Літературне читання. Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово).
Мета: перевірити вміння учнів слухати незнайомий текст та розуміти його (сприйняття й розуміння змісту, основної думки, образних висловів тощо); розвивати мовлення; виховувати спостережливість, допитливість.
Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово)
Мета: перевірити вміння учнів слухати незнайомий текст та розуміти його (сприйняття й розуміння змісту, основної думки, образних висловів тощо); розвивати мовлення; виховувати спостережливість, допитливість.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми й мети уроку
ІІІ. Контрольне аудіювання
Варіант 1
ПЕЛЮСТКА ТА КВІТКА
У садочку на грядочці виросла гарна квітка жоржини. Біла, як мармур, духмяна. Літають над квіткою бджоли й джмелі, беруть чудовий нектар. У білій квітці жоржини сорок дві пелюстки. І ось одна з цих сорока двох пелюсток загордилася:— Я найкраща. Без мене й квітка не квітка. Я найголовніша.
Ось візьму та піду — що мені?
Промовила це Пелюстка, напружилася й вилізла з квітки жоржини, скочила на землю. Сіла вона в кущі шипшини й дивиться: що ж квітка робитиме? А квітка байдужки собі. Біла, духмяна,усміхається сонцю, згукує до себе бджіл і джмелів.
Пішла собі Пелюстка. Довго ходила, аж зустрічає Муравлика.— Ти хто?— Я Пелюстка. Найкраща. Найголовніша. Без мене й квітка неквітка,— пояснює.— Пелюстка? Знаю пелюстку я у квітці, а на двох тоненькихлапках не знаю,— відповідає Муравлик.
Ходила бідна Пелюстка, ходила до вечора та й засохла. А квіткавсе цвіте, біла, духмяна, усміхається сонцю, і літають над нею, які раніше, бджоли й джмелі. Ось така, бачте, казка. Квітка й без однієї пелюстки квітка. А пелюстка без квітки — ніщо! (182 слова) За В. Сухомлинським
Оберіть правильну відповідь на запитання.
1. Яка квітка виросла на грядочці?
а) Рожева троянда;
б) біла жоржина;
в) біла лілея.
2. Чому квітку покинула одна із її сорока двох пелюсток?
а) Захотіла помандрувати;
б) із цікавості до навколишнього світу;
в) тому що загордилася.
3. Що сталося з квіткою?
а) Усе цвіла й згукувала бджіл і джмелів;
б) змарніла, і бджоли та джмелі забули про неї;
в) образилася на Пелюстку й страшенно злостилася.
4. Кого зустріла Пелюстка?
а) Коника;
б) Муравлика;
в) Жучка.
5. Що сказав Муравлик Пелюстці?
а) Визнав Пелюстку та побажав їй веселих мандрів;
б) визнав Пелюстку та привітав її вчинок;
в) сказав, що знає пелюстку в квітці, а на двох лапках —не знає.
6. Що довела ця історія з Пелюсткою?
а) Що квітка та пелюстка можуть існувати одна без одної;
б) що пелюстка без квітки — ніщо;
в) що горда Пелюстка здатна на сміливий крок.
Варіант 2
ГРУШІ — ДВІ І ОДНА
Якось ми з Оксаною сиділи на лаві у сквері. Повз нас стежкою пройшла бабуся. В одній руці вона несла кошик з грушами, другою спиралася на сукувату палицю.
Спіткнулася бабуся і мало не впала. А кошик не втримала, випустила з рук, і груші розсипалися.— От лихо! — скрушно зітхнувши, мовила бабуся й заходилася збирати груші.
Тільки їй, старенькій, дуже важко було нахилятися.Та вона ще й не добачала: мацає, мацає рукою навколо себе, аж поки знайде якусь грушу.
Я підійшов до бабусі і почав показувати, де вони лежать.— Ось… ось… — тикав пальцем.
А коли бабуся мацала не там, куди показував, то аж сердився: —Та не там! Ось тут!
До нас підбігла Оксана. Але вона не стала підказувати. Присіла навпочіпки, швиденько зібрала груші у фартушок і висипала в кошик.— Всі? — спитала бабуся.— Всі! — дружно відповіли ми.— Спасибі, дітки, що допомогли,— подякувала вона і простягнула нам груші.— Це тобі, дівчинко,— бабуся дала Оксані дві здоровенніз рум’яними боками груші—А це тобі хлопчику…
У руціу мене опинилася одна груша, також велика й рум’яна. Бабуся ще раз подякувала, попрощалася й пішла далі.
Ми раді були. Одразу ж побігли додому розповісти мамі, як допомогли старенькій і які гарні груші вона дала нам. Мама теж раділа,що в неї такі виховані та чемні діти.
— Молодці, молодці! — хвалила. А потім помітила, що в Оксанидві груші, а в мене одна.
Вона з подивом дивилася на мене.— Ти вже встиг з’їсти другу?— Ні, не їв,— відповів я.— Бабуся дала Оксані дві, а мені тількиодну.— Чого ж це? — не зрозуміла мама.— Не знаю… Може, тому, що Оксана дівчина, або тому, щомала?
Я здвигнув плечима.— Та ні, тут щось не те,— не погодилась мама.— Ану розкажіть докладніше, як ви допомагали бабусі.
І ми розповіли.— От тепер мені зрозуміло, чому вона тобі, Ромо, тільки однугрушу дала,— сказала мама,— а могла б зовсім не дати.— Чому? — зніяковів я.— А ти сам добре поміркуй,— відповіла мама. Б. Комар
Тестування
1. Назвіть головних дійових осіб оповідання.
а) Рома, бабуся;
б) Рома, Оксана, бабуся, мама;
в) Бабуся, Рома, Оксана.
2. Що сталося з бабусею?
а) Вона майже впала й розсипала груші;
б) вона впала і розсипала груші;
в) вона не могла нести важкий кошик.
3. Я к допоміг бабусі Рома?
а) Він показав, де лежать розсипані груші;
б) він зібрав груші і поклав у бабусин кошик;
в) він узяв кошик і поніс.
4. Як допомогла бабусі Оксана?
а) Сказала, скільки груш ще не зібрано;
б) швиденько зібрала груші у фартушок і висипала в кошик;
в) покликала на допомогу брата.
5. Як бабуся віддячила дітям?
а) Дала Ромі й Оксані по одній груші;
б) дала Ромі одну грушу, а Оксані — дві;
в) віддала дітям усі груші.
6. Ч ому бабуся по-різному віддячила дітям?
а) Бо Оксана — мала дівчинка;
б) бо Рома не заслужив подяки;
в) у бабусі було всього три груші.
ІV. Підсумок уроку