КЗО «СЗШ №10 ім. І.І. Манжури»
«Логарифмічна функція».
11 клас
виконала: вчитель вищої категорії
Грачова Н.В.
м. Дніпропетровськ 2019 р.
Урок з алгебри та початків аналізу, 11 клас
Тема: «Логарифмічна функція».
Мета: узагальнити та систематизувати знання й навички учнів з теми «Логарифмічна функція»; розвивати логічне мислення, навички колективної та самостійної роботи, уміння розраховувати свої сили і оцінювати свої можливості, спонукати до самоконтролю, взаємоконтролю; виховувати культуру математичної мови, наполегливість, самостійність, контролювати увагу на всіх етапах уроку.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.
Вид уроку: урок-практикум.
Обладнання: комп’ютер, телевізор, роздатковий матеріал , презентація
Структура уроку:
№ |
Етап уроку |
Час, хв |
Методи та прийоми |
1 |
Організація початку уроку |
1 |
Привітання
|
2 |
Мотивація уроку |
3 |
Бесіда, показ слайдів |
3 |
Повідомлення теми, мети уроку |
2 |
Показ слайдів
|
4 |
Актуалізація навчального матеріалу
|
8 |
Повторення теоретичного матеріалу, завдання на відповідність, тест |
5 |
Узагальнення та систематизація знань. Закріплення умінь та навичок
|
25 |
Виконання тестових завдань ,розв’язання рівнянь, самостійна робота |
6 |
Підсумок уроку. Рефлексія
|
5 |
Взаємоперевірка завдань самостійної роботи, рефлексія |
7 |
Домашнє завдання |
1 |
Інструктаж |
Х І Д У Р О К У
І. Мотивація навчання.
Сьогодні на уроці ми повинні узагальнити та систематизувати знання з теми «Логарифмічна функція», закріпити й відкоригувати уміння й навички розв’язувати логарифмічні рівняння та нерівності. І.Хіксон говорив: «Якщо відразу не має успіху, то спробуйте ще і ще». Це повинно вас застерегти від можливого розчарування та невдач. І тому, обчислюйте, міркуйте, міркуйте раціонально, пам’ятаючи, що «швидкість потрібна, а поквапливість – шкідлива». «Ті люди, що засвоїли принципи математики, мають на один орган чуття більше, ніж інші смертні». Кожен з вас має бланк відповідей, який треба заповнити протягом уроку.
ІІ. Актуалізація навчальної діяльності учнів.(Презентація)
Перевірочний тест
|
||||||||
А. а |
Б. в |
В. а |
Г. с |
Д. с |
||||
№2.Обчислити ,якщо |
||||||||
А.1 |
Б.-7 |
В.3 |
Г.7 |
Д.-1 |
||||
№3.Розташуйте в порядку спадання числа;;. |
||||||||
А.;; |
Б. ;; |
В.; |
Г.;; |
Д. |
||||
№4.Знайти область визначення функції у-3). |
||||||||
А. |
Б(-1;1( 2;+) |
В.(-1;1)(1;2) |
|
Д. |
||||
№5.Якому з інтервалів належить корінь рівняння ? )=0 |
||||||||
А. (-;-10) |
Б.(-5;-2) |
В.(-1;1) |
Г.(2;4) |
Д. |
||||
№6 . Знайдіть область значень функції f(x)2- |
||||||||
А.(-; |
Б.; |
В.; |
Г. |
Д.; |
||||
Відповіді:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
в |
д |
а |
г |
в |
а |
ІІІ. Узагальнення й систематизація знань.
ВАРІАНТ 1
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
100 |
lg 29 |
2 |
10 |
А |
Б |
В |
Г |
|
25 |
-10 |
|
ВАРІАНТ 2
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
20 |
10 |
5 |
|
А |
Б |
В |
Г |
|
8 |
-8 |
-6 |
Розв’язання:
;
2;
2(
(2
;
х х
Але тоді хх
Тоді на відрізку рівняння має 4 корні.
Відповідь: 4.
Фізкульт хвилинка.
На наступному етапі уроку нам належить бути уважними.
Ми розглянули логарифмічну функцію ,
якщо а>1, то функція зростає. Покажемо це. (вчитель плавно показує як функція зростає).
Якщо 0<a<1, то функція спадає. Покажемо це.
Тепер ускладнимо роботу. Я називаю функцію, а ви показуєте її монотонність рухами.
ВАРІАНТ 1
2. (з відкритою відповіддю). Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть кількість цілих розв’язків цієї нерівності.
3. (з розгорнутим розв’язанням).
Розв’яжіть рівняння .
ВАРІАНТ 2
2.(з відкритою відповіддю). Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть кількість цілих розв’язків цієї нерівності.
3. (з розгорнутим розв’язанням).
Розв’яжіть рівняння .
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання і інструктаж .
Розв’яжіть нерівність
При розв’язанні нерівності , розгляньте сукупність систем нерівностей.
Додаток
ВІДПОВІДІ ЗАВДАНЬ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
ВАРІАНТ 1
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
Х |
|
2 |
Х |
|
|
|
3 |
|
|
Х |
|
4 |
Х |
|
|
|
|
|
0 |
, |
|
|
|
ВАРІАНТ 2
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
Х |
|
|
|
2 |
|
Х |
|
|
3 |
|
|
Х |
|
4 |
|
Х |
|
|
|
|
8 |
, |
|
|
|
ВАРІАНТ 1 _______________________________________________
Прізвище, ім’я
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
100 |
lg 29 |
2 |
10 |
А |
Б |
В |
Г |
|
25 |
-10 |
|
БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
1.
|
|
|
, |
|
|
|
2.
ВАРІАНТ 2 _______________________________________________
Прізвище, ім’я
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
20 |
10 |
5 |
|
А |
Б |
В |
Г |
5 |
8 |
-8 |
-6 |
БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
1.
|
|
|
, |
|
|
|
2.