"Лічба десятками в межах 100" Інтегрований урок

Про матеріал
Даний матеріал призначений для вчителів початкових класів. Його можна використовувати на уроках математики у 1 класі, вивчати правила користування десятками, утворення розрядних чисел та виховати інтерес до художньої творчості.
Перегляд файлу

 

                             Інтегрований урок

з математики та трудового навчання  в

                            1 класі

 

Анотація. Даний матеріал призначений для вчителів початкових класів. Його можна використовувати на  уроці  математики у 1 класі, вивчення правил користування десятком як лічильною одиницею, засвоїти лічбу десятками, утворення  розрядних чисел та виховати інтерес до художної творчості.

 

 

  C:\Users\Admin\Desktop\Без названия.jpg

                                                         Підготувала

                                                                                                вчитель поч.кл.

                                                                                         Усенко Л.О

 

 

 

 

 Тема: «Лічба десятками в межах 100.Утворення двоцифрових чисел з десятків та одиниць. Виготовлення квітки-семицвітки.

Мета: навчити учнів користуватися десятком як лічильною одиницею;

засвоїти лічбу десятками, утворення розрядних чисел, їх назву, розвивати логічне мислення, зв’язне математичне мовлення, увагу, спостережливість; Виховувати бажання вчитися та інтерес до художньої творчості.

Обладнання: мікрофон,заготовки квітки-семицвітки,паперовий орнамент квітки, мультімедійна дошка, палички, картки, ЛЕГО.

Тип уроку: інтегрований

ТЗН: мультімедійний супровід

                                                    Хід уроку

I Емоційне налаштування на урок

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Працювати будем жваво,

Щоб було усім цікаво!

  1. Вправа «Очікування»

Вчитель. Сьогодні у нас незвичайний урок. На ньому ми поєднаємо математику та трудове навчання.

-Як ви гадаєте, яким буде наш урок?

     2. Вправа: «Мікрофон»

          Вчитель .Продовжте будь ласка речення: «Я хочу, щоб урок був…»

     3. Перевірка готовності до уроку

         Вчитель. Який у вас настрій? Зафіксуйте свою готовність до уроку за допомогою смайликів, покажіть з яким ви настроєм розпочинаєте роботу на уроці. Чи готові ви відкрити сторінки нового на уроці?

             Щось відоме і нове

             Зустрічає скрізь тебе.

             Все уважно розглядай,

             Точну відповідь шукай.

             Щоб помилок уникати,

             Треба розум розвивати,

              Гостре око, слух, терпіння –

               І тоді прийде уміння.

              І про тебе, на кінець,

              Люди скажуть: «Молодець!»

      II.Створення ситуації успіху.

Вчитель.Сьогодні до нас на урок завітала гостя. Якщо ви розставите числа у порядку зростання, то впізнаєте , хто вона.

  • Вправа «Дешифрувальник»

 КВІТКА-СЕМИЦВІТКА

  • Отож, сьогодні я вас познайомлю з чарівною квіткою, яка виконує бажання, але при умові, якщо ви скажете їй чарівні слова:
  • Ти лети, пелюстко-цвіт,
  • Через захід і на схід,

Й повернись, зробивши коло

Через полюси навколо.

І землі торкнувшись, враз

Мій тоді здійсни наказ!

-Ми будемо завдяки квітці-семицвітці подорожувати країною математики.

Вчитель.У вас на партах лежать заготовки квітки-семицвітки. Зараз, ми з вами виготовимо чарівну квітку і помандруємо в цікаву країну «Лічба десятками в межах 100».

-Поки ви складаєте  пелюстки, я хочу вас познайомити із значенням і силою кольорів.

   Червоний, жар неначе,

   Оранжевий, гарячий,

   Жовтий – як пшениця в полі,

   Мов трава – зелений колір,

    Голубий – як у краплині,

    А наступний колір – синій,

    Синій колір, ніби річка,

    Фіолетовий – як нічка.

Скоромовка

Сім братів малярів

В королівстві кольорів

Кожен маляр, королює,

В королівстві малярує!

  • А зараз я запрошую на наш коврик для спілкування, де на нас чекає

маршрутний лист  Країна «Лічба десятками в межах 100».

 

 

Вчитель.І так, крок перший. Відриваємо червону пелюстку промовляємо чарівні слова (промовляємо разом з дітьми)

 -Ти лети, пелюстко-цвіт,

  Через захід і на схід,

  Й повернись, зробивши коло

  Через полюси навколо.

   І землі торкнувшись, враз

   Мій тоді здійсни наказ!

      -Читаємо завдання на червоному кольорі на маршрутному листі. (Дитина, за вибором вчителя, витягає завдання з кишені червоного кольору, всім роздається завдання, якщо завдання виконано правильно дитина кладе в кишеню свою пелюстку, якщо ні залишає у себе ).

III Повідомлення теми і мети уроку. Ознайомлення з десятком як нова лічильна одиниця.

  1. Повторення про обчислення в межах 20.

Вчитель. В кишені будинку є завдання відповідно до кольорів квітки –семицвітки. За вибором вчителя, дитина дає завдання для кожного. Хто відповідає правильно кладе свою пелюстку відповідно до кольору в кишеню.

-Назвати сусідів чисел від 1-20.

Далі інша дитина. Витягає завдання з оранжевої кишені. Роздає всім дітям. Усно обчислити приклади в межах 20.

  Фіолетовий колір. Розвзати задачу колективно.Жива задача.

(Дітям роздаю вибірково таблички з назвами частин задачі. Проводиться гра Жива задача. За командою вчителя учні повинні стати по порядку зліва направо і послідовно називати свою частину задачі:

     1   Умова

  1. Питання
  2. Розв’язання
  3. Відповідь

    Синій колір .Гра «Ланцюжок». Називаємо приклад в межах 20. Дитина дає відповідь і продовжує далі: До цього числа додаємо…, або віднімаємо.

    Голубий колір. Порівняти числа.

    Зелений колір. Створення з кольорового паперу орнаментів  геометричних фігур на папері.

  • Які геометричні фігури ви знаєте?
  • Сьогодні ми навчимося  створювати орнаменти із геометричних фігур.
  • У вас на партах є набір геометричних фігур.  Викладаємо орнамент з геометричних фігур на квадраті з картону.

 

Вчитель. Що вийшло? Так квітка!

  • Що будемо робити далі? Так склеювати!

Яких правил безпечної поведінки потрібно дотримуватись під час виконання практично роботи?

         1. Ознайомлення з десятком як нова лічильна одиниця.

  • Десять десятків складають одну сотню.
  • Читання назв розрядних чисел
  • Молодці! Впоралися із завданням!
  • А зараз запрошую відпочити

2.Фізкультхвилинка з ЛЕГО

Ми цеглиночки взяли,

Рахувати почали.

Синя – раз,

Червона – два,

Математика проста.

Потім пара ще така,

Блакитно-жовта ось вона!

Лічим ще раз всі спочатку-

1,2,3,4…5 – помаранчеву будем добавлять.

Що залишилось візьмемо,

Шість цеглиночок зберемо.

 

VI. Створення проблемної ситуації

 1.Робота в групах

Вчитель. На партах лежить невідома кількість паличок. Вам потрібно порахувати, скільки їх.

    Діти шукають розвязання проблеми в групах за 2 хвилини.

Вчитель запитує кожну групу:

Вчитель. Скільки у вас паличок?

- Як ви рахували?

- Який спосіб найшвидший?

-Цей спосіб для вас знайомий, давайте познайомимось з новим.

-У вас на партах є резинки щоб зєднувати палички. Увага! Запитання. У скільки груп треба з’єднати, якщо у вас тільки дві резинки?

- Скільки паличок треба з’єднати, якщо паличок всього 20?(По 10)

2.Ситуація розриву

-Учитель. З чого ви утворили десяток? (З 10 паличок)

- 10 одиниць – це 1 десяток.

-Давайте зв’яжемо в пучки по 10 паличок і порахуємо скільки у нас вийде пучків.

Учні виходять і виносять зібрані та зв’язані десятки. Рахує весь клас: 1 десяток, 2 десятки.3 десятки…

Мультімедійний супровід

  • То скільки десятків? (10)
  • Скільки паличок?(100)
  • 1 десяток та 10 десятків – це одне й те саме?(Ні)
  • 10 десятків – це скільки паличок?
  • (100)
  • Як би ви рахували по одній, ви б швидко порахували? (Ні)
  • Тож рахувати десятками – це зручний та швидкий спосіб. Десяток – це нова одиниця лічби. Десять – це кругле число.
  • - Отже, предмети можна рахувати десятками. E:\img25.jpg

3.Ситуація успіху

  • - Молодці діти!

 

V.Первинне закріплення

       Робота в підручнику с.66 завдання 1

( за підручником Бевза)

 Крок 1

       Назвати і запамятати назви розрядних чисел

 

E:\66.jpg

 

 

 

Крок 2

Мультимедійний супровід

Вчитель. Скільки паличок на кожному малюнку?(Поступово з’являються малюнки 1 дес.,2 дес.,3 дес.

  • Завдання 2
  • Скільки лотків з яйцями на кожному малюнку?А яєць?
  • Продовжимо далі. Що можна ще порахувати? Подивимось завдання 3.
  • Так. Можемо порахувати гроші!
  • Давайте порахуємо, скільки копійок на першому малюнку? (50 коп.)
  • - Скільки на другому (1 грн)
  • Вам зараз таке завдання. Поділимося на групи. Утворення груп за допомогою квітів: ромашка, мак, волошка…
  • Для кожної групи  декілька купюр, порахувати скільки грошей в кожній групі. (Купюри по 10 грн, 20 грн,5 грн = 100 грн)
  • Кожна група дітей називає яку отримали суму.
  • Молодці! Ви добре справилися із завданням!

Мультимедійний супровід

Додавання з ЛЕГО

V.Підсумок уроку .(Рефлексія)

- Ось і підходить до закінчення наш урок. Покажіть, будь ласка смайлик ,який у вас зараз настрій? Які види робіт вам сподобались?

Дізнались ви щось нового?

 

 

 

 

 

 

 

         

          

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Інтегровані уроки
НУШ
Інкл
Додано
29 травня 2020
Переглядів
5288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку