Літературне читання. Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово)

Про матеріал

Літературне читання. Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово).

Мета: перевірити вміння учнів слухати незнайомий текст та розуміти його (сприйняття й розуміння змісту, основної думки, образних висловів тощо); розвивати мовлення; виховувати спостережливість, допитливість.

Перегляд файлу

Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово)

Мета: перевірити вміння учнів слухати незнайомий текст та розуміти його (сприйняття й розуміння змісту, основної думки, образних висловів тощо); розвивати мовлення; виховувати спостережливість, допитливість.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку

ІІІ. Контрольне аудіювання

Варіант 1

ПЕЛЮСТКА ТА КВІТКА

У садочку на грядочці виросла гарна квітка жоржини. Біла, як мармур, духмяна. Літають над квіткою бджоли й джмелі, беруть чудовий нектар. У білій квітці жоржини сорок дві пелюстки. І ось одна з цих сорока двох пелюсток загордилася:— Я найкраща. Без мене й квітка не квітка. Я найголовніша.

Ось візьму та піду — що мені?

Промовила це Пелюстка, напружилася й вилізла з квітки жоржини, скочила на землю. Сіла вона в кущі шипшини й дивиться: що ж квітка робитиме? А квітка байдужки собі. Біла, духмяна,усміхається сонцю, згукує до себе бджіл і джмелів.

Пішла собі Пелюстка. Довго ходила, аж зустрічає Муравлика.— Ти хто?— Я Пелюстка. Найкраща. Найголовніша. Без мене й квітка неквітка,— пояснює.— Пелюстка? Знаю пелюстку я у квітці, а на двох тоненькихлапках не знаю,— відповідає Муравлик.

Ходила бідна Пелюстка, ходила до вечора та й засохла. А квіткавсе цвіте, біла, духмяна, усміхається сонцю, і літають над нею, які раніше, бджоли й джмелі. Ось така, бачте, казка. Квітка й без однієї пелюстки квітка. А пелюстка без квітки — ніщо! (182 слова) За В. Сухомлинським

Оберіть правильну відповідь на запитання.

1. Яка квітка виросла на грядочці?

а) Рожева троянда;

б) біла жоржина;

в) біла лілея.

2. Чому квітку покинула одна із її сорока двох пелюсток?

а) Захотіла помандрувати;

б) із цікавості до навколишнього світу;

в) тому що загордилася.

3. Що сталося з квіткою?

а) Усе цвіла й згукувала бджіл і джмелів;

б) змарніла, і бджоли та джмелі забули про неї;

в) образилася на Пелюстку й страшенно злостилася.

4. Кого зустріла Пелюстка?

а) Коника;

б) Муравлика;

в) Жучка.

5. Що сказав Муравлик Пелюстці?

а) Визнав Пелюстку та побажав їй веселих мандрів;

б) визнав Пелюстку та привітав її вчинок;

в) сказав, що знає пелюстку в квітці, а на двох лапках —не знає.

6. Що довела ця історія з Пелюсткою?

а) Що квітка та пелюстка можуть існувати одна без одної;

б) що пелюстка без квітки — ніщо;

в) що горда Пелюстка здатна на сміливий крок.

Варіант 2

ГРУШІ — ДВІ І ОДНА

Якось ми з Оксаною сиділи на лаві у сквері. Повз нас стежкою пройшла бабуся. В одній руці вона несла кошик з грушами, другою спиралася на сукувату палицю.

Спіткнулася бабуся і мало не впала. А кошик не втримала, випустила з рук, і груші розсипалися.— От лихо! — скрушно зітхнувши, мовила бабуся й заходилася збирати груші.

Тільки їй, старенькій, дуже важко було нахилятися.Та вона ще й не добачала: мацає, мацає рукою навколо себе, аж поки знайде якусь грушу.

Я підійшов до бабусі і почав показувати, де вони лежать.— Ось… ось… — тикав пальцем.

А коли бабуся мацала не там, куди показував, то аж сердився: —Та не там! Ось тут!

До нас підбігла Оксана. Але вона не стала підказувати. Присіла навпочіпки, швиденько зібрала груші у фартушок і висипала в кошик.— Всі? — спитала бабуся.— Всі! — дружно відповіли ми.— Спасибі, дітки, що допомогли,— подякувала вона і простягнула нам груші.— Це тобі, дівчинко,— бабуся дала Оксані дві здоровенніз рум’яними боками груші—А це тобі хлопчику…

У руціу мене опинилася одна груша, також велика й рум’яна. Бабуся ще раз подякувала, попрощалася й пішла далі.

Ми раді були. Одразу ж побігли додому розповісти мамі, як допомогли старенькій і які гарні груші вона дала нам. Мама теж раділа,що в неї такі виховані та чемні діти.

— Молодці, молодці! — хвалила. А потім помітила, що в Оксанидві груші, а в мене одна.

Вона з подивом дивилася на мене.— Ти вже встиг з’їсти другу?— Ні, не їв,— відповів я.— Бабуся дала Оксані дві, а мені тількиодну.— Чого ж це? — не зрозуміла мама.— Не знаю… Може, тому, що Оксана дівчина, або тому, щомала?

Я здвигнув плечима.— Та ні, тут щось не те,— не погодилась мама.— Ану розкажіть докладніше, як ви допомагали бабусі.

І ми розповіли.— От тепер мені зрозуміло, чому вона тобі, Ромо, тільки однугрушу дала,— сказала мама,— а могла б зовсім не дати.— Чому? — зніяковів я.— А ти сам добре поміркуй,— відповіла мама. Б. Комар

Тестування

1. Назвіть головних дійових осіб оповідання.

а) Рома, бабуся;

б) Рома, Оксана, бабуся, мама;

в) Бабуся, Рома, Оксана.

2. Що сталося з бабусею?

а) Вона майже впала й розсипала груші;

б) вона впала і розсипала груші;

в) вона не могла нести важкий кошик.

3. Я к допоміг бабусі Рома?

а) Він показав, де лежать розсипані груші;

б) він зібрав груші і поклав у бабусин кошик;

в) він узяв кошик і поніс.

4. Як допомогла бабусі Оксана?

а) Сказала, скільки груш ще не зібрано;

б) швиденько зібрала груші у фартушок і висипала в кошик;

в) покликала на допомогу брата.

5. Як бабуся віддячила дітям?

а) Дала Ромі й Оксані по одній груші;

б) дала Ромі одну грушу, а Оксані — дві;

в) віддала дітям усі груші.

6. Ч ому бабуся по-різному віддячила дітям?

а) Бо Оксана — мала дівчинка;

б) бо Рома не заслужив подяки;

в) у бабусі було всього три груші.

ІV. Підсумок уроку

doc
Додано
25 березня 2018
Переглядів
3034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку