Літературне читання в 3 класі

Про матеріал
План-конспект уроку літературного читання в 3 класі. Тема: Чужому лихові не смійся. Л.Глібов. Байка "Чиж та Голуб".
Перегляд файлу

 

 

 

План-конспект уроку

літературного читання

в 3 класі

 

вчителя початкових класів

Полюх Людмили Василівни

Кам’янець-Подільського ліцею №1

Хмельницької обл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2023 рік

Тема уроку: Чужому лихові не смійся.

Леонід Глібов. Байка «Чиж та Голуб».

 

Мета уроку:

  • формувати і розвивати міжпредметні ключові компетентності (соціальну, читацьку, комунікативну);
  • продовжити знайомити учнів з творами українських письменників;
  • вчити розпізнавати байку серед віршованих творів;
  • удосконалювати навички правильного виразного читання;
  • розвивати потреби самопізнання і самовдосконалення, навички співпраці, культури командної роботи, зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів;
  • збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів;
  • виховувати в дітей вміння оцінювати вчинки-свої та оточуючих; викорінювати негативні риси людського характеру;
  • формувати в собі риси справжньої людини;
  • виховувати любов до рідної природи, рідного слова.

Обладнання: Презентація (файли), маски для інсценізації, картки з кросвордами для групової роботи, картки для заучування твору напам’ять (елементи методики «Ейдетика»).

 

Хід уроку:

I. Організація класу до уроку.

Девіз уроку:

Ти зосередься, до праці мерщій,

Усі перешкоди здолати зумій.

Працюй наполегливо, швидко, старанно,

щоб жодна хвилинка не втратилась марно.

 

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Робота з ребусами (в малих групах).

Ключове слово «Байка» в ребусах визначає тему уроку.

1 група. (мал.1)

2 група (мал.2)

3 група (мал.3)

 

4 група (мал.4)

5 група (мал.5)

2. Написання очікувань від уроку (діти на картках-стікерах записують , що очікують від уроку).

 

 

 

 

 

3. Повторення:

 ● Що таке байка? (Слайд №1)

● Чим відрізняється байка від інших віршованих творів? ( Слайд №2)

● Як називають автора байки? ( Слайд №3)

● Яку байку вивчали на минулому уроці? («Лебідь, Щука і Рак»)

● Хто є автором цієї байки? (Леонід Глібов. Інформація: Де народився?, Де жив?, Що вам відомо про Полтавщину?  А про що говорить картинка із зображенням кенара?) ( Під псевдонімом Дідусь Кенар Л.Глібов друкував свої байки, вірші, загадки).

● Повторення байки « Лебідь Щука і Рак» (хором).

III. Повідомлення теми уроку.

( Слайд № 4)

IV.Вивчення нового матеріалу.

1. Персонажі твору (Слайд № 5).

2. Короткі відомості про птахів ( чиж та голуб) ( Слайди  №6,7,8,9,10)

 

 

3. Читання байки вчителем.

4. Словникова робота. (Слайд №11, 12, 13.)

 

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (Вправа для очей)

https://www.youtube.com/watch?v=qWPw0h4KPLQ

 

5. Читання тексту байки учнями (гомоном).

Весною Чижик молоденький,

Такий співучий, проворненький,

В садочку все собі скакав

Та якось в западню й попав;

 

Сердега в клітці рветься, б’ється…

А Голуб бачить та й сміється:

— А що? Попавсь? От тобі й на!

Вже, певно, голова дурна…

 

Не бійсь, мене б не піддурили,

Хоч як би не хитрили,

Бо я не Чижик! Ні… оце! —

Аж гульк — і сам піймавсь в сильце.

 

Ото на себе не надійся,

Чужому лихові не смійся!

 

6. Бесіда після прочитаного:

  • Чому Чижик попав у сильце?
  • Які почуття він пережив? (Страх, несподіванка, розгубленість, наляканість)
  • Знайдіть у тексті байки слова Чижика. (Проблема. Їх там немає, тому що він був настільки наляканий, що не міг нічого сказати).
  • А як себе поводив Голуб в цей час?
  • Що він говорив? Як? (Зачитують учні)
  • Як в літературі називається розмова однієї особи? (Монолог).

7. Складання характеристики персонажів.

(На дошці картинки із зображенням птахів Чижа і Голуба. Діти прикріплюють характерні ознаки біля кожного з них).

Пихатий

Швидкий

Необачний

Талановитий

Хвалькуватий

Чванливий

Молодий

Самовпевнений

Байдужий

Зарозумілий

Безсердечний

Веселий

 

Які почуття викликає у вас персонаж  Голуба?

Висновок:

Автор наділив тварин, а в цій байці птахів, людськими якостями поведінки, щоб читач зрозумів недоліки і зробив висновки для себе).

Таке явище, коли  образах тварин, рослин, інших предметів і явищ ми уявляємо людей, називається алегорією.

8. ІНСЦЕНІЗАЦІЯ БАЙКИ

( Діти одягають маски і розігрують сценку).

V. Заключна частина.

1. Робота в парах.

Робота з прислів’ями. (Відновити прислів’я).

Яке із поданих прислів’їв буде повчальним підсумком, тобто мораллю?

(Підніміть цеглинку «Лего» того кольору, під яким номером написано прислів’я, що є мораллю байки).

2. Рефлексія.

  • Я маю свою думку.
  • Як би ви вчинили у цій ситуації?
  • Що ми, люди маємо робити для птахів?

ПІДСУМОК:

Питання добра і зла, зазнайства і лицемірства, байдужості і людяності завжди хвилювали людей і турбують зараз. А на прикладах героїв казок, байок ви повинні виробляти у себе ті риси характеру, які б допомогли вам стати справжніми людьми.

Д./З. ст. 120. Вивчити байку напам`ять.

На дошці картинки для заучування байки (Елементи методики «Ейдетики»).

 

 

 

docx
Додано
1 березня 2023
Переглядів
799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку