Міністерство освіти і науки України
ВСП «Бобринецький АФК ім. В. Порика
Білоцерківського національного аграрного університету»
Підготувала викладач Протасова І.М.
Розглянуто і затверджено на засіданні циклової комісії спеціальності 193 Геодезія та землеустрій.
Протокол № ___ від «___» _________ 2023 р.
Голова циклової комісії
______________________________________________
ВСТУП
Квест (від англ. quest - пошук, пошуки пригод) - аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.
КВЕСТ - змагання проведено в аудиторії для закріплення вивченого матеріалу по темі «Впорядкування території сівозмін». У КВЕСТі приймали участь студенти третього курсу, які були розділені на дві команди.
Змагання проходило півтори години. За маршрутним листом, командам, необхідно було пройти 5 етапів виконуючи різні завдання. Якщо вони правильно виконували завдання на етапі за відведений час, то одержували максимальну кількість балів - 20 і переходили до наступного етапу. Після виконання завдань на п’ятому етапі команди здавали оформлене креслення із запроектованими полями. За умовами змагання перемагає команда, що виконала всі завдання вірно та швидше за інших набравши більшу кількість балів.
Під час КВЕСТу команди вирішували тестові завдання, здійснювали пошук правильного вирішення завдань, шукали підказки, проектували. Для квесту завдання складено таким чином, щоб вони включали не тільки поточний матеріал, який студенти вивчають на даному етапі, а й деякі елементи попередніх тем з метою повторення пройденого матеріалу.
Основні переваги використання формату КВЕСТу дізнатися один одного в умовах необхідності прийняття швидких і адекватних рішень; виявляє приховані якості учасника; розвиває ерудицію і виявити спритність; викликає масу позитивних емоцій, сприяє розвитку комунікативних якостей.
Навчальна мета: перевірити рівень засвоєння знань, залучити до аналітичної діяльності та творчого пошуку.
Виховна мета: розвивати пізнавальні можливості, компетентність, самостійність, прищепити професійні якості.
Сценарій КВЕСТу
Доброго дня. Сьогоднішнє заняття у нас пройде у формі «КВЕСТу» під назвою «Землевпорядні перегони». Квест проведемо для закріплення вивченого матеріалу та практичних умінь та навичок по темі: «Впорядкування території сівозмін».
Тож, що таке Квест – це змагання (,,пошук", ,,пошук пригод") основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами чи окремими гравцями. У нашому випадку буде командна гра, тому ми з вами заздалегідь поділилися на команди.
Перша команда під назвою «Зевешички» у складі:
капітана команди Хоменко Наталії
та членів команди Грудна Христина, Коваленко Надія, Ковальчук Анастася, Чейпеш Вталіна, Шишко Олександир.
Друга команда під назвою «Господарі» у складі:
капітана команди Неклеси Миколи
та членів команди Жукова Вікторія, Матіс Володимир, Тарасов Дмитро, Назаренко Назар
У квесті – завдання виконуються командою поетапно, за маршрутним листом. Квест містить 5 етапів із завданнями. А щоб було все почесному я запросила незалежних експертів, які будуть спостерігати за порядком дій.
Умови квесту прості. Команди одночасно розпочинають з першого етапу виконуючи однакові завдання за що отримують бали. Якщо завдання виконали не вірно – бали знижуються. На останньому етапі команди мають оформити і здати креслення із виконаним завданням. Максимальна кількість балів 100.
Тож розпочинаємо «Землевпорядні перегони». 1 етап «Теоретичний» На цьому етапі ми згадаємо деякі питання які тим чи іншим чином пов’язані із темою «впорядкування території сівозмін».
Умови: Обом командам, одночасно зачитуються питання. На протязі 5 секунд команда обговорює, а потім дає відповідь піднявши картку із відповіддю ТАК чи НІ.
За кожну вірну відповідь команда отримує 1 бал. Максимальна кількість балів на цьому етапі може скласти 20 балів. Тож, команди готові? Експерти? Розпочинаємо.
Дякую командам за відповіді.
Переходимо на 2 етап «Розрахунковий», де команди мають виконати 4 завдання і отримати ще 20 балів Що це за завдання?
1. Обчислити площу аналітичним способом за відомими координатами -7 балів (додаток 1).
2. Обчислити площу графічним способом і ув’язати її - 7 балів (додатки 2,3).
3 Визначити кількість полів та середній розмір поля - 4 бали.
Виконуємо розв’язавши ребуси та прості математичні приклади (додатки 4,5).
Капітани, перегляньте завдання, чи все зрозуміло?
Завдання виконуємо почергово але можна виконувати і одночасно. Це прискорить роботу і залучить всю команду до роботи. Для цього Капітан команди розподіляє завдання між учасниками. На виконання завдання відводиться 15 хвилин.
По завершенню виконану роботу здаємо експертам.
Розпочинаємо…
…Час завершується. Прошу команди здати ваш роботи
Експерти, прошу оголосити результати за 1 етап.
Команди пройшли вже два етапи, а для виконання наступних завдань необхідно згадати вимоги до розміщення полів сівозмін та робочих ділянок при проєктуванні.
3 етап «Знайди помилку» містить 3 завдання. У першому та другому завданні команди мають підібрати вірний варіант відповіді за що отримають по 7 балів, а в третьому знайти помилку у формулах - 6 балів. (додатки 7,8,9) На виконання завдань відводиться 10хв. Розпочинаємо…
Завершуємо роботу і здаємо, а експерти оголошують результати за другий етап.
Ви вже згадали достатньо інформації по темі, виконали підготовчі роботи обчисливши площі і проаналізувавши угіддя. Переходимо до практичних дій. Тож, 4 етап - «Проєктний». На цьому етапі ви продемонструєте уміння і навички по проєктуванню полів та робочих ділянок. На ПРОЄКТІ (план) команди мають запроєктувати поля сівозміни. Доречі, кількість полів і середній розмір поля ви визначили на 2 етапі.
«Проєктний» етап містить 3 завдання:
На виконання завдань відводиться 15хв.
Розпочинаємо…
Здайте завдання і прошу експертів оголосити результати КВЕСТу за 3 етап та загальний.
І останній, 5 етап «Підсумковий» де команди мають оформити свою проєктну роботу згідно вимог та стандартів отримавши 12 балів (додаток 13).
Та виконати ще одне завдання - продовжити прислів’я відшукавши його у іншій колонці та з’єднати стрілкою початок прислів’я із закінченням і отримати ще 8 балів (додаток 14). Час виконання роботи 15 хвилин. Не будемо гаяти час, продовжуємо роботу.
Команди завершують завдання. Прошу капітанів продемонструвати свої роботи і здати експертам.
Поки експерти перевіряють виконану роботу, команди прибирають робоче місце і можуть відпочити.
Запрошую експертів оголосити результати останніх етапів та підбити підсумок КВЕСТу. «Земевпорядні перегони».
Додаток 1
КВЕСТ «Землевпорядні перегони»
2 етап «Розрахунковий»
№ п/п |
Х |
Y |
Хп-1 - Хп+1 |
Уп+1 - Уп-1 |
Уп(Хп-1 - Хп+1) |
Хп(Уп+1 - Уп-1) |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
- |
- |
- |
- |
|
|
|
= 0 |
= 0 |
2Р = м2 |
2Р = м2 |
|
|
|
|
|
Р = м2 |
Р = га |
Додаток 1. 1
КВЕСТ «Землевпорядні перегони»
2 етап «Розрахунковий»
Дадаток 2
Додаток 3
КВЕСТ «Землевпорядні перегони»
2 етап «Розрахунковий»
Номер фігури |
Назва фігури |
Основа, а, м |
Висота, h, м |
Площа, м 2 |
Площа секції, га |
Нев’язка, га. ± |
Ув’язана площа, га |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Σпр= |
|
|
|
|
|
|
|
Σт= |
|
|
fпр = Σпр -Σт
Додаток 3.1.
КВЕСТ «Землевпорядні перегони»
2. Відомість обчислення площі графічним способом
Номер фігури |
Назва фігури |
Основа, а, м |
Висота, h, м |
Площа, м 2 |
Площа секції, га |
Нев’язка, га. ± |
Ув’язана площа, га |
1 |
трикутник |
1700 |
1000 |
850000 |
85,00 |
+0,20 |
85,20 |
2 |
трикутник |
1700 |
735 |
624750 |
62,48 |
+0,14 |
62,62 |
3 |
трикутник |
990 |
280 |
138600 |
13,86 |
+0,03 |
13,89 |
|
|
|
|
|
Σпр=161,34 |
|
|
|
|
|
|
|
Σт=161,71 |
|
|
fпр = Σпр -Σт =161,34-161,71= - 0,37
= ± 0,64
КВЕСТ «Землевпорядні перегони» Додаток 4
2 етап «Розрахунковий»
____ ____ ____ ____ ____
Т
____ ____ ____
Обчисліть приклад підставивши по черзі цифри ___ - ___ = ___ кількість полів
КВЕСТ «Землевпорядні перегони» Додаток 5
2 етап «Розрахунковий»
Уточніть кількість полів переставивши одну спічку
Визначте середній розмір поля _________________________________
Додаток 6
КВЕСТ «Землевпорядні перегони»
Умовний знак |
Назва угіддя |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КВЕСТ «Землевпорядні перегони» Додаток 7
3 етап «Знайди помилки»
Запитання |
Відповідь |
Правильна відповідь |
Допустиме відхилення від середнього розміру поля у польових сівозмінах
|
до 20 % |
|
Допустиме відхилення від середнього розміру поля у кормових сівозмінах
|
до 5 % |
|
Допустиме відхилення від середнього розміру поля у спеціальних сівозмінах
|
до 15 % |
|
Допустиме відхилення від середнього розміру поля у грунтозахисних сівозмінах
|
до 10 % |
|
Допустиме відхилення від середнього розміру поля у польових сівозмінах при складних умовах
|
до 12-15 % |
|
КВЕСТ «Землевпорядні перегони»
Запитання |
Відповідь |
Правильна відповідь |
Рекомендована оптимальна довжина полів сівозміни у степових рівнинних районах
|
2-2,5км |
|
Довгі сторони полів, при можливості, необхідно розміщувати
|
1:2,5 - 1:4 |
|
Для полів площею 400 га оптимальною формою є
|
трикутна |
|
Для полів площею 100 га найкращою є прямокутна форма із співвідношенням сторін
|
паралельно |
|
Недопустима форма поля
|
квадратна |
|
КВЕСТ «Землевпорядні перегони»
3. Знайди помилку
Формулa |
Відповідь |
Правильна відповідь |
обчислення площі трикутника
|
а h |
|
обчислення площі прямокутника
|
а + b |
|
обчислення площі трапеції
|
|
|
обчислення площі аналітичним способом
|
2S1=∑(Уп(Хп-1 - Хп+1)), 2S2 =∑(Хп(Уп+1 - Уп-1)) |
|
для визначення умовної ширини робочого гону полів сівозмін і робочих ділянок у формі трапеції
|
|
|
КВЕСТ «Землевпорядні перегони» Додаток 7
3 етап «Знайди помилки»
Запитання |
Відповідь |
Правильна відповідь |
Допустиме відхилення від середнього розміру поля у польових сівозмінах
|
до 20 % |
до 10 % |
Допустиме відхилення від середнього розміру поля у кормових сівозмінах
|
до 5 % |
до 15 % |
Допустиме відхилення від середнього розміру поля у спеціальних сівозмінах
|
до 15 % |
до 5 % |
Допустиме відхилення від середнього розміру поля у грунтозахисних сівозмінах
|
до 10 % |
до 20 % |
Допустиме відхилення від середнього розміру поля у польових сівозмінах при складних умовах
|
до 12-15 % |
до 12-15 % |
КВЕСТ «Землевпорядні перегони»
Запитання |
Відповідь |
Правильна відповідь |
Рекомендована оптимальна довжина полів сівозміни у степових рівнинних районах
|
2-2,5км |
2-2,5км |
Довгі сторони полів, при можливості, необхідно розміщувати
|
1:2,5 - 1:4 |
паралельно |
Для полів площею 400 га оптимальною формою є
|
трикутна |
квадратна |
Для полів площею 100 га найкращою є прямокутна форма із співвідношенням сторін
|
паралельно |
1:2,5 - 1:4 |
Недопустима форма поля
|
квадратна |
трикутна |
КВЕСТ «Землевпорядні перегони»
3. Знайди помилку
Формулa |
Відповідь |
Правильна відповідь |
обчислення площі трикутника
|
а h |
а h |
обчислення площі прямокутника
|
а + b |
а b |
обчислення площі трапеції
|
|
|
обчислення площі аналітичним способом
|
2S1=∑(Уп(Хп-1 - Хп+1)), 2S2 =∑(Хп(Уп+1 - Уп-1)) |
2S1=∑(Уп(Хп-1 - Хп+1)), 2S2 =∑(Хп(Уп+1 - Уп-1)) |
для визначення умовної ширини робочого гону полів сівозмін і робочих ділянок у формі трапеції
|
|
|