На допомогу вчителеві.
Підсумкові к/р з української літератури для 9 класу. Не мої
.
Підсумкова контрольна робота /9 клас/
I семестр
Усна народна творчість. Давня література. Нова українська література
ПІБ (учня /учениці)____________________________________ Клас__________________
У завданнях 1—6 потрібно вибрати одну правильну відповідь.
Де общеє добро в упадку,
Забудь отця, забудь і матку,
Лети повинность ісправлять...
Де плаче сестриця,
Там слізок криниця.
Завдання 7—9 на встановлення відповідності.
7. Установіть відповідність між назвою та жанром твору.
|
|
Назви творів |
|
Жанр |
□ |
1 |
«Енеїда» |
А |
повість |
□ |
2 |
«Пан та Собака» |
Б |
байка |
□ |
3 |
«Дивлюсь я на небо...»/ триптих «Небо» |
В |
поема |
□ |
4 |
«Маруся» |
Г |
балада |
|
|
|
Д |
романс |
Твори Цитати
Лубенський, Гадяцький, Полтавський
В шапках, було, як мак, цвітуть.
Як грянуть, сотнями ударять,
Перед себе списи наставлять,
То мов мітлою все метуть...»
Водиться з ними хай тобі господь поможе,
Із ними можна їсти й пить, А цілувать їх — крий нас боже!»
грішникам такого задають бешкету, що і старикам невпам'ятку».
Не взяв її в примітку!
Співа співець — ніхто йому
З душі не кине квітку!»
Д «— У вас, у жінок, усе з очей. Чи дитина змерзла на холоді, чи дитині душно в хаті, ви кажете: з очей; голодна, їсти просить — з очей, наївшись, не хоче — і то з очей; чи засміялась, чи зажурилась, чи сіла, чи встала — усе з очей, усе про все у вас очі. А що очі можуть зробити? Нічого; дивляться собі на світ божий та й годі. Рукою чоловікові біду зробиш, а язиком ще й гіршу, а очі нічому не привинні».
Герої Характеристики
Бувалий, здатний, тертий, жвавий...»
Що робить — і сам не знаю».
Д «Кохаюся з лихом, привіту не знаю
І гірко, і марно свій вік коротаю,
І в горі спізнав я, що тільки одна —
Далекеє небо — моя сторона»
Байдуже смерті, мужик то чи цар, —
Все пожере, як солому пожар.
Хто ж бо зневажить страшну її сталь1
Той, в кого ...як чистий кришталь.
(Відповідь запишіть словом у відповідній граматичній формі.)
|
|
|
|
|
|
|
Бали________.
Підсумкова контрольна робота /9 клас/
I семестр
Усна народна творчість. Давня література. Нова українська література
ПІБ (учня /учениці)____________________________________ Клас__________________
Варіант 2
У завданнях 1—6 потрібно вибрати одну правильну відповідь.
... зрівнявши все злото,
Проти свободи воно лиш болото.
3. Оберіть правильне твердження.
□ А У родинно-побутових піснях розповідається про кохання, сімейне життя.
□ Б У родинно-побутових піснях величають господаря і господиню.
□ В У родинно-побутових піснях завжди є метаморфози.
□ Г У родинно-побутових піснях завжди розповідається про нерозділене кохання.
□ А розвінчування антигуманної моралі панівних верств суспільства
□ Б колоритні описи народних звичаїв, обрядів, одягу
□ В ідеалізація героїв
□ Г психологізм
Та вже ж твій син оженився,
Та взяв собі паняночку,
В чистім полі земляночку.
□А метафора □В гіпербола
□Б епітет □ Г порівняння
□ А Кончак □ В Гзак
□ Б Святослав □ Г Овлур
Завдання 7—9 на встановлення відповідності.
Назви творів Жанр
□ 1 «Наталка Полтавка» А повість
□ 2 «Маруся» Б байка
□ 3 «Рибалка» В драма
□ 4 «Ведмежий суд» Г балада
Д романс
Твори Цитати
□ 1 «Енеїда» А «Любов к отчизні де героїть,
Там сила вража не устоїть,
Там грудь сильніша од гармат,
Там жизнь — алтин, а смерть — копійка,
Там лицар — всякий парубійка,
Козак там чортові не брат».
□ 2 «Маруся» Б «Той дурень, хто дурним іде панам служити,
А більший дурень, хто їм дума угодити!».
□ 3 «Пан та Собака» В «І ви бога не боїтесь так говорити о своїх рідних? Хіба родителей почитати треба за їх одежу? Хіба не треба її уважати уже за те, що вона стара і старосвітських держиться обрядів?.. От які тепер синки на світі!».
□ 4 «Човен» Г «Боже милосердний! Отець наш небесний! І усе се, що тільки є на землі, у воді, під небесами, се усе ти тільки по єдиному милосердію своєму для чоловіка створив єси? А він, сеє мізернеє созданіє, ся билина, ся пиль і порошина, чи він же тобі благодарить?»
Д «Да як заховаться? Не можна ж вік цілий
Пробути з собою, одним.
Прощай, мій покою, пускаюсь у море!»
Герої Характеристики
□1 Рибалка А «— Але! Мабуть, чи не з слободи! Він з города, він свитник, коли чула. Та що вже за завзятий! Вже де появиться, то усі дівчата коло нього. І танцювати, і жартувати, не узяв його біс. Та й красивий же! Бач, як вихиляється, за тин держачись! Спина так і гнеться, неначе молодий ясенок, а з виду як намальований: очі йому як зірочки, а патли так і мотаються: бач по-купечеському...»
□2 Василь Б «Прямий, як сосна, величавий,
Бувалий, здатний, тертий, жвавий...»
□3 Еней В «Що рибка смик — то серце тьох!..
Серденько щось ... віщує:
Чи то журбу, чи то переполох,
Чи то коханнячко?.. Не зна він — а сумує!..»
□4 Петро Г «Один собі живу на світі, як билинка на полі; сирота — без роду, без племені,
без талану і без приюту. Що робить — і сам не знаю».
Д «Я бідний був тогді і любив Наталку без всякой надежди. Тепер, наживши кровавим потом копійку, спішив, щоб багатому Терпилові показатись годним його дочки; но вмісто багатого батька найшов мать і дочку в бідності і без помощі».
|
|
|
|
|
|
Бали_________.
Підсумкова контрольна робота /9 клас/
II семестр
Нова українська література
ПІБ (учня /учениці)____________________________________ Клас__________________
Варіант 1
У завданнях 1—6 потрібно вибрати одну правильну відповідь.
□ А «І мертвим, і живим...» □ В «Кавказ»
□ Б «Гайдамаки» □ Г «Сон (У всякого своя доля...)»
□ А «Мені однаково...» □ В «До Основ'яненка»
□ Б «Кавказ» □ Г «Катерина»
□ А замаскована насмішка □ В викривальна, особливо дошкульна насмішка
□ Б м'яка карикатура □ Г сатиричний, переносно-смішний малюнок
□ А Гонта □ В Залізняк
□ Б Галайда □ Г Титар
□ А Устини □ В Катрі
□ Б панночки □ Г панночки із сусіднього маєтку
□ А Кульмінація на початку твору □ В розлога, докладна експозиція
□ Б розгортання двох сюжетних ліній □ Г дуже виразна кульмінація твору
Завдання 7—9 на встановлення відповідності.
□ 1 Тур
□ 2 Шраменко
□ 3 Сомко
□ 4 Шрам
А .. .не сидів би у своїй парафії, чуючи, як ллється рідна йому кров за безбожний глум польських консистентів... над українцями, за наругу католиків і уніатів над греко-руською вірою
Б ...тільки похитувавсь, гладячи черево; а щоки — як кавуни: сміявсь од щирого серця. Така була в його вдача
В Він добрий був син і щирий козак; лучче йому з нудьги загинути, ніж панотця навік преогорчити і золоту свою славу гряззю закаляти
Г ...високий, огрядний собі пан, кругловидий, русявий; голова в кучерях, як у золотому вінку; очі ясні, веселі, як зорі; і вже чи ступить, чи заговорить, то справді по-гетьманськи
Д ...здоровенний козарлюга. Пика широка, засмалена на сонці; сам опасистий; довга, густа чуприна, піднявшись перше вгору, спадала за ухо, як кінська грива; уси довгі, униз позакручувані, аж на жупан ізвисали; очі так і грають, а чорні, густі брови аж геть піднялись над тими очима...
□ 1 1838 р. А надруковано збірку «Кобзар»
□ 2 1840 р. Б арешт Т. Шевченка в Києві
□ 3 1846 р. В викуп із кріпацтва
□ 4 1847 р. Г повернення поета із заслання
Д участь у Кирило-Мефодіївському братстві
□ 1 Гіпербола А Доборолась Україна
До самого краю
□ 2 Метонімія Б Настане суд, заговорять
І Дніпро, і гори!
□ 3 Персоніфікація В І потече сторіками
Кров у синє море...
□ 4 Антоніми Г Не дуріте самі себе,
Учітесь, читайте...
Д Нема пекла, ані Раю.
Немає й Бога, тілько я!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Бали__________.
Підсумкова контрольна робота /9 клас/
II семестр
Нова українська література
ПІБ (учня /учениці)____________________________________ Клас__________________
Варіант 2
У завданнях 1—6 потрібно вибрати одну правильну відповідь.
□ А «Мені однаково...» □ В «До Основ'яненка»
□ Б «Кавказ» □ Г «Катерина»
□ А «Мені однаково...» □ В «Сон (У всякого своя доля...)»
□ Б «Кавказ» □ Г «Катерина»
3) Продовжте визначення: «Гротеск — це художній прийом, який заснований на...».
□ А явному спотворенні зображуваного □ В яскравому прикрашанні зображуваного
□ Б навмисному приховуванні зображуваного □Г ліричному оспівуванні зображуваного
4) Визначте вірш Т. Шевченка, який є зразком медитації.
□ А «До Основ'яненка» □ В «Мені однаково...»
□ Б «Як умру, то поховайте...» □ Г «Думи мої...»
5) Визначте, чий це портрет («Чорна рада»): «... дідусь такий мізерний, мов зараз тілько з неволі випущений: невеличкий, похилий, очі йому позападали і наче до чого придивляються...».
□ А Василя Невольника □ В Михайла Череваня
□ Б Михайла Шрама □ Г Божого Чоловіка
6) В уривку з повісті «Інститутка» Стоока наче вона була, усе бачила, усюди, як та ящірка, по хутору звивалася, і Бог її знає, що в їй таке було: тільки погляне, то наче за серце тебе рукою здавить наявні всі названі художні засоби, КРІМ
□ А порівняння □ В гіперболи
□ Б епітета □ Г алегорії
Завдання 7—9 на встановлення відповідності.
7) Установіть відповідність між героєм твору П. Куліша «Чорна рада» та вчинком.
□ 1 Петро Шрам А хоче врятувати ув'язненого Сомка ціною власного життя
□ 2 Кирило Тур Б рятує викрадену Лесю
□ 3 Божий Чоловік В лікує зіллям і молитвою хворих
□ 4 Іван Брюховецький Г здобуває владу безпечним шляхом
Д планує позаводити чесні суди, школи, академії, друкарні
□ 1 поема А «Заповіт»
□ 2 елегія Б «Причинна»
□ 3 балада В «Гайдамаки»
□ 4 послання Г «До Основ’яненка»
Д «Думи мої, думи мої...»
□ 1 оксиморон А І в темній темниці...
Голодом замучив...
□ 2 тавтологія Б Так із його, сердешного,
Кров, як воду, точить!..
□ 3 порівняння В ... Тополі по волі...
Розмовляють з полем...
□ 4 персоніфікація Г ... А той нишком у куточку
Гострить ніж на брата.
Д На той остатній Страшний Суд
Мертвеці за правдою встають.
Пророче наш! Моя ти ...
Твоєю думу пазову.
(Відповідь запишіть словом у відповідній граматичній формі).
|
|
|
|