Логопедичне заняття "Апостроф. Написання слів з апострофом"

Про матеріал
логопедичне заняття проведене у 3 класі для дітей з легкою розумовою відсталістю.Мета -вчити правильно читати, визначати слова з апострофом у мові та правильному їх написанню.
Перегляд файлу

Тема:  Апостроф. Написання слів з апострофом.

Мета:  познайомити  дітей  з  апострофом,  як  розділовим  знаком  та  правилами   використання  його  в  мові  та  на  письмі;  вчити  дітей  правильно  вимовляти  слова  з  апострофом  та  правильно  їх  записувати;  розвивати  фонематичне  сприймання.  Увагу,  пам’ять,  збагачувати  активний  словник,  зв’язну  мову;  грамотне  письмо;  виховувати  любов  до  природи.

 

Обладнання:  таблиці,  малюнки,  матеріал  для  дрібної  моторики,  олівці.

 

 

    Хід  заняття.

 

І. Нервово—психологічна  підготовка.

1. Організація  дітей.

 Логопед.   У  нас  сьогодні  ніби  свято

   Гостей  зібралося  багато

   Ану  ж,  на  мене подивіться

   І  веселенько  усміхніться.

-- Для  початку  повторимо    Число

     Місяць

     День  тижня

     Пора  року

     Погода

(Діти  відповідають  на  запитання)

-Сьогодні  ми  проводимо  відкрите  заняття,  запросили  гостей.  Від  того,  який  у  нас  буде  настрій—такий  настрій  ми  передамо  і  гостям.

 

  Кожен  з  вас  підійде  і  визначить  свій  настрій.

(На  дошці  сонечка  у  кишеньках.  Настрій  хороший- сонечко посміхається, поганий- хмаринка, не  визначений- сонечко  і  хмаринка.)

А  тепер  давайте  візьмемось  за  руки  і  скажемо  усім  «Добрий  день.»

 

І  як  завжди  розпочнемо  заняття  з  вправ  для  легенів.  Сядьте  рівненько,   розправте  плечі.  Набираємо  повітря  через  ніс,  на  видосі  співаємо:

 

 -а-а-а—яблучка  два;

 -и-и-и—хлопчиків  три.

 

А  тепер  зробимо  вправи  для  артикуляційного  апарату.

 

 Запросили  тишину—ц-ц-ц

 Вітерець  у  лісі—ш-ш-ш.

 Прилетіли  птахи—шух-шух-шух.

 Заспівав  соловейко—тьох-тьох-тьох.

 Тануть  бурульки—кап-кап-кап.

 Дзюркоче  вода  у  струмку—дзюр-дзюр-дзюр.

Для  того,  щоб  наші  пальчики  були  слухняні,  гарно  держали  ручку  і  писали,  ми  їх  трішечки  розімнем.  (Діти  розмальовують  хом’ячка)

 

ІІ.Основна  частина.

Отже,  ми гарно  підготувалися  до  заняття.  А  тепер  розпочнемо

 

Яка  чудова  наша  мова.  Ми  вже  вивчили  всі  букви,  звуки,  вміємо  читати  і  писати.  Але,  крім  букв,  існують  розділові  знаки,  без  яких  не  можлива  наша  мова.  Сьогодні  я  познайомлю  вас  з  таким  розділовим  знаком,  який  називається  Апостроф.  Ось  що  він  говорить  про себе.

 

  Я  такий  же  знак  розділовий

  І  відомий  шкільній  дітворі

  Та  в  словах  української  мови

  Я  пишусь  не  внизу,  а  в  горі.

  Спробуй  лиш  написати  ІМ’Я

  Зразу  стану  потрібен  і  я.

 

 Отже,  апостроф—це  розділовий  знак,  схожий  на  кому,  але  пишеться  вгорі.  Що  означає  апостроф?  А  він  означає  роздільну  вимову  звуків  перед  Я,  Ю,  Є,  Ї  після  приголосного. 

  тепер  давайте  почитаємо  разом.  (Читати  таблиці  на  дошці.)

 

 

      БА — Б’ Я    Б---

      ПУ — П ’ Ю          П--- ’ Ю

      МІ — М ’ Ї            В---

      РА — Р ’ Я

 

          ІМ ’ Я    СІМ ’  Я

  М ’ ЯСО    М  ЯТА

  П ’ ЯТЬ    МАР ’ ЯНА

Загадка.

Люблять  мене,  поважають,  а  б'ють  мене  коли  грають.(М’яч.)

 

(Діти  самостійно  читають  таблиці,  які  у  них  на  партах.)

 

Логопед.  Перше  знайомство  з  апострофом  відбулося.  А  тепер  перевіримо  чи  зможете  ви  на  слух  сприймати  слова  з  апострофом?  Гра  «Впіймай  слово.)   П’ять,  м’яч,  крючок,  м’ята,  п’ятниця,  рядно,  пір’я,  пам'ять.  (Діти  викладають  фішки.)

 

На  дошці  малюнки:  м’яч,  пір’їна,  м'ясо,  буряк.   (Діти  визначають,  в  якому  слові   немає  апострофа.)

 

Гра  «Я  тобі—ти  мені.»

Логопед  дає  дітям  м’яч  і  говорить  слово  з  апострофом,  діти  віддають  м’яч  і  теж  говорять  своє  слово  з  апострофом.

Перевірити  які  слова  діти  запам’ятали.   Слідкувати,  щоб  гарно  вимовляли  слова.   

Логопед.  Ми  з  вами  гарно  попрацювали.  І,  мабуть,  трохи  притомилися.  Тепер  настав  час  відпочинку.  Ми  проведем  руханку.

 

Скинемо  кусочок  гори.  (Плечі  вгору,  в  сторону,   вниз.)

  Ми  картошку  ріжем,  ріжем.

  Ми  моркву  трем,  трем,

  Ми  капусту  солим,  солим.

  Ми  капусту  жмем,  жмем.

Правою  рукою  намалювати  вісім.  Лівою--  ліниву  вісім,  потім  круг,  потім  сердечко.

 

А  тепер  будемо  писати.  Візьміть  ручки,  покладіть  вірно  зошити,  сядьте  рівненько.  Запишіть  число.  Списати  слова  з  таблиці.

Потім  на  слух  записати  речення.   «У  Мар’яни  живе   хом’ячок.»

 

-Добре,  діти.  Закрили  зошити.   Послухайте,  що  одного  разу  відбулося.  Ви  слухайте  і,  якщо  почуєте  слово  з  апострофом, запам’ятайте  його. Логопед  читає  невеличке  оповідання  про  хом’ячка.

 

 Які  слова  запам’ятали?

 Як  назвала  Мар’янка  хом’ячка?

 Який  же  він  був?

 Що  сталося?

 Де  знайшли  Хомку?

 

Діти,  хом’ячок  це  така  маленька  тваринка,  яка  живе  і  у  природі,  може  жити  і  вдома. У  природі  можна  знайти  багато  таких  тваринок.  Ось  є  ховрашок.  Це  друзі  наші  менші, яких  не  можна  кривдити,  а  тільки  жаліти  і  доглядати. (Логопед  показує  малюнки  тварин.)

 

ІІІ. Заключна  частина.

 

 Ось  і  уроку  кінець  Хто  працював,  той  молодець!

 Що  сподобалось  вам,  поділіться

 Що  сумним  було,  пожалійтеся

 Всі  дружні  й  активні  були  увесь  час

 Хороші  оцінки  чекають  на  вас.

 

-Яку  тему  ми  вивчали?

-Що  позначає  апостроф?

-Де  він  ставиться?

 

(Діти  отримують  подарунки.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
9 листопада 2021
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку