Презентация до уроку з предмету Основи здоров'я. Биологічні ритми і здоров'я для 9 - класів.

Про матеріал
Презентация до уроку з предмету Основи здоров'я. Биологічні ритми і здоров'я, значення сну у юнацькому віці, громадська та особиста гігієна. для 9 - класів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну у юнацькому віці. Складові особистої гігієни. Вчитель: Хайлова Марина Валеріївна

Номер слайду 2

Перевірка домашнього завдання. Дайте визначення поняття «рухова активність»Яких три принципи рухової активності існує?Яка рухова активність належить до помірної?На яких два види поділяються фізичні вправи?Анаеробні вправи – це?Які вправи належать до аеробних?

Номер слайду 3

Біологічні ритми – це ритмічні коливання процесів життєдіяльності, притаманні усім живим організмам. Вони є внутрішні і зовнішні. Внутрішні біоритми – це дихальний або серцевий ритми, біоелектричні коливання мозку, циклічність процесів травлення, виділення. Зовнішні біоритми – це добовий, місячний, річний цикли. Замовлені змінами таких параметрів навколишнього середовища, як освітленість, вологість, температура повітря, інтенсівність сонячної радіації.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Біологічні ритми і здоров’я. Періоди коливань внутрішніх біоритмів (частота дихання, пульсу, електричної активності серця, електромагнітної активності мозку) мають діапазони допустимих значень. Будь – які відхилення за межи цих діапазонів можуть свідчити про порушення здоров’я і навіть загрозу життю. Найбільш небезпечно нехтувати добовими біоритмами, адже вони сформовані у процесі еволюції й ідеально підходять людині. Річні цикли, пов’язані зі зміною сезонів, також впливають на здоров’я.

Номер слайду 6

Біоритми і працездатність людини. Біоритми впливають на працездатність людини, здатність до навчання і сприйняття інформації, пам’ять, творчі здібності, концентрацію, м’язову силу, швидкість реакцій, настрій тощо.5-6 годин ранку - найбільш сприятливий час для підйому; настрій відмінний, голова яснау цей час починає працювати товстий кишечник, підвищується температура тіла. У крові підвищується вміст гемоглобіну і цукру, збільшується продукція гормонів активності - адреналіну, кортизолу. Організм готовий до активності.6 година ранку - підвищується кров'яний тиск, частішає серцебиття. Організм повністю прокидається7-8 годин ранку - ідеальний час для сніданку.

Номер слайду 7

Біоритми і працездатність людини.8:00 ранку - організм повністю закінчує свій відпочинок. Серце максимально підсилює свою діяльність. Слід уникати навантажень на серце. Посилюється больова чутливість, тому слід уникати хворобливих процедур.9 годинa ранку - найкращий час для початку робочого дня. Настрій піднімається, енергія підвищується. Працездатність висока, пам'ять працює ідеально. Серце працює добре. 9-12 годин - час для інтелектуальної і фізичної діяльності.

Номер слайду 8

Біоритми і працездатність людини. 13 годинa - зниження працездатності, поява втоми і бажання відпочити. Час відпочинку для печінки. 14 годинa - ослаблення енергії, реакції уповільнені. 15 година - організм відновлюється і входить в нормальний стан. Органи почуттів загострюються, посилюється інтуїція. Добре працює довгострокова пам'ять, це час для запам'ятовування інформації.16 година - підйом працездатності. Підвищується цукор в крові. Відмінний час для нових відчуттів.17 година - ефективність роботи на високому рівні.18 година - зниження психічного збудження. 18-19 годин - час вечері.20-21 година - корисні легкі фізичні навантаження, прогулянки на свіжому повітрі.21 - 22 година - час лягати спати. Температура тіла знижується. Організм готується до сну.

Номер слайду 9

Значення сну у юнацькому віці Потреба у відпочинку навіть більша. Ніж у дорослої людини. Доросла людина – 8 годин на добу. Підлітки – 8,5 – 10 годин на добу 22-24 години - дуже корисний час для сну. Сон сприяє відтворенню сил та поповнення енергії.23 година - Початок відновлювальної роботи клітин організму.24 година - Відновлюється нервова система, мозок аналізує денну інформацію. Відсутність сну в цей період є дуже шкідливим для організму.1 години ночі - необхідно спати. У цей час відбувається найбільш повноцінний відпочинок і відновлення організму. В першій половині ночі переважає повільний сон. У цей час відбувається вироблення соматотропного гормону, що відповідає за розмноження і ріст клітин організму, відновлюються тканини тіла. Організм очищається від токсинів за рахунок активної роботи печінки.

Номер слайду 10

Значення сну у юнацькому віці 2 годині ночі - більшість органів припиняють свою діяльність.3-4 година ночі - найглибший сон.3 година ночі - тіло максимально розслаблене. Кров'яний тиск дуже низький, пульс слабкий. У цей час відбувається очищення легенів. У хворих можливе погіршення нападів кашлю.4 година ночі - дихання стає більш слабким і переривчастим, загострюється слух. Система кровообігу в стані повного розслаблення.5 година ранку - швидка фаза сновидінь, людина бачить цілу серію сновидінь. Така коротенька схема наших добових біоритмів. І якщо намагатися слідувати їй, то це обов'язково окупиться здоров'ям, спокоєм та красою.

Номер слайду 11

Поняття про гігієну. Гігієна – це наукова дисципліна та практична галузь медичної науки, яка досліджує закономірність впливів навколишнього середовища на організм людини й громадське здоров’я з метою обґрунтування гігієнічних нормативів, санітарних норм і правил, а також профілактичних заходів. Вона забезпечує оптимальні умови для життєдіяльності людини, збереження й зміцнення ії здоров’я та запобігання виникненню різних захворювань.

Номер слайду 12

Поняття про гігієни. Громадська гігієна – заходи спрямовані на збереження здоров’я населення. До них належать: державний контроль за якістю продуктів, ветеринарний контроль, санітарний контроль лікарень, закладів громадського харчування, навчальних закладів тощо. Особиста гігієна – спрямована на збереження і зміцнення індивідуального здоров’я. Серед її складових – гігієна органів слуху, зору, гігієна порожнина рота, гігієна шкіра, волосся, а також гігієна одягу, взуття, житла, гігієна харчування.

Номер слайду 13

Завдання для виконання. За допомогою інтернету дізнайтеся значення термінів «дератизація», «дезінсекція», «фумігація». З’ясуйте, яка установа здійснює ці заходи у вашому населеному пункті. Назвіть щонайменше десять процедур особистої гігієни

Номер слайду 14

Мозковий штурм. Назвіть щонайменше десять процедур особистої гігієни?

Номер слайду 15

Піраміда особистої гігієни

Номер слайду 16

ГІГІЄНА ХАРЧУВАННЯПідтримувати чистоту. Відокремлювати сире від готового. Здійснювати ретельну теплову обробку продуктів. Зберігати продукти при безпечній температуріВикористовувати чисту воду і чисту харчову сировину

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Опрацювати § 8 ст. 61 -64. виконати тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5052770

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 12
Оцінки та відгуки
  1. Коханова Ольга Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Круковська Вікторія Володимирівна
    Дякую, інформативно, чітко, доступно. Бажаю успіхів і гарних учнів.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Джерело tkd98562
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Domanetska Valentina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Domanetska Valentina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Булах Артем Олександрович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Пащенко Ольга Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Козєєва Тамара Володимирівна
    Дякую. Коротко, оригінально, наглядно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Кузьменко Tетяна Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Чоп Наталя Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Юсин Надія Улянівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Трофімова Тетяна Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 9 відгуків
pptx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
23902
Оцінка розробки
5.0 (12 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку