Літературне читання 3 клас Твір Інни Кульської «На зупинці Западинці»

Про матеріал
у розробці цього уроку розглядається твір Інни Кульської «На зупинці Западинці»
Перегляд файлу


Конспект№

        Уроку з літературного читання

        Проведено в 3 класі

        13.05.2020 року

        До проведення допускають

                      Керівник практики _____Д.М.Панченко

       Оцінка ______

       Підпис_______

Тема : Інна Кульська. «На зупинці Западинці»

Мета : Ознайомити дітей з твором Інни Кульської «На зупинці Западинці» .Проаналізувати цей твір .розвивати любов до поезії .Виховувати повагу до інших.

Обладнання :Презентація ,

Хід уроку

І. організація початку уроку

1.1 Вітання ,перевірка готовності до уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності , повідомлення теми уроку

Діти чи знаєте ви таку авторку як Інну Кульську .та її твір . «На зупинці Западинці» тому на цьому уроці ми познайомимося з життям та творчістю цієїї поетеси та проаналізуємо її твір.

ІІІ.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Біографічна довідка

Інна Кульська .Народилася Інна Констянтинівна в Санкт-Петербурзі 29 жовтня 1909 року. В 1929 році закінчила Київський Тетральний Інститут, в 1931 році закінчила Інститут Народної Освіти. З 1923 року по 1932 рік танцювала театрі «Іскра». Викладала українську мову та літературу, а також керувала дитячими гуртками. Працювала в газетах «Уманська зоря» та «Зірка», а такожв журналах «Молодняк» та «Піонерія».

У складі партизанського загону брала участь в ІІ Світовій Війні.

Як письменниця Кульська дебютувала в київському журналі «Глобус» в 1934 році з віршем «Героям стратосфери». В своїй творчості, з виховною метою, зверталася до гумуру та сатири, піднімала теми природи, життя школи, сім'ї. Написала понад двадяти дитячих п'єс. В своєму доробку має переклади, нариси, радіовистави, пісні, казки тощо. Деякі твори Інни Кульської перекладено російською, білоруською, грузинською, польською, чеською мовами. У Центральному державному архів-музеї літератури і мистецтва України зібрані першодруки письменниці та опубліковані в книзі «Щоденники ХХ століття»

Читання твору

  1. Про що йшлося в творі ?
  2. Які там є герої ?
  3. Яка композиційна будова твору?
  4. Чи читали б ви  інші твори даного автора ?

Аналіз твору

Тема твору : поетична розповідь про те, що добрий вчинок має робитися від щирого серця.

Головна думка: справжні добрі вчинки ідуть від щирого серця. 

Жанр твору : гумористичний вірш.

 Художні засоби.

Епітети: добрий вчинок, автобусів тісних.

Уособлення: «все у русі».

Метафора: «не трудить рук», «бабусі вибираються на сніг». 

Порівняння: «Внук глядів, як на спектаклі», «Налічив, немов на сміх». 

Антитеза (протиставлення): «Сорок сім бабусь чужих. А своєї все нема…». 

Перелічення: «він зустріне, привіта, піднесе..».

Повтор (епіфора): «… добрий вчинок».

 Кількість строф: три.

Рими: зупинці – гостинці, внук – рук, привіта – сльота, русі – бабусі, тісних – сніг, спектаклі – поклякли, сміх – чужих, нема – дарма, годинник – вчинок, діла – підвела.

 Гумористичним віршем автор засуджує допомогу, яку роблять не від щирого серця, напоказ, корисливо. Такі вчинки не можна назвати добрими, вони фальшиві та нещирі. 

 Композиційна будова вірша.У першій строфі ми уявляємо хлопчика, котрий із радістю, незважаючи на  сльоту, йде зустрічати свою бабусю. У важкій корзині багато гостинців для внука. Їй,  звичайно, треба допомогти.

У другій строфі психологічно тонко автор показує уважному читачеві, як багато добрих справ можна зробити старшим людям: у тісному автобусі дати місце, допомогти вийти з транспорту, піднести корзину «чужої» бабусі.

Третя строфа розкриває думки, що охопили хлопця, коли бабуся не приїхала. Адже він дарма намочив ноги, витратив час, не зробив добрий вчинок. Кожен має змогу подивитися на себе зі сторони та зрозуміти суть доброго вчинку.

Рефлексія

1.Згадайте про що йшлося в творі?

2. чи відомо в який час проходять події твору ?

3. які герої присутні в творі ?

Творча домашня робота

  • Прочитати твір Інни Кульської «На зупинці Западинці»
  •   АБО Намалювати події що відбувалися в творі
  •   АБО спробувати змоделювати продовження твору .

    

 

docx
Додано
13 травня 2020
Переглядів
1441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку