Даний матеріал є розробкою підсумкового уроку у 5 класі "Аліса в країні див" Л.Керолл. До даного уроку додається презентація . Цей урок доцільно проводити, коли учні вже добре володіють текстом і вміють аналізувати твір, при вивченні в школі англійської мови, пропонується учням вивчити уривок пісень мовою оригіналу (за вибором)
Тема: «Л.Керролл: «Аліса в Країні Чудес». Персонажі, які оточують героїню.»
Капустяк Д.Б.
учитель зарубіжної літератури
Шировецького НВК
Хотинського р-ну
Мета: узагальнити та систематизувати знання з даної теми, повторити короткі відомості життя та творчості Льюїса Керролла, розвивати усне мовлення учнів, уміння давати правильну та лаконічну відповідь на запитання; розвивати навички зв’язного усного мовлення, уміння аргументувати свою точку зору, розвивати образне та асоціативне мислення, формувати позитивне світосприйняття, прищеплювати інтерес до творчості Льюїса Керролла.
Тип уроку: узагальнення і систематизація ЗУН;
Форма проведення: урок-подорож
Обладнання:презентація Power Point, дидактичний матеріал, ілюстрації до твору, текст твору.
Снується нитка спроквола
Моєї диво – казки,
Вже й сонечко ясне сіда-
Доходить до розв’язки.
Льюїс Керролл
Хід уроку
І. Організація класу. Привітання та перевірка готовності до уроку.
Вже дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
То ж і ти часу не гай,
Працювати починай Казко, казочко, ти приходь до нас,
Завітай, любесенько, у наш 5 клас.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети, епіграфа уроку
1.Слово вчителя
Чудовий світ Льюїса Керролла майже 150 років зачаровує і дорослих, і дітей. Книги про Алісу читають у всьому світі. Подорож Аліси – це шлях, по якому вільно ковзає фантазія людини,вільної від «тягот дорослого життя»», тому персонажі, що зустрічаються на шляху, і пригоди, пережиті Алісою так близькі дітям. Отже, тема нашого уроку: «Л.Керролл: «Аліса в Країні Чудес». Персонажі, які оточують героїню.»
Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок – подорож, а подорожувати сьогодні ми будемо разом з казковими героями в Країну чудес, яку створив найзагадковіший письменник Англії – Льюїс Керролл. І наше завдання сьогодні за допомогою своїх знань зробити нашу подорож «все диваснішою і диваснішою» як говорила Аліса. А епіграфом нашого уроку будуть слова автора повісті-казки «Аліса в Країні Чудес» (оголошення епіграфа)
ІІІ Актуалізація опорних ЗУН
Журналіст:Доброго дня, з вами телепередача «У світі казки». І сьогодні я запрошую до інтерв’ю англійського письменника Льюїса Керролла.
Журналіст. Містере Керролле, розкажіть, будь-ласка, про ваше дитинство.
Льюіс Керролл. Я народився в домі сільського священика в селі Дерсбері поблизу Ворынгтона, графство Чешир. Я був найстаршим хлопчиком у сім’ї.
Коли мені виповнилося 11 років, батько переїхав в Крофт-на-Тіз в північному Йоркширі, і вся родина переїхала в просторий дім парафіяльного священика. Ми жили в цьому домі наступні 25 років.
Журналіст. Ви навчалися у місцевій школі?
Льюіс Керролл. Освіту я розпочав в домашніх умовах. В той час я також страждав від заїкуватості, яка багато разів впливала на мої соціальні стосунки протягом життя. У віці дванадцяти років мене відправили в невелику приватну школу біля Річмонду, де мені трапилося бути щасливим і врівноваженим. Але в 1845 році я перейшов до Рагбі-Скул.
Журналіст. І після її закінчення ви…
Льюіс Керролл. В січні 1851 року я вступив в Оксфорд, де став студентом старого батьківського коледжу — Церкви Христа. Пробувши в Оксфорді лише два дні, отримав виклик додому. Мати померла від «запалення мозку» — у віці 47 років. Моя рання академічна кар'єра роздиралась між подаванням величезних надій і непереборним відволіканням від навчання. Отримавши першість в публічному екзамені на ступінь бакалавра в1852, я незабаром був номінований на студентську стипендію старим другом батька каноніком Едвардом П'юзі. Моїм найулюбленішим творінням стала повість-казка «Аліса в Країні Чудес», дозвольте представити вашій увазі її головну героїню Алісу.
3.Гра «Чарівна скринька»
У цій чарівній скриньці знаходяться речі з казки. Ми маємо визначити кому з казкових персонажів ці предмети належать і яке їх призначення.
Годинник –(належав шаленому зайцю,він поспішав і весь час дивився на нього)
Ключик – (належав Алісі,відчиняв двері, що вели в країну чудес)
Пляшечка «випий мене» - (Аліса побачила її на столику з прив’язеним до шийки папірцем, де великими літерами було написано «Випий мене»)
Капелюх – (Капелюшник – шив капелюхи)
Чашка – (слугувала для божевільного чаювання божевільному зайцю, Капелюшнику, сонько-гризуну та Алісі)
Щоб відчути присмак чарівної атмосфери Країни Чудес, я пропоную пригадати уривок з розділу «Божевільне чаювання»
5.Бесіда з учнями
- Які англійські традиції описуються у розділі «Божевільне чаювання»? (пити чай о 5-й годині вечора, у творі – о 6-й; створення загадок, що не передбачають відгадок: «Чим Крук схожий на капшук?»)
- Назвіть учасників божевільного чаювання (Шалений Заєць, Капелюшник, Сонько – гризун, Аліса)
- Поясніть, чому чаювання називається «божевільним»?
6. Декламування вірша мовою оригіналу (Англ.)
А зараз Балахтар Віталій зачитає вірш з даного твору англійською, ваше завдання уважно прослухати його , знайти і виразно зачитати його переклад. Тож будьте уважні! (Укр.мова – хрестоматія с. 178)
(Розділ Свідчить Аліса. Цей вірш слугував свідченням на суді, де Аліса виступала у ролі свідка і критикувала безглузду судову систему)
7. Гра «Встанови послідовність подій»
Діти, а ви любите гратися?...Дуже добре, тому зараз Юля проведе з вами гру «Встанови послідовність подій».
Юля: Я намалювала ілюстрації до моїх улюблених епізодів казки, але розмістила їх в хаотичному порядку, ваше завдання визначити їх, назвати і цифрами позначити, який епізод був першим, другим, третім і т.д.
8. Створення «Фанфіку» Що ж було далі?»
Всі діти люблять фантазувати, а що таке фантастика?(слайд термін «фантастика») Відповіді учнів (щось нереальне, вигадане, чого не існує)
Я пропоную вам зараз пофантазувати, що могло статися з Алісою після її пригод у Країні чудес? (відповіді учнів 1-2).
Бучача Аліна написала фанфік «Продовження історії Аліси» і зараз нам його зачитає.
Вам сподобався фанфік? Чому?Що саме сподобалося? (відповіді учнів)
9.Літературна гра «Знайдіть золотий ключик»
- Дайте відповідь на запитання і складіть з перших літер назву країни, до якої потрапила Аліса після відвідин Країни Див.
4.Герой якого 7Улюблена 10. Назвіть ім’я 5 Як звали 3. Ім’я
називали гра Королеви автора казки наймолодшу улюбленої
шаленим? (Крокет) про Алісу сестру Аліси киці Аліси?
(Заєць) (Льюїс) Ліделл? (Едіт) (Діна)
2. Ім’я головної 9Як звали папужку? 11Хто такий 6Вони згадуються
героїні (Лорі) Крутихвіст? у вірші про
Казки (Аліса) (Ящур) крокодила(Рибоньки)
8Аліса вважала, 1. За нею ховалися дверцята
що вони ходять униз головою в казковий сад
(Антипадки) (Завіса)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
з |
а |
д |
з |
е |
р |
к |
а |
л |
л |
я |
Ви розшифрували слово – це місце , куди потрапила Аліса після подорожі в країну чудес – це задзеркалля, саме так називалася наступна книга Л.Керролла. «Аліса в задзеркаллі». Яку я вам пропоную прочитати вдома.
ІY Підсумок уроку1.Вправа «Скринька вражень»
На початку уроку з скриньки ми витягли чимало речей, які належали героям нашого твору, а зараз нам потрібно помістити туди свої враження від нашого уроку за допомогою таких речень
Сьогодні на уроці я……
Мені урок сподобався, тому що…..
Найбільше мене вразило….
Сьогодні я навчився….
(учні записують свої версії на відривних аркушах і зачитують їх)
V Оцінювання учнів
VI Домашнє завдання
1