Кваліфікаційні іспити як елемент підсумкового оцінювання здобувачів освіти в хореографічному колективі закладу позашкільної освіти.
Автор: Лебединська Н.В.,
керівник Зразкового художнього колективу
«Школа естрадного танцю «Капітан Джексон»,
Комунальний заклад «Центр дитячої та
юнацької творчості №4 Харківської міської ради»
В період воєнного стану позашкілля в більшості регіонів стало тим острівком миру, де дитина може відволіктися від страшного повсякдення війни. Організація освітнього процесу сьогодні здійснюється виключно в дистанційному режимі.
Під час організації дистанційного навчання в гуртках закладів позашкільної освіти утруднений безпосередній контакт педагога з вихованцями, тому виконання начальних програм набуває іншої специфіки.
Існують особливості викладання та виконання практичних робіт вихованцями, досягнення ними певних компетентностей в залежності від напрямів роботи гуртків. Досягнення здобувачів освіти при дистанційному навчання потрібно оцінювати у будь-якому з режимів навчання: дистанційному, змішаному чи очному.
Керівник Зразкового художнього колективу «Школа естрадного танцю «Капітан Джексон» має певні напрацювання дистанційної роботи та спілкування з вихованцями.
Під час звичайного опанування програмою «Хореографія» (схваленою науково-методичною комісією з позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України. Протокол №1 від 12.02.2020) передбачається підсумкове оцінювання знань у формі проведення відкритих концертних виступів, підсумкових занять, творчих звітів.
Під час особливих умов: санітарно-епідеміологічної ситуації, воєнних (бойових) дій на території, де працює заклад позашкільної освіти, передбачено дистанційне оцінювання здобувачів освіти у різних формах.
Відповідно до нормативних документів узагальненим підсумковим видом оцінювання діяльності можна вважати кваліфікаційні іспити для здобувачів освіти, що закінчують навчання за програмою гуртка чи є випускниками закладів загальної середньої освіти.
Роботу здобувачів освіти при дистанційному режимі навчанні потрібно оцінювати. Оцінювання — це встановлення рівня навчальних досягнень здобувача освіти в оволодінні змістом освітньої програми відповідно до вимог чинних програм.
Кваліфікаційні іспити в гуртку впроваджені з 2005 року, за цей були розроблені критерії оцінювання навчальних досягнень вихованців, вимоги до знань, умінь та навичок вихованців та бальна система оцінювання, що затверджені методичною радою закладу за пропозицією комісії зі складання кваліфікаційних іспитів.
Відповідно до Наказу Міністерств освіти і науки України від 12.07.2001 № 510 (Зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 6 вересня 2001 р. за № 788/5979 «Про затвердження Порядку видачі випускникам позашкільних навчальних закладів свідоцтв про позашкільну освіту (із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки від 24.03.2003 №161 та від 12.08.2009 №746), Типовим положенням про дистанційне навчання у комунальному закладі «Центр дитячої та юнацької творчості №4 Харківської міської ради», наказом КЗ «ЦДЮТ №4» «Про організацію та проведення кваліфікаційних іспитів у гуртках закладу у 2023 році», у квітні-травні 2022 року були проведені кваліфікаційні іспити у гуртку «Зразковий художній колектив «Школа естрадного танцю «Капітан Джексон» в дистанційному режимі, за результатами яких здобувачам освіти – випускникам колективу були видані свідоцтва про позашкільну освіту та додатки до них.
Підготовка та проведення такого виду підсумкового оцінювання проходила наступним чином.
Під час складання іспиту у вихованців з’являється емоційне підтвердження значущості та відчуття отримання повноцінних знань, умінь та навичок з допрофесійної підготовки, а саме з хореографічного мистецтва, утвердження щодо можливості у подальшій реалізації через вступ до спеціалізованих закладів освіти, участь і певні досягнення у конкурсах з хореографії різного рівня. Тим самим створюється комфортний психологічний стан випускника, незалежно від місця знаходження: у місці ведення бойових дій, території деокупації, за кордоном чи біля рідного закладу….
На жаль, залишається ризик технічних збоїв: відсутність живлення, інтернет-зв’язку під час виконання завдань. Тому слід враховувати індивідуальний підхід та можливість повторного виконання завдання.
Результат проведення підсумкового оцінювання у вигляді кваліфікаційних іспитів у будь-якому режимі стає важливою подією для випускників гуртка, під час яких акумулюються знання, практичні навички за час навчання в колективі. Здійснюється оцінювання та самооцінювання багаторічної профільної діяльності. Закріплюється впевненість у власних силах, можливостях під час виконання творчих завдань та рекомендації педагогів щодо подальшої діяльності учасників освітнього процесу.
Висновки:
Використані матеріали:
Джерело доступу: https://sqe.gov.ua/pozashkilna-osvita-v-umovakh-voiennogo/