Урок проводиться у вигляді змагань між командами школярів. Різнопланові цікаві завдання і конкуренція допоможуть в цікавій формі узагальнити вивчений матеріал і підготуватися до контрольної роботи.
Тема. Урок-вікторина за змістом прочитаних літературних казок
Мета: закріпити засвоєні знання з вивчених тем; розвивати вміння переказувати твори, сприяти розвитку логічного мислення, вмінню вмотивовувати свої судження, орієнтації у складних життєвих ситуаціях; виховувати почуття відкритості, доброти, щирості.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Обладнання: картки із завданнями
Хід уроку
Діти, ми закінчили мандрувати чарівним світом літературних казок. Ви навчилися відрізняти народні казки від літературних, дізналися про особливості їхньої будови, специфіку мови персонажів та потренувалися характеризувати героїв казок, використовуючи цитати.
Сьогодні ми закріпимо ваші знання за допомогою змагання між командами, на які ви поділилися, і проходження різної складності завдань. Тож вперед!
Ф |
А |
Р |
Б |
О |
В |
А |
Н |
И |
Й |
П |
Н |
И |
В |
О |
Х |
О |
М |
Ц |
Л |
О |
Е |
Н |
К |
А |
Х |
О |
Ь |
А |
И |
Т |
Д |
О |
К |
О |
Р |
О |
Л |
Р |
С |
Е |
ТА |
Й |
І |
С |
К |
А |
Л |
П |
А |
Р |
Л |
О |
С |
К |
О |
Т |
О |
Н |
К |
Ч |
К |
А |
П |
Л |
И |
С |
К |
А |
А |
А |
Т |
А |
І |
Т |
А |
Н |
М |
А |
К |
Наприклад
Слово: Аля
Речення: Аля потрапила у країну Недоладію
Питання: Чому Аля опинилася в Недоладії?
Відповідь: Дівчинка завжди залишала справи недоробленими.
Слово: Лиска
Речення: Коза Лиска – героїня твору «Хуха-Моховинка»
Питання: Яка біда трапилася з Лискою?
Відповідь: Лиска заплуталася в сітці.
Слово: синій лис
Речення: Лис пірнув у діжку з масляною синьою фарбою
Питання: Від кого намагався сховатися лис?
Відповідь: Лив ховався від собак, які хотіли його роздерти.
Слово: Плаксій
Речення: Цар Плаксій – любитель дитячих сліз
Питання: Що обіцяв зробити Плаксій х тими, хто буде всміхатися?
Відповідь: Він обіцяв їх з’їсти.
Команда 1 Команда 2
Недоладія Макака-Забіяка
Недопопелюшка Лоскотон
Недождень Простий народ
1
2
3
4
5
3=М
6
7
1=П 1=Д
8
4=С
Відповіді: ритм, пауза, епітет, порівняння, рима, строфа, портретна деталь, мова персонажа.
Приклад сенкану
Недоладія
Дивна, чарівна
Збирає, приголомшує, вражає
Країна безладу і недороблених справ
Чудасія!