Літературні диктанти з української літератури (до розділу «Усна народна творчість»). 9 клас

Про матеріал

Літературні диктанти, які пропонуються, можуть бути використані вчителями української літератури як з метою поточного контролю знань, так і для підсумкового контролю.

Перегляд файлу

Літературні диктанти  з української літератури

(до розділу «Усна народна творчість»). 9 клас

Диктант 1.  «Чи правда, що….» (за статтею підручника)

1. Усна народна творчість – це твори, що виникли в сиву давнину? (Так)

2. Автори фольклорних творів здебільшого відомі? (Ні)

3. Фольклорні твори побутують лише в одному варіанті? (Ні)

4. Ознаки народних творів – це: усна форма творення, колективність, анонімність? (Так)

5. Козацькі пісні належать до родинно-побутових пісень? (Ні)

6. Пісні про кохання належать до народної лірики? (Так)

7. До ліро-епічних творів належать думи, балади, історичні пісні? (Так)

8. Найчисленніша група серед родинно-побутових творів – це пісні про кохання? (Так)

9. Поетика – це художнє означення (Ні)

10. До особливостей художньої форми народних ліричних пісень належать стислість викладу, проста мелодія, повтори? (Так)

11. Золоті руки, червона калина, сизий орел – це порівняння? (Ні)

12. Художній паралелізм – це паралельне зображення явищ природи і почуттів? (Так)

Диктант 2. «Встав пропущене слово»

1. «Місяць на небі, _______ сяють»

2. «В човні ______ пісню співає»

3. «А козак чує,   ________ мре»

4. «Пісня та мила, пісня та ______»

5. «Тепер ______ зійшлися знов»

6.  «Темні, як ______, ясні, як день»

Відповіді: 1. Зіроньки. 2. Дівчина. 3. Серденько. 4. Люба 5. Навіки. 6. Нічка

Диктант 3.  «Цитатний».  З яких творів ці рядки?

1. «Моя хустина шовками шита,

    Утремось, серденько, хоч буду бита».

 

2. «Летять три зозуленьки,

    І всі три рябенькі».

 

3. «Пісня та мила, пісня та люба —

     Все про кохання, все про любов».

 

4. «Хто в любові не знається,             

    Той горя не знає».

 

5. «Не плач, мати, не журися:

      Та вже ж твій син оженився».

 

6. «Через річеньку, через болото

      Подай рученьку, моє золото!»

 

Відповіді: 1. «Сонце низенько». 2. «Ой летіла стріла». 3. «Місяць на небі».

4. «Цвіте терен» . 5. «Ой на горі вогонь горить». 6. «Сонце низенько»

 

Диктант 4.  «Термінологічний»

1. Слова,   які   вживаються   тільки   на певній території.

2.  Особливості художньої форми фольклорних і літературних творів (будова, художні засоби, римування та ін.).

3. Художнє означення.

4. Паралельне зображення явищ природи й почуттів.

5. Зіставлення   одного   предмета   чи   явища   з   іншим, чимось подібним до нього.

6. Ліро-епічний   пісенний  твір  легендарно-історичного або родинно-побутового змісту з описами незвичайних ситуацій, людей і вчинків.

Відповіді: 1.Діалектизми. 2. Поетика. 3. Епітет. 4. Паралелізм. 5. Порівняння.

6. Балада.

Диктант 5.  «Незакінчене речення» (за статтею підручника)

1. Терміном «балада»  (з фр. танцювальна пісня) у середньовічній Франції   називали… (любовну   пісню,   під   яку   виконували   танці).

2. Балада      це  ліро-епічний   пісенний  твір  легендарно-історичного

або родинно-побутового змісту… (з описами незвичайних ситуацій, людей

і вчинків).

3. Балада має спільні ознаки з … (ліричною піснею, казкою, міфом, леген-

дою й думою).

 

4. Умовно балади поділяють на такі тематичні групи… (міфологічні; історичні; соціально-побутові;  родинно-побутові).

5. Основні мотиви балад… ( зрада й помста; туга нареченої за коханим;

зневажені почуття довірливої дівчини; прокльони свекрухи, звернені

до   невістки;   наруга   пана   над   простою   дівчиною;   загибель   на   війні

козака).

6. У баладі «Ой летіла стріла» використано … (трикратність, гіперболу)

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
8007
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку