Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Культура мовлення. Тренувальні вправи

Про матеріал

Вправи для виправлення помилок з культури мовлення вкрай актуальні в наш час. Такі завдання виробляють навички правильно й красиво спілкуватися українською мовою.

Перегляд файлу

 

Культура мовлення

1.Відредагуйте речення.

1.Відчинивши вікно, до В’ячеслава долинули звуки вечірнього міста. 2. Прочитавши це оповідання, мене охопили сумні думки. 3. Повернувшись додому, уже зайшло сонце. 4. Прийшовши до лісу, запахло грибами. 5. Милуючись сходом сонця, мені згадалося дитинство. 6. Перетнувши фініш, Уляну охопила нестримна радість.

2.Відредагуйте речення.

1.Мама відкрила форточку. 2. Ми купили п’ять кілограм клубніки за сто гривнів. 3. В Інтернеті я зустрів цікаву ігру. 4. Ми діяли відповідно з діючим законодавством. 5.Я не люблю, коли вмішуються в мої справи. 6. Сама краща дівчина в нашому класі – Марійка.7. Лук’ян дав вірну відповідь, він толковий хлопець. 8.  Тепер підписку  на газети, журнали можна зробити в любому   поштовому відділенні. 9. Не мішайте  виступаючому! 10. Висловлені пропозиції представляють  інтерес для учнів нашої школи.

 3.Запишіть подані сполуки слів, вибравши з дужок потрібні сполучники і прийменники.

Він (і, й) вона; вийти (з, зі) школи; Іван (і, й) Микола; дивитись (у, в) вічі; козуля (і, й) олень; визирнув (у, в) вікно; ти (з, зі) мною, вітати (з, зі) святом; жити (в, у) Львові; спалахує (і, й) горить; пірнути (у, в) озеро; прибрати (у, в) хаті, сосна (і, й) ялина, Марія (і, й) Йосип.

 4.Списати, розкриваючи дужки.

 (Як) найвище, (під) час, (тим) часово, (без) краю, віч (на) віч, усього (на) всього, сам(на) сам, (по) батьківськи, (по) батькові, де (не) де, (де) далі, (на) совість, (від) нині, (під) силу, (хтозна) коли, (до) вподоби, раз (у) раз, більш (менш), (не) дарма, (уві) сні, (по) суті, (по) людському, (по) родинному, (в) цілості, рік (у) рік, (в) основному, (на) диво, (до) побачення, (на) добраніч, (будь) ласка.

 

5.Поставити, де необхідно, тире між підметом і присудком.  Пояснити пунктограму «Тире між підметом і присудком». Підкреслити граматичні основи в поданих реченнях.

1.Мовознавство  це одна з гуманітарних наук.2. Князь Володимир  син великого воїна Святослава.3. Я не співець чудовної природи.4. Жити Вітчизні служити.   5.Дівчина наче зоря. 6. Життя таке чудове.

 

6.Виправити.Знайти порушення законів милозвучності української мови, виправити їх:

 Їдемо у Одесу, оселились в Києві, оселилися у Ужгороді, зайшов в вагон, робітники і інженери, наука і освіта, дерева і кущі, прийшов й запитав, в кімнаті у Оксани, Степан й Галина, троянди і айстри, вовк й ягня.

 В своїй хаті й стіни помагають. Й баран буцне, як заче-                                                                                                             пиш. У усякої троянди свої колючки. І удень з каганцем його не знайдеш. Мліє степ в малинових променях передвечірнього сонця. Поспіли  груші  і яблука на Спаса. Малина і ожина одійшли давно.

 

7.Відредагувати речення з граматичними помилками та вказати, у чому полягає їх суть (помилки в утворенні форм слів, помилки у побудові словосполучень, помилки у структурі речень):

 На слідуючій неділі по телевізору буде продовження цікавого серіалу. (Наступного тижня по телевізору…). Мій тато пішов з роботи за своїм власним бажанням. (…за власним бажанням). Столичні прозаїки, поети, критики познайомились із творчістю криворізьких поетів. (… ознайомились…). Батьківські збори відбудуться у жовтні місяці. (… у жовтні…). Шевченко писав вірші, поеми, повісті, прозу. (Шевченко писав вірші, поеми, повісті.) Регістрація учасників конференції проводиться з 9-ої години. (Реєстрація учасників конференції розпочнеться  з 9-ої години.) Калитка жаліє наймитові шматка хліба, який працює на нього. (Калитка жаліє наймитові, який працює на нього, шматка хліба.) Батько був вільний, а мати кріпачкою. (Батько був вільний, а мати - кріпосною.) Кайдашиха бігла по селу й кричала, що мене вбивають. (Кайдашиха бігла по селу й кричала: «Мене вбивають!»

 

 

docx
Додав(-ла)
Пелешок Галина
Додано
17 липня 2018
Переглядів
3825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку