Рекомендую застосовувати літературні диктанти якомога частіше. Завдяки цьому виду роботи ми "ловимо" двох зайців одночасно: перевіряємо опрацювання змісту художнього твору і тренуємо грамотність учнів. Якщо клас слабенький у питаннях правопису, варто починати з простих коротких речень.
5 клас
В. Королів-Старий «Потерчата»
№ з/п |
Завдання |
Відповідь |
1 |
В. Королів-Старий за освітою був |
ветеринаром. |
2 |
Потерчата - це |
померлі діти. |
3 |
Домовик - це |
добрий хатній дух. |
4 |
Дяк Оверко заблукав, бо |
був п’яний. |
5 |
Домовик не хотів залишати подвір’я, бо це |
суперечило правилам домовиків. |
6 |
Дяк Оверко потрапив у болото, бо |
не зрозумів знаків Потерчат. |
7 |
Домовик витяг дяка з болота, перетворившись |
на суху вербу. |
8 |
Після порятунку Оверко боявся, що |
скаже жінка. |
9 |
Домовик після порятунку дяка сміявся із |
його брудного вигляду. |
10 |
Дячиха, коли побачила такого чоловіка, |
взялася за віник і хотіла його побити. |
11 |
Бійки в сім’ї не сталось – |
Домовик непомітно забрав віника. |
12 |
Про себе Домовик назвав дячиху розумною, бо |
вона не ганьбила, як Оверко, духів. |
5 клас
В. Королів-Старий «Хуха-Моховинка»
№ з/п |
Завдання |
Відповідь |
1 |
Хуха – це |
фантастична тваринка, придумана автором. |
2 |
Моховинкою назвали |
через її житло, обкладене мохом. |
3 |
Хуха втратила хатинку |
- її зруйнував злодій-лісоруб. |
4 |
Вона не пішла жити до родичів, бо |
дорослі хухи живуть окремо. |
5 |
Тимчасове житло Хуха знайшла |
в людей у хліві з козами. |
6 |
Щоб урятувати козу Лиску, |
Моховинка стала видимою і покликала дітей |
7 |
Хуху-Моховинку поранив |
той самий дід-злодій. |
8 |
Хо-Суховик - це |
поважний старець серед хух. |
9 |
Коли дід-злодій замерзав, то пообіцяв |
не робити жодного лихого вчинку. |
10 |
Хуха знову стала видимою, |
щоб показати дорогу дідові-злодію. |
11 |
Вона врятувала злодія, бо |
хухи роблять добро і не пам’ятають зла. |
12 |
Після спасіння злодій казав |
усім, що хух не треба боятися, що вони добрі. |