LEGO - технології на уроках математики в початкових класах

Про матеріал

Компетентнісний підхід в освіті - це вимога сьогодення, динамічні зміни життя: постійне оновлення інформації, зумовлюють потребу у фахівцях, які здатні оперативно адаптуватись, навчатись протягом життя, безперервно розвиватись! Такий підхід змінює уявлення про оцінювання.

Освіта XXI століття – це освіта сучасної людини. Вчителі повинні по – іншому, по – новому подивитись на призначення навчання в житті дитини. Саме школа повинна готувати дитину до подальшої діяльності в суспільстві, тобто формувати певну систему компетентностей школяра.

Щоб знайти своє місце в житті треба бути успішним і активно засвоювати життєві і соціальні ролі, сучасний випускник має володіти такими якостями і вміннями:

 бути гнучким і мобільним;

 швидко адаптуватися до змінення життєвих ситуацій;

 вміти планувати стратегію власного життя;

 бути комунікабельним;

 приймати виважені рішення;

 вміти критично мислити,

 бути відповідальним за своє майбутнє та досягнення свого життєвого успіху.

За допомогою конструктора LEGO вирішуються проблемні завдання освітньої діяльності початкової школи за наступними напрямами:

 Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загально - мовленнєвий розвиток і розумові здібності;

 Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі

 Отримання математичних знань про усний рахунок, форму, пропорції, симетрії.

 Розширення своїх уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт;

 Розвиток уваги. Здатності зосередитися, пам'яті, мислення;

 Навчання уяві, творчому мисленню.

 Оволодіння умінням подумки розділити предмет на складові частини і зібрати з частин ціле.

 Навчання спілкуванню один з одним, повага до своєї і чужої праці.

Завдяки використанню конструктора LEGO на заняттях, діти стають активними учасниками заняття, усвідомленими стають знання учнів, більш надійними навички.

Перегляд файлу

1

 

Картинки по запросу lego 

 

 

 

 Картинки по запросу lego

 

          

 

 

 

 

 

 

«Компетентнісно- зорієнтовані задачі з використанням LEGO – технології на уроках

                           на уроках математики»

 

 

 

Підготувала:

 Лисенко Галина Вікторівна,

вчитель початкових класів, спеціаліст

 

                                                  

                                                  Запоріжжя

                                                       2019

 

 

 

 

 

Школа має бути  не коморою знань, а середовищем думки.

Тоді предмет, що його викладає вчитель, стає не кінцевою метою

 його діяльності, а засобом розвитку дитини

В.О. Сухомлинський

Компетентнісний підхід в освіті - це вимога сьогодення, динамічні зміни життя:  постійне оновлення  інформації, зумовлюють потребу у фахівцях, які здатні оперативно адаптуватись, навчатись протягом життя, безперервно розвиватись! Такий підхід змінює уявлення про оцінювання.

Освіта XXI століття – це освіта сучасної людини. Вчителі повинні по – іншому, по – новому подивитись на призначення навчання в житті дитини. Саме школа повинна готувати дитину до подальшої діяльності в суспільстві, тобто формувати  певну систему компетентностей школяра.

Щоб знайти своє місце в житті треба бути успішним і активно засвоювати життєві і соціальні ролі, сучасний випускник має володіти такими якостями і вміннями:

  •       бути гнучким і мобільним;
  •       швидко адаптуватися до змінення життєвих ситуацій;
  •       вміти планувати стратегію власного життя;
  •       бути комунікабельним;
  •       приймати виважені рішення;
  •       вміти критично мислити,
  • бути відповідальним за своє майбутнє та досягнення свого життєвого успіху.

Від сформованості цих умінь, залежить, чи буде людина готовою до вимог життя, чи буде успішною, чи досягне тих вершин, які спроможна досягти, чи відбудеться як особистість.

Актуальною проблемою сучасної школи має бути формування в учнів життєвих або ключових компетентностей.

Компетентність – вміння застосувати знання та навики у незнайомій життєвій ситуації. Це вміння вирішувати нові життєві проблеми. Це вміння адаптуватись  у нинішньому світі, який стрімко змінюється.

Математична компетентність – це вміння бачити та застосовувати математику в реальному житті, будувати математичну модель, досліджувати її методами математики, інтегрувати отримані результати (за С.Раковим).

Існують складові математичної компетентності:

  • обчислювальна;
  • інформаційно- графічна;
  • логічна;
  • геометрична;

Однією із важливих математичних компетентностей є уміння розв’язувати задачі. Текстові задачі ще називають сюжетними, бо в них є словесний опис подій, явищ, дій, процесів. Сюжетні задачі- є моделями життєвих ситуацій, що виникають у довкіллі, які можна розв’язати математичними способами. Формуючи їх, молодші школярі вчаться на основі математичних знань певним чином діяти у ситуаціях, що виникають у повсякденному житті.

Розв’язування текстових задач спрямоване на формування математичних знань і навичок математичного моделювання та  обчислення. Для побудови моделі задачі використовується знакова, символічна мова. У молодших класах використовується графічне, схематичне моделювання, за допомогою схем і малюнків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Етапи математичного моделювання задач:

 

Словесна                               Мисленнєва                                Знаково-сим-

 модель                                     модель                                    волічна модель

 

Моделювання дає змогу швидко й легко досягати високих результатів у навчанні та математичному розвитку молодших школярів.

Графічне моделювання-  допомагає не тільки засвоювати знання, а й застосовувати їх на практиці. Використовується, як правило, для узагальненого схематичного відтворення ситуації задачі.

Математична задача – це будь-яка вимога обчислювати, побудувати, довести що-небудь. Робота над задачею починається з опрацювання тексту задачі. Наголошується, що текстова задача складається з умови та запитання. В умові міститься опис ситуації, числові значення величин та вказуються залежності між ними.

Уявлення про процес розв’язування задачі формується як перехід від тексту (словесної моделі), до схематичної (короткий запис, схема), далі – до математичної (знаково-символічної) - вираз.

Щоб вирішувати завдання самостійно, молодший школяр повинен засвоїти різні види моделей, для цього потрібно навчати способам вибору потрібної моделі, переходу від однієї моделі до іншої.

Обґрунтування учнями своїх дій у процесі побудови моделі сприяє активізації розумової діяльності, розвитку вміння міркувати, вчить послідовно й аргументовано викладати власні думки.

Отже, моделювання задач, допомагає розвивати вміння дітей міркувати, учить їх послідовно доводити власні думки. Досвід доводить, що широке застосування методу моделювання в початкових класах створює надійну основу для вивчення математики в подальшому.

 

 

Окрім традиційних методик навчання останнім часом в психолого- педагогічному процесі все ширше використовуємо LEGO –технології.

Однією з них є використання «Методики 6 цеглинок» - це конструктивно- ігровий засіб ЛЕГО ДУПЛО, що володіє рядом характеристик, які значно відрізняють його від інших конструкторів, насамперед – великим діапазоном можливостей. Вітчизняні та зарубіжні педагоги відзначають, що використання в роботі LEGO дозволяє за більш короткий час досягти стійких позитивних результатів у навчанні та вихованні.

 Сенс LEGO для освіти – у візуалізації багатьох процесів.

За допомогою конструктора LEGO вирішуються проблемні завдання освітньої діяльності початкової школи за наступними напрямами:

  • Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загально - мовленнєвий розвиток і розумові здібності;
  • Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі
  • Отримання математичних знань про усний рахунок, форму, пропорції, симетрії.
  • Розширення своїх уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт;
  • Розвиток уваги. Здатності зосередитися, пам’яті, мислення;
  • Навчання уяві, творчому мисленню.
  • Оволодіння умінням подумки розділити предмет на складові частини і зібрати з частин ціле.
  • Навчання спілкуванню один з одним, повага до своєї і чужої праці.

Завдяки використанню конструктора LEGO на заняттях, діти стають активними учасниками заняття, усвідомленими стають знання учнів, більш надійними навички. Учні дуже люблять ці заняття. Навіть маленький набір будівельних елементів відкриває дитині новий світ. Дитина не споживає, вона творить: створює предмети. Світ, життя. Маніпулюючи з елементами LEGO – дитина вчиться добра, творчості і радості.

Злагоджена і організована робота з LEGO – має великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості як : посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність.

Приклади моделювання простих задач різними способами:

  1.     Задача на знаходження суми

На дачі росло 4 дерева смородини. Посадили ще 6 дерев. Скільки всього стало дерев на дачі?

Малюнок                                                                  ?

 

Умовний малюнок

 

   Схема                                                            

                                                                                                                                                                                                                                                          

  Росло – 4 дерева                                                                        ?  Росло – 4 дерева                                               

 Посадили – 6 дерев                                Посадили – 6 дерев                 

 

 

Короткий запис                                                                      

Росло           

Посадили          

Стало             

4 дерева         

  6 дерев        

            ?  дерев                

                                                 Стало – ?

Таблиця

 

 

  1.     Задача на знаходження остачі

У вазі лежало (було) 10 яблук. 6 яблук з’їли. Скільки яблук залишилось у вазі?

Залишилося – ?                                                      ?                       6 ябл.

 

 

  1.     Задача на збільшення на декілька одиниць

Щоб прикрасити лісову ялинку, білочка принесла 9 шишок, а зайчик – на 3 морквинки більше. Скільки всього прикрас принесли звірятка?

 

 

 

 

 

 

Білочка – 9 ш.

Зайчик -- ? , на 3 б. ?         

 

?

                                                

                                                  ?

  1.     Задача на знаходження суми трьох доданків

Картинки по запросу пачки сока фотоНа свято родина  Софійки приготовила 14 л вишневого соку,16 л яблучного соку й 10 л персикового соку ?Скільки всього літрів приготовила соку родина Софійки на свято?

                                

В. – 12л            

Ябл. –15л      ?                

П. – 10 л                 ?

 

  1.     Задача на різницеве порівняння

Маша і Леся ходили до лісу та назбирали листочків: у Маші є 8 кленових листочків,а у Лесі  на 2 дубових листочків більше.        Скільки всього листочків у дівчат?

Кл. – 8 л

Д. - ?, на 2 л б.         ?

Похожее изображениеКартинки по запросу кленовий листочокПохожее изображениеКартинки по запросу кленовий листочокКартинки по запросу кленовий листочокКартинки по запросу кленовий листочокКартинки по запросу кленовий листочокКартинки по запросу кленовий листочокКартинки по запросу кленовий листочокКартинки по запросу кленовий листочок

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображение

 

Кл

Д.

                            

                                                         ?

  1.     На занаходження невідомого доданка

 

 В магазині на полиці в  наявності 17 іграшок: мячів -7, ляльок нам невідомо. Яка кількість ляльок лежить на полиці?

 

Похожее изображение 7                                                                                                    ?

Картинки по запросу мячівКартинки по запросу мячівКартинки по запросу мячівКартинки по запросу мячівКартинки по запросу мячівКартинки по запросу мячівКартинки по запросу мячів

 

 

17

 

 

 

                                                          ˗˗                          

 

  1.     На занаходження невідомого доданка

C:\Users\Ольга\Downloads\item_3472.jpgC:\Users\Ольга\Downloads\item_3472.jpgC:\Users\Ольга\Downloads\item_3472.jpgC:\Users\Ольга\Downloads\13620683-vector-illustration-of-red-bucket.jpgC:\Users\Ольга\Downloads\item_3472.jpgC:\Users\Ольга\Downloads\item_3472.jpgC:\Users\Ольга\Downloads\1318967123.954929_19.jpg

C:\Users\Ольга\Downloads\item_3472.jpgC:\Users\Ольга\Downloads\item_3472.jpgC:\Users\Ольга\Downloads\item_3472.jpg

 

 

 

 

У відрі - ? р

C:\Users\Ольга\Downloads\13620683-vector-illustration-of-red-bucket.jpgБіля відра – 6 р    

 

 

 

 

 

Розв’язування задач за допомогою LEGOЗАДАЧА5 учнів подарували своїм вчителям по 3 шоколадки кожному. Скільки всього шоколадок подарували вчителям?3+3+3+3+3=3х5=15(шт)5+5+5=5х3=15(шт)РОЗВ’ЯЗОК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ 2 КЛАСУ

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

  1. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2015, № 8 (52)
  2.     Богданович М.Б., Козак М.В., Король Я.А. Методика викладання математики в поч. кл. – Тернопіль: Навч. книга – Богдан, 2001. – 368 с.
  3. Онопрієнко О.В., Скворцова С.О, Листопад Н.П. Компетентнісний підхід на уроках математики/ Київ «Редакції газет з початкової освіти», 2014- С.4-17.
  4. Скорик М. Роль малюнка у розв’язуванні задач / М. Скорик, Н Масевич // Початкова освіта .-2006.- №4 (340). – С.8-15.
  5. Нікітіна Ю. Розв’язування текстових задач способом моделювання /

Юлія Нікітіна, Ірина Ковалевська // Початкова освіта. – 2009. – № 44 (524).С. 6─7.

  1. Скворцова С.О., Онопрієнко О. В. Математика. 1 клас навчальний зошит: У 3 ч. Ч. 2/ С.О. Скворцова, О. В.  Онопрієнко. -  7-ме вид., перероб. – Харків:  «Ранок», 2017 – 96 с.
  2.  Беденко Серія «Хочу вчитися краще», 1000 задач, клас(збірник), Тернопіль, Навчальна книга – Богдан, 2010 р.- 143 с
  3. Н. Будна, З. Головко «Збірник задач і тестів з математики» 1 клас,Тернопіль, Навчальна книга – Богдан, 2012 р.- 47 с
  4. С. Логачевська, Т. Каганець «Вчись розв’язувати задачі» Початкова школа, Київ – 2007 р.-159 с.
  5.                        Павелко В. В. Моделювання як важлива умова забезпечення розуміння молодшими школярами логіки розв’язування математичних задач [Електронний ресурс] / В. В. Павелко.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Матеріали до уроків
НУШ
Додано
4 січня 2020
Переглядів
2016
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку