Дана робота дає змогу систематизувати дидактичний матеріал для діагностики знань учнів, використовуючи різні джерела знань і власний досвід, визначити місце самостійної роботи в навчальному процесі та її вплив на формування творчої особистості школярів, підвищення ефективності сприйняття ними творів української літератури.
5 кл. Літературні диктанти
(Українська література : підруч. для 5 класу загальноосвітн.
навч. закладів /Л.Т.Коваленко. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013)
Вступ. Світ фантазії та мудрості . Міфи та легенди
10. З якої легенди довідались про нездоланність нашого народу?
11. Як звали велетня з легенди «Як виникли Карпати»?
12. Що називається легендою?
Народні перекази
10. Назвіть риси характеру, які козаки цінували в новобранцях.
11. Хто такий джура?
12. Чого вчить цей твір?
Народні казки
10. Які події в цій казці є чарівними?
11. Чи вдалося батькові визволити сина від чарівника?
12. Чого вчать нас ці казки?
Літературні казки
10. Які важливі питання порушує Василь Королів-Старий у казці?
11.Чим віршована мова відрізняється від прозової?
12. Яку віршовану казку написав В.Симоненко?
Василь Королів-Старий. Казка «Хуха - Моховинка»
1. Якою за віком була Хуха – Моховинка в родині?
2. Якого кольору в неї була вовничка?
3. Чому Хуху – Моховинку всі любили й жаліли?
4. Чому хухи плачуть, коли їм доводиться переселятися в інше місце?
5. Де Моховинка збудувала собі хатку на осінь?
6. До кого звернулися хухи, щоб урятувати хатку своєї подруги?
7. Чому Хуха – Моховинка не попросилася жити в хатину якоїсь іншої хухи?
8. Де вона поселилася?
9. Яке нещастя трапилося з її новою приятелькою?
10. Хто поранив Хуху і чому?
11. Як хухи віддячили злому дідові?
12. Яка головна думка казки?
В.Симоненко. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон»
10.Чи шкода вам царя Плаксія та його рідню?
11. Який погляд на життя – оптимістичний чи песимістичний захищає автор твору?
12. Чим віршований твір відрізняється від прозового?
Галина Малик. Повість-казка сучасної дитячої письменниці «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»
10. Яка була державна таємниця у цій країні?
11.Чи змогла дівчинка знайти шлях додому з чарівної країни?
12. Чого вчить цей твір?
Історичне минуле нашого народу
Та в мені живе надія,
Що загине й він колись»?
10. Хто сказав: «Ні, до зброї, до двобою!..
Підніму я весь народ!»?
11. Про кого слова: «Чулий, добрий, і розумний, і хоробрий,
І всіх любить нас…»?
12. Що таке гіпербола?
Зірка Мензатюк. Повість «Таємниця козацької шаблі»
1. Хто з родини Руснаків назвав машину Машкою?
2. Хто розповів їм про зникнення дуже цінної старовинної речі?
3. Хто в квартирі пана Богдана дуже хвилювався за цю реліквію?
4. Куди вирішила вирушити родина?
5. Хто ще шукав реліквію?
6. Які пам’ятні місця відвідали Руснаки?
7. Хто збив Наталочку зі шляху і вона заблукала?
8. Хто такі Северин і Василь?
9. Хто в чорному джипі ганявся за родиною і намагався їм заважати?
10. Кого зустріли Руснаки біля Кам’янець – Подільської фортеці?
11. Чи вдалося родині повернути реліквію?
12. Визначте жанр твору.
Творчість Т.Г.Шевченка. С.Васильченко. Повість «В бур’янах»
10. Чи була у нього можливість їх розвивати в той час?
11. Чому твір має таку назву?
12. Яка головна думка повісті?
Ліричні твори. Творчість Т.Г.Шевченка, П.Г.Тичини
За сонцем хмаронька пливе,
Червоні поли розстилає…
А туман, неначе ворог,
Закриває море.
Сім’я вечеря коло хати,
Вечірня зіронька встає.
10. Назвіть художній засіб, вжитий в поезії:
Гаї шумлять – я слухаю.
Хмарки біжать – милуюся.
11.Назвіть художній засіб, вжитий в поезії:
Струмок серед гаю, як стрічечка.
На квітці метелик, мов свічечка.
12. З якою метою письменники вживають у творах художні засоби?
Є.Гуцало. Оповідання «Лось»
10. Який твір називається оповіданням?
11. Яка тема твору?
12.Визначте головну думку твору.