Компаративний аналіз - це аналіз, при якому досліджуються явища мистецтва слова через порівняння їх з іншими такими явищами переважно в різних національних письменствах.
Компаративна лінія передбачає: Зіставлення літературних творів та їх окремих компонентів (тем, мотивів, образів та ін.), явищ, фактів, що належать до різних літератур;Розгляд розвитку традиційних тем, сюжетів, мотивів, образів, поетичних засобів у літературних творах;Зіставлення оригіналів і перекладів літературних творів різними мовами, а також перекладів того самого твору українською мовою.
Мета уроку компаративного аналізу: глибше розкрити ідейно - естетичну сутність кожного з порівнювальних творів; дати історико-літературне пояснення відповідностей або відмінностей літературних явищ різних письменств; сприяти розумінню духовної єдності, національної своєрідності різних літератур
Елементи компаративного аналізу. Порівняння оригінального твору та його перекладу. Порівняння оригінального твору та кількох його перекладів. Аналіз творів одного напряму, течії, школи. Розгляд творчих зв'язківміж письменникамирізних літератур. Порівняння різнонаціональних літературних явищ на рівні їх походження. Вивчення різнонаціональних творів, близьких за темою, ідеєю,сюжетом, проблематикою, образами, особливостями поетики
Етапи компаративного аналізу. Підготовка: з'ясування зв'язків двох художніх творів; вивчення позатекстової сфери обох творів. Реалізація: розгляд типологічних зв'язків між двома творами різнонаціональних літератур; розкриття причинно-наслідкових зв'язків. Узагальнення: доведення спорідненості світоглядних позицій та художньої манери авторів порівнюваних творів.
творче читання; евристичний; дослідницький; метод перекладу; індивідуального й коментованого читання типологічно близьких текстів; проблемної ситуації; проблемних пізнавальних завдань;«вслуховування» в оригінальний текст твору;порівняння художніх творів; зіставлення твору з його генетичним джерелом;евристичної бесіди, диспуту;діалогу тощо. Методи і прийоми
Вимоги до уроку ділова-гра: постановка теми, цілей та завдань гри; визначення оптимального змісту гри; розподіл ролей та визначення функціональних обов'язків учасників гри; забезпечення умов для проведення ділової гри (обладнання, наочність, оформлення приміщення, інше матеріально-технічне забезпечення); єдність взаємодії учнів у ході виконання ролей.