Літературний калейдоскоп
Мета: узагальнити та закріпити набуті знання за прочитаними творами світової літератури; розвивати творчі здібності учнів; виховувати любов до художнього слова та літератури; формувати почуття прекрасного засобами світової літератури; створити радісну атмосферу дійства
Станція «Навколишній світ як диво»
Методичний коментар.
Беруть участь 2 команди, по 10 запитань кожній. Правильна відповідь – 1 бал
1. Хто з героїв прочитаної вами казки збирав квіти в зимовому лісі? (Падчірка, пасербниця)
2. Кого обернула в коней хрещена мати Попелюшки? (пацюків)
3. У якій казці розповідається про дуже незалежного героя, який від усіх утік? (колобок)
4. В якій казці розповідається про незвичайних музикантів? Хто вони? (бременські музиканти)
5. Який незвичайний літаючий пристрій мала одна казкова бабуся? (ступа)
6. На чому Вакула добирався в Петербург? (На чорті)
7. Яка загублена річ стала житлом для всіх жителів лісу? (Рукавичка)
8. Хто з літературних героїв, будучи дитиною, міг підняти коня? (Пеппі)
9. Яка телевізійна гра з’явилась завдяки довірливості дурненького незвичного хлопчика? (Поле чудес)
10. З якого незвичного матеріалу було зроблено черевичок казкової красуні? (Кришталь)
11. До якої породи належить собака Артемон у повісті «Пригоди Буратіно» (Пудель)
12. Як звали німецьких казкарів братів Грімм? (Якоб та Вільгельм)
13. Як називається найвідоміша збірка арабських казок? (1000 і одна ніч)
14. Яке слово мав скласти з кубиків хлопчик, що замерзав у палаці злої коро-леви? (Вічність)
15. Що таке «Хогвартс»? (Школа чарівників і магів)
16.Хто був одночасно і розбійником і героєм? (Робін Гуд)
17.У чому міфологічний герой приніс на землю вогонь? (Очеретина)
18.Що використовував Алладін, щоб викликати джина? (лампу)
19.Як рятувався від хижих звірів колобок? (Співав пісеньку)
20. Істота, яка втекла з дому і зуміла обманути всіх, крім лисиці? (Колобок)
Станція «Поетична»
Методичний коментар.
Вставити пропущені слова у вірші Г. Гейне «Задзвени із глибини» 3 бали
Задзвени із _____________
Тихої печалі,
Мила ____________ весни, —
Линь все далі й далі!
Линь, ____________, знайди той дім,
В квітах сад _____________,
І _______________ перед ним
Привітай від ___________.
Задзвени із глибини
Тихої печалі,
Мила пісенька весни, —
Линь все далі й далі!
Линь, дзвени, знайди той дім,
В квітах сад зелений,
І троянду перед ним
Привітай від мене.
Станція «Скринька слів»
Методичний коментар.
Скласти якнайбільше слів, використовуючи букви даного слова за 1 хв.
Оцінювання – 1 бал за слово
Л І Т Е Р А Т У Р А
Станція «Художня»
Методичний коментар.
Представники команд методом жеребкування обирають літературний персонаж, портрет якого повинні намалювати за дві хвилини. Інша команда має відгадати персонажа.
Оцінювання – 5 балів
Снігова королева
Попелюшка
Кіт у чоботях
Баба-Яга
Червона Шапочка
Буратіно
Станція «Пантоміма»
Методичний коментар.
Представники команд методом жеребкування обирають літературний персонаж, який потрібно за допомогою жестів показати. Команда суперників має відгадати. 3 бали
1