Підготувала: студентка групи Іст-33О Ірина Герасимюк
За офіційними даними 3,1 % від загальної кількості населення Волині становлять національні меншини. На теренах Волині мешкає 32 з половиною тисячі представників національних меншин.
Етнічна структура населення Волині впродовж довготривалого історичного періоду (XII - пер. пол. XX ст.) характеризувалася присутністю чисельних іноетнічних компонентів в переважаючому масиві автохтонного населення.
Строкатим залишався національний склад населення Волині і в 30-их рр. XX ст. Серед національностей, які мешкали у краї, своєю чисельністю, характерним типом розселення, стійкістю етнічної самосвідомості вирізнялися євреї, поляки, чехи, німці, росіяни.
Монастир і костел кармелітів в Кисилин являє собою старовинну споруду епохи початку 18 сторіччя. Храм був названий на честь Непорочного Зачаття Пресвятої Діви Марії.
Він був побудований в 1720 році. Двоповерхова будівля монастиря з однією з сторін межує з будівлею костелу.
В інтер`єрі збережені чудові арки з різьбленим каменем зразка кінця
1600-х років, також тут нанесені Після закінчення Другої світової війни, в 1945 році, на фрески із зображенням біблійної території стародавнього костелу був розміщений корпус фабрики з переробки льону. У будівлі монастиря вціліла
тематики. лише зовнішня стіна двоповерхового корпусу.
Троїцький костел у Затурцях історична пам`ятка і важливий архітектурний пам`ятник, побудований в 1642 році. Сучасний стан будівлі оцінюється як хороший.
Троїцький костел був відреставрований в кінці 20 століття.
Історію існування костелу у Затурцях можна розділити на кілька часових періодів: 1642 будівництво костелу на гроші В. Подгородінського на честь Святої Трійці і Святої Марії Магдалени; кінець 17 століття - виникнення і процвітання монастиря Августинів при Троїцькому костелі; 1830-ті - закриття монастиря указом правлячої на Волині Російської імперії; 1832 - передача Троїцького храму православної єпархії; 1917 - закриття церкви і початок руйнувань будівлі через Першої світової війни; 1933 рік - храм відновлюють силами односельців; 1946 - Троїцький костел знову закривають за повчанням радянської влади; 1994 рік - проведена масштабна реставрація з добудовування зруйнованої дзвіниці, будівля відновлюють з максимальною точністю і освячують для богослужінь.
В Україні збереглися лише два дерев`яних двухбашенних храму, і один з них - католицький - на Волині. Зараз костел з трьохсотлітньої історією знаходиться в Ковелі, куди його привезли з села Вишеньки.
Зовні двокупольний церква облицьована дошками і покрита гонтом. Головною її пам`яткою є бароковий вівтар кінця 18 століття. До речі, у фундаменті чинного костелу, закладено камінь, спеціально доставлений в Україну з Єрусалиму.
За легендою, повертаючись після вдалого бою, король зі своїми лицарями був оточений татарами. Він став молитися Божої Матері і просити її про допомогу. Ворог був переможений. В знак подяки Владислав наказав побудувати на місці битви храм. Так на пагорбі в північній частині Любомля з`явився дерев`яний костел Святої Трійці.
Через три роки його змінив кам`яний храм в готичному стилі. Костел був частиною укріплень міста, мав прості форми без декоративних прикрас. Через численні пожеж, які часто траплялися в місті з дерев`яними будівлями, костел неодноразово перебудовувався. В 1731 згорів дотла костьольний госпіталь. У 18 столітті будівля набула рис бароко, а поруч була побудована дзвіниця з трьома дзвонами. Саме цей образ і зберігся до наших днів.
Будівництво костелу розпочалось у 1711 році і тривало до 1728 року. Роботи розпочав Юзеф Ярузельський. Він хотів відновити храм, який був знищений у 1708 році під час війни зі шведами. Будівництво завершилось у 1728 році. Тоді ж храм було освячено.
Будівля цікава як своїм виглядом зовні, так і внутрішнім оздобленням.
Костел збудований у стилі бароко. Стіни цегляні, зовні покриті штукатуркою. На фасадах костелу нема декору. Будівля має вигляд хреста, дах викладений керамічною черепицею. Перед входом в храм вгорі розташована дзвіниця.
В інтер'єрі проглядається стиль рококо. Всередині костел має овальні склепіння. Стіни розписані фресками, де зображені події зі Святого Письма. Підлога виконана паркетом з каменю.
Тутешню синагогу звели в XVII столітті. Її будували в два поверхи, використовуючи елементи барочного стилю.
Під час Другої світової війни в Клевані була штаб-квартира польської Самооборони. Німці цього, природно, не пробачили. Коли в 1941 році селище окупували фашисти, польських самооборонців позвірячому вбили. Все єврейське населення зігнали в синагогу, оточену військами. Потім храм підпалили - так загинула єврейська громада Клеваня.
Саме тут зберігається старе фото місцевої Великої кам'яної синагоги, закладеної в 1713 році родом Стецьких. На жаль, від храму не залишилося навіть руїн - його знищили під час Другої світової війни.
Євреї в містечку жили з його заснування. До початку Другої світової війни в місті їх проживало майже три тисячі. У 1941-1942 роках в Великих Межирічах німці знищили більшість євреїв.
На Жидівщині (південно-західна околиця Старого Луцька, яка в середньовіччя була населена переважно євреями) є вулиця Караїмська. Її назва походить від проживаючих в цій околиці міста від початку XV ст. караїмів. Цих нащадків давніх хазар привіз до Луцька із одного з своїх кримських походів великий князь Литви Вітовт.
Любомль, 1510
Синагога в Острозі, XV-XVI століття Інтер'єр острозької синагоги
Заслав, XVII століття
Вишнівець, XVI-XVII століття
Берестечко, XVIII століття
Березне
Луків (Мацеїв), XVIII століття
Великі Межирічі, 1713
Горохів
Кременець, ХІХ століття
Луцьк, 1626-1628
Володимир, 1801