ХУДЯКІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ
ІМ.ГЕРОЯ РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ Г.Є.БРИКА
ЧЕРКАСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Математичний квест
«У пошуках скарбів
шляхами систем лінійних рівнянь»
Підготувала: вчитель математики
Педан Ніна Володимирівна
Квест (від англ. quest — пошук) — жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань.
Мета: формувати навички навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетенцій, а саме розвивати творчий потенціал учнів, вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях, спілкуватися з учасниками квесту, працювати в команді, підвищувати мотивацію до вивчення математики.
Квест пропонується для учнів 7-11 класів, які вивчили тему «Системи лінійних рівнянь»
Правила гри
1. Грають 3 команди по 7 чоловік.
2. Команда, подаючи заявку на участь у грі, автоматично приймає ці Правила гри і зобов'язується неухильно їх виконувати.
3. Команди виконують завдання на території школи.
4. Під час гри командам потрібно знайти певне місце –«точку» і там виконати завдання.
5. У кожній «точці» командам видається завдання. Якщо воно вірно розгадане за відведений час, то команда одержує завдання, в якому зашифровано номер чи назву кабінету наступної «точки».
6. Кожна команда має маршрутний лист, в якому зазначаються успішно пройдені випробування. Записи в маршрутному листі виконує на відповідній «точці» черговий модератор.
7. Перед початком гри всі засоби зв'язку, в т.ч. мобільні телефони, здаються організатору гри. У капітана залишається лише один заряджений мобільний телефон для екстреного зв'язку.
8. Членам команди необхідно мати ручки і чисті аркуші паперу.
9. Гра ведеться чесно, без підказок .
10. Переможницею вважається команда, яка першою виконає всі завдання і першою досягне фінішу.
11. Тривалість гри – 45 хвилин.
Слово від організаторів гри
Любі друзі, вітаємо вас на початку цікавої пригоди!
Наш квест проводиться в рамках святкування закінчення вивчення семикласниками теми «Лінійні рівняння та їх системи». Якщо вам подобається математика, ви спостережливі та хочете дізнаватися більше про оточуючий світ, хочете навчитися застосовувати системи лінійних рівнянь в повсякденному житті, тоді нам по дорозі! Робота в команді при проходженні квесту зуміє розкрити усі ваші таланти.
Бажаємо успіху!
14.10 – Лінійка. Представлення команд. Вступний інструктаж для учасників квесту.
14.20 – старт гри. Капітани команд проводять жеребкування.
Маршрути:
1 команда |
2 команда |
3 команда |
кабінет математики |
кабінет біології |
їдальня |
кабінет основ здоров’я |
їдальня |
кабінет ГПД |
кабінет ГПД |
кабінет основ здоров’я |
кабінет математики |
їдальня |
кабінет математики |
кабінет біології |
кабінет біології |
кабінет ГПД |
кабінет основ здоров’я |
актова зала |
актова зала |
актова зала |
|
|
|
Завдання для маршруту команди 1. Завдання для команд 2 і 3 ті ж, але до правильної відповіді кладеться картинка наступної точки, відповідно до маршруту. План маршруту командам не оголошується.
«Точка 1» – кабінет математики
|
У сьомому класі 20 учнів. Усі сидять за партами по двоє. Рівно третина дівчаток сидить з хлопчиками, і рівно половина хлопчиків сидить з дівчатками. |
|||||||||
1 |
Скласти математичну модель задачі та розв’язати її. |
|||||||||
2 |
Яка пара чисел (дівчата; хлопці) задовольняє умову задачі?
|
|||||||||
3 |
Відгадайте за картинкою кабінет – наступну «точку». |
|||||||||
«Точка 2» – кабінет основ здоров’я
|
Провівши експеримент, Катруся запропонувала Сергійкові відгадати скільки, в середньому важить одна хурма і один ківі, якщо два ківі і одна хурма мають масу 316 г, а одна хурма важча за три ківі на 58 г. |
|||||||||
1 |
Яка маса однієї хурми і одного ківі.
|
|||||||||
2 |
«Вірю – не вірю». Чи вірите ви, що
|
|||||||||
3 |
Відгадайте за картинкою кабінет – наступну «точку». |
|||||||||
|
Відповіді:1. 214 г, 52 г; 2. 1) Ні (була відкрита близько 700 років тому), 2) так, 3) так, 4) так, 5) ні, 6)так, 7) так; 3. кабінет ГПД |
|||||||||
«Точка 3» – кабінет ГПД
|
Міланка та Іринка порахували, що разом у них утичі більше куколок Лол, ніж у Іринки, а якщо у кожної з них забрати по 2 куколки, то у 4 рази більше. |
|||||||||
1 |
У кого з дівчаток більше куколок?
|
|||||||||
2 |
Складіть ребус до слова корінь |
|||||||||
3 |
Відгадайте за картинкою кабінет – наступну «точку». |
|||||||||
|
Відповіді:1. У Міланки; 3. їдальня |
|||||||||
«Точка 4» – їдальня
|
Аня і Маша ліпили пиріжки. Якби Аня зліпила на 5 пиріжків більше, то у неї було б удвічі більше, ніж у Маші, а якщо б на 4 менше, то удвічі менше, ніж у Маші. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
Яка пара чисел (х;у) задовольняє умову задачі, якщо х шт. – зліпила Аня, а у шт. – зліпила Маша?
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2
|
Розв'яжіть кросворд і знайдіть таємне слово, яке виділене товстішою рамкою. Це слово (давня назва клямра) — позначає знак, який ви використовуєте на уроках математики.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
Відгадайте за картинкою кабінет – наступну «точку». |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Відповіді: 1. (7;6); 2.1) додавання; 2) корінь; 3) множення; 4) сума; 5) друг. Ключове слово – дужка 3. кабінет біології |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
«Точка 5» – кабінет біології
|
На одній шальці рівноважних терезів лежить груша і гиря 100г, на іншій – апельсин і гиря 20 г. Фрукти важать 300 г. |
|||||||||
1 |
Що важче – груша чи апельсин?
|
|||||||||
2 |
Скласти математичну модель задачі для обчислення маси однієї груші та одного апельсина та розв’язати її. |
|||||||||
3 |
Відгадайте за картинкою кабінет – наступну «точку». |
|||||||||
|
|
|||||||||
«Точка 6» – актова зала
15.15. – Підсумкова лінійка. Підведення підсумків.
Нагородження переможців.
Призи: І місце – банани, ІІ місце – апельсини, ІІІ місце – ківі.
Інтернет-ресурси
URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Дужки
URL: http://ped-kopilka.com.ua/photos/artikl02/photo6512.html
URL: https://kazatin.com/Podii/biblioteka-pid-zagrozoyu-zakrittya-10736144.html
URL: https://elizlabs.com.ua/ua/produkti/matematika
URL: http://edu-post-diploma.kharkov.ua/?page_id=16877