Урок-вікторина за змістом прочитаних літературних казок

Про матеріал

Урок проводиться у вигляді змагань між командами школярів. Різнопланові цікаві завдання і конкуренція допоможуть в цікавій формі узагальнити вивчений матеріал і підготуватися до контрольної роботи.

Перегляд файлу

Тема. Урок-вікторина за змістом прочитаних літературних казок

Мета: закріпити засвоєні знання з вивчених тем; розвивати вміння переказувати твори, сприяти розвитку логічного мислення, вмінню вмотивовувати свої судження, орієнтації у складних життєвих ситуаціях; виховувати почуття відкритості, доброти, щирості.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Обладнання: картки із завданнями

Хід уроку

  1. Організація початку уроку (привітання, перевірка стану готовності школярів до уроку, поділ учнів на команди, вибір капітана; чергові учні розкладають на партах картки із завданнями).
  2. Повідомлення теми, мети та очікуваних результатів уроку.
  3. Актуалізація опорних знань.
  1. Слово вчителя.

Діти, ми закінчили мандрувати чарівним світом літературних казок. Ви навчилися відрізняти народні казки від літературних, дізналися про особливості їхньої будови, специфіку мови персонажів та потренувалися характеризувати героїв казок, використовуючи цитати.

Сьогодні ми закріпимо ваші знання за допомогою змагання між командами, на які ви поділилися, і проходження різної складності завдань. Тож вперед!

  1. Завдання 1 «Хто швидше». Учні знаходять та закреслюють назви вивчених творів та персонажів.

 

Ф

А

Р

Б

О

В

А

Н

И

Й

П

Н

И

В

О

Х

О

М

Ц

Л

О

Е

Н

К

А

Х

О

Ь

А

И

Т

Д

О

К

О

Р

О

Л

Р

С

Е

ТА

Й

І

С

К

А

Л

П

А

Р

Л

О

С

К

О

Т

О

Н

К

Ч

К

А

П

Л

И

С

К

А

А

А

Т

А

І

Т

А

Н

М

А

К

 

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Завдання 2. Гра «Сніжна куля» за змістом літературних казок.

Наприклад

Слово: Аля

Речення: Аля потрапила у країну Недоладію

Питання: Чому Аля опинилася в Недоладії?

Відповідь: Дівчинка завжди залишала справи недоробленими.

 

Слово: Лиска

Речення: Коза Лиска – героїня твору «Хуха-Моховинка»

Питання: Яка біда трапилася з Лискою?

Відповідь: Лиска заплуталася в сітці.

 

Слово: синій лис

Речення: Лис пірнув у діжку з масляною синьою фарбою

Питання: Від кого намагався сховатися лис?

Відповідь: Лив ховався від собак, які хотіли його роздерти.

 

Слово: Плаксій

Речення: Цар Плаксій – любитель дитячих сліз

Питання: Що обіцяв зробити Плаксій х тими, хто буде всміхатися?

Відповідь: Він обіцяв їх з’їсти.

  1. Завдання 3. Сформулюйте якомога більше запитань для учасників іншої команди, використовуючи подані слова:

Команда 1                      Команда 2

Недоладія                       Макака-Забіяка

Недопопелюшка           Лоскотон

Недождень                     Простий народ

 

  1. Завдання 4. Гра «Хто я?» Командам необхідно відгадати героя твору за цитатою.
  • «Кілька разів гонили його стрільці, травили його псами, заставляли на нього заліза або підкидали йому затроєного м’яса, нічим не могли йому доїхати кінця..» (Лис Микита «Фарбований лис»);
  • «То — лихі тварини! … Вони тільки те й роблять, що чинять якесь лихо людям. Та й нема ж чого дивуватись, бо то ж — Нечиста Сила!..» (Дід «Хуха-Моховинка»);
  • «Але як … в народних строях задзявкотіли тоненькими тенорами, то цар не міг витримати…» (Лисички «Фарбований лис»);
  • «Швиденько вона покотила на Хушині збори, де чекали її веселі вечорниці у старого Хо.» (Хуха «Хуха-Моховинка»);
  • «…витягали соло, аж око в’януло.» (Вовки «Фарбований лис»);
  • «Мала довгу вовночку, що, мов шовком, вкривала все її тільце. Сама тільки мордочка була голенька й нагадувала садову жовто-фіолетову квіточку — "братки". Та були ще в неї голенькі зісподу, рожеві лапки.» (Хуха «Хуха-Моховинка»);
  • «Аля навіть не повірила свої очам! На стільці сидів той самий чоловічок, якого вона вперше побачила вдома. Тільки тепер він не малесенький, а на зріст майже такий, як вона. На голові у нього червонів ковпачок. А на лівій нозі …» (Недочеревик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»);
  • «По тому, як той дід поспішає та оглядається, … я бачу, що він робить це не по правді! А біжіть, лишень, діти, до лісника, пищіть, шкрябайте йому у віконце, аж поки він не прокинеться. Забіжіть котрийсь по дорозі до Лісовика, скажіть і йому: він щось вигадає...» (Суковик «Хуха-Моховинка»);
  • «Вона лежала зі спутаними ногами, голова також застромилася в поплутані мотузки, бідна … не могла поворухнутись…» (Коза Лиска «Хуха-Моховинка»);
  • «Він приходив кожний вечір - Хай чи дощ іде, чи сніг - До голодної малечі… » (Лоскотон «Цар Плаксій та Лоскотон»);
  • «Всі чомусь мене обходять стороною. І ніхто не привітається зі мною. І ніхто мені руки не подає — всі не люблять ремесло моє!» (Кат «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»);
  • «Що тоді ми будем пити, Як не будуть плакать діти!...» (Плаксій «Цар Плаксій та Лоскотон»);
  • «Порожня голова — не диво. І з нею можна жить щасливо. Думки до неї не приходять. І мрії з розуму не зводять. На плечах дуже легко щодня її носить! А головне — вона ніколи ні від чого
    не болить!» (Перший Недорадник «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»);
  • «До вінця веде жених Висохлу Нудоту..» (Макака-Забіяка «Цар Плаксій та Лоскотон»);
  • «…грюкнула кімнатними дверима і притулила долоні до гарячих щік. Ой, як соромно! Як негарно все вийшло!» (Аля «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»);
  • « От так компот! — розгублено пробубонів він. — Скільки живу, ще ніколи не зустрічав у нашій країні справжньої живої дівчинки! Чим же ти так завинила, що потрапила сюди? — співчутливо запитав він.» (Недоладько «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»);
  • «Вибирай собі кімнату і живи, — кивнув він на будинок. — Можу запропонувати цілком пристойне помешкання. Щойно звільнилася кімната, всього-на-всього без дверей.» (Недоштанько «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»);
  • «Я вже мала стати принцесою! Двоє дівчаток-жовтенят розповідали про мене Казку для малят у підшефному дитсадку. І раптом через мене вони посварилися! Одна з них доводила, що сукня у принцеси повинна бути білою, а друга — рожевою. Так вони й недоказали казку до кінця! От я й залишилася така, — і вона показала на своє вбрання. — А далі! Далі я мала одружитися з принцем!» (Недопопелюшка «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»);
  • «Він заверещав, шпурнув банджо вбік, аж воно жалібно забриніло, і почав швидко зариватися у свої подушки. Від страху підвивав…»  (Недокороль «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»).
  1. Завдання 5. Потрібно розгадати ребуси, в яких зашифровані вивчені терміни.

 

 

1ребуси    ребуси ребуси ребуси ребуси

 

2ребуси ребуси ребуси ребуси ребуси ребуси

3ребуси ребуси ребуси ребуси ребуси ребуси

 

4ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

 

5ребуси

ребуси3=М

 

6ребусиребусиребуси

  •        

 

7ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси     ребусиребусиребуси

ребуси1=П                              ребуси1=Д

8ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

                 ребуси4=С

Відповіді: ритм, пауза, епітет, порівняння, рима, строфа, портретна деталь, мова персонажа.

  1. Завдання 6. Конкурс капітанів. Складання сенкану та продовження речення «Казки мене навчили…» (на висловлення дається не більше 1,5 хв).

Приклад сенкану

Недоладія

Дивна, чарівна

Збирає, приголомшує, вражає

Країна безладу і недороблених справ

Чудасія!

  1. Підсумки уроку (оцінювання роботи команд, визначення переможців).
  2. Домашнє завдання: підготуватися до контрольного тестування, повторити вивчені літературні казки.
docx
Додано
19 листопада 2018
Переглядів
1267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку