Конспект підгрупового логопедичного заняття
в групі дітей з ЗНМ (1 клас)
Складений вчителем – логопедом ЛЦ ММР м. Маріуполя
Льошкіною Ольгою Анатоліївною
Тема: «Диференціація голосних «І –И»
Мета: - вчити виділяти «І –И» із складу слів на слух; - закріпити зоровий образ букв «І –И»; - розвивати фонематичне сприймання, навички ЗБА, увагу, пам'ять; - розширювати словниковий запас за темою «Частини тіла»; - розвивати зв’язне мовлення; - розвивати візуально просторові уявлення ,дрібну моторику - виховання активності , взаємодопомоги.
Обладнання: схеми речень, предметні та сюжетні малюнки, червоні та сині квадрати, ігри на розвиток ЗПУ, мозаїка, розмальовки.
Хід заняття: І. Організаційний момент.
Визначення теми заняття. Намалювати у повітрі букви «І –И», вимовити, знайти відмінності.
ІІ. Розвиток фонематичного сприймання та навичок ЗБА слів:
1) визначити перший голосний з звукосполучень: яіу, ієа, уоу, иеа, яєо, ияі, еау, іео, тощо;
2) визначити 1-й звук із слів (використовуючи предметні малюнки): айстра, озеро, ігри, абрикос, яблуко, екран, тощо;
3) згадати голосні І та ІІ ряду (таблиця голосних);
4) чим відрізняються слова «кит» і «кіт»?
5) Д/г « Скажи м’який склад»: би –бі, ти -.., пи - …, си - …, ри - …, ли -…;
6)розкласти малюнки у два стовпчика за наявністю «И- І», записати назви на звукову лінійку (сир, ніс, кіт, дим, кінь, син, пилка, стіл, кит, сік, дім);
7) придумай по 5 слів з «И» та «І».
ІІІ. Фізкультхвилинка:
Ми тупотимо ногами, (тупають) Ми ляскаємо руками, (плескають) Качаємо головою, (качають головою) Ми руки піднімаємо, (руки вгору) Потім їх опускаємо, (руки вниз) Ми руки подаємо (руки в «замок») І бігаємо кругом, (покружляти на місці) Раз, два, три, будь-яка фігура замри! (Зобразити будь-яку фігуру)
ІV. Робота з реченнями:
1. Змінити слова у реченні:
У (лисиця та білка) пухнастий хвіст. У (сосна та ялинка) зелені голки. У (береза та вільха) сережки. У (коза та вівця) густа вовна. У (сестра та бабуся) нові рукавиці. У (дідусь та батько) нові машини.
2. Д/г « Один – багато» з м’ячем (за темою «Частини тіла»):
Ніс – носи вухо - … рука - … нога - … плече - … коліно - … лікоть - … палець - … стегно - … ніготь - … живіт - … спина - …
3. Скласти речення за малюнками (за темою «Частини тіла»), аналіз речень, схема речень:
Марійка вимила руки з духмяним милом.
Матуся поцілувала малюка у щічку.
V. Відгадати загадки, назвати 1 –й та останній звук у відгадках:
а) ЗБА відгадок;
б) скласти речення з цими словами, порахувати слова, схема речень
Сопе, хропе, часом чхає, сюди-туди зазирає,
На морозі замерзає, бо одежини не має.(Ніс)
На ніч два віконця самі закриваються,
а зі сходом сонця самі відкриваються. (Очі)
Тридцять два баранці сидять у темному хлівці. (Зуби)
VІ . Розвиток візуально просторового сприйняття, уваги, пам’яті :
1.Д/г «Четвертий – зайвий»:
|
|
|
|
VІІ. Індивідуальна робота над звуковимовою. Розвиток ЗПУ, ігри на розвиток дрібної моторики .
Викласти фігури за зразком з мозаїки, дрібних геометричних фігур, рахункових паличок.
VІІ . Підсумок заняття. Домашнє завдання.
Згадати , які ми сьогодні називали частини тіла. Навіщо вони потрібні?
Домашнє завдання : вивчити віршик.
Маю дві ручки - ними працюю,
Маю дві ніжки- ними танцюю,
Маю два вушка- ними я чую,
Очима дивлюся на світ...
Дихаю носом, ротом смакую,
Коли мама сміється я бачу і чую
Я справжній розумник, я зовсім великий
Всміхнися мій друже мені...