Тема уроку. Квадратні нерівності. Системи рівнянь другого степеня з двома змінними
Мета уроку. Формувати навички розв’язування квадратичних нерівностей, систем рівнянь другого степеня з двома змінними , вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; використовувати алгоритми розв’язання квадратних нерівностей різними способами; домогтися раціонального використання набутих знань; розвивати логічне мислення учнів, формувати в учнів позитивні мотиви навчальної діяльності, пізнавальний інтерес; виховувати інтерес до навчання, культуру математичної мови,культуру праці учнів.
Тип уроку: урок формування навичок і вмінь
Обладнання: дошка, ПК, презентація, шпаргалка, плакат «Веселка», смайлики, картки із завданнями, картки з QR-кодом.
Хід уроку
I. Організаційна частина. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. Добрий день, діти. Я рада всіх вас бачити на нашому уроці тема якого «Квадратні нерівності. Системи рівнянь другого степеня з двома змінними».
Розв’язання квадратних нерівностей та систем тісно пов’язано з прямокутною системою координат.
Тому епіграфом нашого уроку - слова Рене Декарта «Недостатньо лише мати добрий розум, головне раціонально його використовувати».
А що означає слово «раціонально»?
Раціональність (від лат. Ratio розум) означає розумність, свідомість. Свідоме використання різних способів розв’язання однієї проблеми.
Отже вже зараз, працюючи на уроці ми будемо поглиблювати ваші знання , а їх раціональне використання допоможуть вам успішно підготовитися ДПА
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Квадратичні нерівності. Графічний метод
Метод інтервалів
Щоб розв’язати нерівність методом інтервалів, потрібно:
1. знайти область визначення функції y=f(x);
2. знайти значення х, при яких функція дорівнює нулю (знайти всі нулі функції): f(x)=0;
3. розбити область визначення на проміжки, у яких кожен із кінців є коренем рівняння f(x)=0 або кінцевою точкою проміжку визначення функції y=f(x);
4. визначити знак f(x) на кожному з утворених проміжків;
5. об’єднати проміжки, на яких функція f(x) задовольняє нерівність, у множину розв’язків.
ІІІ.Застосування знань
Прийом «Математична скринька»
Картка 1. Розв’язати нерівність графічним способом(Збірник завдань для ДПА -2014 Варіант 28 №2.3)
(відповідь [-4;6] )
(х-1)(х-3) 27-2х
Картка 2. Розв’язати нерівність методом інтервалів(Збірник завдань для ДПА -2014 Варіант 68 №2.3 )
(відповідь (-;-7]U[5;+)
(х+6)(х-3) х+17
Учні одночасно розв’язують завдання біля дошки. Потім пояснюють розв’язання.
Вчитель. Діти, я хочу звернути вашу увагу на те, що з математикою ми зустрічаємось не тільки в школі на уроці алгебри та геометрії… Якщо уважніше оглянути навколишній світ, можна побачити багато цікавого.
Клас виконує дану вправу за посиланням https://learningapps.org/view23617696
4. Тестування Online
1.Відкрити посилання join.naurok.ua
2. Ввести код
Учні виконують тест Системи рівнянь другого степеня на
ІV. Підведення підсумків. Рефлексія
Доповніть речення
А зараз за допомогою параболи намалюйте свої враження від уроку на стікерах Якщо вам сподобалось –порабола посміхається,а>0 і навпаки парабола сумна, а < 0
V. Домашнє завдання
VI. Підсумок уроку.
Наш урок завершується. Спробуйте самостійно оцінити рівень своїх знань з теми на сьогоднішній день і поміркуйте над яким питаннями треба ще попрацювати.
Чи всі задоволені результатами самостійної роботи? Чи багато помилок ви допустили?
Український філософ Г.С.Сковорода писав:
«Найкраща помилка та, яку допускають під час навчання». Виявлені вами помилки допоможуть вам звернути увагу на певний матеріал.
Дуже часто в житті показником успіху є не тільки кінцевий результат, а і процес його досягнення.