Цей матеріал може бути використаний вчителем на батьківських зборах, стане в нагоді при вихованні дітей батькам учнів, допоможе краще пізнати своїх дітей, і виховувати гармонійно розвинену особистість
Лекція для батьків
Тема: «Роль матері та батька у розвитку дитини».
Перед кожним дорослим, який вирішує освоїти роль батька, стоїть завдання виховати гармонійно розвиненої дитини, щоб він міг вільно спілкуватися з оточуючими людьми, впевнено пізнавати навколишній світ і довіряти йому. Для успішного гармонійного розвитку особистості дитини необхідно, щоб у вихованні дитини брали участь і мати, і батько. Вони грають важливу роль у вихованні та розвитку дитини.
Мета заняття: сформувати у студентів знання про роль матері і батька у розвитку дитини; закріпити і розширити знання, отримані на лекції.
Завдання лекції:
a. пізнавальні:
1. Розглянути типи батьківської любові по А. Співаковській.
2. Актуалізувати знання батьків про особливості ролей матері та батька.
3. Сформувати уявлення про важливість материнської та батьківської фігури в житті дитини.
4. Продемонструвати значення розвитку особистості батьки для виховання особистості дитини
b. виховні:
1. Придбання знань для реалізації власної батьківської позиції в майбутньому.
2. Виховання культури спілкування і мислення при обговоренні різних точок зору.
3. Показати значимість розвитку власної особистості для гармонійного особистісного розвитку дитини.
c. методичні: використання прийомів певних освітніх технологій навчання при проведенні лекційного заняття.
Хід заняття:
У першій частині заняття використовується питально-відповідна форма проведення. Батьків просять сісти за "круглий стіл". Їм пропонується обговорити типи батьківської любові по Співаковській: (дієва любов, відсторонена любов, дієва жалість, любов за типом поблажливого відсторонення, відкидання, презирство, переслідування, відмова).
Орієнтовні питання для обговорення:
1. Які типи в повсякденному житті ви спостерігали?
2. Який із запропонованих типів на вашу думку сприяє сприятливому розвитку особистості дитини?
3. У чому недоліки інших типів?
4. У чому складність реалізації найбільш прийнятного типу?
Далі обговорення переходить до центрального питання щодо материнської та батьківської любові. Але перш ніж перейти до дослідження цієї теми, батьки отримують можливість зрозуміти важливість теми на власному досвіді, зануритися в дитячі спогади при виконанні вправи.
Батькам пропонується завдання: зверніться до своїх дитячих спогадів, і за допомогою них написати два оповідання на тему:
• «Мої спогади про дитинство, коли я вчилася чогось у мами».
• «Мої спогади про дитинство, коли я вчилася чогось у тата».
Після виконання завдання, вони озвучують написані розповіді і беруть участь в обговоренні оповідань інших учасників.
Рекомендована література для батьків:
1. А. Спиваковская «Как быть родителями»
2. Э. Эриксон «Детство и общество»
3. Э. Фромм «Искусство любить»
4. А. Адлер «Воспитание детей. Взаимодействие полов»
5. К. Юнг «О становлении личности»