12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

Літературне свято "Вшановуємо Тараса Шевченка"

Про матеріал

Літературне свято "Вшановуємо Тараса Шевченка" можна проводити як у ході предметного чи тематичного тижня, так і під час роботи у пришкільному таборі. Звернення до творчості українського генія завжди актуальне, а з огляду на сьогодення – і поготів. Важливим елементом свята є використання українських рушників, українського національного вбрання. Доцільно буде провести це свято у народознавчій кімнаті шкільного музею. Якщо ж така кімната відсутня, то слід прикрасити зал (клас) вишитими рушниками, народними та державними символами України.

Перегляд файлу

Стахорщинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Літературне свято

 "Вшановуємо Тараса Шевченка"

для учнів 7-9 класів

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор сценарію

Максимович Т. М.,

учитель української мови та літератури

 

 

 

 

2018

 

Тема: Літературне свято "Вшановуємо Тараса Шевченка".

Мета: розширити знання учнів про творчість і життя Т. Г. Шевченка; сприяти національному вихованню учнів, формувати у дітей уміння працювати в команді, розвивати здатність до взаємодії; формувати громадянську і загальнокультурну компетентність, вміння вільно висловлювати свої думки; сприяти розвитку пізнавальної активності школярів та їх творчих здібностей; виховувати любов до поезії, бажання читати твори Т. Г. Шевченка.

Наочне оформлення:

- портрет Т. Г. Шевченка, вишиті рушники ( з експозиції народознавчої  кімнати);

- виставка творів Т. Г. Шевченка, учнівські роботи (ілюстрації до творів);

- презентація "Т. Г. Шевченко. Сторінками біографії";

- плакат-епіграф ("Твої думки, діла і заповіти – як вічне світло, як весняні квіти, цвітуть, живуть і будуть вічно жити!");

- плакат-девіз ( "Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не вартий пошани");

- кросворди на аркушах А4;

-  макет дерева життя Т. Г. Шевченка, листочки із кольорового паперу, клей-олівець;

- стенд «Мій родовід» (родовідні дерева учнів).

Обладнання: підставка-мольберт для учнівських робіт; проектор, екран.

Реквізит:кольоровий папір, шаблони для виготовлення паперових квітів та паперових віночків, паперові кольорові стрічки із завданнями (10 шт.), ножиці (6 шт.), простий олівець (6 шт.), клей-олівець (2 шт.)

Діти в українському народному одязі ( одяг з експозиції шкільної музейної кімнати).

 

Музичне оформлення: В. Сильвестров. Кантата «Думи мої, думи мої..» на слова Т. Г. Шевченка (1977).

 

 

Вступ.

 Літературне свято "Вшановуємо Тараса Шевченка" можна проводити як у ході предметного чи тематичного тижня, так і під час роботи у пришкільному таборі. Звернення до творчості українського генія завжди актуальне, а з огляду на сьогодення – і поготів. Важливим елементом свята є використання українських рушників, українського національного вбрання. Доцільно буде провести це свято у народознавчій кімнаті шкільного музею. Якщо ж така кімната відсутня, то слід прикрасити зал (клас) вишитими рушниками, народними та державними символами України.

 

ХІД СВЯТА

Вступне слово вчителя

 

 - Діти, вам добре відомо, що наша земля зветься Україною, ми – українцями. Ми любимо свій край, шануємо і поважаємо всіх людей на землі. І нашу Батьківщину теж знають і шанують у світі. Хто ж прославив нашу українську землю? (учні  дають свої варіанти відповідей).

Бесіда

- Кого  і чому ми називаємо видатними українцями?

- Яких славетних українців ви знаєте? А славетних односельців? (сконцентрувати  увагу учнів на односельцях, що воюють на Сході, були учасниками Революції Гідності).

- А чим ви можете і хочете прославити Україну?(Дати можливість усім бажаючим висловитися)

Слово вчителя:

- Девізом нашого сьогоднішнього свята є слова М. Рильського: "Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не вартий пошани" (плакат на дошці).Серед видатних українців найчастіше у ваших відповідях я чула ім"я Тараса  Григоровича Шевченка. Саме про нього, його творчість, його любов до України ми сьогодні і поговоримо. Перш ніж розпочати нашу розмову, давайте переглянемо презентацію"Т. Г. Шевченко. Сторінками біографії" (учитель коментує кожен слайд презентації, стисло переповідаючи біографію митця. Залучає учнів до діалогу).

План презентації:

  1. Дитинство.
  2. Життя у пана.
  3. Викуп з кріпацтва.
  4. Навчання в Академії мистецтв у Петербурзі.
  5. Період «трьох літ».
  6. Арешт і заслання.
  7. Повернення на Україну.
  8. Вшанування Кобзаря у світі.

 

 Нам з вами важко уявити Україну  часів Шевченка і те, як серед ланів золотої пшениці, зелених садів, тихих вод і ясних зір жилося пригніченому, змореному народу. Про все це поет писав у своїх творах. Ви проілюстрували деякі з них (учитель звертає увагу учнів на заздалегідь підготовлену виставку ілюстрацій до  творів Шевченка та про Шевченка).Тож завітаємо до вашої картинної галереї.

Кртинна галерея (учні по-черзі підходять до своїх ілюстрацій та презентують їх (називають проілюстрований твір, техніку виконання. мотивують свій вибір, називають епізоди біографії Кобзаря, пов"язані з твором (якщо знають).

Учитель

- Отже, ваші  малюнки допомогли нам уявити, в якому чудовому куточку України жив Тарас Шевченко. Ви вдома та на уроках познайомилися з великою кількістю поетичних творів Кобзаря і підготувалися до конкурсу читців. Тож розпочнемо конкурс (обирають журі з учителів, учнів 8-9 класів та батьків,які можуть бути присутніми на святі. Журі оголошує результати, обґрунтувавши їх. Бажано відмітити з позитивного боку виступи  усіх читців).

Учитель

- Я просила вас принести  на сьогоднішнє свято свої родовідні дерева. Дякую, що виконали моє прохання. Впевнена, що  у родоводі кожного з вас є видатні українці, які прославили свою маленьку Батьківщину – с. Стахорщину. Пропоную поділитися з нами цікавою інформацією про них (учні розповідають про видатних людей свого роду: учасників ІІ світової, бійців АТО,  учасників Революції Гідності, ветеранів праці, жінок, що мають звання "мати-героїня" і т. ін.).

  А тепер – пропоную вам конкурс знавців життєпису Т. Г. Шевченка (на дошці – "Дерево життя і творчості Т. Г. Шевченка". На дереві – дати. Діти прикріплюють до дерева листочки з правильними відповідями – подіями, що відповідають датам).

 

1. 9 березня 2014 - …(народився Т. Г. Шевченка)

2. 1925 - … (залишився круглим сиротою).

3. 22 квітня 1838 -(викупили з кріпацтва).

4. 1838 - … (вступив до Академії мистецтв у Петербурзі).

5. 1840… - (вийшов у світ "Кобзар").

6. 1843 - … (повернувся в Україну із Петербурга).

7. 1845 - …. (закінчив Академії мистецтв).

8. 1847 - … (арешт, заслання).

9. 1858 - …(звільнення і повернення із заслання).

10. 10 березня 1861 - ….(Т.Г. Шевченко помер)

 

- Дякую вам, шановні учні, за те, що так гарно знаєте основні дати життя і творчості Т. Г. Шевченка. А тепер давайте перевіримо, чи ж так саме добре ви знаєте твори великого поета.

Конкурс "Розумники" (Діти діляться на 2 команди. Учитель роздає дітям шаблони , за допомогою яких вони швидко зможуть  виготовити віночки із паперових квітів (залежно від рівня знань дітей про символічне значення квітів у вінку учитель може провести відповідну роботу: вести невимушену бесіду з учнями або ж розказувати їм про символічне значення барвінку, чебрецю, маку і т. д.).  Паперові стрічки вчитель приклеює до віночків.  По-черзі учасники команд відривають паперову стрічку з вінка, на якій написано цитату  з поезій  Шевченка,радяться з командою  та  називають  поезію, цитуючи якомога більше  рядків з неї. Якщо команда не знає відповіді, то питання переходить до іншої команди.( 1 відповідь – 1 бал).

  1. «…соловейко в темнім гаї

сонце зустрічає..»                                    («Світає…»: «Сон» комедія)

  1. «…пташечка зраділа і защебетала»       («Зацвіла в долині…»)
  2. «…у Дніпра веселочка воду позичає…» («Зоре моя вечірняя…»)
  3. «..край дороги гне тополю

До самого долу..»                                   («Тополя»)

  1. «…Сидить

Неначе й досі сивий дід

Коло хатиночки і бавить

Хорошеє та кучеряве

Своє маленькеє внуча…»                        («І досі сниться…»)

  1. «…хлюпочуться качаточка поміж осокою..»   («Тече вода із-за гаю»)
  2. «…цвітуть сади,біліють хати,

А на горі стоять палати…»                 (« Село! І серце одпочине…» поема             «Княжна»)

  1. «…а мати хоче научати,

так соловейко не дає..»                      («Садок вишневий…»)

  1. « ….І сонце спатоньки зове

У синє море: покриває…»                  («За сонцем хмаронька пливе..»)

  1. «…Ще треті півні не співали,

Ніхто ніде не гомонів…»                   («Тополя…»: «Реве та стогне…»)

  1.  «Та не довго сонце гріло,

Недовго молилось…

Запекло, почервоніло

І рай запалило»                                  («Мені тринадцятий минало…»)

  1.  «..Щоб лани широкополі,

І Дніпро, і кручі

Було видно…»                                    («Заповіт»)

Учитель підводить підсумок, відзначає кращу командну роботу.

  • А зараз – невеличка музична пауза. Давайте заспіваємо разом з Кобзарем (звучить мелодія «Думи мої…»)

 

Кросворд «Білі плями» (робота в командах)

(Перемагає та команда, яка швидше впорається та отримає по вертикалі «Шевченко»)

  1. «Вітер з гаєм розмовляє, … з осокою»
  2. «Поплив човен в синє ...»
  3. «Пливе човен по Дунаю один за …»
  4. «Пливе … води повен»
  5. «Садок … коло хати»
  6. «… зіронька встає»
  7. «А мати хоче научати,

так …. не дає»

  1. «Поклала мати коло хати

маленьких … своїх»

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заключна частина

Слово вчителя

  • Наше літературне свято добігає кінця. Сподіваюся, що  воно сподобалося. А зараз я передаю слово вам, шановні учні.

«Інтерв'ю»

  • Ким є Т. Шевченко для України?
  • Як його називають у народі?
  • Де і в якій сім’ї народився Т. Шевченко?
  • Хто допоміг поетові стати вільною людиною?
  • Чому Т. Г. Шевченко був заарештований та відправлений на заслання?
  • Де похований геніальний поет?
  • Чи є у вашій родині «Кобзар»?
  • Якій твір Т. Г. Шевченка є для вас найціннішим?

Учитель: -А я найбільше люблю ось ці рядки великого генія:

 

                                      Свою Україну любіть.

Любіть її… во врем'я люте,

В остатню, тяжкую минуту

За неї Господа моліть.

 

Розкуйтеся, братайтеся!

У чужому краю

Не шукайте, не питайте

Того, що немає

І на небі, а не тілько

На чужому полі.

В своїй хаті своя й правда,

І сила, і воля.

 

 

 Саме цими безсмертними словами українського генія, які уже майже два століття звучать як заклик до всіх Українців, я і хочу завершити наше свято. А вам, дорогі учні, раджу читати «Кобзар» щодня, бо ця книга –  це книга життєвої мудрості, яка допоможе знайти відповіді на безліч запитань і стане мудрим порадником у житті. До нових зустрічей!

 

 

Матеріал для кольорових паперових  стрічок

 

 «…соловейко в темнім гаї сонце зустрічає..»    

 

«…пташечка зраділа і защебетала»     

 

«…у Дніпра веселочка воду позичає…»

 

«..край дороги гне тополю /До самого долу..»

 

«…Сидить /Неначе й досі сивий дід/ Коло хатиночки і бавить /Хорошеє та кучеряве /Своє маленькеє внуча…»

 

«…хлюпочуться качаточка поміж осокою..»  

 

«…цвітуть сади,біліють хати, /А на горі стоять палати…» 

 

«…а мати хоче научати,/так соловейко не дає..»    

 

« ….І сонце спатоньки зове/ У синє море: покриває…» 

 

«…Ще треті півні не співали, /Ніхто ніде не гомонів…»

 

 «Та не довго сонце гріло,/Недовго молилось…/Запекло, почервоніло

І рай запалило» 

 

«..Щоб лани широкополі,/ І Дніпро, і кручі/ Було видно…»                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кросворд «Білі плями» (робота в командах

1«Вітер з гаєм розмовляє, … з осокою»

     2.«Поплив човен в синє ...»

3.«Пливе човен по Дунаю один за …»

4.«Пливе … води повен»

5.«Садок … коло хати»

6.«… зіронька встає»

7.«А мати хоче научати,

так …. не дає»

8.«Поклала мати коло хати

маленьких … своїх»

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
11 травня 2018
Переглядів
659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку