«Літературний диктант як спосіб перевірки навчальних досягнень студентів на заняттях із зарубіжної літератури»

Про матеріал
У методичній розробці запропоновано перелiк лiтературних диктантів для перевірки навчальних досягнень із зарубіжної літератури для студентів перших курсів усіх спеціальностей. Тексти літературних диктантів мають відповідi до запропонованих запитань. Запитання до них складено із урахуванням вiкової категорiї студентів. Виконання такого виду роботи потребує не тільки знань навчального матеріалу (тексту художнього твору або відомостей про життєвий шлях письменника), а й логiчного мислення студентів.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Кам’янець-Подільський фаховий коледж індустрії, бізнесу та інформаційних технологій

 

 

У методичній розробці запропоновано перелiк лiтературних диктантів для перевірки навчальних досягнень із зарубіжної літератури для студентів перших курсів усіх спеціальностей. Тексти літературних диктантів мають відповідi до запропонованих запитань. Запитання до них складено із урахуванням вiкової категорiї студентів. Виконання такого виду роботи потребує не тільки знань навчального матеріалу (тексту художнього твору або відомостей про життєвий шлях письменника), а й логiчного мислення студентів.

Матеріали методичної розробки можуть бути використані в практичній роботі викладачами-фiлологами.

 

 

 

 

 

Підготувала: викладач філологічних дисциплін Ю.В. Трачук

Рецензент: голова циклової комісії,

                     викладач філологічних дисциплін Н.М. Ярема

 

 

 

 

 

 

                                                     Розглянуто і схвалено на засіданні циклової

                                                     комісії філологічних дисциплін

                                                     Протокол 4 від 22 грудня 2023 р.

                                                     Голова циклової комісії ______Наталя ЯРЕМА

                                 

                                                       

 

 

2023

ВСТУП

У роботі сучасного викладача значне місце посідають інтерактивні методи навчання, які спонукають студентів до навчання та творчої співпраці. Вони урізноманітнюють форми навчання. Одна з найактуальніших вимог реформи сучасної освіти – компетентнісний підхід до викладання навчальних предметів, що сьогодні активно впроваджує Міністерство освіти і науки України.

Серед низки інтерактивних методів навчання на заняттях зарубіжної літератури велика увага приділяється такому виду роботи як літературний диктант.

Літературний диктант - це система запитань, які дозволяють швидко та якісно перевірити засвоєння студентами змісту теми.

Літературний диктант – це вид роботи,  який дає змогу швидко і різнобічно перевірити знання студентів з теми, а саме: тексту твору чи біографічні відомості про письменника.

Літературні диктанти подібні до тестових завдань тому, що також можна одразу ж проконтролювати правильність виконання роботи. Проте на відміну від тестів, де потрібно вибрати одну правильну відповідь, пропонований вид роботи вимагає дати відповідь самостійно.  Літературні диктанти можна проводити під час будь-якого етапу заняття.

Зазвичай, такий тип роботи, проводиться на початку заняття (перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань) чи в кінці (підсумок, узагальнення). Вони активізують мислення і пам'ять, за короткий термін часу можна  опитати всіх студентів. Бліц - диктанти дають можливість зрозуміти чи працював студент  із текстом художнього твору.

Літературні диктанти дають змогу оцінити практично всіх студентів, економно використавши при цьому час на занятті.

Цей тип роботи є також способом підвищення читацької активності студентів на заняттях зарубіжної літератури.

 

 

 

ЗРАЗКИ ЛІТЕРАТУРНИХ ДИКТАНТІВ

 

Гомер. Поема «Одіссея»

  1. Які події висвітлює поема «Одіссея»? (Останні 40 днів із 10-річного плавання Одіссея)
  1. Яке та соціальне становище Одіссея?(цар Ітаки)
  1. Як звали дружину Одіссея?  (Пенелопа)
  1. Хто такий Поліфем? (Дикий велетень, що «ні законів, ні права не знає»)
  1. Як назвав себе Одіссей у розмові із циклопом? (Ніхто)
  1. Завдяки яким рисам характеру Одіссею вдалося перемогти Поліфема? (Хитрості, мудрості, кмітливості)
  1. Хто такі фантастичні істоти, що заманювали мандрівників своїм співом? (Сирени)
  1. Як Одіссей врятував своїх супутників від Сирен? (Залив у вуха віск)
  1. Дике плем’я велетнів-людожерів, які розбили 11 кораблів Одіссея і зжерли його супутників. (Лестригони)
  1. Що можна сказати про зовнішність та фізичний стан Одіссея? (Виглядає як звичайна людина, фізично сильний, витривалий)
  1. Що було нормою в поведінці давніх греків на відміну від диких циклопів? (Гостинність і повага навіть до незнайомих людей)
  1. Що засуджує Гомер в поемі «Одіссея»? (Беззаконня несправедливої сили вобразі Поліфема, пиха та самовпевненість в образі Одіссея.

 

Данте Аліг’єрі.  «Божественна комедія»

  1. Яка композиція поеми? (3 частини: «Пекло», «Чистилище», «Рай». У кожній частині 33 пісні. В «Пеклі» ще одна пісні, що є вступною до всієї поеми. Всього 100 пісень)
  1. В якій формі задумана поема «Божественна комедія»? (Як розповідь про подорож потойбічним світом)
  1. Які три гріхи символізують образи лева, пантери і вовчиці? (Лев – властолюбство,  пантера – честолюбство, вовчиця – жадібність)
  1. Що символізує образ лісу в «Божественній комедії»? (Гріховне життя)
  2. Скільки кіл пекла має пройти герой? (Дев’ять.)
  1. Що споглядають душі праведників у Раю? (Велич Творц.)
  1. Що відрізняє Рай від Чистилища та Пекла?  (Рух і світло)
  1. Про що просить Беатріче Діву Марію? (Щоб Данте було дозволено побачити Бога)
  1. Що побачив Данте у Раю?  (Сяйво, в якому було видно три кола: два – Бог-отець і Бог-син; третє – Бог – Святий Дух, який являв собою сяйво, вогонь)
  1. Що розуміє Данте, побачивши божество? (Що найголовнішим є у Раю любов, що водить сонце й зорі)
  1. У якій віршовій формі написана «Божественна комедія»?  (Терцина.)
  1. З якого кола Пекла починаються страшні вогненні муки грішників? (З шостого.)

 

Вільям Шекспір «Гамлет»

  1. Яка подія приголомшила офіцерів королівської варти? (Поява привида)
  2. Від кого Гамлет дізнався про появу привида в замку? (Від свого друга Гораціо)
  1. Про що дізнається Гамлет від Привида?  (Його батько помер не від укусу змії, а від отрути)
  2. Яку мету має перед собою Гамлет після зустрічі з Привидом? (Помститися за смерть батька, покарати злочинця)
  3. Які стосунки складаються між Гамлетом та Офелією? (Вони кохають одне одного)
  4. Яка звістка схвилювала членів королівської сім’ї? (Гамлет став несповна розуму)
  5. Яка причина божевілля принца на думку Полонія? (Гамлет збожеволів через кохання до Офелії)
  6. Яка справжня причина заслання принца Гамлета до Англії? (Король боїться Гамлета, розуміючи, що він щось знає про його злочин)
  7. Про що говорять гробарі, коли копають могилу Офелії? (Чи випадково вона померла, чи вчинила самогубство)
  8. Чому обряд поховання Офелії був скорочений? (Її смерть була сумнівна)
  9. Як загинула королева? (Вона випила отруєне вино, яке Клавдій приготував для Гамлета)
  10. Як Гамлет нарешті здійснив помсту королю? (Гамлет вбиває короля тією ж отруєною рапірою, що призначалася для нього)

 

Ернст Теодор Амадей Гофман «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»

  1. Чим Цахес відрізнявся від інших людей?  (Він був дуже потворним)
  1. У чому була сила Цахеса? (У трьох золотих волосинках)
  1. Чому фея Рожа-Гожа зробила Цахесу такий подарунок? (Вона була доброю і пожаліла його)
  1. У чому полягала сила трьох волосинок? (У тому, що все талановите і визначне, що відбувалося навкруги, приписували тільки Цахесу)
  1. Яких вершин досяг Цахес на суспільній арені? (Він став міністром)
  1. Як поставився Бальтазар до Цинобера, коли побачив його вперше? (Він його пожалів)
  1. Як присутні сприйняли вірші, прочитані Бальтазаром? (Вони почали вихваляти Цинобера)
  1. Які люди піддавалися впливові чар Цахеса? (Обмежені, нікчемні, неосвічені)
  1. Чому саме Бальтазарові допомагає маг Проспер Альпанус? (Бо у нього була чиста душа, світлий розум)
  1. Чому Цахесові вдалося підкорити серце Кандіди? (Бо вона також була легковажна, не дуже освічена)
  1. Як Цахес втратив свою силу? (Бальтазар вирвав волосинки)
  1. Як склалася доля Бальтазара? (Він одружився з Кандідою і щасливо зажив у своєму маєтку)

Волт  Вітмен. Життя і творчість

  1. У який час та де жив і творив Волт Вітмен? (II половина XIX століття, у США)
  2. З якої родини походив? (Ремісників, батько — тесля)
  3. Яку освіту здобув? (Шкільну неповну)
  4. Назвіть три його основні професії. (Друкар, редактор, учитель)
  5. Як називається головна книга В. Вітмена? («Листя трави»)
  6. Скільки видань витримала ця книга? (Дев’ять)
  7. Ким вважали американці Вітмена? (Своїм пророком)
  8. Яке філософське вчення найбільше вплинуло на Вітмена? (Трансценденталізм)
  9. Який вірш Вітмен присвятив своєму кумирові — президентові Лінкольну, відгукнувшись на його трагічну загибель? («О капітане мій, капітане!»)
  10. Яким віршовим розміром послуговувався Вітмен? (Верлібром)
  11. У чому полягала громадянська свідомість, гуманізм поета під час Громадянської війни у США? (Служив у військовому відомстві, допомагав у шпиталях, ризикуючи здоров’ям)
  12. Коли Волт Вітмен досяг найгучнішої слави? (Коли поета вже не стало)

Волт Вітмен «Листя трави»

  1. «Прапором своїх почуттів, зітканих із зеленої тканини – кольору нації» Вітмен називав свою збірку…(«Листя трави»)
  2. Програмовий твір збірки «Листя трави» …(«Пісня про себе»)
  3. Провідна тема збірки  … (життя Америки ХІХ ст..)
  4. Ідея поеми - …(духовне зростання особистості і людства)
  5. Твір, присвячений президенту Аврааму Лінкольну  («О капітане!»)
  1. Поетична форма неримованого вірша, що використав Вітмен (верлібр)
  2. Довгі переліки предметів, явищ, абстрактних понять у Вітмена  отримали назву …(каталогів)
  3. Сутність філософії трансценденталізму …(позасвідоме, одвічно  притаманне).
  1. Вітмен часто використовує прийом …(звукопис)
  2.  Римоутворюючу функцію у вірші виконують …(повтори)
  3.  Як поет визначав рими? («Рими – це кайдани»)
  4.  Збірку «Листя трави» переклали українською мовою … (М.Стріха, В.Мисик, Л. Герасимчук, В. Коротич)

 

Ф.Стендаль. Життя і творчість

  1. Коли і де народився Стендаль?  Які імена йому дали при хрещенні?

(23 січня 1783 року в невеличкому містечку Греноблі,  йому  дали імена    духовних батьків Анрі  та Марі)

  1. Яку  освіту отримав Стендаль? ( Закінчив Центральну школу  Гренобля).
  2. Де планував продовжити навчання? (В Політехнічному училищі, де готували артилерійських офіцерів)
  3. Після невдалої спроби отримати вищу освіту Стендаль…( стає військовим і бере участь в італійській кампанії Наполеона 1800 року)
  4. Звідки походить псевдонім Стендаль, адже справжнє ім’я письменника Анрі Белль? (Він узяв його на честь відомого мистецтвознавця Іохіма Вількенмана ,який жив у ХVІІІ ст. в середньовічному містечку Штендаль)
  5. З якої нагоди А.Бейль побував у 1812 році в Росії? (У липні 1812  року Бейль виїхав  до Росії,він був учасником Бородінської битви в складі армії Наполеона)
  6. Чому в 1814 році Стендаль виїздить до Мілана?  Як змінює своє життя? (Не відчуваючи ніякої прихильності до Франції   Бурбонів, Стендаль переїжджає до улюбленого Мілана і стає на шлях літератури. Він готує до друку свої перші книги: “Життя Гайдна, Моцарта і Метастазіо” 1815, “Історія живопису в Італії” 1817, “Рим, Неаполь і Флоренція в 1817 році”, на обкладинці яких вперше  з’являється ім’я Стендаль)
  7. У 1827 році світ побачив перший роман Бейля… («Арманс»)
  8. В якому році вийшов з друку роман «Червоне і чорне»? (1830)
  9. У 1835 році Анрі Бейль був нагороджений Міністерством освіти Франції…  (орденом Почесного легіону ).
  10. У 1839 році виходить улюблений роман письменника… («Пармський монастир»).
  11. Коли помер письменник? Які слова можна прочитати  на його постаменті? (23 березня 1842 року , на постаменті  напис: «Жив, писав, кохав»

Ф. Стендаль «Червоне і чорне»

1. Де народився Жульєн Сорель і в якій родині? (У Вер’єрі, родина тесляра)

2. Як родичі ставилися до Жульєна? (Зневажали)

3. Xто був таємним кумиром Сореля? (Наполеон)

4. Про що просила пані де Реналь вихователя своїх дітей? (Щоб він   їх не бив)

5. Чим були для пані де Реналь її почуття до Жульєна? (Справжнім  першим коханням)

6. Як Жульєн спочатку ставився до пані де Реналь? (Сприймав її кохання до себе як перемогу над нею та над суспільством, яке  ненавидів)

7. Що пані де Реналь вважала покаранням собі за гріх зради  чоловікові? 

(Хворобу сина)

8. З якою метою Жульєн їде до Безансона? (Стати  священиком)

9. За що семінаристи ненавиділи Жульєна Сореля? (Мав вигляд мислячої людини.)

10. Xто рекомендував маркізові де Ла-Молю взяти Жульєна Сореля за особистого секретаря? (Абат Пірар)

11.Що приваблювало знатну Матильду де Ла-Моль у простолюдинові Жульєнові Сорелі? (Гордість, тонкий розум)

12.«Батько її не може жити без неї, а вона без мене». Чиї це слова й про що вони? (Це слова Сореля про згоду маркіза віддати за нього дочку Матильду де Ла-Моль.)

Ф. Стендаль «Червоне і чорне»

  1. Назвіть підзаголовок роману  Стендаля «Червоне і чорне» («Хроніка ХІХст.»)
  2. Чим з дитинства марив Жульєн Сорель? (Військовою службою)
  3. Чому він згодом заявив, що хоче стати священиком? («Священик в 40 років одержує  платню в 100 тис. франків, втричі  більше, ніж уславлені генерали Наполеона»)
  4. Яку книгу і на якій мові Жульєн вивчив напам’ять? («Новий заповіт», латинською мовою)
  5. Хто був беззаперечним прикладом для Жульєна у його житті? (Наполеон)
  6. Що насамперед означало для Жульєна «пробити собі дорогу»?  (Вирватися з містечка Вер’єр)
  7. Після першого уроку, проведеного Жульєном у будинку мера, за гувернером затвердилося певне право. Яке саме? (Право зватися»пан»)
  8. Що в глибині душі відчував Жульєн до своїх вихованців, «до вищого товариства, куди він був допущений»? (Він не любив дітей, до товариства відчував ненависть і образу)
  9. У якому «найжахливішому гріху», на думку семінаристів, завинив Жульєн? («…він мислив, міркував сам, замість того, щоб сліпо коритися авторитетові»)
  10.     Хто з героїв роману «Червоне і чорне» так характеризував Жульєна: «Якщо він смішний у вашій вітальні, то за робочим столом він незрівнянний»? (Маркіз де Ла-Моль)
  11.     Які два можливі наслідки глибоко схвилювали Жульєна, коли Матильда повідомила, що вирішила у всьому зізнатися батькові?(Розлука  з Матильдою і гнів маркіза де ЛаМоля)
  12.     Що хотіла зробити пані де Реналь, щоб врятувати Жульєна від смерті? (Поїхати до короля Карла Х  і кинутися йому в ноги)

 

Оскар Уайльд «Портрет Доріана Грея»

  1. Хто малював портрет Доріана Грея? (Безіл Голуорд)
  2. Як звали лорда Генрі? (Гаррі)
  3. Кому належать такі слова: «Поети не такі дразливі, як ти. Вони знають корисність пристрастей для друку. У наш час розбите серце витримує багато видань»? (Лордові Генрі)
  4. Ким була Сибіл Вейн? (Актрисою)
  5. Як звали слугу Доріана Грея? (Віктор)
  6. Куди Доріан наказав винести портрет? (До класної кімнати)
  7. Чим Доріан захоплювався? (Коштовним камінням, музикою, ароматичними речовинами та секретами їх виробництва, гобеленами, дорогими тканинами та вишивками, релігійними обрядами)
  8. До чого закликав Доріана Безіл після того як побачив спотворений портрет? (До каяття)
  9. Чим займався Алан Кемпбел? (Хімією)
  10. Які квіти найчастіше згадуються на сторінках роману? (Тюльпани й орхідеї)
  11. Хто з героїв змінив плин життя Доріана Грея? (Лорд Генрі)
  12. Чому відбувалися зміни на портреті? (Бо Доріан Грей нехтував мораллю)

 

Ґустав Флобер "Пані Боварі"

 

 1. Скільки років Ґюстав Флобер працював над створен­ням роману "Пані Боварі"? (Близько п'яти років)

 2. Завдяки чому Шарль Боварі, навчаючись у коледжі, "за­вжди був у числі середніх учнів, а одного разу навіть вийшов на перше місце з природознавства"? (Завдяки старанності.)

 3. Як хотіла вінчатися Емма? Про що це свідчить? ("Обов'язково опівночі, з факелами". Про романтичність та екзальтованість Емми)

 4. Яким проханням до Шарля його дружина Елоїза за­вжди закінчувала "свої гіркі жалі"? (Просила "якихось со­лодких ліків і хоч трошки більше ласки")

 5. Яке питання ставила перед собою Емма, одружившись зі Шарлем Боварі? ("І навіщо я вийшла заміж?")

 6. Як прозвали ("ославили") Емму йонвільські пані, хоча вони ніколи не бачили Емму веселою? (Вітрогонкою)

 7. Про кого з персонажів роману "Пані Боварі" йдеться у та­кому уривку: "Брутальний на вдачу і бистрий на розум, він мав чимало любовних пригод і досконало розумівся на жінках. Пані Боварі впала йому в око..."? (Про пана Рудольфа Булане)

 8. Яка думка гнітила Емму, коли Шарль, провівши не­вдалу операцію конюхові Іполиту, "не насмілювався виткну­тися з дому"? (Як могла вона раніше думати, що Шарль на щось здатен)

 9. Коли Рудольф у стосунках з Еммою "став недбалим, і його манери помітно змінилися"? (Коли пересвідчився, що Емма його кохає)

 10. Як ставився Рудольф до подарунків (печатка, кашне, пор­тсигар) Емми? (Вважав, що вони принижували його гідність)

 11. Кого з героїв роману "Пані Боварі" Ґ. Флобер харак­теризує так: "...це була істота сумирна, як ягниця, і найкра­ща дружина на всю Нормандію... Вона була така вайлувата в рухах, така нудна в розмові, така вульгарна на вигляд і така убога духом..."? (Пані Оме, дружину аптекаря)

 12. Кого саме Емма Боварі інколи називала дитинкою і запитувала: "Дитинко, ти мене любиш?"? (Леона)

 

Моріс Метерлінк «Синій птах»

  1. Хто з дітей мав птаха? (Тільтіль)
  2. Де знаходився той птах? (У клітці)
  3. Чому Феї не підійшов птах? (Не достатньо блакитний)
  4. Як називалася Фея? (Берилюна)
  5. Кого нагадувала Фея дітям? (Сусідку)
  6. Чого не було у дітей для подорожі? ( Черевиків)
  7. Що символізує собою Синій Птах? (Людське щастя)
  8. Чому саме синій? (Синій – колір життя: вода, де зародилося життя, чисте небо, голуба (синя) планета Земля)
  9. Чому птах? (Думки про щось високе, бажане, але далеке і недосяжне. Птаха, як і щастя, неймовірно важко впіймати і ще важче втримати)
  10. Моріс Метерлінк - …..( бельгійський поет, драматург)
  11. Моріс Метерлінк є батьком якої драми?   (символістської)
  12. Коли і ким вперше була поставлена всесвітньо відома п'єса Метерлінка«Синій Птах» (в 1908 році К. Станіславським в Московському Художньому театрі; поставили цю п'єсу і в Лондоні, і в Нью -Йорку, і в Парижі)

Йоганн Вольфганг Гете «Фауст»

1. На кого, як на взірець людини, вказує Бог Мефістофелеві? (На Фауста)

2. Що врятувало Фауста від самогубства (що  зупинило його)? (Найкраща, сповнена життя і свята, мелодія дитинства – великодні дзвони в супроводі хору ангелів)

3. За що простий люд вдячний Фаустові? (За те, що його батько і він сам лікували людей від небезпечних хвороб; їх не лякала чума: вони сміливо заходили до заражених будинків)

4. Чому Фауст вважає, що не заслуговує на цю вдячність? (Йому краще відомо, як він разом із батьком варив «чудовий» еліксир; вони з батьком не намагалися дізнатися, чи допомогло людині лікування і чи вижила вона; можливо, від їхніх «ліків» померло багато людей)

5. В якому образі Мефістофель вперше представ перед Фаустом? (В образі собаки – чорного пуделя)

6. За якої умови Фауст згодний віддати свою душу Мефістофелю? (Якщо запропонована насолода захопить Фауста настільки, що він попросить зупинити цю мить)

7. Куди Мефістофель переніс Фауста після укладання угоди? (В Авербахів склеп (погрібець, шинок Авербаха) у Лейпцигу)

8. Яку пісню (про кого) співає Мефістофель у погрібці Авербаха? (Пісню про блоху).

9. Що зробили Маргарита та її мати з коштовним подарунком Фауста? (Віддали священику: пожертвували церкві)

10. Хто така Марта? (Подруга Маргарити)

11. Як загинув Валентин? (Його заколює Фауст за допомогою Мефістофеля)

12. Чому Маргарита відмовилася від порятунку, що його пропонував Фауст? (Вона не хоче жити у страху і з хворою совістю; хоче покоритися Божому суду, спокутувати свій гріх)

Франц Кафка «Перевтілення»

1.Ким працював Грегор Замза? (Комівояжером)

2. Чому Грегор виконує роботу, яка ненависна йому? (Щоб виплатити борг батька)

3. Яким було хобі Грегора? (Випилювання лобзиком)

4. Як звали сестру Грегора? (Грета)

5. Які плани стосовно сестри були у Грегора до його метаморфози? (Хотів послати її до консерваторії)

6. Що найбільше турбувало Грегора у перші дні після перевтілення? (Що він не зможе більше утримувати сім’ю; що в родини не стане грошей)

7. Чому саме сестра доглядає за Грегором? (Їй жаль брата; хоче довести свою значущість, піднятися в очах батьків, адже раніше вони не раз говорили, що з неї нема ніякої користі)

8. Чому з кімнати Грегора виносять меблі? (Щоб звільнити йому місце для повзання; тим більше, що меблями він вже не користується)

9. Яку річ Грегор хотів урятувати (залишити в кімнаті), коли мати та сестра виносили меблі? (Портрет дами в хутрах)

10. Доведіть, що Грегор, перетворившись зовнішньо на комаху, залишився в душі людиною? (Він не втратив почуття прекрасного: рятує картину на стіні, слухає і розуміє музику; розуміє людську мову, його хвилюють проблеми родини)

11. Хто першим з родини відрікся від Грегора як від людини? (Сестра)

12. Як провели день члени родини Грегора після його смерті? (Поїхали на природу, за місто)

Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер) «Скотоферма»

1. Де відбуваються події твору? (на фермі Манор недалеко від містечка Віллінгдон в Англії)

2. Хто є господарем ферми? (містер Джонс)

3. Що сказав старий борів Майор, зібравши вночі всіх тварин ферми? (він сказав їм, що вони живуть в рабстві і убогості через те, що людина привласнює плоди їхньої праці, і закликає до повстання: потрібно звільнитися від людини, і тварини відразу стануть вільними і багатими)

4. До чого він їх закликає? (закликає до повстання: потрібно звільнитися від людини, і тварини відразу стануть вільними і багатими)

5. Хто бере на себе підготовку до повстання? (свині, які вважаються найрозумнішими тваринами)

6. Назвіть імена їхніх ватажків. (Наполеон, Сніжок і Верескун)

7. Як вони назвали свою філософську систему? (Анімалізм)

8. Хто стає їх найвірнішими учнями? (ломові коні Боксер і Кловер)

9. Чому повстання відбулося раніше строку? (їхній господар Джонс п’є, а його працівники зовсім закинули ферму і перестали годувати худобу)

10. Чим закінчилося повстання тварин? (вони накидаються на своїх мучителів і проганяють їх. Тепер ферма Манор належать тваринам)

11. Що вони зробили після перемоги? (вони знищують все, що нагадує їм про господаря, а будинок його залишають як музей, але ніхто з них ніколи не повинен там жити. Садибі дають нову назву: “Скотний двір”)

12. В чому суть Анімалізму? (Принципи Анімалізму свині зводять до Семи Заповідей і пишуть їх на стіні комори. За ними відтепер і назавжди зобов’язані жити на “Фермі” тварини)

Бертольт Брехт «Матінка Кураж та її діти»

1. За фахом Б.Брехт був... (медиком)

2. Досвід Першої світової війни він узагальнив у вірші... («Легенда про мертвого солдата»)

3. Письменник покинув Німеччину... (1933року)

4. 1935 року його було позбавлено... (німецького громадянства)

5. Драматург провів у еміграції…(15років)

6. У Берліні автор очолював театр під назвою... («Берлінер ансамбль»)

7. Брехт створив теорію нового «неаристотелівського» театру, що дістав назву...

(«епічного»).

8. Одним із найяскравіших відкриттів новаторського театру був «ефект…

(очуження)»

9. Брехтівські п’єси спрямовані не на почуття публіки, а на її... (інтелект)

10. П’єса «Матінка Кураж та її діти» з’явилася... (1939 року).

11. В її основу покладені події… (Тридцятилітньої війни).

12. За задумом автора, твір «Матінка Кураж та її діти мав прозвучати як... (пересторога напередодні Другої світової війни).

Генріх Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»

1.  Яка провідна думка твору? (Війна протиприродна й антигуманна, і автор засуджує війну в оповіданні)

2. Який принцип використовує автор, щоб показати антигуманну й протиприродну сутність війни? (Принцип контрастів:  зображення довоєнного і воєнного життя,  мерці – вниз, а живі східцями нагору, світло – затемнення, мир – війна, крик – тиша, минуле – сьогодення)

  1. Що здивувало шофера? Про що він запитує? («Чому не робите затемнення?») Не було затемнення, бо… (все місто охопила пожежа)

4.  Коли мерців залишили внизу, інших понесли до зали малювання. Цих інших назвали…(рештою). Чому саме таке слово використано у творі?

5.  Поки пораненого юнака несли сходами нагору про що він думав? (Невже потрапив у свою школу?)

6.  Скільки часу пройшло, як він залишив школу? (Три місяці)

7.  Скільки років він тут навчався? (Вісім)

8.  Чому ж він не хотів вірити, що це його гімназія? (По-перше, «я весь горів, усе в мене боліло – голова, руки, ноги, й серце калаталось, мов несамовите. Чого лишень не привидиться у гарячці! По-друге, думав, що у кожній гімназії так все обладнано, бо є єдині правила, де сказано, що саме там вони мають висіти)

9.  Як почував себе поранений? («Дуже  кепсько», «Я виплюнув сигарету й закричав: коли кричиш, легшає, треба тільки кричати дужче, кричати було так добре, я кричав, як навіжени.»)

10. Як називалося місто, де жив і навчався поранений юнак? (Бендорф)

11. Чому юнак не впізнавав рідної гімназії і тепер, знаючи, що він у своєму місті, про що йому ще раз підтвердив сусід по кімнаті? (Не впізнавав, бо його хвилювало два питання: де він і як його поранено; всі ці переживання відсунули на другий план дитячі спогади. Не знав як сприймати побачене, як дійсність чи марення від поранення, болю).

12. Якими іменами називалися гімназії? (Фрідріха Великого, Альберта й Адольфа Гітлера)

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Варзацька Л., Кратасюк Л. Інтерактивні технології в системі особистісно зорієнтованої освіти // Дивослово. -  2006. -  № 4.
  2. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: Навчальний посібник.-К.: Академвидав, 2004. -352 c.
  3. Інтерактивні методи навчання: навч. посібник/(П. Шевчук, П.Фенрих). – Щецін : WSAP, 2005. –  С. 7 – 23
  4. https://sites.google.com/view/kpgtlua
  5. https://drive.google.com/file/d/1dJYjnaX-XpFqNlbWpEgz7c7RThvslugi/view
  6. https://vseosvita.ua/library/literaturnij-diktant-ak-sposib-pidvisenna-citackoi-aktivnosti-ucniv-472403.html
  7. https://naurok.com.ua/zbirka-literaturnih-diktantiv-z-zarubizhno-literaturi-21572.html
  8. https://naurok.com.ua/literaturni-diktanti-279003.html
  9. https://naurok.com.ua/zbirnik-literaturnih-diktantiv-ta-testovih-zavdan-iz-zarubizhno-literaturi-v-10-klasi-za-novoyu-programoyu-minosviti-chinnoyu-z-2018-19-navchalnogo-roku-228063.html
  10. https://vseosvita.ua/library/literaturni-diktanti-11-klas-110923.html
  11. https://vseosvita.ua/library/literaturni-diktanti-11-klas-110923.html

 

docx
Додано
16 квітня
Переглядів
516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку