Літературне читання. Розробка уроку з літературного читання О.Романчук «Соловейко з одним крилом»

Про матеріал

Конспект уроку з літературного читання був складений відповідно до підручника Н. Богданець-Білоскаленко, Ю.Шумейко за програмою О.Я.Савченко. НУШ

Перегляд файлу

Розробка уроку з літературного читання 3 клас

 

Тема: О.Романчук «Соловейко з одним крилом»

 

Мета: удосконалювати навички правильного, виразного читання,  усвідомлювати прочитане. Уміти визначати головну думку,               розмірковувати над заголовком. Навчити висловлювати морально-              етичне судження. Узагальнити знання учнів за розділом.

 

Обладнання: малюнки із зображенням птахів, збірки творів письменників, картки-блискавки, карта подорожі.

 

                                                Хід уроку

I. Організація класу

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі

Привітайте, в добрий час

Гостей посмішкою й миром

Ми вам раді люди добрі

І вітаєм щиро вас

Тож запрошуєм ласкаво,

На урок читання до нас в клас.

 

II. Мовна розминка

1. Попрацюємо поетами. Додайте рими.

Діти ходили, діти блукали

Дружно у парку казку ... (шукали)

Може, під кущиком, чи під місточком

Може, накрилась кленовим ... (листочком)?

Хлопці гасали, бешкетували ..

Що ви? Це казку вони ... (доганяли).

– Казко, постій гей, озовися!

Та не жартуй з нас, тихо не ... (смійся).

Ні, нашу казку кізонька ... (з’їла).

Та слава Богу, казка знайшлася

Будемо слухать, чи гарна ... (вдалася).

 

  • Придумайте назву до вірша. 

(Пошук казки. Ми шукаємо казку.)

2. Гра “Дешифрувальник”

 

– Розшифруйте вислів, який має такий цифровий код:

4 2 6 7 8 1 6 0 8 9 1         5 1 3 5 1 

 (Літературна казка)

3. “Мозковий штурм”

  • Хто складає літературні казки?
  • Чим літературні казки відрізняються від народних?
  • Казки яких авторів ви читали?
  • Дайте визначення “казки”.

 

III. Повідомлення теми уроку

 Сьогодні прочитаємо казку відомого українського письменника Івана Франка “Соловейко з одним крилом”.

Уважно розгляньте вітрильник зображений на дошці і прочитайте, які завдання стоять перед нами на сьогоднішньому уроці.

Наш вітрильник вирушає у цікаву подорож. Ось перед нами мапа нашої мандрівки.

 

IV. Опрацювання казки О. Романчука “Соловейко з одним крилом”

 

1. Річка «загадкова» 

Підготовка до читання казки. Відгадування загадки.

Хто це веснонці – весні

В гаю тьохкає пісні?

Хто це гарно так співає

Що аж серце завмирає? (Соловейко)

                      Марія Пономаренко

 

2. Робота над заголовком казки

      – Учні читають заголовок казки і висловлюють припущення, про кого чи про що йтиметься у казці.

 

3. Робота з картками-блискавками

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   – Навесні у багатоголосому хорі ви почуєте тріскотіння сороки, каркання ворони, трелі солов’я.

 У казках птахи, як і всі тварини розмовляють. А як насправді можуть вони розмовляти?

 Пернаті розмовляють крилами, посвистом, демонструють своє строкате пір’я. Однак найчастіше спілкуються за допомогою звуків. Їхнє різноголосе щебетання – це сигнали за допомогою яких птахи можуть передавати інформацію про небезпеку, місце знаходження корму, тощо.

 Підраховано, що голоси і пісні птахів мають близько 400 відтінків.

(Розповідь учнів які минулого уроку працювали за контрактами).

 

4. “Затока читайликів”

а) Первинне читання казки (мовчки).

(Діти, які працюють за контрактом виконують завдання № 1; 2).

Метод «Мікрофон»

Учні виконавши завдання № 2 за контрактом, ставлять питання до прочитаного тексту.

 

  • Хто народився у Соловейка з Солов’їхою?
  • Яким було пташеня?
  • Чи задоволені були птахи здоров’ям Солов’ятка?
  • Як проминуло літо пташеняти?

б) Повторне читання казки по абзацах.

    (Діти виконують завдання за контрактом № 3).

в) Вибіркове читання.

  • Чому засумували батьки?
  • Яким росло пташеня?
  • Чому дівчата співали сумні пісні? Що впливало на їхній настрій?

 

5. Півострів – “Відпочинок” (Фізкультхвилинка)

 

6. “Острів розумники і розумниці”

За складеним планом діти переказують казку.

а) Народження  пташеняти.

б) Розпач батьків.

в) Настало тепле літо.

г) Сумні пісні дівчат.

 

7. “Річка роздумів”

 Визначити головну думку казки (1 частини)

  • Він співає лише на один лад.
  • Турботливі батьки.
  • Ти покажи нам своє – солов’їне мистецтво.
  • Соловейко-калічка.

 

8. Опрацювання 2 частини казки парами.

Учні читають казку по абзацах

 

9. “Озеро юних дослідників”

Метод «Мікрофон»

  • Коли Солов’ятко зрозуміло, що не схоже на інших?
  • Чи переживало воно?
  • Чому Соловейко-тато повернувся з великого зібрання сумний?
  • Що зграя вважала поганою прикметою?
  • Що спонукало Соловейка-тата заспівати?

       

10. “Інтерв’ю”

     – До нас в клас завітав журналіст. Він хоче взяти інтерв’ю.

Журналіст: Я завітав до вас з київського телебачення. Чув, що ви опрацювали цікаву літературну казку на уроці літературного читання.

  • Як називається казка з якою ви познайомились на уроці?
  • Чому вона називається літературною?
  • Хто автор цієї казки?
  • Що ви дізналися нового про письменника?

 

11. “Реклама”

 А зараз реклама.

(Під час реклами учні показують малюнки до казки).

 

V. Підсумок уроку. Оцінювання учнів

 

VI. Домашнє завдання:

1 група: читати казку і переказувати;

2 група: переказувати казку від першої особи;

3 група, яка працювала на уроці за контрактом – написати листа Солов’яткові, дати поради.

 

                          

 

 

 

docx
Додано
21 лютого 2021
Переглядів
2196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку