КВК "Знавці світової літератури"

Про матеріал

КВК з зарубіжної літератури між командами 5-го, 6-го та 9-го класів. Завдання на знання авторів, їхніх біографій та текстів творів, що входять до шкільної програми.

Перегляд файлу

Золотарівський навчально-виховний комплекс

Попаснянської районної ради Луганської області

 

         КВК  «Знавці   

  світової  літератури»

         ( 5 – 9  класи )

 

 

 

                 Підготувала  вчитель

                                     зарубіжної  літератури

                                     Комарницька Наталя             Миколаївна

 

 

2018 р.

 

Мета :зацікавити  учнів  предметом  «світова  література», розвивати  мислення, зв’язне  мовлення, прищеплювати  інтерес  до  різних  видів  мистецтва.

 

Обладнання : коробка  із  фішками, картки  для  конкурсу  «Музей – бюро  літературних  знахідок», книги  для  конкурсу  «Вгадай  літературний  твір  за  підказкою».

Ведуча:Дорогі  учасники  нашого  змагання  «Знавці  світової  літератури» ! Сьогодні  ми  з  вами  зібралися  для  того, щоб  помандрувати  по  сторінках  вже  добре  знайомих  нам  книжок. Зустрічаються   в  нашому  змаганні  учні  5-9  класів ( представлення  команд ). Кожна  із  команд  мріє  про  те, щоб  перемога  дісталася  їм. Великий  італієць  Леонардо  да  Вінчі  стверджував, що  «щастя  дістається  тому, хто  багато  працює». Та  бути  працелюбом  замало, треба  ще  вміти  боротися  за  свою  перемогу. Ну  що, почнімо .

  1. конкурс  «Розгадування емблем»

  Команди обмінюються емблемами і за хвилину повинні представити розгадку.

  1. конкурс  «Конкурс  капітанів»

  Чи  вправні  наші  капітани, чи  зможуть  вони  повести  свої  команди  за  собою. Капітани  по  черзі  відповідають  на  запитання  і  можуть  отримати  по  4  бали  для  своєї  команди. А  запитання  прості: назвати, хто зображений на портреті та країну, до  якої  належить  письменник.

                      5  клас

  1. Марк Твен   (США)
  2. Олександр  Пушкін  (Росія )
  3. Ганс Крістіан Андерсен (Данія )
  4. Брати Грімм  ( Німеччина ) 

            6  клас

  1. Чарльз Діккенс ( Англія )
  2. Антон Чехов  (Росія)
  3. Антуан де Сент-Екзюпері (Франція)
  4. Джек Лондон  (США)
  1.  клас
  1. Джордж Байрон ( Англія )
  2. Фрідріх Шиллер  (Німеччина)
  3. Михайло Лермонтов (Росія)
  4. Оноре де Бальзак  (Франція)

 

 

 

  1. конкурс  «Заморочки  з  бочки»

  Представники  команди  по  черзі  витягають  із  коробки  папірці  із  номерами  запитань. Одне  із  запитань  щасливе, витягнувши  його, команда  автоматично  додає  собі  1  бал. Запитань  7  -  витягають  5.

 

 5  клас

  1. Назвіть  індійську народну казку, сюжет якої зустрічається у творі Івана Франка  («Фарбований шакал» ).
  2. Відомі брати, збирачі німецького фольклору ( Брати Грімм ).
  3. Як називається збірка казок, які Шахразада розповідала своєму повелителю ? ( «Тисяча і одна ніч» ).
  4. Як називалася гра, в яку любила грати дівчинка Полліанна ? (Гра в радість ).
  5. Чим фольклорна казка відрізняється від літературної ? ( Літературна казка має конкретного автора ).
  6. Який прочитаний вами твір доводить, що справжнє мистецтво здатне творити чудеса? ( «Соловейко» ).
  7. Щасливий  випадок

6  клас

  1. Як звали давньогрецького автора, якого вважають батьком жанру байки? (Езоп)
  2. Найвідоміший твір Роберта Льюїса Стівенсона («Острів Скарбів»)
  3. Головним героєм якого твору є Ебенезер Скрудж? («Різдвяна пісня в прозі»)
  4. Щасливий випадок
  5. Для творів якого автора характерні промовисті прізвища? (Антон Павлович Чехов)
  6. Хто з американських авторів одним з перших описав у своїх творах Північ Америки? (Джек Лондон)
  7. Як називається стародавня оповідь про походження й будову Всесвіту, діяння богів, таємниці народження й смерті людини, життя правителів і героїв? (Міф)
  1.  клас
  1. Назвіть роди літератури (епос, лірика, драма)
  2. Як називається сатиричний, соціально-фантастичний роман Джонатана Свіфта, створений у формі подорожі? («Мандри Лемюеля Гуллівера»)
  3. Хто є автором слів гімну Євросоюзу? (Ф. Шиллер)
  4. Як називається художній напрям, основною ознакою якого є акцент на вираженні почуттів, мрій і настроїв? (Романтизм)
  5. Щасливий випадок
  6. Якому видатному українському історичному персонажу Джордж Байрон присвятив цілу поему? («Мазепа»)
  7. Назва соціально-психологічного роману у віршах О.С. Пушкіна. («Євгеній Онєгін»)

    4     конкурс  «Назви  твір  і  автора ,  з  якого  взято  уривок»

  1. клас
  1.     «Там королевич мимоходом полонить грізного царя; там серед хмар перед народом через ліси, через моря чаклун несе богатиря» ( О.С. Пушкін,  «Руслан і Людмила»).
  2.               « Я хочу, щоб ця пташка сьогодні ж таки ввечері була тут і співала мені! – сказав богдихан. – Цілий світ знає, що вона в мене є, а сам я не знаю!» ( Г.К. Андерсен, «Соловейко»).
  3.               «Ні, Бене, нічого не вийде. Бачиш, тітка Поллі надто вже дбає про цей паркан: адже він виходить на вулицю. Коли б це в дворі – то інша річ, але тут треба фарбувати дуже й дуже дбайливо». ( М. Твен  «Пригоди Тома Сойєра» ).
  4.               «Згадавши про батька, дівчинка раптом замовкла, ніби їй перехопило дух. Ненсі занепокоєно поглянула не неї і побачила, що маленьке підборіддя злегка тремтить, а оченята налились слізьми. Однак за мить дівчинка, опанувавши себе, знов почала щебетати». ( Е. Портер «Полліанна» ).
  5.               « І вони обняли й поцілували його, і повели його в палац та вбрали в дорогі шати, і наділи йому корону на голову та дали в руки йому скіпетр, і став він правити містом, що стояло над річкою. Він прогнав геть лихого Чаклуна, а Лісорубові та його дружині послав багато дорогих подарунків, а дітей його зробив вельможами». (  Оскар Уайльд  «Хлопчик-зірка»).
  1. клас
  1. «Том здригнувся, мов підострожений кінь, але Сілвер навіть оком не змигнув. Він стояв нерухомо, спираючись на милицю і стежачи за своїм співрозмовником, як готова до стрибка змія». ( Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів»).
  2. «Він став таким добрим другом, добрим господарем і доброю людиною, що навряд чи й був другий такий у доброму старому Лондоні. Після тієї пригоди він не бачився більше з духами; але все життя він поводився, як наказує любов до людей».( «Різдвяна пісня в прозі» Ч. Діккенс).
  3. «Я й сам не знаю. У генерала собаки дорогі, породисті, а це – чорт знає що! Ні шерсті, ні вигляду… стерво, та й годі! Ти, Хрюкін, постраждав і діла цього так не залишай… »  ( «Хамелеон», А. Чехов).
  4. «Учені нічого не сказали й дали йому спокій. Але вони обстежили нишком його койку. У ній знайшлося повно сухарів, матрац був напханий сухарями, в кожному закутку були сухарі.» («Жага до життя», Дж. Лондон).
  5. «Це звичайне запитання боляче відгукнулося в серці сліпого. Він нічого не відповів, і тільки його руки, якими він упирався в землю, судомно вхопилися за траву.(«Сліпий музикант» В. Короленко).

       9 клас

  1. «Пригадую, що, коли я був у Ліліпутії, колір обличчя тих малесеньких людей здавався мені найпрекраснішим у світі. А коли з приводу цього я розмовляв з одним ученим ліліпутом, щирим моїм приятелем, то він сказав що обличчя моє здається йому здаля куди приємнішим, ніж зблизька, коли я беру на руку й підношу до свого обличчя,  яке з першого погляду, признався він, просто вжахнуло його» («Мандри Гуллівера» Дж. Свіфт)
  2. «Будьте мужні, міліони! Вірте, страдні, в кращий світ! Тих, що справдять заповіт, Прийме Бог у вічне лоно». («До радості» Ф. Шиллер)
  3. «В жахливий день біля Полтави
    Од шведів щастя утекло.
    Навкруг порубане, криваве
    Все військо Карлове лягло.» («Мазепа» Дж. Байрон)
  4. «Полем стрімголов летів вершник. То був Казбич, на сідлі він тримав загорнуту у чадру Белу. Наздоганяючи втікача, Печорін пострілом поранив його коня, Казбич, зіскочивши, заніс над Белою кинджал. Тоді вистрілив Максим Максимович. Коли дим розійшовся, вони побачили на землі непритомну дівчину, з рани на спині лилася кров». («Герой нашого часу» М. Лермонтов)
  5. «Жертви його часом виходили з себе, плакали або погрожували, але сам лихвар завжди зберігав холоднокровність — це був «людина-вексель», «золотий істукан». З усіх сусідів він підтримував стосунки лише з Дервилем, якому одного разу розкрив механізм своєї влади над людьми — світом править золото, а золотом володіє лихвар». («Гобсек» О.Бальзак)

 

 Підбиваються  підсумки  гри. Нагороджуються  переможці.  Відзначаються   кращі  гравці  всіх  команд.

 

docx
Додано
17 квітня 2018
Переглядів
4058
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку