Логопедичне заняття . Тема: «Світлиця природи. Літо.»

Про матеріал
Освітні лінії: Мовлення дитини. Гра дитини. Дитина у природному довкіллі. Завдання: перевірити засвоєння дітьми програмового матеріалу, уміння уважно, точно, самостійно виконувати завдання; розвивати мову та мовлення, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища. Попередня робота: спостереження у природі за сезонними змінами, бесіди про літо, розглядання ілюстрацій та читання художніх творів про літні явища,
Перегляд файлу

Тема: «Світлиця природи. Літо.»

 

Освітні лінії: Мовлення дитини. Гра дитини. Дитина у природному довкіллі.

 

Завдання: перевірити засвоєння дітьми програмового матеріалу, уміння уважно, точно, самостійно виконувати завдання; розвивати мову та мовлення, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища.

 

Попередня робота: спостереження у природі за сезонними змінами, бесіди про літо, розглядання ілюстрацій та читання художніх творів про літні явища, перегляд слайдів, відео на літню тему, відображення своїх вражень про побачене та почуте в малюнках, аплікації, ліпленні.

 

Обладнання: схеми речень, картка із зображенням будиночка, на даху якого звукова модель слова, картки із зображенням лісових звірят (на кожну дитину), іграшковий зайчик, м’яч, вивіска «МАГАЗИН».

 

Бібліографія:

  1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» [Текст] / Наук. кер. та заг. ред. О.Л. Кононко.- 3-тє вид., випр. – К.: «Світич», 2009. – 430с.
  2. Ігнатьєва С. А. Мовленнєвий розвиток. П’ятий рік життя / С. А. Ігнатьєва, А. Л. Калмикова.— Х.: Видавництво «Ранок».-2011.—112 с.
  3. Старша група в дитячому садку [Текст]: Методичний посібник - К.: Рад. шк.., 1990. – 416с.
  4. Весела Абетка [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://abetka.ukrlife.org/ – Назва з екрана.
  5. Ємець А.А. Допитливим чомучкам: Книга для читання п’ятого року життя. – Х.: Вид група «Основа».-2007. – 302с

 

                                                                                   Хід заняття

 

1.Вступна частина.

ЛОГОПЕД

В небі ластівка летить,

З вітром листя шелестить,

Воду п’є лелека.

Сонце палить. Спека.

Дозріває жито.

Яка пора?

 

Діти. Літо! (Слайд №2, №3)

2.Основна частина.

ЛОГОПЕД. Які літні місяці ви знаєте?

Діти. Червень, липень, серпень.

Далі вихователь пропонує пограти у гру «Що буває влітку?»: вихователь промовляє цілі речення, а діти повторюють лише ті, що підходять до літа.

 

ЛОГОПЕД  Цвітуть квіти – падає сніг, падає жовте листя – пташки висиджують пташенят, хлопчики катаються на санчатах – дівчатка плетуть віночки з квітів, тане сніг – на небі з’явилась веселка.

(слайд 4)

 

ЛОГОПЕД Як гарно сьогодні світить сонечко! (Слайд  №5)

Воно запрошує нас у чарівну подорож до Країни Знань, де на нас чекатимуть багато цікавих завдань. Оскільки шлях далекий, пропоную скористатися чарівним автобусом. Займайте місця і рушаймо! (Слайд  №6)

Діти сідають на ті стільчики, на яких зображено кількість звуків їх імені.

 

Вихователь. Поки їдемо в автобусі, пригадаємо, з чого складається речення?

Діти. Зі слів.

 

ЛОГОПЕД. Складіть речення зі словами  літо, сонце, квіти.

Діти складають речення, добирають до них схеми.

 

ЛОГОПЕД. З чого складаються слова?

Діти. Зі складів.

 

ЛОГОПЕД Пограємо в гру «Склади слово».

Вихователь називає перший склад, а діти придумують з цим складом слово: ма-лина, мо-ре, ме-телик, пі-сок і т.д.

 

ЛОГОПЕД Тепер я називатиму слова, а ви уважно слухайте і робіть оплески стільки разів, скільки складів у цих словах. (дуб, весна, літо, кошик, калина, квітка, їжачок,  метелик, літечко)

 

ЛОГОПЕД. Ось ми під’їхали до лісової галявини. (Слайд  №7)

Хто це плаче?

З’являється іграшковий зайчик.

 

Зайчик. Добрий день, діти! У лісовій школі звірята вчили все про звуки, але в мене тоді боліли вушка, і до школи я не ходив. Отже,про звуки нічого тепер  не знааааю!.. (плаче)(слайд 8)

Вихователь. Малята, допоможемо зайчику? Розкажіть йому, що таке звуки!

Діти. Звуки – це те, що ми чуємо і вимовляємо.

 

ЛОГОПЕД Які бувають звуки? (голосні і приголосні)

 

ЛОГОПЕД Як ми їх розрізняємо? (голосні звуки можна співати без перешкод, а приголосні – ні, бо заважають зуби, губи, язик)

 

ЛОГОПЕД. Які бувають приголосні звуки? (тверді та м’які, діти наводять приклади, показують фішки).

Зайчик дякує і поспішає до лісу, щоб розповісти іншим зайченятам

 про звуки. (Слайд  №9)

 

Дидактична гра « Ланцюжок слів»

 

ЛОГОПЕД А ми з вами пограємо в гру «Ланцюжок слів» (Діти стають в коло, вихователь називає, наприклад звук «а» і кидає м’яч дитині. Вона повинна назвати слово, що починається на цей звук, і передає м’яч дитині, яка стоїть поруч і називає слово на звук, на який попереднє слово закінчувалося: автобус – суниця – яблуко – озеро і т.д.)

 

ЛОГОПЕД Добре погралися! Дивіться, на галявині живуть у своїх буди-ночках багато лісових звірів. Вони так поспішали,щоб побачити малят із дитсадочка, що не запам’ятали як слід свої будиночки. Давайте їм теж допоможемо! (Слайд  №10)

Діти грають у гру «Хто господар будиночка?»: кожна дитина отримує картку із зображенням будиночка. На даху – звукова схема. Це назва тваринки. Дитина повинна до схеми дібрати слово, потім знайти зображення відповідної тварини серед інших зображень звірів.

 

ЛОГОПЕД Розселили всіх звірят, аж просторо стало на галявині! (Слайд  №11)

Мандруємо далі! Діти, що це за будівля? (діти, які вміють читати, читають: МАГАЗИН) (Слайд  №12)

 

ЛОГОПЕД Магазин не простий, а багатоповерховий: на першому поверсі можна купити речі, у назвах яких наголошений перший склад, на другому – слова з наголосом на другому складі,  а на третьому – слова з третім наголошеним складом. Шикуйтесь в чергу за покупками!

Діти називають предмети,  які вони купили у магазині.

 

3.Заключна частина.

ЛОГОПЕД Молодці, діти! Покупки зробили, з усіма завданнями справилися, час рушати додому. А зараз сідаймо в наш «автобус» і їдемо до дитячого садочка. (Слайд  №13)

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткаченко Виктория
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
6856
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку