Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

Леся Воронина "Слон на ім'я Ґудзик"

Про матеріал

Урок літературного читання відповідно оновленого кола читання. Під час уроку ознайомити учнів з українською сучасною письменницею та її творчістю; працювати над розвитком зв'язного мовлення, виразністю читання, активізувати читацьку пам'ять, розвивати спостережливість та вміння аналізувати; вчити учнів характеризувати дійових осіб твору; виховувати любов до тварин, вміння дружити.

Перегляд файлу

Тема:

Мета:  ознайомити учнів з українською сучасною письменницею, її творчістю; працювати над розвитком зв’язного мовлення, виразністю читання, активізувати читацьку пам’ять, розвивати спостережливість та вміння аналізувати; вчити учнів характеризувати дійових осіб твору; виховувати любов до тварин, вміння дружити.

Обладнання: портрет письменниці, збірки казок, дмалюнки учнів, маски казкових героїв, мультимедійна презентація.

Тип уроку: Урок-усний журнал

Хід уроку

І. Організаційна частина

Встали всі рівненько, підтягнулись.

Один одному щиро всміхнулись.

На урок старання не забудьте взяти

Тож починаймо добре працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вчитель: Сьогодні ми поговоримо про українську літературну казку.

- Яку казку називають літературною?

- Казки яких авторів ми читали?

Проведемо ми цей урок у вигляді усного журналу.


Сторінка І. Казкова вікторина

1. Старенька бубуся у лісі жила,

Гостинці для неї онука несла.

Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься? Хто б відповів?

(Шарль Перро «Червона Шапочка»)

2. До школи прямує хлопчак дерев’яний,

Чомусь потрапляє він в цирк полотняний.

Відома ця книга тобі чи не так?

В пригодах яких побував цей хлопчак?

(О. Толстой «Пригоди Буратіно»)

3. Хто моторчик свій заводить?

З даху в гості хто приходить?

І на свято він дібрався

Скажем дружно, що це Карлсон.

(Астрід Лінгрен «Карлсон і Малиш»)

4. Танцювала я у хатці,

Танцювала у палаці.

Є така у мене звичка

Десь губити черевички.

(Шарль Перро «Попелюшка»)

5. Він сидить у бузині

Усміхається мені.

Брови в нього волохаті,

Сиві косми пелехаті.

Очі різні, брови грізні

Кігті в нього, як залізні

Руки в нього хапуни

Так і схопить з бузини.

(Л.Костенко «Бузиновий цар»)

ІІІ. Оголошення теми і мети  уроку

Існує книг багато на землі,

Вони цікаві, мудрі і повчальні.

Та кожен з нас, дорослий чи малий

Казкпи читає – дуже вони гарні.

Вчитель: Сьогодні ми поговоримо про сучасну  українську письменницю Лесю Вороніну і опрацюємо її казку  «Слон на ім’я Ґудзик».

Сторінка ІІ. Біографія Л.Ворониної

Воронина ЛесяЛеся Воронина (21.03.1955, Київ) – письменниця, журналістка, перекладачка. Народилася в Києві. Навчаючись у школі, зацікавилася українським фольклором, співала у хорі «Гомін», а також захопилася східними двобоями та йогою. 1972 р. вступила на заочне відділення філологічного факультету Київського держуніверситету ім. Т. Г. Шевченка, який закінчила 1979 р.

За роки навчання встигла попрацювати кур’єром у Спілці письменників України, лаборантом у школі, електромонтером на деревообробному комбінаті, екскурсоводом у Музеї народної архітектури та побуту в Пирогово та на багатьох інших роботах. Мандрувала Україною (автостопом) та Польщею (на байдарках). 1987–1991 рр. – редактор відділу літератури та мистецтва журналу «Україна». З 1991 року працювала у дитячому журналі «Соняшник» (з 1992 до 2006 - головний редактор часопису). Нині – автор та ведуча програм на Радіо Картинки по запросу книги л. ВороніноїКультура. Член Спілки письменників України, член Асоціації Українських письменників. Пише для дітей.

Літературні псевдоніми: Гаврило Ґава, Ніна Ворон, Олена Вербна, Сестра Лесич. Перекладає з польської мови (твори Станіслава Лема, Славоміра Мрожека, Анни Ковальської, Анни Карвінської, Гелени Бехлерової та ін.)

Сторінка ІІІ. Виставка книг Л.Вороніної

http://odb.km.ua/uploads/images/12(1).jpghttp://odb.km.ua/uploads/images/1(1).jpgКартинки по запросу книги л. ВороніноїЛеся Воронина написала багато захопливих цікавих книг для дітей. Завжди пишу про те, що цікаво мені і, сподіваюсь, дітям, – каже Леся Анастасіївна.

 

Картинки по запросу книги л. ВороніноїКартинки по запросу книги л. ВороніноїКартинки по запросу книги л. ВороніноїЛеся Воронина - СЛОН НА ІМ Я ГУДЗИК

За суперцікаві та захоплюючі книги письменниця Леся Воронина стала лауреатом численних літературних конкурсів. Вже у 2004 році вона стала лауреатом Всеукраїнської акції “Книжка року” за книжку “Суперагент 000. Таємниця золотого кенгуру”. Скільки дітей із захопленням читають іронічні детективи, об'єднані у серію “Суперагент 000”: “У пащі крокодила”, “Пастка у підземеллі”, “Таємниця підводного міста”, “У залізних нетрях”, “Таємниця золотого кенгуру”. Герой цих повістей –  незламний суперагент 000 Гриць Мамай. Він перемагає найпідступніших ворогів, розплутує найзагадковіші злочини і рятує світ від неминучої загибелі, викривши міжнародну терористку бабусю Ніндзя. Кожна повість містить багато блискучого і дотепного гумору, іронії, тому вони цікаві і дорослому читачеві.

Сторінка ІV. Ознайомлення з книгою письменниці «Слон на ім’я Ґудзик»

Леся Воронина - СЛОН НА ІМ Я ГУДЗИКСлони бувають не лише в зоопарку! От Яся знайшла свого слоника... під кущем бузку. І був він не лише маленьким, а ще й дуже незвичайним. Таким, що вміє легко начарувати зиму – і забрати зі собою золотоволосу Ясю в різдвяну казку. А там засніжений ліс, заманюки, хлопчик Сень, добрий олень Мартин і крихітний слон на ім’я Ґудзик.

Сторінка V. Цікавинка

Учні готували повідомлення про слона.

          Цікаві факти про слона

Слони живуть стадами, де головною є найстарша слониха. Іншими словами, панує матріархат. Слони не залишають один одного в біді, вони не залишать малюка, який втратив матір. З масою трохи більше ніж 5 кг, мізки слона більше, ніж у будь-якої іншої наземної тварини. Їм властиво велика різноманітність емоцій і почуттів, включаючи горе,  грайливість, співчуття і самосвідомість. Вони чують музику і навіть можуть використовувати музичні інструменти, а також малювати. При зустрічі слони вітаються - потиснувши хоботи Слони плавають добре, але не можуть стрибати, або бігти галопом. У них дійсно є тільки два варіанти ходи: прогулянка і більш швидка хода, яка подібна бігу.

Розміри слонів.  Найбільший офіційно «зареєстрований» слон мав вагу 12000 кг. Вага африканського слона може досягати 7,5 тонн. А висота в плечах - 4 м. Індійські слони на третину легші та досягають у висоту не більше 3 м.

http://www.dovidka.biz.ua/wp-content/uploads/2015/02/slon-tsikava-informatsiya.jpgЩо їсть слон? Через гігантські розміри слони довго шукають їжу. Дорослий слон може з’їсти 200 кілограмів трави, пагонів чагарників та листя за день. П’ють слони від 100 до 300 літрів на добу, залежно від температури навколо. І це тоді коли хобот цього велетня вміщує всього 7,5-8 літрів рідини. Через великий апетит зуби слона дуже швидко зношуються і змінюються не 2 рази як у людей, а 6 або 7 разів.

 Як спить слон?  Слони сплять стоячи, зібравшись разом у щільну групу; тільки слоненята лягають спати на землю.

Тривалість життя слонів.  Живуть слони близько 70-80 років, а народжувати потомство можуть до 50 років. Найстарший зареєстрований слон прожив  82 роки.

Сторінка VI. Вивчення нового матеріалу

  1. Читання казки вчителем і сильнішими учнями
  2. Словникова робота

слоник  долучитися

хобот почувши

хвостик мугикнула

барва мінитися

кетягами замружившись

суцвіттями вдихати

пасма запхинькала

ненажера виплутатись

ковдрою тупцяючи

дзига дріботів

Прочитайте перший стовпчик слів за вчителем «луною». Яка це частина мови?

Прочитайте другий стовпчик слів за вчителем «луною». Яка це частина мови?

  1. Вибіркове читання казки «дощиком»

 

 

 

 

 

Сторінка VII. Аналіз казки

- Чому всі родичі та знайомі називали Ясю Золотою Дівчинкою?

- Від чийого імені ведеться розповідь у творі?

- Завдяки чому з Ясею відбувалися загадкові події?

- Як автор описує слоника?

- На кого він був схожий? Знайди ці речення в тексті і прочитай.

- Яке незвичайне бажання було у Гудзика?

- Якими ти уявляєш героїв твору? Опиши їх і намалюй.

Сторінка VIII. Читання казки в особах

IХ. Підсумок уроку

З’єднай прислів’я

Казки маленькі,                     як на світі жить.

Казка вчить                           а розуму в них багато.

- Що найбільше сподобалось вам у цій казці?

- Чому Яся не хотіла щоб слоник пішов?

- Якщо тебе зацікавив уривок з казки Л. Вороніної, знайди цю книгу у бібліотеці або попроси почитати у друзів.

Х. Домашнє завдання

Познайомся з іншими творами  письменниці Лесі Ворониної.

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вакуленко Олена
    Олена Миколаївна створила чудовий урок. Різноманітний за інформацією, де по-доброму, тепло розповідається про письменницю, знайомить з її творами для розширення кола читання, залучає віршований матеріал для повторення авторської казки. Розкриває тему уроку, досягає мети. Гарний урок
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
24 січня
Переглядів
1028
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку