Інтегрований урок
з математики та трудового навчання в
1 класі
Анотація. Даний матеріал призначений для вчителів початкових класів. Його можна використовувати на уроці математики у 1 класі, вивчення правил користування десятком як лічильною одиницею, засвоїти лічбу десятками, утворення розрядних чисел та виховати інтерес до художної творчості.
Підготувала
вчитель поч.кл.
Усенко Л.О
Тема: «Лічба десятками в межах 100.Утворення двоцифрових чисел з десятків та одиниць. Виготовлення квітки-семицвітки.
Мета: навчити учнів користуватися десятком як лічильною одиницею;
засвоїти лічбу десятками, утворення розрядних чисел, їх назву, розвивати логічне мислення, зв’язне математичне мовлення, увагу, спостережливість; Виховувати бажання вчитися та інтерес до художньої творчості.
Обладнання: мікрофон,заготовки квітки-семицвітки,паперовий орнамент квітки, мультімедійна дошка, палички, картки, ЛЕГО.
Тип уроку: інтегрований
ТЗН: мультімедійний супровід
Хід уроку
I Емоційне налаштування на урок
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Працювати будем жваво,
Щоб було усім цікаво!
Вчитель. Сьогодні у нас незвичайний урок. На ньому ми поєднаємо математику та трудове навчання.
-Як ви гадаєте, яким буде наш урок?
2. Вправа: «Мікрофон»
Вчитель .Продовжте будь ласка речення: «Я хочу, щоб урок був…»
3. Перевірка готовності до уроку
Вчитель. Який у вас настрій? Зафіксуйте свою готовність до уроку за допомогою смайликів, покажіть з яким ви настроєм розпочинаєте роботу на уроці. Чи готові ви відкрити сторінки нового на уроці?
Щось відоме і нове
Зустрічає скрізь тебе.
Все уважно розглядай,
Точну відповідь шукай.
Щоб помилок уникати,
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння –
І тоді прийде уміння.
І про тебе, на кінець,
Люди скажуть: «Молодець!»
II.Створення ситуації успіху.
Вчитель.Сьогодні до нас на урок завітала гостя. Якщо ви розставите числа у порядку зростання, то впізнаєте , хто вона.
КВІТКА-СЕМИЦВІТКА
Й повернись, зробивши коло
Через полюси навколо.
І землі торкнувшись, враз
Мій тоді здійсни наказ!
-Ми будемо завдяки квітці-семицвітці подорожувати країною математики.
Вчитель.У вас на партах лежать заготовки квітки-семицвітки. Зараз, ми з вами виготовимо чарівну квітку і помандруємо в цікаву країну «Лічба десятками в межах 100».
-Поки ви складаєте пелюстки, я хочу вас познайомити із значенням і силою кольорів.
Червоний, жар неначе,
Оранжевий, гарячий,
Жовтий – як пшениця в полі,
Мов трава – зелений колір,
Голубий – як у краплині,
А наступний колір – синій,
Синій колір, ніби річка,
Фіолетовий – як нічка.
Скоромовка
Сім братів малярів
В королівстві кольорів
Кожен маляр, королює,
В королівстві малярує!
маршрутний лист Країна «Лічба десятками в межах 100».
Вчитель.І так, крок перший. Відриваємо червону пелюстку промовляємо чарівні слова (промовляємо разом з дітьми)
-Ти лети, пелюстко-цвіт,
Через захід і на схід,
Й повернись, зробивши коло
Через полюси навколо.
І землі торкнувшись, враз
Мій тоді здійсни наказ!
-Читаємо завдання на червоному кольорі на маршрутному листі. (Дитина, за вибором вчителя, витягає завдання з кишені червоного кольору, всім роздається завдання, якщо завдання виконано правильно дитина кладе в кишеню свою пелюстку, якщо ні залишає у себе ).
III Повідомлення теми і мети уроку. Ознайомлення з десятком як нова лічильна одиниця.
Вчитель. В кишені будинку є завдання відповідно до кольорів квітки –семицвітки. За вибором вчителя, дитина дає завдання для кожного. Хто відповідає правильно кладе свою пелюстку відповідно до кольору в кишеню.
-Назвати сусідів чисел від 1-20.
Далі інша дитина. Витягає завдання з оранжевої кишені. Роздає всім дітям. Усно обчислити приклади в межах 20.
Фіолетовий колір. Розв’зати задачу колективно.”Жива задача”.
(Дітям роздаю вибірково таблички з назвами частин задачі. Проводиться гра “Жива задача”. За командою вчителя учні повинні стати по порядку зліва направо і послідовно називати свою частину задачі:
1 Умова
Синій колір .Гра «Ланцюжок». Називаємо приклад в межах 20. Дитина дає відповідь і продовжує далі: До цього числа додаємо…, або віднімаємо.
Голубий колір. Порівняти числа.
Зелений колір. Створення з кольорового паперу орнаментів геометричних фігур на папері.
Вчитель. Що вийшло? Так квітка!
Яких правил безпечної поведінки потрібно дотримуватись під час виконання практично роботи?
1. Ознайомлення з десятком як нова лічильна одиниця.
2.Фізкультхвилинка з ЛЕГО
Ми цеглиночки взяли,
Рахувати почали.
Синя – раз,
Червона – два,
Математика проста.
Потім пара ще така,
Блакитно-жовта ось вона!
Лічим ще раз всі спочатку-
1,2,3,4…5 – помаранчеву будем добавлять.
Що залишилось візьмемо,
Шість цеглиночок зберемо.
VI. Створення проблемної ситуації
1.Робота в групах
Вчитель. На партах лежить невідома кількість паличок. Вам потрібно порахувати, скільки їх.
Діти шукають розв’язання проблеми в групах за 2 хвилини.
Вчитель запитує кожну групу:
Вчитель. Скільки у вас паличок?
- Як ви рахували?
- Який спосіб найшвидший?
-Цей спосіб для вас знайомий, давайте познайомимось з новим.
-У вас на партах є резинки щоб з’єднувати палички. Увага! Запитання. У скільки груп треба з’єднати, якщо у вас тільки дві резинки?
- Скільки паличок треба з’єднати, якщо паличок всього 20?(По 10)
2.Ситуація розриву
-Учитель. З чого ви утворили десяток? (З 10 паличок)
- 10 одиниць – це 1 десяток.
-Давайте зв’яжемо в пучки по 10 паличок і порахуємо скільки у нас вийде пучків.
Учні виходять і виносять зібрані та зв’язані десятки. Рахує весь клас: 1 десяток, 2 десятки.3 десятки…
Мультімедійний супровід
3.Ситуація успіху
V.Первинне закріплення
Робота в підручнику с.66 завдання 1
( за підручником Бевза)
Крок 1
Назвати і запам’ятати назви розрядних чисел
Крок 2
Мультимедійний супровід
Вчитель. Скільки паличок на кожному малюнку?(Поступово з’являються малюнки 1 дес.,2 дес.,3 дес.
Мультимедійний супровід
Додавання з ЛЕГО
V.Підсумок уроку .(Рефлексія)
- Ось і підходить до закінчення наш урок. Покажіть, будь ласка смайлик ,який у вас зараз настрій? Які види робіт вам сподобались?
Дізнались ви щось нового?