Підсумкові к/р з української літератури для 9 класу. Не мої

Про матеріал

На допомогу вчителеві.



Підсумкові к/р з української літератури для 9 класу. Не мої





.

Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота /9 клас/

I семестр

Усна народна творчість. Давня література. Нова українська література

ПІБ (учня /учениці)____________________________________ Клас__________________

Варіант 1

У завданнях 1—6 потрібно вибрати одну правильну відповідь.

  1. Визначте жанр твору «Цвіте терен, цвіте терен».
  • А Родинно-побутова пісня  В козацька пісня
  • Б балада  Г суспільно-побутова пісня
    1. Укажіть твір, із якого взято уривок:

Де общеє добро в упадку,

Забудь отця, забудь і матку,

Лети повинность ісправлять...

  • А «De libertate»  В «Слово о полку Ігоревім»
  • Б «Ой летіла стріла»  Г «Енеїда»
  1. Оберіть правильне твердження.
  • А Баладі властиві такі ознаки: незвичайність подій, гострота у вирішенні конфлікту.
  • Б Баладі властиві такі ознаки: наявність казкових елементів, виконання речитативом.
  • В Баладі властиві такі ознаки: розповідають про реальні події, мають велику кількість персонажів.
  • Г Баладі властиві такі ознаки: похмурий колорит, виконання гуртовим багатоголоссям.
  1. Укажіть, що не є ознакою романтизму.
  • А віра в силу розуму  В символізм
  • Б фатальність  Г іронічність
  1. Визначте художній засіб, використаний у рядку:

Де плаче сестриця,

Там слізок криниця.

  • А метафора  В гіпербола
  • Б епітет  Г порівняння
  1. Згадайте, коли відбуваються події в «Слові о полку Ігоревім».
  • А ХІ ст.  В XIII ст.
  • Б XII ст.  Г XIV ст.

Завдання 7—9 на встановлення відповідності.

 7. Установіть відповідність між назвою та жанром твору.

 

 

Назви творів

 

Жанр

1

«Енеїда»

А

повість

2

«Пан та Собака»

Б

байка

3

«Дивлюсь я на небо...»/ триптих «Небо»

В

поема

4

«Маруся»

Г

балада

 

 

 

Д

романс

  1. Установіть відповідність між творами та цитатами.

Твори Цитати

  • 1 «Енеїда» А «Так славнії полки козацькі

Лубенський, Гадяцький, Полтавський

В шапках, було, як мак, цвітуть.

Як грянуть, сотнями ударять,

Перед себе списи наставлять,

То мов мітлою все метуть...»

  • 2 «Маруся» Б «Мій батько так казав: «З панами добре жить,

Водиться з ними хай тобі господь поможе,

Із ними можна їсти й пить, А цілувать їх — крий нас боже!»

  • 3 «Вовк і Огонь» В «Тілько великим грішникам часто і даром проходить, а маленьким

грішникам такого задають бешкету, що і старикам невпам'ятку».

  • 4 «Наталка Полтавка»         Г «Співає пташка, і ніхто

Не взяв її в примітку!

Співа співець — ніхто йому

З душі не кине квітку!»

Д  «— У вас, у жінок, усе з очей. Чи дитина змерзла на холоді, чи дитині душно в хаті, ви кажете: з очей; голодна, їсти просить — з очей, наївшись, не хоче — і то з очей; чи засміялась, чи зажурилась, чи сіла, чи встала — усе з очей, усе про все у вас очі. А що очі можуть зробити? Нічого; дивляться собі на світ божий та й годі. Рукою чоловікові біду зробиш, а язиком ще й гіршу, а очі нічому не привинні».

  1. Установіть відповідність між героями та характеристиками.

Герої Характеристики

  •   1 Маруся А «— Наука — теє-то як його — в ліс не йде; письменство не єсть преткновеніє ілі поміха ко вступленію в законний брак. Я скажу за себе: правда, я — теє-то як його — письменний, но по благості Всевишнього єсмь чоловік, а по милості дворян — возний, і живу хоть не так, як люди, а хоть побіля людей; копійка волочиться і про чорний день іміється. Признаюсь тобі, як приятелю, буде чим і жінку — теє-то як його — і другого кого годовати і зодігати...»
  • 2 Микола Б «Прямий, як сосна, величавий,

Бувалий, здатний, тертий, жвавий...»

  •   3 Сирота В «Се ти, бачивши її очі або щоки і що вона во всім собою красивенька. та й хвалиш її; а я не про її тіло, я кажу про її душу. Яка-то вона тихая, слухняная; бога небес­ного зна, і любить, і боїться прогнівить його; нас шанує і бережеться якомога, щоб ні в чім нас не прогнівити. Жалослива не то що до чоловіка, та аж до манісінької комашечки. Худа ніякого і по духу не зна і боїться самої думки об нім. Яка сама добра і незлобна, так і про усіх дума, усякому повірить: і бог її сохранив, що вона тебе, а не кого ледачого полюбила; з другим би пропала на віки вічнії.»
  • 4 Тетерваковський        Г «Один собі живу на світі, як билинка на полі; сирота — без роду, без племені, без талану і без­ приюту.

Що робить — і сам не знаю».

Д «Кохаюся з лихом, привіту не знаю

І гірко, і   марно свій вік коротаю,

І в горі спізнав я, що тільки одна —

Далекеє небо — моя сторона»

  1. Визначте ключове слово, яке несе ідейне навантаження всього твору та пропущене в уривку тексту:

Байдуже смерті, мужик то чи цар, —

Все пожере, як солому пожар.

Хто ж бо зневажить страшну її сталь1

Той, в кого ...як чистий кришталь.

(Відповідь запишіть словом у відповідній граматичній формі.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.   Доведіть або спростуйте думку В. Шевчука про те, що «... епохальними творами, які для самооздоровлення нації мали виняткову вагу...» є «Енеїда» та «Історія русів».
  2. Розкрийте проблему авторства «Слова про похід Ігорів».

Бали________.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова контрольна робота /9 клас/

I семестр

Усна народна творчість. Давня література. Нова українська література

ПІБ (учня /учениці)____________________________________ Клас__________________

Варіант 2

У завданнях 1—6 потрібно вибрати одну правильну відповідь.

  1. Визначте жанр твору «Ой на горі вогонь горить».
  • А Козацька пісня   В балада
  • Б родинно-побутова пісня  Г суспільно-побутова пісня
    1. Укажіть твір, із якого взято уривок:

... зрівнявши все злото,

Проти свободи воно лиш болото.

  • А «De libertate»     
  • Б  «Ой летіла стріла»
  • В «Слово про похід Ігорів»
  • Г «Енеїда» 

3. Оберіть правильне твердження.

А У родинно-побутових піснях розповідається про кохання, сімейне життя.

Б У родинно-побутових піснях величають господаря і господиню.

В У родинно-побутових піснях завжди є метаморфози.

Г У родинно-побутових піснях завжди розповідається про нерозділене кохання.

  1. Укажіть, що не є ознакою українського сентименталізму.

А розвінчування антигуманної моралі панівних верств суспільства

Б колоритні описи народних звичаїв, обрядів, одягу

В ідеалізація героїв

Г психологізм

  1. Визначте художній засіб, використаний у рядку:

Та вже ж твій син оженився,

Та взяв собі паняночку,

В чистім полі земляночку.

А метафора В гіпербола

Б епітет  Г порівняння

  1. Згадайте, хто допоміг утекти з полону Ігореві («Слово о полку Ігоревім»).

А Кончак В Гзак

Б Святослав Г Овлур

Завдання 7—9 на встановлення відповідності.

  1. Установіть відповідність між назвою та жанром твору.

Назви творів Жанр

1 «Наталка Полтавка» А повість

2 «Маруся» Б байка

3 «Рибалка» В драма

4 «Ведмежий суд» Г  балада

Д  романс

 

  1. Установіть відповідність між творами та цитатами.

Твори Цитати

1 «Енеїда»         А «Любов к отчизні де героїть,

Там сила вража не устоїть,

Там грудь сильніша од гармат,

Там жизнь — алтин, а смерть — копійка,

Там лицар — всякий парубійка,

Козак там чортові не брат».

2 «Маруся»                 Б «Той дурень, хто дурним іде панам служити,

                                                А більший дурень, хто їм дума угодити!».

3 «Пан та Собака»        В «І ви бога не боїтесь так говорити о своїх рідних? Хіба родителей почитати треба за їх одежу? Хіба не треба її уважати уже за те, що вона стара і ста­росвітських держиться обрядів?.. От які тепер синки на світі!».

4 «Човен»          Г «Боже милосердний! Отець наш небесний! І усе се, що тільки є на землі, у воді, під небесами, се усе ти тільки по єдиному милосердію своєму для чолові­ка створив єси? А він, сеє мізернеє созданіє, ся билина, ся пиль і порошина, чи він же тобі благодарить?»

                                       Д «Да як заховаться? Не можна ж вік цілий

Пробути з собою, одним.

Прощай, мій покою, пускаюсь у море!»

  1. Установіть відповідність між героями та характеристиками.

Герої Характеристики

1 Рибалка          А «— Але! Мабуть, чи не з слободи! Він з города, він свитник, коли чула. Та що вже за завзятий! Вже де появиться, то усі дівчата коло нього. І танцювати, і жартувати, не узяв його біс. Та й красивий же! Бач, як вихиляється, за тин держачись! Спина так і гнеться, неначе молодий ясенок, а з виду як намальо­ваний: очі йому як зірочки, а патли так і мотаються: бач по-купечеському...»

2 Василь Б «Прямий, як сосна, величавий,

Бувалий, здатний, тертий, жвавий...»

3 Еней В «Що рибка смик — то серце тьох!..

Серденько щось ... віщує:

Чи то журбу, чи то переполох,

Чи то коханнячко?.. Не зна він — а сумує!..»

4 Петро Г «Один собі живу на світі, як билинка на полі; сирота — без роду, без племені,

без талану і без приюту. Що робить — і сам не знаю».

 Д «Я бідний був тогді і любив Наталку без всякой надежди. Тепер, наживши кровавим потом копійку, спішив, щоб багатому Терпилові показатись годним його дочки; но вмісто багатого батька найшов мать і дочку в бідності і без помощі».

  1. Назвіть ім'я головної героїні, іменем якої названо сентиментальну повість. (Відповідь запишіть словом у відповідній граматичній формі.)

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Чи можна назвати повість М. Гоголя «Тарас Бульба» актуальною для сьогодення? Відповідь обґрунтуйте.
  2. Напишіть невеликий твір-роздум на тему «Чи могла б Наталка бути взірцем для молоді XIX століття?»

Бали_________.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова контрольна робота /9 клас/

II семестр

Нова українська література

ПІБ (учня /учениці)____________________________________ Клас__________________

Варіант 1

У завданнях 1—6 потрібно вибрати одну правильну відповідь.

  1. Згадайте твір Т. Шевченка, який дав життя афоризму «В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля».

А «І мертвим, і живим...» В «Кавказ»

Б «Гайдамаки» Г «Сон (У всякого своя доля...)»

  1. Укажіть твір, який Т. Шевченко присвятив Якову де Бальмену.

А «Мені однаково...» В «До Основ'яненка»

Б «Кавказ»  Г «Катерина»

  1. Продовжте визначення: «Сарказм — це...».

А замаскована насмішка  В викривальна, особливо дошкульна насмішка

Б м'яка карикатура  Г сатиричний, переносно-смішний малюнок

  1. Згадайте ім'я, яке дали повстанці Яремі («Гайдамаки»),

А Гонта В Залізняк

Б Галайда Г Титар

  1. Визначте, чий це портрет («Інститутка»): «Що за хороша з лиця була! І в кого вона така вдалася! Здається, і не змалювати такої кралі!..».

А Устини В Катрі

Б панночки  Г панночки із сусіднього маєтку

  1. Укажіть композиційну особливість, якої не має повість «Інститутка».

А Кульмінація на початку твору  В розлога, докладна експозиція

Б розгортання двох сюжетних ліній  Г дуже виразна кульмінація твору

Завдання 7—9 на встановлення відповідності.

  1.       Установіть відповідність між рядками твору П. Куліша «Чорна рада» й персонажем:

1 Тур 

2 Шраменко

3 Сомко

4 Шрам

 

 

 

 

 

 

А .. .не сидів би у своїй парафії, чуючи, як ллється рідна йому кров за безбожний глум поль­ських консистентів... над українцями, за наругу католиків і уніатів над греко-руською вірою

Б ...тільки похитувавсь, гладячи черево; а щоки — як кавуни: сміявсь од щирого серця. Така була в його вдача

В Він добрий був син і щирий козак; лучче йому з нудьги загинути, ніж панотця навік преогорчити і золоту свою славу гряззю закаляти

Г ...високий, огрядний собі пан, кругловидий, русявий; голова в кучерях, як у золотому вінку; очі ясні, веселі, як зорі; і вже чи ступить, чи заговорить, то справді по-гетьманськи

Д ...здоровенний козарлюга. Пика широка, засмалена на сонці; сам опасистий; довга, густа чуприна, піднявшись перше вгору, спадала за ухо, як кінська грива; уси довгі, униз позакручувані, аж на жупан ізвисали; очі так і грають, а чорні, густі брови аж геть піднялись над тими очима...


  1.   Установіть відповідність між роками та подією у житті Т. Шевченка.

1 1838 р.    А надруковано збірку «Кобзар»

2 1840 р.    Б арешт Т. Шевченка в Києві

3 1846 р.    В викуп із кріпацтва

4 1847 р.    Г повернення поета із заслання

Д участь у Кирило-Мефодіївському братстві

  1. Установіть відповідність між художнім засобом і прикладом.

1 Гіпербола       А Доборолась Україна

До самого краю

2 Метонімія      Б Настане суд, заговорять

І Дніпро, і гори!

3 Персоніфікація   В І потече сторіками

Кров у синє море...

4 Антоніми      Г Не дуріте самі себе,

Учітесь, читайте...

Д Нема пекла, ані Раю.

   Немає й Бога, тілько я!

  1. Назвіть головну сюжетну лінію роману П. Куліша «Чорна рада». (Відповідь запишіть словом  у відповідній граматичній формі.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.     Чи погоджуєтеся ви з думкою Єжи Єнджеєвича, що Шевченко — єдиний у світовій історії поет, творчість якого мала такий потужний вплив на співвітчизників і який був геніальним організатором свідомості свого народу? Відповідь аргументуйте.
  2.   Наслідуючи Марка Вовчка, напишіть невелике «народне оповідання» на матеріалі сьогодення.

Бали__________.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова контрольна робота /9 клас/

II семестр

Нова українська література

ПІБ (учня /учениці)____________________________________ Клас__________________

Варіант 2

У завданнях 1—6 потрібно вибрати одну правильну відповідь.

  1. Згадайте твір Т. Шевченка, який належить до жанру послання.

А «Мені однаково...»  В «До Основ'яненка»

Б «Кавказ»  Г «Катерина»

  1.  Укажіть твір, який Т. Шевченко присвятив Василеві Жуковському.

А «Мені однаково...»  В «Сон (У всякого своя доля...)»

Б «Кавказ»  Г «Катерина»

3) Продовжте визначення: «Гротеск — це художній прийом, який заснований на...».

А явному спотворенні зображуваного  В яскравому прикрашанні зображуваного

Б навмисному приховуванні зображуваного                 Г ліричному оспівуванні зображуваного

4) Визначте вірш Т. Шевченка, який є зразком медитації.

А «До Основ'яненка»  В «Мені однаково...»

Б «Як умру, то поховайте...»  Г «Думи мої...»

5) Визначте, чий це портрет («Чорна рада»): «... дідусь такий мізерний, мов зараз тілько з неволі випущений: невеличкий, похилий, очі йому позападали і наче до чого придивляються...».

А Василя Невольника В Михайла Череваня

Б Михайла Шрама  Г Божого Чоловіка

6) В уривку з повісті «Інститутка» Стоока наче вона була, усе бачила, усюди, як та ящірка, по хутору звивалася, і Бог її знає, що в їй таке було: тільки погляне, то наче за серце тебе рукою здавить  наявні всі названі художні засоби, КРІМ

А порівняння  В гіперболи

Б епітета  Г алегорії

Завдання 7—9 на встановлення відповідності.

7) Установіть відповідність між героєм твору П. Куліша «Чорна рада» та вчинком.

1 Петро Шрам А хоче врятувати ув'язненого Сомка ціною власного життя

2 Кирило Тур Б рятує викрадену Лесю

3 Божий Чоловік В лікує зіллям і молитвою хворих

4 Іван Брюховецький             Г здобуває владу безпечним шляхом

                                                      Д планує позаводити чесні суди, школи, академії, друкарні

  1. Установіть відповідність між жанром та назвою твору Т. Шевченка.

1 поема А «Заповіт»

2 елегія Б «Причинна»

3 балада В «Гайдамаки»

4 послання Г «До Основ’яненка»

                                                Д «Думи мої, думи мої...»

  1. Установіть відповідність між художнім засобом і прикладом.

1 оксиморон А І в темній темниці...

Голодом замучив...

2 тавтологія Б Так із його, сердешного,

Кров, як воду, точить!..

3 порівняння В ... Тополі по волі...

Розмовляють з полем...

4 персоніфікація Г ... А той нишком у куточку

Гострить ніж на брата.

Д На той остатній Страшний Суд

Мертвеці за правдою встають.

  1. Визначте ключове слово, яке пропущене в поезії Т. Шевченка «Марку Вовчку» і несе ідейне навантаження уривку тексту:

Пророче наш! Моя ти ...

Твоєю думу пазову.

(Відповідь запишіть словом у відповідній граматичній формі).

 

 

 

 

  1. Доведіть або спростуйте думку Ліни Костенко, що М. Гоголь — це «український геній, російський письменник».
  2. Наслідуючи прийом сну у творчості Т. Шевченка, напишіть невелике оповідання на тему: «Дивлюсь на рідну Україну».

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Shevchuk Tasha
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 травня 2018
Переглядів
14663
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку