Логопедичне заняття в групі дітей з ЗНМ (1клас). Тема " Диференціація голосних "И - І"

Про матеріал
Метою підгрупового логопедичного заняття в групі дітей з ЗНМ є навчання умінню виділяти голосні "И - І" зі складу слів на слух, закріплення зорового образу літер "И - І", розвиваток фонематичного сприймання, навичок ЗБА слів, слухової уваги, пам'яті. Під час заняття діти удосконалять словниковий запас за темою "Частини тіла". Також буде проведена робота по розвитку зв'язного мовлення,розвитку візуально просторових уявлень, дрібної моторики.
Перегляд файлу

Конспект підгрупового логопедичного заняття

в групі дітей з ЗНМ (1 клас)

Складений вчителем – логопедом ЛЦ ММР м. Маріуполя

Льошкіною Ольгою Анатоліївною

Тема: «Диференціація голосних  «І –И»

Мета: - вчити виділяти «І –И» із складу слів на слух;                                                  - закріпити зоровий образ букв «І –И»;                                                                            - розвивати фонематичне сприймання, навички ЗБА, увагу, пам'ять;                           - розширювати словниковий запас за темою «Частини тіла»;                                      - розвивати зв’язне мовлення;                                                                                         - розвивати  візуально  просторові уявлення ,дрібну моторику                                  - виховання активності , взаємодопомоги.

Обладнання: схеми речень, предметні та сюжетні малюнки, червоні та сині квадрати, ігри на розвиток ЗПУ, мозаїка, розмальовки.

Хід заняття: І. Організаційний момент.

Визначення теми заняття. Намалювати у повітрі букви «І –И», вимовити, знайти відмінності.     

ІІ.  Розвиток фонематичного сприймання та навичок ЗБА слів:

   1) визначити перший голосний з звукосполучень: яіу, ієа, уоу, иеа, яєо, ияі, еау, іео, тощо;                                                                                                                                     

2) визначити 1-й звук із слів (використовуючи предметні малюнки): айстра, озеро, ігри, абрикос, яблуко, екран, тощо;                                                       

3) згадати голосні І та ІІ ряду (таблиця голосних); 

4)  чим відрізняються слова «кит» і «кіт»?                                                                          

5) Д/г « Скажи м’який склад»: би –бі, ти -.., пи - …, си - …, ри - …, ли -…; 

 6)розкласти малюнки у два стовпчика за наявністю «И- І», записати назви на звукову лінійку (сир, ніс, кіт, дим, кінь, син, пилка, стіл, кит, сік, дім);                                                                                                                                                                                                                                                                       

7) придумай по 5 слів з «И» та «І».

                                       ІІІ. Фізкультхвилинка:
Ми тупотимо  ногами, (тупають)                                                                                  Ми ляскаємо руками, (плескають)                                                                     Качаємо головою, (качають головою)                                                                    Ми руки піднімаємо, (руки вгору)                                                                      Потім їх опускаємо, (руки вниз)                                                                                   Ми руки подаємо (руки в «замок»)                                                                                                 І бігаємо кругом, (покружляти на місці)                                                                Раз, два, три,  будь-яка фігура замри! (Зобразити будь-яку фігуру)

ІV.  Робота з реченнями:

1.  Змінити слова у реченні:

У  (лисиця та білка) пухнастий хвіст.           У (сосна та ялинка) зелені голки.         У (береза та вільха) сережки.                       У (коза та вівця) густа вовна.              У  (сестра та бабуся) нові рукавиці.           У (дідусь та батько) нові машини.

2. Д/г « Один – багато» з м’ячем (за темою «Частини тіла»):

Ніс – носи                  вухо - …                       рука - …                                                      нога - …                     плече - …                     коліно - …                                                               лікоть - …                  палець - …                   стегно - …                                                                              ніготь - …                  живіт - …                     спина - …         

3. Скласти речення за малюнками (за темою «Частини тіла»), аналіз речень, схема речень:

 Картинки по запросу картинки частин тіла для дітей  

Марійка вимила руки з духмяним милом.

  • Що вимила Марійка?
  • Хто вимив руки?
  • Чим Марійка вимила руки?                                                                                              

Картинки по запросу картинки частин тіла для дітей

Матуся поцілувала малюка у щічку.

  • Хто поцілував малюка?
  • Кого поцілувала матуся?
  • Куди матуся поцілувала малюка?

 

V. Відгадати загадки, назвати 1 –й та останній звук у відгадках:

а) ЗБА  відгадок;                                                                                                                            

б) скласти речення з цими словами, порахувати слова, схема речень

Сопе, хропе, часом чхає, сюди-туди зазирає,
На морозі замерзає, бо одежини не має.(Ніс)

 

                        На ніч два віконця самі закриваються,

                       а зі сходом сонця самі відкриваються. (Очі)

 

Тридцять два баранці сидять у темному хлівці. (Зуби)

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ . Розвиток візуально просторового сприйняття, уваги, пам’яті :

1.Д/г «Четвертий – зайвий»:

Похожее изображение

 

 Картинки по запросу картинка рука

Картинки по запросу картинка око

Картинки по запросу картинка сукня

 

VІІ. Індивідуальна робота над звуковимовою. Розвиток  ЗПУ, ігри на розвиток дрібної моторики .

Викласти фігури за зразком з мозаїки, дрібних геометричних фігур, рахункових паличок.

VІІ . Підсумок заняття. Домашнє завдання.

Згадати , які ми сьогодні називали частини тіла. Навіщо вони потрібні?

Домашнє завдання : вивчити віршик.

Маю дві ручки - ними працюю,
Маю дві ніжки- ними танцюю,
Маю два вушка- ними я чую,
Очима дивлюся на світ...
                          Дихаю носом, ротом смакую,
                          Коли мама сміється я бачу і чую
                         Я справжній розумник, я зовсім великий
                         Всміхнися мій друже мені...


 

 

                                                                                                                                                          

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Skryabina Elena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 листопада 2019
Переглядів
1420
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку