Логарифмічна функція

Про матеріал
Урок з алгебри та початків аналізу, 11 клас Тема: «Логарифмічна функція». Мета: узагальнити та систематизувати знання й навички учнів з теми «Логарифмічна функція»; розвивати логічне мислення, навички колективної та самостійної роботи, уміння розраховувати свої сили і оцінювати свої можливості, спонукати до самоконтролю, взаємоконтролю; виховувати культуру математичної мови, наполегливість, самостійність, контролювати увагу на всіх етапах уроку. Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.
Перегляд файлу

КЗО «СЗШ №10 ім. І.І. Манжури»

 

 

 

 

 

 

 

 

 «Логарифмічна функція».

 

11 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

             виконала: вчитель вищої категорії     

                 Грачова Н.В.

 

 

 

 

                                         м. Дніпропетровськ 2019 р.  

 

Урок   з алгебри та початків аналізу, 11 клас

 

Тема: «Логарифмічна функція».

 

Мета:  узагальнити та систематизувати знання  й навички учнів з теми «Логарифмічна функція»; розвивати логічне мислення, навички колективної та самостійної роботи, уміння розраховувати свої сили і оцінювати свої можливості, спонукати до самоконтролю, взаємоконтролю; виховувати культуру математичної мови, наполегливість, самостійність, контролювати увагу на всіх етапах уроку.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Вид уроку: урок-практикум.

Обладнання: комп’ютер, телевізор, роздатковий матеріал , презентація

Структура уроку:

Етап уроку

Час, хв

Методи та прийоми

1

Організація початку уроку

1

Привітання

 

2

Мотивація уроку

3

Бесіда, показ слайдів

3

Повідомлення теми, мети уроку

2

Показ слайдів

 

4

Актуалізація навчального матеріалу

 

8

Повторення теоретичного матеріалу,

завдання на відповідність, тест

5

Узагальнення та систематизація знань. Закріплення умінь та навичок

 

25

Виконання тестових завдань ,розв’язання рівнянь, самостійна робота

6

Підсумок уроку. Рефлексія

 

5

Взаємоперевірка завдань самостійної роботи,  рефлексія

7

Домашнє завдання

1

Інструктаж

 

 

Х І Д  У Р О К У

 

І. Мотивація навчання.

Сьогодні на уроці ми повинні узагальнити та систематизувати знання з теми «Логарифмічна функція», закріпити й відкоригувати уміння й навички розв’язувати логарифмічні рівняння та нерівності. І.Хіксон говорив: «Якщо відразу не має успіху, то спробуйте ще і ще». Це повинно вас застерегти від можливого розчарування та невдач. І тому, обчислюйте, міркуйте, міркуйте раціонально, пам’ятаючи, що «швидкість потрібна, а поквапливість – шкідлива». «Ті люди, що засвоїли принципи математики, мають на один орган чуття більше, ніж інші смертні». Кожен з вас має бланк відповідей, який треба заповнити протягом уроку.

 

ІІ. Актуалізація навчальної діяльності учнів.(Презентація)

  1. Перевірка домашнього завдання. (Якщо є запитання , то вчитель відповідає на них разом з учнями)
  2. Повторення теоретичного матеріалу за допомогою презентації.
  • Що таке логарифм числа?
  • Яких значень набуває під логарифмічний вираз?
  • Хто винайшов логарифми?
  • Обчисліть .
  • Назвіть основні властивості логарифмів.
  • Яка функція називається логарифмічною?
  • Як називається графік логарифмічної функції?
  • Якою є функція ?
  • Чи збігаються графіки функцій f(x)= 1-x i g(x)=   ? Чому?

              

 

 

Перевірочний тест

А. а

Б. в

В. а

Г. с

Д. с

№2.Обчислити ,якщо

А.1

Б.-7

В.3

Г.7

Д.-1

№3.Розташуйте в порядку спадання числа;;.

А.;;

Б. ;;

В.;

Г.;;

Д.

№4.Знайти область визначення функції у-3).

А.

Б(-1;1( 2;+)

В.(-1;1)(1;2)

Д.

№5.Якому з інтервалів належить корінь рівняння ? )=0

А. (-;-10)

Б.(-5;-2)

В.(-1;1)

Г.(2;4)

Д.

№6 . Знайдіть область значень функції f(x)2-

А.(-;

Б.;

В.;

Г.

Д.;

 

 

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

в

д

а

г

в

а

 

 

ІІІ. Узагальнення й систематизація знань.

  1. Виконання тестових завдань з занесенням у бланк відповідей

ВАРІАНТ  1

  1. Укажіть спадну функцію.

А

Б

В

Г

 

  1. Укажіть правильну рівність.

А

Б

В

Г

 

  1. Обчисліть значення виразу 

А

Б

В

Г

100

lg 29

2

10

 

  1. Розв’яжіть рівняння  .

А

Б

В

Г

25

-10

 

ВАРІАНТ  2

  1. Укажіть зростаючу функцію.

А

Б

В

Г

 

  1. Укажіть правильну рівність.

А

Б

В

Г

 

  1. Обчисліть значення виразу 

А

Б

В

Г

20

10

5

 

  1. Розв’яжіть рівняння  .

А

Б

В

Г

8

-8

-6

 

  1. Логарифмічні рівняння.
  • Які рівняння називаються логарифмічними?
  • Що треба враховувати при розв’язанні таких рівнянь?
  • Назвіть основні методи розв’язування логарифмічних рівнянь.
  1. Розв’яжіть рівняння (учень біля дошки)  

 

  1. Презентація учнем завдання (ЗНО). Розв’яжіть рівняння. У відповідь запишіть кількість коренів цього рівняння, які належать відрізку

Розв’язання:

;

2;

2(

(2

;

х                                          х

Але тоді хх

Тоді на відрізку рівняння має 4 корні.

Відповідь: 4.

Фізкульт  хвилинка.

На наступному етапі уроку нам належить бути уважними.

 Ми розглянули логарифмічну функцію ,

 якщо а>1, то функція зростає. Покажемо це. (вчитель плавно показує як функція зростає).

 Якщо 0<a<1, то функція спадає. Покажемо це.

Тепер ускладнимо роботу. Я називаю функцію, а ви показуєте її монотонність рухами. 

  1. Логарифмічні нерівності.
  • Які нерівності називаються логарифмічними?
  • Що треба враховувати при їх розв’язанні?
  1. Розв’яжіть нерівність (учень біля дошки) 
  2. Презентація учнем завдання (ЗНО). Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть суму всіх цілих розв’язків цієї нерівності.
  1. Виконання завдань ІІ і ІІІ рівнів складності з занесенням у бланк відповідей.

ВАРІАНТ  1

 2. (з відкритою відповіддю). Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть кількість цілих розв’язків цієї нерівності.

3. (з розгорнутим розв’язанням).

  Розв’яжіть рівняння .

 

ВАРІАНТ  2

2.(з відкритою відповіддю). Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть кількість цілих розв’язків цієї нерівності.

3. (з розгорнутим розв’язанням).

 Розв’яжіть рівняння .

 

ІV. Підсумок уроку.

  1. Рефлексія.
  • Яке завдання було найскладнішим? Найлегшим? Найцікавішим?
  • Чого не вистачило для успішного розв’язання завдань?
  1. Взаємоперевірка завдань самостійної роботи за готовими спроектованими відповідями.
  2. Підведення підсумків уроку,  виставлення оцінок. «Зближення теорії з практикою дає найблаготворніше результати», в чому ми й переконалися сьогодні на уроці.

 

V.  Домашнє завдання і інструктаж .

Розв’яжіть нерівність

 При розв’язанні нерівності , розгляньте сукупність систем  нерівностей.

 

Додаток

ВІДПОВІДІ ЗАВДАНЬ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

ВАРІАНТ  1

 

А

Б

В

Г

1

 

 

Х

 

2

Х

 

 

 

3

 

 

Х

 

4

Х

 

 

 

  1. Тестові завдання  

 

 

 

 

 

  1. Завдання з відкритою відповіддю  

 

 

0

,

 

 

 

 

 

ВАРІАНТ  2

 

А

Б

В

Г

1

Х

 

 

 

2

 

Х

 

 

3

 

 

Х

 

4

 

Х

 

 

  1. Тестові завдання  

 

 

 

 

 

 

  1. Завдання з відкритою відповіддю  

 

 

8

,

 

 

 

 

 

ВАРІАНТ  1    _______________________________________________

                                          Прізвище, ім’я

  1. У завданнях 1-4 укажіть правильну відповідь.
  1. Укажіть спадну функцію.

А

Б

В

Г

 

  1. Укажіть правильну рівність.

А

Б

В

Г

 

  1. Обчисліть значення виразу 

А

Б

В

Г

100

lg 29

2

10

 

  1. Розв’яжіть рівняння  .

А

Б

В

Г

25

-10

 

  1. (з відкритою відповіддю).  Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть кількість цілих розв’язків цієї нерівності.

 

  1. (з розгорнутим розв’язанням).   Розв’яжіть рівняння .

БЛАНК  ВІДПОВІДЕЙ

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

,

 

 

 

      2.     

ВАРІАНТ  2    _______________________________________________

                                          Прізвище, ім’я

  1. У завданнях 1-4 укажіть правильну відповідь.
  1. Укажіть зростаючу функцію.

А

Б

В

Г

 

  1. Укажіть правильну рівність.

А

Б

В

Г

 

  1. Обчисліть значення виразу 

А

Б

В

Г

20

10

5

 

  1. Розв’яжіть рівняння  .

А

Б

В

Г

5

8

-8

-6

 

  1. (з відкритою відповіддю).  Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть кількість цілих розв’язків цієї нерівності.
  2. (з розгорнутим розв’язанням).  Розв’яжіть рівняння .

 

БЛАНК  ВІДПОВІДЕЙ

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

,

 

 

 

      2.

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку