Розробка інтегрованого уроку (літературне читання і інформатика) на тему «Осінь така мила, така славна». Створення малюнків в програмі Tux Paint.

Про матеріал

Конспект інтегрованого уроку (позакласне читання і інформатика) з презентацією на тему «Осінь така мила, така славна». Створення малюнків в програмі Tux Paint. Мета цього уроку розширити знання учнів про пору року осінь, про творчість українських письменників та поетів; вдосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; ознайомити учнів з інтерфейсом графічного редактора «Tux Paint», навчити користуватися інструментами і палітрою кольорів; закріпити правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп'ютерному класі .Розвивати увагу, пам'ять, артистичні здібності дітей, збагачувати словниковий запас учнів, мовленнєві навички учнів, їх світогляд, мислення. Виховувати любов до природи, прагнення бачити чарівне у звичайному. Формувати інформаційну, самоосвітню, здоров'язберігаючу, комунікативну компетентності.

Перегляд файлу

Інтегрований урок

(інформатика і позакласне читання)

вчителя початкових класів і інформатики

Білозерської ЗОШ I-III ступенів № 18

Зіняр Оксани Вікторівни

Тема:  «Осінь така мила, така славна». Створення малюнків в програмі Tux Paint.

Мета: розширити знання учнів про пору року осінь, про творчість українських письменників та поетів; вдосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; ознайомити учнів з інтерфейсом графічного редактора «Tux Paint», навчити користуватися  інструментами і палітрою кольорів; закріпити правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі.

Розвивати увагу, пам’ять, артистичні здібності дітей, збагачувати словниковий запас учнів, мовленнєві навички учнів, їх світогляд, мислення;

Виховувати любов до природи, прагнення бачити чарівне у звичайному.

Формувати інформаційну, самоосвітню, здоров’язберігаючу, комунікативну компетентності.

Обладнання: проектор, мультимедійна презентація, виставка різножанрових книжок з теми, тематичних малюнків учнів, комп’ютерна програма Tux Paint,

аудіо запис композиції А.Вівальді «Пори року. Осінь»

                                                    Х і д  у р о к у

I. Організаційна частина

Доброго ранку, доброго дня!

Я вам бажаю здоровя й добра!

Всі на уроці? І  не сумуємо?

В світ поезії та інформатики дружно крокуємо!

Урок сьогодні у нас незвичайний,

Він дуже корисний і дуже повчальний !

Я хочу урок розпочати

І від душі вам побажати:

Знання з цікавих книг черпати,

З бажанням вчитись і все знати.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і задач уроку. (Слайд  № 2)   

Учитель. - Сьогодні ми разом з Ганнусею та Елзіком підемо в гості до Мудрунчика. Та не просто так, а з подарунком. Вони вирішили намалювати для Мудрунчика… А що саме, ви здогадаєтесь, об’єднавши дані предмети загальним поняттям.                                                        

Звучить музика — осінні мотиви із альбому А.Вівальді «Пори року. Осінь»

1. Усна колективна робота.  (Слайд  № 3)   

Учитель. - Відгадайте загадку і ви узнаєте закодоване слово.

Коли з дерев всі листочки злітають,

Коли на південь птахи відлітають,

Коли небо сіре, холодний дощ ллється,

Як ця пора року зветься?

Діти. - Осінь.

2.Повідомлення теми, мети уроку.

 Учитель. - Отже, діти, наш урок присвячується цій порі року і  називається він  «Осінь така мила, така славна» . Багато письменників, поетів, художників, музикантів зверталися в своїй творчості до зображення осені. Сьогодні на уроці ми познайомимося з творами присвяченими цій порі року. І створимо власні творчі роботи у комп’ютерній програмі Tux Paint.

III.  Актуалізація опорних знань учнів.

1.Евристична   бесіда.

 Учитель. - Коли до нас приходить осінь за календарем?

- Як називаються осінні місяці?

- Чому вони отримали такі назви?

- Які кольори панують восени на деревах?

- Як люди називають осінь?

2. Активізація артикуляційного апарату.

 Учитель. - Перш ніж почати наш урок ми повинні з вами розім’яти наші язички, зробити для них зарядку.

 1) Чистомовка.

Ра-ра –ра - осінь прийшла.

Ри-ри-ри – виросли гриби.

Ок-ок-ок –в лісі біга їжачок.

Ру-ру-ру - листя круте на вітру.

Ощ-ощ-ощ - йде холодний дощ.

 2)  Робота над скоромовкою. (Слайд  № 4)   

В темних сінях день осінній

Пахне сіном і насінням. 

3.Загадки від Елзіка. (Слайд  № 5)   

Біла тітка мандрувала,

Воду під кожух ховала,

За сосну перечепилась,

І дощем на ліс пролилась.

(Хмара)

Сидить – зеленіє,

Лежить - пожовтіє,

Падає – почорніє.

(Листя)

Коли падаю я з неба

Люди кажуть: «Так і треба.

Восени тоді вважай

буде добрий урожай!»

 (Дощ)

 Без рук, без ніг – ворота відчиняє.

(Вітер)

4.Колективна групова робота.

Учитель. - Я знаю, що ви теж готувалися до приходу осені, і зараз ми це перевіримо.

 1 група «Синоптики» (розповідають осінні прикмети).

- Якщо з вересня листя на деревах не тримається, зима буде ранньою.

- Якщо до середини жовтня з беріз не осиплеться листя, сніг ляже пізно.

- Якщо восени рано нанесе снігу, то й весна буде рання.

На Параскеви, 10 листопада, сонячно – зима буде тепла й м’яка, якщо хмарно - наприкінці грудня  вдарять  морози.

 2 група «Народознавці» (розповідають приказки, прислів’я про осінь, осінні місяці).

  • Осінь іде, а за собою дощі веде.
  • Весна красна квітами, а осінь — плодами.
  • Осінь усьому рахунок веде.
  • Восени і горобець багатий.
  • Осінь збирає, а весна з'їдає.
  • У доброго хазяїна восени й соломина не пропаде.
  • Хвали літо, коли осінь прийде.
  • В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає, поливає.
  • Як вересніє, до й дощик сіє.
  • Жовтень ходить по краю та й виганяє пташок з раю.
  • Листопад вересню онук, жовтню син, а грудню рідний брат.

 3 група «Фольклористи» (зачитують «Легенду про Осінь»)

 За народним переказом осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім  і стала четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце їй сказало: «Забирай усе моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою, і люди полюблять тебе». І осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця, і кожного  року дарує нам щедрі дарунки полів та садів, чарує нас своїм осіннім золотом.

 4 група «Поети»

1)Ознайомлення з виставкою зібрання поезій (Н. Забіли, Катерини Перелісної, І. Кульської, О. Копиленка, В. Чухліба, М.Сладкова., О.Олеся, П.Тичини).

2)Читання (заздалегідь підготовленими) учнями віршів про осінь. («Осінь така мила» П. Тичини, «Осінь» Олександра Олеся, «Ходить осінь тихо гаєм», Катерина Перелісна «Осінній дощик»; Г. Коваль «Осінь»)

3)Читання вірша «Жива картинка» (один учень читає, інший мімікою ілюструє почуте). (Слайд  № 6)   

 Учитель. - Молодці! Ви дуже гарно підготувалися. Діти, за кожну правильну відповідь ви отримаєте осінній листочок і в кінці уроку ми з вами зробимо справжній осінній букет.

5. Фізхвилинка-релаксація.

Учитель. - Ваші очі стомились, тому виконаємо кілька вправ для них.

1. В середньому темпі зробити 3-4 кругових рухів очима праворуч і так само ліворуч, «малюючи сонечко». Розслабивши м’язи очей, подивитись у вікно, спостерігаючи, як гойдаються віти дерев і пливуть хмарки. Швидко поморгати, закрити очі і, рахуючи до 10, уявити як іде дощик.

Очі вгору, очі вниз!

Не лінуйся! Посміхнись!

Ще раз вгору,

Знову вниз!

І на цьому – зупинись! 

Оченятам зняли втому                                   

До роботи, нумо, знову!

IV. Практична робота. Робота з комп’ютером (15 хв) (Слайд  № 7)   

Учитель:  Вас чекає комп’ютерне диво.
                  Цікава, корисна і просто красива

        Програма «Tux Paint».

1.Повторення правил безпечної поведінки і безпеки життєдіяльності в компютерному класі. Гра «Так чи ні». (Слайд  № 8)   

  • До комп’ютерного класу слід заходити спокійно. (Так)
  • Під час уроку можна ходити по класу. (Ні)
  • Строго забороняється торкатися проводів. (Так)
  • Дозволяється самому включати комп’ютер. (Ні)
  • Працювати за комп’ютером треба чистими руками. (Так)
  • Старанно виконувати всі завдання вчителя. (Так)

 2. Інструктаж-бесіда учителя «Працюємо з  програмою Tux Paint».

- Пригадайте, що означає слово Tux та оберіть правильну відповідь:

А) ім’я кішечки  Б) ім’я пінгвіна  В) ім’я цуценяти

- Яка програма використовується для створення малюнків, ілюстрацій до казок та вітальних листівок?

- Як запустити на виконання програму Tux Paint?

- Для чого призначена палітра кольорів?

- Які інструменти малювання графічного редактора Tux Paint ви знаєте?

- Як завершити роботу з програмою Tux Paint?

  3.Робота учнів під керівництвом учителя. (Слайд  № 9)   

  • Запустіть на виконання програму Tux Paint.
  • На панелі інструментів оберіть кнопку Фігури. Праворуч з’являться різні фігури. Оберіть фігуру, перемістіть вказівник на аркуш, натисніть і не відпускайте ліву кнопку миші. Переміщуйте вказівник праворуч і вниз, поки не одержите фігуру потрібних розмірів. Потім відпустіть кнопку миші.
  • Так само намалюйте інші фігури, штампи, використовуючи палітру кольорів, зафарбуйте їх.
  • Для того, щоб підписати малюнок, на панелі інструментів оберіть кнопку Текст. Праворуч з’являться кнопки, за допомогою яких можна змінювати розмір, колір та вигляд букв.

4. Самостійна творча робота учнів з комп’ютерною програмою Tux Paint. Створення картини.

Учитель. - Діти, уявіть, що ви художники, перед вами чисте, біле полотно, набір фарб і пензлик. Спробуйте намалювати картину, що відповідала б змісту прислів'я або народної прикмети, віршика або легенди про осінь. Продемонструйте в класі. Запропонуйте відгадати, що вона передає.

Який колір переважатиме у вашій картині?

Де ви зможете використати вашу роботу?

5. Фізкультхвилинка – рухлива гра «Є контакт».

- Ви зараз будете електрончиками, які переносять інформацію  між пристроями комп’ютеру. Їм дуже подобається вітатись. А вітаються  вони так: потискають один одному руку, торкаються плечима, торкаються спинами. Як тільки вони вітаються, то кажуть: «Є контакт». 

Давайте спробуємо, які з вас будуть електрончики.
(Діти під музику за сигналом вчителя починають хаотично рухатися по кімнаті і вітаються з усіма, хто зустрічається на їхньому шляху, промовляючи при цьому: «Є контакт». Вітатися треба певним чином:
1 плеск у долоні  вчителя - вітаємося за руку; 2 плеск у долоні  - вітаємося плечима; 3 плеск у долоні  - вітаємося спинками.

Коли музика зупиняється, діти зупиняються і ведучий робить новий плеск у долоні. Для повноти тактильних відчуттів бажано ввести заборону на розмови під час цієї гри).

V. Релаксація. Підсумок уроку. (Слайд  № 10)   

1.Гра «Мікрофон»

 Учитель. - Яку тему уроку ми сьогодні розглядали?

- Що найбільше вам сподобалось на уроці?

- Який настрій у вас визвав наш урок?

- Чи потрібні такі уроки? Навіщо?

- Що нового дізналися ви на сьогоднішньому уроці?

- Які нові твори про осінь запам’ятали? Хто їх автори?

- Які почуття викликають ці твори?

2. Підведення підсумків. (Слайд  № 11)   

Учитель. - За свої правильні відповіді ви отримували протягом уроку кольорові листочки і зараз настав час утворити справжній осінній букет.

(На дошці висить великий білий аркуш паперу, діти підходять до нього й приклеюють кольорові листочки, утворюючи осінній букет).

Будь чистою і світлою, дитино.

Добро твори у світі кожен час.

Добро і є та категорія єдина,

Яка веде до світла кожного із нас.

3. Домашнє завдання (на вибір). Вивчити вірш про осінь,  знайти і записати нову легенду, створити вітальну листівку  до осіннього свята у програмі Tux Paint.

 

 

docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
1233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку