

 

Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку

 

пояснює:

- зміст поняття «сталий розвиток» людства.

 

уміє:

- оцінювати значення сталого розвитку на рівень суспільної безпеки.

обґрунтовує взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки.

33

 

 

Узагальнення знань з курсу «Основи здоров’я», 9 клас

 

 

 

 

34

 

 

Повторення

 

 

 

 

35

 

 

Повторення

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
2632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку