Літературні диктанти для учнів 5 класу

Про матеріал

Дана робота дає змогу систематизувати дидактичний матеріал для діагностики знань учнів, використовуючи різні джерела знань і власний досвід, визначити місце самостійної роботи в навчальному процесі та її вплив на формування творчої особистості школярів, підвищення ефективності сприйняття ними творів української літератури.

Перегляд файлу

5 кл. Літературні диктанти 

(Українська література : підруч.  для 5 класу загальноосвітн. 

навч. закладів /Л.Т.Коваленко. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013)

Вступ. Світ фантазії та мудрості . Міфи та легенди

  1. Що таке художня література?
  2. Які існують види мистецтва?
  3. Що таке  усна народна творчість?
  4. Які твори належать до усної народної творчості?
  5. Що таке літопис?
  6. У яких творах розповідається про богів, духів, героїв, надприродні сили?
  7. З яких міфів довідалися про життя наших предків?
  8. Назвіть язичницьких богів.
  9. Чому люди складали легенди?

10. З якої легенди довідались про нездоланність нашого народу? 

11. Як звали велетня з легенди «Як виникли Карпати»?

12. Що називається легендою? 

Похожее изображение 

Народні перекази

  1. Що називається переказом?
  2. Чим переказ відрізняється від легенди?
  3. Хто створював перекази?
  4. Кого з народних героїв прославляли в них?
  5. Про які часи довідались з переказу «Прийом у запорожців»?
  6. Хто такі запорожці?
  7.  Де відбуваються події в творі?
  8. Яке випробування влаштовували новобранцям на Січі?
  9.  Чому не кожен хлопець, що прибув на Січ, міг його пройти?

10. Назвіть риси характеру, які козаки цінували в новобранцях.

11. Хто такий джура?

12. Чого  вчить цей твір?  

 

Картинки по запросу народні міфи та легенди картинки

Народні казки

  1. Який твір називається казкою?
  2. На які групи поділяються казки?
  3. Які казкові слова у них використовуються?
  4. У якій казці  розповідається про добро і  зло?
  5. Назвіть головних героїв казки «Про правду і кривду».
  6. Хто головна героїня казки «Мудра дівчина»?
  7. Якою вона була?
  8. Що допомогло дівчинці успішно подолати всі випробування пана?
  9. У якій казці розповідається про дуже ледачого сина? 

10. Які події в цій казці є чарівними?

11. Чи вдалося батькові визволити сина від чарівника?

12. Чого вчать нас  ці казки?

 

Картинки по запросу народні міфи та легенди картинки

Літературні казки

  1. Яку казку називають літературною?
  2. Що спільне між народною і літературною казкою?
  3. Назвіть літературні казки.
  4. Що таке мова автора і мова персонажів?
  5. Що таке портрет?
  6. Хто головний персонаж казки І.Я.Франка «Фарбований Лис»? 
  7. Чого вчить казка «Фарбований Лис»?
  8. Охарактеризуйте головну героїню казки Василя Королів-Старого «Хуха - Моховинка».
  9. Який епізод у цьому творі вас найбільше вразив?

10. Які важливі питання порушує Василь Королів-Старий у казці?

11.Чим віршована мова відрізняється від прозової?

12. Яку віршовану казку написав В.Симоненко? 

http://www.machaon.kiev.ua/media/catalog/image_491.jpg

Василь Королів-Старий. Казка «Хуха - Моховинка»

1. Якою за віком була Хуха – Моховинка в родині? 

2.  Якого кольору в неї була вовничка?

3. Чому Хуху – Моховинку всі любили й жаліли?

4. Чому хухи плачуть, коли їм доводиться переселятися в інше місце?

5. Де Моховинка збудувала собі хатку на осінь? 

6. До кого звернулися хухи, щоб урятувати хатку своєї подруги?

7. Чому Хуха – Моховинка не попросилася жити  в хатину якоїсь іншої хухи?

8. Де вона поселилася?

9. Яке нещастя трапилося з її новою приятелькою?

10. Хто поранив Хуху і чому?

11. Як хухи віддячили злому дідові?

12. Яка головна думка казки? 

http://knigi-tut.net/img/01-2017/28/7403-huha-mohovinka.jpg

В.Симоненко. Казка   «Цар Плаксій та Лоскотон»

  1. Як називалась країна, якою правив цар Плаксій? 
  2. Чому цар любив, коли плакали діти?
  3. Хто зневажав закони цієї країни?
  4. Що він приносив дітям?
  5. Що пообіцяв цар Плаксій тому, хто впіймає дядька Лоскотона?
  6. Хто впіймав дядька Лоскотона?
  7. Чиє весілля відбулося в у палаці?
  8. Хто звільнив з в’язниці Лоскотона?
  9. Що сталося з царем Плаксієм?

10.Чи шкода вам царя Плаксія та його рідню?

11. Який погляд на життя – оптимістичний чи песимістичний захищає автор твору?

12. Чим віршований твір відрізняється від прозового?

http://img.yakaboo.ua/media/catalog/product/cache/1/image/76be0bc84a6b7b5e4630b1e3af73bee4/4/3/438671_59523132.jpg

Галина Малик. Повість-казка сучасної дитячої письменниці «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» 

  1. Визначте жанр твору Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».  
  2. Хто головна героїня твору?
  3. Яку вона мала вдачу?
  4. Що вона подарувала бабусі на день народження?
  5. Яка це по рахунку була в неї недороблена справа?
  6. Куди потрапила дівчинка? 
  7. Хто її туди відправив?
  8. Хто жив у цій країні?
  9. Кого першого вона зустріла  там? 

10. Яка була державна таємниця у цій країні?

     11.Чи змогла дівчинка знайти шлях додому з чарівної країни?

     12. Чого вчить цей твір?

https://bibliotekaostrovsk.files.wordpress.com/2015/05/prugodali2.jpg?w=405&h=623

Історичне минуле нашого народу

  1. Яке справжнє прізвище Олександра Олеся?
  2. Яку поетичну книгу  про історичне минуле нашого народу написав О.Олесь під враженням від «Повісті минулих літ»?
  3. Який заповіт залишив князь Ярослав Мудрий своїм дітям?
  4. Який твір називається драматичним?
  5. Як називаються додаткові зауваження й пояснення в драматичному творі?
  6. Як називаються слова дійової особи в драматичному творі?
  7. Який драматичний твір написав О.Олесь?
  8. Про які події ми дізнаємось на початку казки «Микита Кожум’яка»?
  9. Чиї  слова в творі: «Хай я згину в пащі Змія,

                                 Та в мені живе надія,

                                 Що загине  й він колись»?

     10. Хто сказав: «Ні, до зброї, до двобою!..

                                 Підніму я весь народ!»?

     11. Про кого слова: «Чулий, добрий, і розумний, і хоробрий,

                                         І всіх любить нас…»?

     12. Що таке гіпербола?  

https://ytimg.googleusercontent.com/vi/pMOOBGdRTpg/hqdefault.jpg http://balabolka.su/wp-content/uploads/2016/05/QIP-Shot-Screen-608.jpg

Зірка Мензатюк. Повість «Таємниця козацької шаблі»

1. Хто з родини Руснаків назвав машину Машкою?

              2. Хто розповів їм про зникнення дуже цінної старовинної речі?

3. Хто в квартирі пана Богдана дуже хвилювався за цю реліквію?

4. Куди вирішила вирушити родина?

5. Хто ще шукав реліквію?

6. Які пам’ятні місця відвідали Руснаки?

7. Хто збив Наталочку зі шляху і вона заблукала? 

8. Хто такі Северин і Василь?

9. Хто в чорному джипі ганявся за родиною і намагався  їм заважати?

10. Кого зустріли Руснаки  біля Кам’янець – Подільської фортеці?

11. Чи вдалося родині повернути реліквію?

12. Визначте жанр твору.

http://img.fb2gratis.com/254970.jpghttp://www.e-reading.life/illustrations/1035/1035105-i_002.jpg

 

Творчість Т.Г.Шевченка. С.Васильченко. Повість «В бурянах»

  1. Коли і де народився Т.Г.Шевченка?
  2. Ким були його батьки?
  3. Яку долю новонародженого Тараса пророкувала бабка – повитуха?
  4. Хто доглядав маленького Тараса?
  5. Чому мати називала малого Тараса волоцюгою?
  6. Хто допоміг хлопцеві дібратися додому, коли він заблукав?
  7. Від кого Тарас дізнавався про народних месників?
  8. Яке горе пережив хлопець?
  9. Які творчі здібності мав Шевченко в дитинстві?

10. Чи була у нього можливість їх розвивати в той час?

              11. Чому твір має таку назву?

12. Яка головна думка повісті?

 

C:\Documents and Settings\Таня\Мои документы\Downloads\104 (1).jpg

 

Ліричні твори. Творчість Т.Г.Шевченка, П.Г.Тичини

  1. Який твір називається ліричним?
  2. Що таке персоніфікація?
  3. Що таке епітет?
  4. Що називається метафорою?
  5. Які художні засоби вжито в рядках:

За сонцем хмаронька пливе,

Червоні поли розстилає…

  1. Які художні засоби вжито в рядках :

А туман, неначе ворог,

         Закриває море.

  1. Кого називають «пророком української нації»?
  2. З якого вірша рядки:

Сімя вечеря коло хати,

Вечірня зіронька встає.

  1. Про кого слова: «Дивний мрійник з очима дитини і розумом філософа»?

    10. Назвіть  художній засіб, вжитий в поезії:

     Гаї шумлять – я слухаю.

     Хмарки біжать – милуюся.

    11.Назвіть  художній засіб, вжитий в поезії:

  Струмок серед гаю, як стрічечка.

  На квітці метелик, мов свічечка.

    12. З якою метою письменники вживають у творах художні засоби?

 

 

C:\Documents and Settings\Таня\Мои документы\Downloads\скачанные файлы.jpg                   C:\Documents and Settings\Таня\Мои документы\Downloads\images.jpg

 

Є.Гуцало. Оповідання «Лось»

  1. Що стривожило старого лося?
  2. Що сталося із лосем на річці?
  3. Хто прийшов лосю на допомогу?
  4. Як  хлопчики врятували тварину?
  5. Чому лось не боявся людей?
  6. Чий постріл пролунав на березі?
  7. Як поводилися хлопці в цю хвилину?
  8. Що пообіцяв хлопцям дядько?
  9. Чому браконьєр почав хвилюватися?

10. Який твір називається оповіданням?

     11. Яка тема твору?

      12.Визначте головну думку твору.

 

C:\Documents and Settings\Таня\Мои документы\Downloads\images (3).jpg

 

 

docx
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
6616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку