Кваліфікаційні іспити

Про матеріал
Кваліфікаційні іспити як елемент підсумкового оцінювання здобувачів освіти в хореографічному колективі.
Перегляд файлу

Кваліфікаційні іспити як елемент підсумкового оцінювання здобувачів освіти в хореографічному колективі закладу позашкільної освіти.

 

Автор: Лебединська Н.В.,

керівник Зразкового художнього колективу

 «Школа естрадного танцю «Капітан Джексон»,

Комунальний заклад «Центр дитячої та

юнацької творчості №4 Харківської міської ради»

 

В період воєнного стану позашкілля в більшості регіонів стало тим острівком миру, де дитина може відволіктися від страшного повсякдення війни. Організація освітнього процесу сьогодні здійснюється виключно в дистанційному режимі.

Під час організації дистанційного навчання в гуртках закладів позашкільної освіти утруднений безпосередній контакт педагога з вихованцями, тому виконання начальних програм набуває іншої специфіки.

Існують особливості викладання та виконання практичних робіт вихованцями, досягнення ними певних компетентностей в залежності від напрямів роботи гуртків. Досягнення здобувачів освіти  при дистанційному навчання потрібно оцінювати у будь-якому з режимів навчання: дистанційному, змішаному чи очному.

Керівник  Зразкового художнього колективу «Школа естрадного танцю «Капітан Джексон» має певні напрацювання дистанційної роботи та спілкування з вихованцями.

 Під час звичайного опанування програмою «Хореографія» (схваленою науково-методичною комісією з позашкільної освіти  Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України. Протокол №1 від 12.02.2020) передбачається підсумкове оцінювання знань у формі проведення відкритих концертних виступів, підсумкових занять, творчих звітів.

Під час особливих умов: санітарно-епідеміологічної ситуації, воєнних (бойових)  дій на території, де працює заклад позашкільної освіти, передбачено дистанційне оцінювання здобувачів освіти у різних формах.

Відповідно до нормативних документів узагальненим підсумковим видом оцінювання діяльності можна вважати кваліфікаційні іспити для здобувачів освіти, що закінчують навчання за програмою гуртка чи є випускниками закладів загальної середньої освіти.

Роботу здобувачів освіти при дистанційному режимі навчанні потрібно оцінювати. Оцінювання — це встановлення рівня навчальних досягнень здобувача освіти в оволодінні змістом освітньої програми відповідно до вимог чинних програм.

Кваліфікаційні іспити в гуртку впроваджені з 2005 року, за цей  були розроблені критерії оцінювання навчальних досягнень вихованців, вимоги до знань, умінь та навичок  вихованців та бальна система оцінювання, що затверджені методичною радою закладу за пропозицією комісії зі складання кваліфікаційних іспитів.

Відповідно до  Наказу Міністерств освіти і науки України    від 12.07.2001 № 510 (Зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 6 вересня 2001 р. за № 788/5979 «Про затвердження Порядку видачі випускникам позашкільних  навчальних  закладів свідоцтв про позашкільну освіту (із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки  від 24.03.2003 №161 та від 12.08.2009 №746),  Типовим положенням про дистанційне навчання у комунальному закладі «Центр дитячої та юнацької творчості №4 Харківської міської ради»,  наказом КЗ «ЦДЮТ №4» «Про організацію та проведення кваліфікаційних іспитів у гуртках закладу у 2023 році», у квітні-травні 2022 року були проведені кваліфікаційні іспити у гуртку «Зразковий художній колектив «Школа естрадного танцю «Капітан Джексон» в дистанційному режимі, за результатами яких здобувачам освіти – випускникам колективу були видані свідоцтва про позашкільну освіту та додатки до них.

    Підготовка та проведення такого виду підсумкового оцінювання проходила наступним чином.

  1.               Організаційна робота:
    1.  Адміністративна: збір інформації про бажання, можливість складання кваліфікаційних іспитів (територіальна віддаленість вихованців, педагогів); підготовку та оприлюднення наказів по закладу  «Про створення комісії із складання кваліфікаційних іспитів в закладі», «Про підготовку та проведення кваліфікаційних іспитів», створення графіку проведення кваліфікаційних іспитів (в індивідуальному режимі чи в синхронному – ZOOM-конференції, відкритого відео зв’язку,  за допомогою інтернет-ресурсів, каналів вайбер, телеграм та інше).
    2.  Педагогічна діяльність (керівники гуртків): інформація щодо проведення кваліфікаційних іспитів для здобувачів освіти, батьків,  запрошені фахівці, організація інструментів дистанційного проведення кваліфікаційних іспитів, знайомство з умовами, критеріями оцінювання; підготовка питань та творчих завдань щодо  оцінювання діяльності (відповідно вимогам навчальної програми за рівнями знань, умінь та навичок). Надання інформаційних матеріалів до комісії зі складання кваліфікаційних іспитів: перелік питань, творчих завдань, матеріалів для опрацювання здобувачів освіти, системи оцінювання (за балами, рівнями), списку випускників, терміни проведення іспитів.
    3.      Здобувачі освіти: ознайомлення з критеріями оцінювання, питаннями, що складені відповідно до вимог освітньої програми, тематикою творчих завдань, формою проведення іспитів, висловлення побажань, спілкування з педагогом.

 

  1. Безпосередньо проведення кваліфікаційних іспитів:
    1.      Затвердження графіку проведення іспитів (індивідуальний підхід).
    2.      Відпрацювання теоретичних питаннь у  синхронному та асинхронному режимах.
    3.      Робота членів комісії зі складання кваліфікаційних іспитів: перегляд творчих завдань, перегляд виконуваних  завдань,  підсумки проведення (виставлення оцінок рівня підготовки відповідно до критеріїв оцінювання.
  2. Підведення підсумків
    1.      Затвердження результатів: загальна відомість засідання комісії із складання атестаційних іспитів, оприлюднення результатів проведення кваліфікаційних іспитів у закладі: затвердження підсумків кваліфікаційних іспитів та переліку вихованців, що отримують свідоцтва про позашкільну освіту.
    2.      Видача свідоцтв здобувачам освіти  чи уповноваженим особам, в особливих умовах: скріншот чи скан-копії документів.

Під час складання іспиту у вихованців з’являється емоційне підтвердження значущості  та відчуття отримання повноцінних знань, умінь та навичок з допрофесійної підготовки, а саме  з хореографічного мистецтва, утвердження щодо  можливості у подальшій реалізації через вступ до спеціалізованих закладів освіти, участь і певні досягнення у конкурсах з хореографії різного рівня. Тим  самим  створюється комфортний психологічний стан випускника, незалежно від місця знаходження: у місці ведення бойових дій, території деокупації, за кордоном чи біля рідного закладу….

На жаль, залишається ризик технічних збоїв: відсутність живлення, інтернет-зв’язку під час виконання завдань. Тому слід враховувати індивідуальний підхід та можливість повторного виконання завдання.

Результат проведення підсумкового оцінювання у вигляді кваліфікаційних іспитів у будь-якому режимі стає важливою подією для випускників гуртка, під час яких акумулюються знання, практичні навички за час навчання в колективі.   Здійснюється оцінювання та самооцінювання багаторічної профільної діяльності. Закріплюється впевненість у власних силах, можливостях під час виконання творчих завдань та рекомендації педагогів щодо подальшої діяльності учасників освітнього процесу.

 

Висновки:

  1. Кваліфікаційні іспити як елемент підсумкового оцінювання здобувачів освіти в хореографічному колективі закладу здійснюється відповідно до програми гуртка.
  2. До оцінювання їх результатів залучаються спеціалісти (професіонали), яку дають оцінку їх подальшої діяльності у сфері хореографічного мистецтва.
  3. Важлива психологічна підтримка вихованців: комфортні (безпечні) умови складання кваліфікаційних іспитів, підтримка педагога та відчуття потрібності сучасному суспільству.

 


 

D:\Поливанова\Майстри педагогічногї справи презентують. 2018\2023\Лебединська\Загрузка\Фотоілюстрації. Іспити онлайн. Лебединська\photo_2023-03-14_12-11-32.jpg

Використані матеріали:

 

  1.               Методичні матеріали «Особливості організації освітнього процесу керівника гуртка художньо-естетичного, науково-технічного напрямів позашкільної освіти в дистанційному (онлайн) режимі».

Джерело доступу: https://udcpo.com.ua/wp-content/uploads/2020/10/%D0%9E%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%81%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D0%B4%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%97-%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B8-%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf

  1.               Сайт «"Нова українська школа" матеріали для вчителів, студентів, учнів та батьків».  Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи - Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва - Воротникова І.П. 2020.  Джерело доступу: https://nuschool.com.ua/plan/programm/distance/45.html

3.                 Сайт «Державна служба якості освіти». Новини. Позашкільна освіта в умовах воєнного стану: безпечне освітнє середовище як складова внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Джерело доступу: https://sqe.gov.ua/pozashkilna-osvita-v-umovakh-voiennogo/

 

docx
Додано
24 травня 2023
Переглядів
343
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку